Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Poradte mi prosim ci sa da niekde zistit informacia o motorke ktoru by som chcel kupit, ci bola havarovana alebo nie.Myslel som ci taketo informacie poskytuju poistovne? Pretoze vacsinou predavajuci spravia vsetko preto aby to nebolo vidno. |
musis pozorne pozerat po motorke napr.ram alebo take veci ktore sa len tak nevymienaju a ked sa ti nieco nebude zdat tak neber.A pamataj na to ze kazdy skrabanec sa nespravil srobovakom pri udrzbe |
Lievik: Rozbehni moto asi na 80 km/h a pusti riadidla. Ak Ta to taha do jednej, alebo druhej strany, tak bola padnuta a opravovana (musis mat vsak nafukane gumy, lebo Ta to bude tahat aj tak). Nakolko normalny clovek nepusta pri osemdesiatke riadidla, tak to ani nezistis. Inac navstiv ktorykolvek moto service a tam Ti to povedia presne. Tak, ako to povedali aj mne |
Obrúsené kartery, konce riadidiel, stupačky, padáky, rám, spätné zrkadlá, plasty zvárané zvnútra, nelícujúce plasty, neoriginálne nálepky, neoriginálny výfuk (a predávajúci nemá originálny) atď atď. |
Dik za rady, s tou 80km/h to urcite skusim, samozrejme ze popozeram vsetky skrabance. |
Skus so sebou zobrat nejakeho kamosa motorkara co sa vyzna, alebo majitela takej masiny aku chces kupit, ten bude vediet u nej co a ako.... |
Vsetko zalezi na tom ako si dava predavajuci zalezat na maskovani Otazka neznie ci bola "padnuta"/lebo neskrabnute jazdenky sa takmer nevyskytuju/ ale co sa jej v minulosti stalo a ako sa "odsranili" skody. |
No ale väčšinu takých, čo ľahnú na Babe a podobne v štatistikách poisťovne, alebo v policajných zápisniciach nenájdeš a už vôbec nie na WEB-e. Ostáva iba dobre obzerať a najlepšie ešte aj s nezaujatým "pomocným" obzeračom. |
Vacsina motorkarov po pade nedava nehodu na poistovnu (pokial nema havarijnu poistku, ale tych je velmi malo) ale vsetko opravuju doma a za pomoci priatelov. Podla mna na poistovni vela udajov nenajdes. |
Myslím, že tie škrabance na padákoch, riaditkách a spätných zrkadlách moc nehovoria, lebo moja je ošúchaná z obidvoch strán a to som spadol dvakrát asi len v 20 km rýchlosti, takže okrem tých škrabancov od asfaltu sa jej nič nestalo. Ak je motorka silne havarovaná, určite také škrabance nie je problém zamaskovať alebo drobnosti, ako sú plasty a späťáky vymeniť. |
Krivoklat, otázka je, či bola motorka padnutá. Ja mám ošúchané kde-čo a tiež som padol v takmer nulových rýchlostiach. Škrabance znižujú hodnotu motorky. |
Herghott, ako sa skusaju tie predne vidle?? treba nieco odmontovat, ci staci skusene oko garazoveho mechanika |
Netreba nič montovať, spravia to špeciálnym prístrojom na počkanie na odparkovanej motorke. Skrytá reklama je sviňa, adresu som ti poslal do SS. |
Herghott, ja s Tebou úplne súhlasím, už boli aj pády na motoride rozoberané. Ja jazdím asi len pol roka /3000 KM/ a čím viac jazdím, zisťujem, že som so svojimi predstavami úplne mimo. Zistil som, že na motorke môžem padnúť hocikedy aj na troške štrku,blata,ľadu alebo mokrom liste. Chcel som len naznačiť, že padnutá motorka ešte nemusí byť zlá, zlý môže byť len predávajúci, ktorý Ťa oklame a zatají zváraný rám, vyrovnávanú vidlu alebo ja ešte neviem čo, čo je naozaj vážna vec, ale ak jazdená motorka nemá žiadne škrabance, tak by mi to bolo podozrivé, lebo asi väčšina motoriek si už "ľahla" na asfalt. |
Moj nazor: viac ako 80-90% jazdenych motoriek na Slovensku je padnutych...ci uz len zo stojanu, v malej rychlosti alebo nejaka riadna buracka. Dolezite je, aby neboli poskodene zivotne najdolezitejsie casti motocykla: ram, vidla, kolesa,... |
Jasne, padnuta motorka z bocaku alebo v 20cinke nieje moc, skoro vobec poskodena, no myslel som zrazky alebo kotrmelce... |
No snad Ti uz doslo ze moto ktora je ako zo skatulky je podozriva,proste musi mat par beznych skrabancov. |
Mam este jednu moznost - pred kupou si dohodni s predavajucim, aby ste spolu isli do servisu, ktory urcis ty (niekde v okoli) na kontrolu motorky. Objednas sa. Takato kontrola ta vide na par stovak (mne to neviem preco spravili zadarmo ) A budes si isty. |
presne ako pise Stanley, nepadnutu jazdenu motorku asi nekupis. |
padnute su takmer vsetky, tam mas vecsinou osuchane plasty,stupacky.... ked je to zle zamaskovane tak nesedia dobre plasty alebo na laku sa ti vytvoria casom take mapky v laku,ked odflaknu podklad... |
Nikdy ani len na mieste nepadnutu jazdenu motorku kupis, ale asi s takou nahodou, ako by si mal vyhrat miliony v loterii! |
hehe co sa dorabate.. pozrite sa kolko jazdeniek a "nikdy nepadnutych" je v inzercii v avize, 15 rocna motorka ma 20tkm atd |
Hlavne si vyskusaj ci ta za jazdy netaha niekde na stranu... na skrabance sa vykasli. Nemusis ist 80, staci aj 60 a hlavne davaj pozor ked budes davat ruky z volantu, ja som sa raz viezol na tak krivej moto ze sa na nej bez ruk ani ist nedalo lebo by si hned skocil niekde v priekope. Ak das dole ruky a zistis ze musis naklapat telo aby si ju udrzal ist rovno tak sa uz musis sam rozhodnut ci ju brat alebo nie... ja osobne by som nechcel iba silne havarovanu moto, ak to trosku nadskakuje pre osmicku na prednom tak to mi nevadi... (zalezi aj od maximalky, osmicka v 80tke a v 200 je rozdiel, 200 by som s poskodenou moto urcite nesiel ) |
Motorka môže byť aj 10x padnutá ale hlavné je aby držala v zákrutách stopu. Jedine pri nakláňaní v zákrutách zistíš ako sa správa to je najdôležitejšie a nemusíš ísť ani rýchlo. Na rovnej ceste to bars nezistíš ani keď pustíš volant. Najprv skús volant keď neťahá je + ale ešte tie zákruty. Ináč vyrovnanie kostry moto cca 3000,-Sk. |
ja som nahodu predaval motorku aj taku, co sim ju kupil uplne novu, a po par tisic km som ju predaval bez jedineho skrabanca /jediny skrabanec na nosici od kufra, teda od tych gumenych popruhov s kovovymi hacikmi |
ci nie je striekany alebo lesteny ram, pozri vsetky zvary na rame, ci neboli opravovane, dorazy, okulare, tlmice, brzdvé kotuce, plasty z vnútra, ci nie su zvarane, ale pravdepodobne budu, bo kazda masina bola padnuta...no zalezi ako. Dalej pozri viečka motora, ci neboli suchane, prestriekane atd... ale sikovny lakos dokaze zazraky... |
Tuto diskusiu by som zvyraznil v motoporadni ako "dolezite". ...a vymazal tie prispevky odveci. |
no vsak to ze dnes sa da zazvarat vsetko, ale zas nadruhu stranu, ak motorka bola padnuta a plechy sa vyklepali, nastriekali, ram sa vyrovnal tak tej motorke vpodste nic nieje laebo ano??? |
Plechy sa vyklepu a ram zazvara... No v podstate mas pravdu, ale nedas motorku do 100% stavu po lepsom pade. Musel by si vymenit poklu motorky... |
ked pustis cca v 80km/h riaditka a rozkmita sa kolo, este neznamena ze je kriva. Moze byt len zjazdena predna guma, tak ako som to mal ja. Tiez som kupoval ked kmitala, ale vymenil som pneu a vsetko ako ma byt. Je dobre pozriet na rafy, ci nie su obite, kryty zapalovania mavaju origos napis a ten sa vacsinou zosucha, a tak dalej.... Zober niekoho, kto sa vyzna, alebo do servisu, ako to tu uz niekto spomenul. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 32393 | Včera: 116227