Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Chcem sa opytat ci pouziva niekto na pneu nizsi rychlostny index ako je predpisane...Ked pouzijem rychlostny idnex do 210 a jazdim rychlejsie bude to vadit velmi? Mam moznost mat velmi lacno pneu ale su len do 210km/h |
kazdopadne daj dopredu 120/70 |
Nerd zatial som vzdy daval 120/60 minule dal kamos na R6 120/70 a spalilo mu blatnik tak neviem... |
musi sa tam zmestit 120/70 bude sa to daleko lepsie chovat v zakrute |
Ved sa tam zmestila len mu spalilo blatnik...tak neviem ci ma nieco zle alebo s tym je len hovorim ze vazne mu spalilo blatnik...najviac ma stve ze na inzerate 120/60 a chcel by som nieco malo jazdene z okruhu napr...nic nie je...a chcem 120/60 aj z toho dovodu ze to mam v technickom a platit kvoli tomu pokutu nechcem...mozem mat Pirelli Dragon MTR 01 skoro zadara ale su len do 210 este som nemal ani tieto gumy neviem co su zac len ich mozem mat fakt skoro zadara...ak vsak su nepouzitelne co s nimi |
MTR 01 je prehistoricka guma, ktora sa teraz obuva len na motardy, preto ten index do 210. rozhodne by som to na R6 nadaval. |
Ok dik kaslem na ne budem sa musiet po niecom poobzerat tie moje su uz zase zodrate |
dalsia vec 120/60 z okruhu urcite nezozenies pretoze na okruh je to nepouzitelny profil,nikto take nejazdi |
jo ale to bola kawa...kukal som este teraz R6 forum zahranicne a vraj zalezi aj od vyrobcu a ze pri niektorych moze chytat blatnik tak to bol asi jeho pripad...skusim pozicat od dakoho 120/70 a hodit to tam uvidim ci to pasne...len ako vravim fakt mu ta guma spalila blatnik tak uz neviem potom... |
raz som videl test na DSF v takom seriali co sa volal volajako motorspiegel, alebo tak daco. robili tam pokus s pneu co mala rychl. index do 210 a zatazili ju na 10 alebo 15minut na 240.... guma po nejakom case praskla na korde co si vobec nevsimli az ked zastavili tak zrazu kukali jak puci ze guma je v hajzlu.... test robili na nejakom stroji, samozrejme ze nie na aute. Ale simulovali zatazenie pneu, valivy odpor, atd. |
2nerd: mohol by si prosim trosku blizsie popisat vplyv profiloveho cisla na jazdne vlastnosti? na veci ako zvysenie krutiaku na zadnom kolese kaslem, zaujima ma len spravanie motorky s ohladom na zmeny |
V inzeratoch daj pozor aj na DOT, tzn. kedy bola guma vyrobena. Velmi lacne gumy su casto stare aj niekolko rokov. |
alonso rozdiel je vo vyske pneu, cim vysia tym nestabilnejsia v priamom smere a stabilnejsia v zakrute. |
nerd... tak to je teraz pekna |
nerd pri sportovych gumach mi je to jasne, ale tie maju aj iny tvar..profil behuna, nie? su spicatejsie kvoli stycnej ploche pri naklonoch, tam tomu rozumiem..ale profilove cislo znamena vysku bocnice pneu, nie? ma to teda vplyv aj na samotny behun? ja mam vpredu 110/80, bracho 110/70..menit to kvoli nahonom tachometra nemozeme, ale viditelny rozdiel je iba v bocnici, teda nekontaktnej ploche pneumatiky..ma to vplyv aj v takomto pripade? teda inymi slovami..plati to iba na SS pneu alebo vseobecne ? |
este jedna otazka..na moju moto sa robia pneu..napr. pirelli sport demon s rychlostnym indexom do 210, ale presne tie iste s indexom do 270..v com moze byt rozdiel (konstrukcny) a ako to ovplyvnuje jazdu, ked ani na jednych cez 210 nedam ? |
dvenohy nema to nic s tlmenim na to su na motorke tlmice tvrdost konstrukcie pneumatiky ja dalsia vec, tlak v pneumatike tak isto :D tvoja uvaha je dost mylna |
Busa ma od vyrobcu predpisane pneu s hmotnostno-rychlostnym indexom "73W" co je do 270 km/hod a pritom uz aj obmedzena maximalka je 300 km/hod (neobmedzena okolo 320) , tak neviem co si o tom mam mysliet, ze by Japonec nieco zanedbal, to sa mi nezda. Skor si myslim, ze tie pneu do tej rychlosti udrzuju tvar do urcitej tolerancie ale ze by jednoducho "pukli" to sa mi nezda. Vsak by som uz bol nebohy . Alebo pri mensej hmotnostnej zatazi (73W je 365 kg) vydrzia vacsiu rychlost. |
Nebude ten rychlostny index nejako suvisiet aj s presnostou vyroby tej gumy? Je tam naozaj nejaky rozdiel v konstrukcii? Skor by som povedal, ze vyrobene gumy sa roztocia na nejakom pristroji a odmeria sa, ako presne su vyrobene, teda ci pri prekroceni urcitej rychlosti nesposobuje napr. nejaka nepresnost "hadzanie" tej gumy. Podla toho sa rozdelia do tried, v ktorych vie vyrobca garantovat maximalnu rychlost, teda ten rychlostny index. Vobec do toho nevidim, len som zvedavy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (29.08.2009 10:26) |
Cize to nebude tak ako sa tusim robia procesory, ze kolko znesie tak sa oznaci? Bola to len taka moja naivna teoria... |
Bude to ale asi tak ako som pisal na konci svojho prispevku, cize 73W znamena , ze pri zatazi 365 kg na pneu, znesie 270 km/hod, a dalej sa "ticho" predpoklada, ze pri zatazi nejakych 200 kg znesie aj 320 km/hod . |
V: max 240 km/h |
Marino > |
Vyzera to tak, ze ani predajcovia pneu v tom nemaju jasno, lebo napriklad moja terajsia zadna: Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (29.08.2009 13:35) |
no "poriadni" predajcovia v tom majú jasno Upravené 1 krát. Naposledy upravil Marino (29.08.2009 14:09) |
Viem ze je to trosku mimo temy ale ked uz sa tu bavite o pneu narazil som na oznacenie TT a TL viem ze je to dusova a bezdusova len neviem ktora je ktora diki |
Ak ti mozem poradit ja mam tiez R6 a v predu mam 120/70-17 a uz mam na nej 9000 km a ziadny blatnik mi nespalilo takze to tam kludne daj mozno kamarat mal neaku rapliku a nie originalny blatnik |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 102040 | Včera: 123515