Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
zdrawim. Mám moto Kawu VN750 a začala mi robiť problém s dobyjanim, od jazdil som cca 100 km a baterka mi skapala uplne. S prvoti som si myslel ze to bude baterou a preto som kupil novu bateriu, ale chyba sa mi opakovala. Tak potom som kupil novy legler a namontoval som ho. Pri merani napätia sme zistili ze z noveho leglera napatie sa sprava ako má ale uz na baterke som nenameral take hodnoty ake boli namerane z leglera. Tak som postupne zacal premeriavat kable ci nemam niekde preruseny kabel ale vsetko sa mi javy ze je v najlepsom poriadku. Iba jedno comu nerozumiem je ze preco pred poistkovou skrinkou nameriam hodnoty zhodne s hodnotami namerane na legleri a uz za poistkovou skrinkou nameriam take hodnoty ake som nameral na baterke. Chlapi ak viete mi niekto poradit co by stým bolo bol by som velmi vdacný. Zatial dikes. |
aký to máš ročník a aké honoty si nameral na batérií na naštartovanej mašine a na zhasnutej mašine? |
Takze rocnik je to 1996. Na batetii pri vypnutej moto som nameral cca 12,60 V. Pri nastartovanej som na baterii nameral cca 12,25V. |
stare VN sa dost podobali na to, čo mám ja /1985/. Neviem, akú stavbu má to tvoje. |
tak mas problem niekde v poistkach nieco zoxidovane alebo tak |
poistkovu skrinku som zvonku vycistil sprejom na kontakty - Kontoxom, a stale to iste, neviem ci mam aj rozobrat tu skrinku uplne ci nie, ona je tam 4 nitami zanitovana. |
skus skontrolovat aj poistky jednu po druhej niekedy neni videt ze je zla |
kazdu jednu poistku som presiel Pipacom a este ktomu aj volnym okom prezrel a v poriadku |
Ak pred poistkovou skrinkou šťavu máš a za ňou nie , tak kde asi bude zrada? |
sa mi nezda, že pri naštartovanej moto má nennšie napätie ako pri vypnutej... nedobýja ako má a na baterku poväčšine idú káble napriamo... |
Rozober pojistkovu skrinku. Ak sa bojis ze to nahodou nebude tam (ale bude) tak skus spojit kontakt akumulatora priamo s kontaktom regulatora a zmerias spravne hodnoty. |
mcdalko - keď nedobíjaš baterku , ale máš odber-zapalko , svetlá ... , tak jasne že napätie klesne. |
karol dovolím si nesúhlasiť, ked štartuješ, vtedy klesne radikálne ale ako chytí a dobíja alternátor tak jak má a aj regler pracuje tak ako má musíš namerať viac ako pred naštartovaním inak ti batériu ako TDM karovi vybíja. Odmeraj a napíš. Chcel som to spraviť ja ale vdaka zanedbanej údržbe cez zimu mi odišla baterka úplne. inar rozvody, čo si robil |
dam pol litra repáku na to, že to bude ten alternátor. |
mcdalko Čítaš vôbec ? karol1 píše citujem: "keď nedobíjaš baterku , ale máš odber-zapalko , svetlá ... , tak jasne že napätie klesne." |
TDMkar: podla vsetkeho mas pipak aj multimeter, takze: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (13.05.2009 10:32) |
Neviem aky sposob vyroby elektrickej energie pouziva tvoja moto(alternator z cudzim budenim, alebo z permanentnymi magnetmi),ale v oboch pripadoch sa musi vyrobene napatie pohybovat okolo 14V! ak mas to z magnetmi, tak ti ide do regulatora(hlinikova rebrovana kocka) 5vodicov(zvicajne).3 su rovnakej farby(fazy alternatora), a ostatne 2 su + a -.tam musis namerat nieco okolo tych 14V(nastartovana moto, nieco cez 2500ot.).inac sustava dobijania sa nezapaja cez poistky, ale je priamo spojena z akumulatorom.v oboch pripadoch ak sa nevyriesi problem vynenou regulatora,a za predpokladu ze su vsetky vodice a spoje v poriadku, tak je poskodeny alternator. |
Dnes som meral napätie ake mi dava z alternatora do leglera, tie tri zlte kabliky a nameral som tam len asi toto ,: 1. kablik = 3,2V Upravené 1 krát. Naposledy upravil TDMkar (13.05.2009 11:24) |
no neviem ci sa rozumiete do elektroniky, ale asi velmy nie.vysvetlim.tie tri kabliky su fazy alternatora z roznym casovym priebehom, a spolocnym zaciatkom vsetkych troch fazovych vynuti.z toho je jasne ze nieje mozne tie napatia spocitat.to nedokaze ziadna elektronika.jedine co ten regulator robi je ze vsetky fazy celovlne usmerni(usmernenim sa spocita len prud indukovany v jednotlivych vinutiach, ale v ziadnon pripade sa nespocita napatie!), a dalej len obmedzuje napatie na pozadovanu hodnotu(pravdepodobne riadenym tyristorovym usmernovacom),nakolko indukovane napatie je priamo umerne otackam motora.prud sa neobmedzuje lebo altenator dokaze vyrobyt len tolko prudu na aky bol skonstruovany(reaktancia vinutia,zmena frekvencie).kedze sa jedna o trojfazovy stroj, uz fakt ze si nameral rozdielne hodnoty svedci ze vinutie ma medzizavitove skraty.to ze v cievkach sa indukuje len nieco cez 5V je nepravdepodobne.mozno na volnobeh ked este nedobija lebo inak to nieje mozne.ak je alternator dobry a je odpojeny od regulatora, tak vo vysokych otackach dokaze dodat hravo trofazove napatie vatsie ako 50V!!!.kazdopadne je postup merania alternatora rovnaky ako postup pri trojfazovych elektromotoroch.rovnaky odpor medzi svorkami 1-2,2-3,3-1 , a nekonecny k magnetickym obvodom(polove nastavce na ktorych su navinute cievky), a tym aj ku kostre motocykla, nakolko spolocny zacitok vinuti nieje spojeny z kostrou z dovodu celovlneho usmernenia, a najlepsieho viuzitia alternatora.ako si nameral tie hodnoty??? namerat nieco mozes iba medzi vodicmi z alternatora!ak si to nameral medzi vodicom a kostrou pri odpojenom regulatore, tak to ho mozes rovno vybrat a dat previt, je v haji. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ARPAD (13.05.2009 12:54) |
TDMkar: ty si ale rychly Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (13.05.2009 12:57) |
ARPAD: elektrikar nie som ale zase ved som mu nic o scitavani napati nepisal (teda iba o nabijacom napati na baterii, ktore je uz usmernene a regulovane) a kukni bod 3. |
jasne to som nereagoval na tvoje postupi, ale na to co napisal mcdalko.ak sa ta to dotklo tak prepac.cital som to, a isiel si nato dobre.ja len ze striedavy trojfazovy prud generovany strojom ktory ma spojene zaciatky vynuti sa neda nijako scitat.inac jeho podozrenie na alternator je spravne. |
ARPAD: no v pohode, len by som este jednu drobnost dodal: |
no a ako pises ze zostanes trcat 200Km od domu len preto ze sa ti vybila baterka, a kontrolka ktora by ta upozornila ze mas problem, a ze ides len na bateriu je asi pre vyrobcov luxus na nezaplatenie(vsetka cest vynimkam).NASRAL by som vyrobcom motocyklov do ruk, ked napchaju moto kopou elektroniky ktora pri napati 11V prestava fungovat, a nedaju tam kontrolku dobijania!!!hajzli drzgrosky!!!ved po oleji, a benzine je elektrina rovnako dolezita pre chod motora. |
ARPAD-presne tak ked som mal dominatora boli tam az 3 kontrolky neutral , dialkove a bocak kolko krat som za jazdy rozmyslal ci to aspon maze |
tak to je uz na zaplakanie.na baterku este motor nejake kilometre pojde,ale bez oleja pojde akurat tak do srotu. |
ospravedlnujem sa všetkým, ktorým som svojimi tvrdeniami sposobil žalúdočné vredy. v jednom z prvých príspevkov som upozornil, že sa do elektriky hovno rozumiem a lajicky som popísal problém, ktorý som mal ja a ktorý sa mi podarilo opravou alternátora odstránit. Za to že som tam z čistej nevedomosti popísal nejaké blbosti ma mrzí nebol v tom úmysel niekoho zavádzat. Z toho, čo tu čítam som daleko od pravdy nebol. WORD PEACE |
mcdalko: vsak v pohode pochybujem zeby to niekomu z nas robilo zaludocne tazkosti, ved si napisal, ze to bude alternator a kazdy z nas co vie povie - to prepichovanie izolacie som ti vytkol lebo si myslim, ze by sa to z principu nemalo robit (z osobnej skusenosti) |
DIkes za rady , idem ja vybrat ten alternator a pojdem ho dat previt a uvidime aky bude vysledok. Zatial vam dakujem. Vysledok napisem. |
ja som mal na svojom alternátore prerazený jeden okruh a chyba bola jasná nechaj si to ešte potvrdit od viacerých členov /odborníkov/, aby si zbytočne nevyvalil penažke. |
3600,a bez papiera???svine hnusne!!!, to uz nevedia kolko pytat?to uz mozu rovno zapytat dvojnasobok noveho.hajzli.daj to previt niekomu kto previja elektromotory, ale nie do servisu!ti ta tiez osklbu.najlepsie nejaky chlapik ktory to robi doma.daval som previt motor chlapikovy co previja ekektromotory a transformatory doma.pred troma rokmi za previnutie 2,2KW elektromotora pytal 2500sk, co je super cena. |
na VN750 som pred mesiacom dával nový stator , pre úplnosť budenie je permanentnými magnetmi, a starý som čiste pre zicher dal previnúť elektromotorárom. Bude do rezervy. A neverím , že to vyjde viac ako nejakých 40ojro. |
Moto poradňa: slabe dobijanie VT 750 .....ja mam podobny problem, ale dnes sme to vybrali a tie 3 fazy co idu z alternatora, tak pri napichovacke pred reglerom bola jedna faza odpalena, uplne zaliata v tej umelej hmote, tak sme to odcvakli a napojili na priamo....vysledok na volnobehu na rozdiel od 12V teraz kolise okolo 15 a pri zapnutych svetlach a pridavnych svetlach okolo 12-13...pri otackach pekne na 14V....dufajme ze to bude ta zavada |
...závada diagnostikovaná ale neviem či by som sa s kludom vozil keby som to mal takto "opravene"... ...aby si si nenarobil nejakú škodu... |
aj ja mám problém z dobíjaním kawasaki vn 750 r.v.1994 , v servise povedali že regler, príde v piatok tak uvidíme. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 166605 | Včera: 173046