Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
1) Prosím o radu ako správne v laickych podmienkach vyladiť karburátor dvojtaktu na skútri. Skúsenosti nejaké mám, len mi chýba trochu teórie. Karburátor má ihlu, ktorej výška sa dá nastaviť a dve skrutky. Jedna je asi volnobeh( so strunkou) a druhá asi pridáva a uberá vzduch.Tuto druhú, ked dotiahnem tak skape motor. To znamená, že som ňou zavrel palivo, či prístup vzduchu? |
1.ta druha skrutka je tzv. zmes. tu otoc tak na 1 max 1,5 otacky (potom podla potreby dolad to budes pocut) |
nastavenie ihly by si mal mať popísané v manuály od skútra. Inak by mala byť v zábehu a inak po zábehu. Potom sa s ňou už viac nehýbe. A teraz k tým dvom skrutkám. Jednou sa ti nastavuje voľnobeh a druhou zmes. Tou druhou sa vždy reguluje množstvo vzduchu, pretože ten sa dávkuje ľahšie ako palivo. Rozlíšiš ich ľahko. Voľnobežná je tá, ktorú keď pritiahneš tak ti bude revať motor, peretože si zvýšil otáčky. Potom zmes nastav tak ako napísal mawy v bode 1. |
skus tutok |
s ihlou nehyb!! a karbec nenaladis na vyssiu , ci nizsiu spotrebu.. nastavis akurat bohatsiu zmes a prechlastas to.. jednu skrutku podla potreby povol alebo utiahni pri nastartovanej moto.. nastavis nou prisun benzinu.. urcite to budes pocut , ci citit , ked to bude ok.. a druhou skutkou , pravdepodobne s tou strunkou nastavis volnobeh.. s tym by si si tiez mal poradit po niekolko minutovom skumani polohy ... |
Ako spravne napisal Slider, samotnym karbikom cesta k vyssiemu vykonu nevedie |
dobre si mu to napisal. ja len dodam ze to musis stelovat na zohriatom motore |
CHCEM SA VSETKýM UPRIMNE PODAKOVAT. KTORý PRISPELY RADOU K MOJMU PROBLEMU. RADY POMOHLI, SKUTER SLAPE AKO HODINY! |
1) zavrel si privod vzduchu motorka zerie len 1 pomer paliva a 27 pomer vzduchu ale mas tam problem urcite aj z ihlou daj ju na 2 policko z hora ,potom pomer vzduchu uplne dotiahni a ak nemas na to servisny manual skus povolit na 1,5 alebo viac otacky a s volnobehom to by si mal podla sluchu a zapametaj si do tychto veci sa nebabre len tak davaj pozor aj na to ako pofukuje dim z vyfuku ak je prilis husty tak povol bohatost vzduchu |
Ja mám Speedfighta a skrutku zmesy mam povolenú tak že mis skoro vypadne z karburátora inak mi skúter nechce šlapať. Tiež ide sekavo keď je studený. Neviete čím by to mohlo byť? Vyčistiť karburátor? Diki. |
OMYL, spotreba a výkon sa na dvojtakte dá zmeniť zmenou trysiek. A to dosť výrazne. Napr.na ostrých mx moto su vhodne ine trysky na chlad, a na teplejsie pocasie, ja len tolko... |
chcel by som sa spýtať ako by mal byť nastavený karbik na YAMAHE dt 125 lc (trysky,ihla,.....),diki |
ja by som potreboval ako ma byt nastavenie na ktm sx125 |
trpaslik: je to tu napisane nezrozumitelne?! |
chalani ako mam nastavit karburator na CR250 ked tam neni ziady stelovaci sroooob hm?? |
janko1987: otacky nastavis otacanim knoflika sytica a dalej tam mas uz len jden srob a ten je na bohatost vzduchu (ak mas karburator ako predpokladam - ponevac si neudal typ). |
Hlavne si nastav poriadne sacie ventily, aby sa otvárali s predstihom. Bacha pri tom na vačkovicu, aby si nepretočil časovanie oproti kľukovici. Čo to trepem... veď som okrem toho medového čaju nič nepil. Teda tak ako chalani vraveli. Ak sa dobre pamätám, na Jawke 350 boli na karbeci dve skrutky - jedna tryska dotiahnutá nafest a druhá bohatosť zmesi. Tá sa nastavovala tak, že sa dotiahla naplno a potom sa povolila o cca 1,5 otáčky. Nasledovne sa priťahovala (alebo povoľovala? už neviem)počas voľnobehu zohriateho motoru tak až dovtedy pokým nezačal ísť nepravideľne. Tak nejak som to pred 20 years robil, ale detaily som zabol bo som už veeeľmo starý. |
vie niekto kolko otacok treba na nastavenie bohatosti zmesi na gileru arizonu 125 karbik del lorto phbh26 fs? |
mam novy dvojtakt atez som to potreboval vediet diky vsetkim |
1, ked newies ako mas dat ihlu daj ju napriklad do prepodsledneho miesta alebo do stredu potom to odsledujes na sviecke cierna sviecka vela zmesi biela malo tehlova akurat vzduch otov o 1.5 krat potom uz podla potreby a moto malo slapat ako ma ak neslape a zmes mas dobru hraj sa so vzduchom |
Tato tema je good,pomohla mi dobre nastelovat moto,len jedna vec mi je nejasna,ten srobik na stelovanie zmesi ked pritiahnem,tak zmes je chudobnejsia alebo bohatsia ? a ked ho naopak povolim ? |
zdar bratia... tiez mam podobny problem s karburatorom na 639 ... kad supnem neutral a necham na volnobehu zrazu mi z nicohonic vyletia otacky na maximum a drzia kym nezdochne.. moze to byt zlym nastavenim?? podotýkam ze plynove lanko sa nezasekava |
Pre Jinx. Ak ten srobik pritiahneš, tak zmes obohatíš. |
Ahojte. Podobny problemik mam aj ja. Akurat , ze mam MZ 150. Moj problem je v tom, ze motorku neviem absolutne nakopnut. Prednedavnom som cistil karbes a akosi sa mi rozletel a nestihol som si pozret na akej pozicii bola ihla. Teraz som ho ako zazrakom zlozil, supatko pracuje pekne a so skrutkami som sa nehral(no trochu som ich potocil) ... Akurat nestartuje. Podotykam,ze baterka je nova a sviecka je v pohode, iskry dava pekne. Ostava mi len roztlacanie? Prosim pomoc! Uz by som chcel aj jazdit. Ze by spatny medzikus?(medzi rajdami a sedankou) |
by si mal mat v manualy nie,tam by top malo niekde byt aspon kamos ma skutra nejakeho sikmaka a on to tam ma |
karburator sa vzdy steluje srobovakom a ked chces vyssi vykon na to potrebujes nie srobovak ale sustruh a nove piesty musis totiz zvetsit vrtanie valcou ono totiz 50 ccm nemoze mat vykon 250 ccm ani trabant nikdy nebude bmw |
caute mam problem s karbecom Dellorto PHBN 17,5 ... ked som ho kupil moto isla ako hodinky jeden den som presiel cca 100km a z nadrze zmizlo ani nie 2 litre a to som jeje dost uttinal 80-90 (mam Rieju RS1 Evo 50cc bez uprav) a o 3 tyzdne nato raz som postal pri kamosoch a o 10 min som znova nastartoval a ako som sa isiel pohynat tak sa jej nechcelo ist do otacok isla po 8 tis vratila sa na 6500 zse isal na 8 tis a vratila sa na 6500 takto to skakalo asi 4 - 5 krat a potom pomaly cca po 200 ot. az sa dostane po 20 - 30 sec na maximum 11 000 (mala by az na 11 750 ot) kupil som aj novu sviecku NGK BR9EIX Iridium a stale to iste karbec bohatost zmesi je nastavena o 1,8 otacky a volnobezna je tak skoro v strede medzi zatiahnutim a vypadnutim .... tot asi vsetko vedeli by ste mi nejako poradit ? |
ja mam tiez problem na dvojtakte suzuki rm 250, je nastavena zmes na 1.5 otocenia,volnobezny srob je na maxime, a aj tak nie je volnobeh ok.kto by mi vedel poradit?? |
...co na tom nevies prosimta ja mam 2 cz a mal som predtym vselico...nastavenie karbca je jednoduche pokial ti bezi motor...mas tam dve srouby jedna zmes druha vzduch a nastavis ich podla zvuku a otacok motora....ako sa ti paci a ak chces aby ti menej zrala daj nizsie ihlu ale pojde slabsie tam teoriu netreba |
ked nekontrolovane vyletuvaju otacky po zahriati motora, je asi vybehany karbec (supatko). pomoze tak akurat novy karbec. |
zdravim, bolo tot u spomenute ale nie upne rozobrate: mam KX 250 karbec origo KEIHIN (snad som neurobil preklep) jetam len jeden srob so strunkou ten sluzi na stelovanie bohatosti zmesi a volnobeh sa steluje na sitici??? DAKUJEM Upravené 1 krát. Naposledy upravil zajo69 (13.08.2009 18:37) |
este som sa teraz pozeral na ten karbec a pri nasavani je triska respektive sa mi to tak javi srobik kt. sa da dotahovat a odtahovat nemoze ten sluzit na stelovanie bohatosti zmesi??? |
caute...co mam s motorom ked mam prepad vykonu v strednych otackach?...moze to byt neco s karboratorom? |
Jednoducho šroubovákom , ale nie, najskôr si zisti, ktorá skrutka je na čo a potom začni. |
ja generalkujem 2T vacsinou crossky alebo jawky a podobne sipi :P ...a s karburatorom som nikdy nemal problem riesil som to asi tak ze ZMES SOM ZAKRUTIL NAPLNO A NASLEDNE POVOLIL CCA 1,5OTACKY A NASTAVIL SOM K TOMU VOLNOBEH ABY TO SKRATKA NEZDOCHINALO A NEMRAUCALO NA VYSOKYCH OTACKACH...ptm som sa siel previes a ked bola moto dostatocne zahriata tak som podla zvuku dosteloval zmes a nasledne volnobeh tym ze som to skratka skusal ci to ide dobre a sem tam som kukol na sviecku a ako tu uz odznelo SVIECKA MA BYT VYPALENA DO TEHLOVEJ FARBY nesmie byt cierna,zaolejovana a pod...dalej plati pravidlo ze nizsia zmes=vyzsie otacky takze zmes stelujem vzdy skorej ako volnobeh..skratka je to o tom ze nastelovat vyskusat a znovu a znovu az ku dokonalosti..nikdy som s tym nemal problem a nikdy sa nikto nestazoval a nic sa nekazilo ani pod...moj nazor je ze nak si to kazdy spravi ako chce a zoberie si s tejto diskusie co len chce ja to robim takto a som s tym spokojny...good luck |
zdarvim,mam jawu 20 a na kraburátore mám len šrôbičku na nastavenie zmesi,tá je správne nastavená,sviečka má tehlova farbu...a na okolo sú 2 "šrouby" asi trysky,nieje tam šrôub voľnobežných otáčok nikde..pionier má malé volnobežné otáčky,sem tam zdochýňa po čase,poradíte ako na to ? ako to nastaviť,keď tam je len šrôb zmesi?(ktorá je nastavená správne)..ďiky |
posuń ihlu o zárez vyššie alebo nastav plynove lanko |
diky moc,zajtra sa stým pohrám,hádam ho prejde skapýnanie,a ešte sa chcem spýtať čo robiť stým,keď sa mu sem tam nechce chytať na nakopavanie? a na roztlačenie chytí po 1m. aj za tepla..ešte včera chytal na prvú šupu,vozil som sa asi tak hodinku včera,a dnes sa mu počas jazdy keď zdochol nechcelo na nakopávačku..ďik |
"pinčel ,choroba ľudstva" ak nechytá tak buď predzápal, odtrh,zmes, zlá sviečka........tam je toho veľa , najlepšie vydieť. Snáď ty to pôjde |
on ide :D sem tam chytí krásne nakopávačku :D očistím sviečku,pozrem odtrh a také veci, a hádam bude chytať stále :D lebo je tam nový piest a krúžky tak ešte zábeh,takže hádam mu nič nespravím :D |
Ta šroubička nieje na nastavenie zmesi Je to šroubička na nastavenie voľnobehu (bohatost zmesi behu na prazdno).Keď ju priťiahneš tak otačky idu hore povoliš tak dole.Zmes na pinčlovi sa nastavuje s ihlou a s plavak.hladinou ... |
Pozri obrázok toto je ten karburátor,takže šroubička sp strunkou sú voľnobežné otáčky,a zmes sa nastavuje ihlou a plavakom aha,takže sviečka je tehlová takže to je fajn,tak pritiahnem tú šroubičku a uvidím ako pôjde ďiky..ešte sa mi na spojke povoluje tá nastavovacia šroubička,a potom to trošku hapruje môžem na ňu dať samozaistovaciu pastičku? čo sa dáva na niektoré šroubové spoje v autách..(taká modrá) Upravené 3 krát. Naposledy upravil uchobbzoo (21.01.2011 11:25) |
tak otáčky si drží,ale keď sa rozbieham tak nejde do výkonu vôbec po rovine,je uplne lenivý,a keď sa rozbehne po pár 10-tok sec tak začne riadne tahať,keď to je rozbehnuté dám dvojku samozrejme,po pár sec padnú otáčky a zdochne,neviem kde je problém..(vraj je tam nový piest a krúžky)...včera ešte normálne fungoval,buď bude problém v karburátore,alebo stále uvolnujúca sa šrôba spojky tomu niečo robí :-/ netuší nikto z vás čo stým môže byť? ak bude treba zajtra pripojím video ako asi vyzerá ten pokles výkonu... |
Na to spojku keď máš tu skrutku tak ju zakontruj normalne zakrut na nu maticu dotiahni a hotovo.A na ten motor skús vyčistiti karabec hlavne prefukni trisky a nastav hld.benzinu v plavak komore.A hlavne si vypáľ výfuk |
A hlavne kúp krúžok ktorý tam predchádzajúci majitel nedal !!! Dnes som to rozobral a zistil som,že to chodí iba na jeden krúžok,lebo druhý tam nedal !!! |
no samozrejme taký veľký úd,a nie nová sada... Upravené 1 krát. Naposledy upravil uchobbzoo (22.01.2011 18:52) |
No ešte že tak A neviem ako si mu mohol verit ze je tam nova piestna sada |
a čo si čakal za 30E šak to rozober , vymeň čo treba a hotovo |
no to aj spravím,treba nové ložiská do ojnice,strašne hrkoce |
spodok alebo vrch? sprav si go a budeš mať chvilu pokoj a môžes sa voziť, investícia cca 50-60E. Ale záleží aj čo všetko budeš meniť ....... |
Ja ti predam motor po Go cena 60€ ale tam uz problemy mat nebudes ... |
Pozor aj na volnobeh napr je rozdiel v lete a v zime startovat ked mas jawku ja mam dve vzdy maj niekde na kostre pripeneny srubovačik vzdy treba nekde kus nieco dotiahnut na karbeci a je lepsie ho mat poruk Hlavne u pionierov ja som na mojom jazdil 1 cely rok a dost som to ocenil hlavne v zime Stretneme sa na cestach :D |
budem nosiť zo sebou pre istotu už vždy pionier je nevyspitatelný :D |
ahojte na babete sa skrutkou bohatosti škrtí vzduch či benzín? benzín však? |
|
strunku treba dat pod ten srob nato tam je aby sa neuvolnoval |
Zdravím Vás páni, |
Re: Soki: |
Re: puntoii: Benzin od leta čo viac k tomu dodat. Vidim ze karburator sa ti nechce rozoberat,ale budes ho musiet vycistit a hlavne pozriet trysky. |
Re: Biri: Za 9 rokov to hadam aj poriešil. |
Mam Skuter Hondu Fes 125 Pantheon ked je zimná krásne naštartuje a drží otáčky ide sytič ako sa zohreje zhasina a nemôžem ju naštartovať ,čo to môže robiť?Nemá s tým niekto skusenosť?Je to 2T,inač ide super len na semaforoch ju musim stale držať v otačkach. |
Re: Dubinak: bohatosť zmesi - to znamená pomer benzínu ku vzduchu... Je to dosť citlivé nastavovanie, nakoľko motor ti pôjde aj pri chudobnejšej zmesi benzínu, akurát hrozí zadretie motora... v tvojom prípade mi to skôr pripomína rozladené základné otáčky, nakoľko tie sa nastavujú zvlášť... aspoň u väčšiny strojov... nepíšeš spotrebu, je vyššia alebo nižšia ako obvykle? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 34500 | Včera: 149821