Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Kto potrebuje a chce nastavit karburatory v BA, a nechce davat moto do servisu, viem pomoct s nastavenim. Tlakomery co mam su vyuzite raz do roka a mozu byt aj viac... |
nema niekto aj CO merac ? synchronizacia je OK ale bez nastavenia bohatosti zmesy to este stale nebude to prave orechove. mne to nastavovali na TA r.v.2001 a isiel ako blesk |
bohatost zmesi zistis orientacne aj bez meraca CO. Ak mas kontakty na sviecke v motore s jemnym sedym povlakom a cisty izolator, CO je s najvacsou pravdepodobnostou v poriadku. Ak je vsak sviecka cierna a mastna je zle a treba ist na nastavenie karbecov, resp pozriet ci na tom valci dobre zatvara ventil sytica... |
Patrik Ak si nerozobral karbeci, tak jedine co musis nastavit, su podtlaky... nic ine... Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (31.03.2009 20:31) |
Gabo1985 .. nebud si isty , riesil som uz par motoriek , podtlaky len zosychronizujes na rovnake hodnoty ale tym padom rozhodis zmes. najme u starsich motoriek, pretoze nie kazdy valec ma tlak ako za nova |
Patrik : Ja nastavujem podtlaky a robim na motorke vsetko sam, tak na mojej, ako aj na inych motorkach. Takze skusenosti uz mam aj ja, a nie zo servisu, kde ti hovoria toto a toto... |
Gabo1985 precitaj si moj profil a mozno pochopis .. v zivote som nemal MOTO v servise, vsetko si robim sam .. ale ked myslis |
Patrik.Nastavením rovnakého podtlaku v karburátore práve eliminuješ nerovnaký podtlak vo valcoch.Meníš len " nerovnomernosť" objemu nasávanej zmesy ale nemeníš pomer. |
Uplny suhlas s egres2-om... |
ale .. unava materialu ?.. priklad, robil som 900rr x krat, problem je ten, ze podtlakova gumicka v karbeci sa nevzdvihni az tak ako ma, tym padom dava menej benzinu a viac vzduchu .. nebudem sa hadat, ale na TA som mal 1,2 a 3,8 CO a nikto sa s tym nehral .. potlakmy sa steluje len rovnomerne otvaranie klapiek a podtlaky ktore vlastne zdvihaju hlavnu trysku ( supatko ) .. ale ked ide dnu zla zmes tak je to onicom |
teraz som si precital pozorne Egresa .. suhlas, pisal som to iste, ja som len upozornil, ze ked sa nastavuju podtlaky bolo by dobre nastavit aj CO .. CO sa neda nastavit na striekackach |
Jaaaj tak teraz som uz pochopil aj ja, o com pises... ale to sa da vidiet aj z farby sviecok ne? Biela, cierna atd... myslim teraz na bohatost, ci je tam nejaky problem alebo nie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (01.04.2009 19:41) |
Patrik: ako nastavujes CO na jednotlivych valcoch? Mas na to styri specialne zvody, alebo kam vlastne strcis sondu? Moc mi to nie je jasne... |
Gabo .. farba sviecky je pekna, ale je to pokus omyl .. a sfarbenie nie je hned po nastartovani, takze musis rozobrat, pozriet, nastavit a dookola |
Patrik: vdaka za info, zase som mudrejsi... |
Patrik: aj tak mi to neda pokoj - odkial ziskas predpisane hodnoty CO na jednotlive valce? Vseobecne sa v manualoch udava len poloha nastavenia skrutky bohatosti zmesi, %CO som nikde nevidel. |
cca. 2 ( cim viac, tym vyssia spotreba ale aj vykon az tusim do 2,8 ) .. jedna sa o to, ze najme pri 4 valcoch ked mas velky rozdiel, tak ten, dajme tomu prechvastany alebo chudobny valec ti nedava adekvatny vykon .. ked mas jednovalec je to lahke lebo to citis na vykone alebo sa to nejako sprava, napriklad netaha a podobne |
Tak nejaky som z toho zamotany... navrtavat vyfuky a merat CO na kazdom valci zvlast... to pocujem prvy krat...a nastavenie CO, resp bohatosti...mozno kedysi na starych karburatoroch... ale pri modernejsich karburatoch nemas ako nastavovat CO. Ak nemenis trysku resp. ihlu tak mas zmes stale rovnaku. A podtlakove membrany otvaraju supatka az po pridani otacok. Pri volnobehu, kedy sa poddtlaky nastavuju, su vsetky supatka uzavrete..resp. vo svojej spodnej polohe kedy prepustaju minimum vzduchu a paliva. Podtlak ktory meras je medzi valcom a otocnou klapkou ktora je takmer uzavreta a nastavovanim ju jemne pootvaras (na vsetkych rovnako) aby "otacky" kazdeho valca boli priblizne rovnake. |
mam Harley Davidson 1600 S&S, vie niekto poradit s nastavenim karburatora a neviem si vysvetlit preco pri vypnuti kluca hodi jeden valec iskru. dakujem |
Josi: je to tak ako pise Patrik. Na stvorvalci treba navrtat zvody a merat kazdy valec lambda sondou. Na kazdom valci sa nastavuje CO, resp viac hodnot. Niekedy som praxoval pri emisnych kontrolach, ukazuje tam viac udajov. Jeden udaj z toho bol pomer zmesi... Aj stvrt otacky je pri presnom nastaveni vela. |
Tak musim sam seba opravit a dat za pravdu Patrikovi co pisal vyssie. Nasiel som v origos manuali k GoldWingu nastavenie karburatorov, kde sa pise o "pilot screw", co je nastavenie bohatosti zmesi. Je tam aj postup ako nastavit bohatost zmesi na jednotlivyvch valcoch a to aj bez merania CO vo vyfukoch (aj ked z meranim CO to musi byt podstatne presnejsie). Pre zaujimavost tu je skrateny preklad: |
demo moze .. to je to co som pisal, ze ked mas zle nastavene CO tak jedine cim znizis otacky je spolocny stelovak a tym, mas rozne hodnoty .. ale neskusal som to takto |
[waypoint nullwww.cartestsoftware.com/fz1/carburetorsynchronization.h...] |
tocit pilotnymi (bohatost zmesi) srobami na karburatore neodporucam... motorka nepojde nikdy ako predtym... a ak niesi skuseny tuner a nemas auxilarny otackomer s vysokou presnostou , nikdy to nenastavis... |
demo ty vies tie podtlaky aj nastavit? Potreboval by som to spravit, ale viac ako cokolvek nechcem masinu davat ofic. do servisu. Nechcel by si si zarobit? |
Viem aj nastavit, resp vsetky co som doteraz nastavoval boli nastavene dobre... |
demo: super, urcite sa ti ozvem, az mi zaziarili oci ked som zbadal, ze niekto to vie spravit a nemusim masinu zverit servisu Musim si predtym este pozriet ventilove vole a potom sa ti ozvem dik |
motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&tid=39172 |
dazdo..ja mam styri budiky... |
ale ja mam digital |
Demo dik na jar by som ta teda na chvilku vyuzil.Ak este budes ochodny SV 650S |
Demo, všetko, ok, dobrý postup si napísal, len som sa trochu pousmial, keď mám pilot screw zakrútiť o 2,5 ot./min. |
demo: urcite skusim aj zmes postelovat tak ako si pisal, len neviem ci presne chapen tento krok: |
chlapi potrebujem poradiť s nastavením karbecov na fj 1100 ale uškrtená 74 kw verzia.dík |
tazko poradit... ked nepises ake ma priznaky... |
Demo, aký synchrontester používaš? |
Styri podtlakove budiky s regulaciu "prietoku" aby rucicky neskakali jak besne... tusim Louis.. |
Zdravim. |
presitota... |
demo... |
Zdravím |
Zdravim... |
myslím , že uvažuješ správne . |
Uvažovanie je v celku správne až na jednu vec: riadiaca jednotka (RJ) berie signál zo škrtiacej klapky (škrtiacich klapiek) len ako jeden zo signálov, podľa ktorého "nastavuje zmes". Ak je RJ - resp. tvorca jej programu len trochu šikovný, tak ako ďalšiu možnosť bude brať signál zo snímača otáčok. Ak bude jeden z valcov mať inú zmes ako ostatné, tak sa to zákonite musí prejaviť na uhlovej rýchlosti daného valca (jeho zrýchlenia po odpálení zmesi) a RJ môže tento nepriaznivý stav korigovať dvomi spôsobmi: |
karol... osobne si myslim ze u karburatorov je rovnaky podtlak ovela dolezitejsi, pretoze natacanim klapiek menis cely objem zmesi, kdezto u vstreku mas objem paliva dany a je len otazkou v akom mnozstve vzduchu to rozmiesas... |
quickmick: |
Ja to vidím trochu inak alebo by som aspoň dôvod vykonávania synchronizácie definoval inakšie: |
palciatko... prispevok quickmicka som videl az po odoslani mojho... |
Caute, potreovsl by som nastavit karburatory, vplu ventilov a pod... Moto ma uz 50 000km a chcelo by to skontrolovat. Najlepsie PK,BA a okolie.... Diki moc za kontakty |
mam otazku, nerobi sa synchronizacia preto aby mi klapky davali rovnaky prietok vzduchu a tym padom si na karburatore ten vzduch strhol rovnake mnozstvo paliva? |
richard: ano, aby sa ti klapky otvarali vsetky rovnako |
Nastavoval som si to na TA 650 r.v.2001 zapojil hadicky nastartoval vsetko v pohode otacanim skrutky pekne reagovalo len po chvilke moto prestala reagovat na plyn a zhasla zapojil som naspet nadrz a podtlaky a moto nastartovala a isla normalne a tak som to nenastavil ako som chcel to si s tym nastavenim treba akoze svihnut? |
Preistota, |
No uz viem som pako benzin som dal do flase nahodil na stupel ventilku z duse a myslel som aky som mudri dakujem |
zdravim,,,nemate kontakt na nejakeho skuseneho fachmana na nastavenie karburatorov a podtlakov vychodne slovensko?dakujem ,,,kawasaki zrx 1200s 2003 |
Re: VORman: ako si prisiel nato ze treba synchro? |
|
Re: RS955i: nie na mojej,na znameho,,,,,lebo treba to urobit,,,,,,a viete co nechajte tak,,,ja si uz poradim |
Re: VORman: no moja skúsenosť je ze v ~80% pripadoch netreba... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 242778 | Včera: 205449