Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
zdravim vsetkích aktivnych jazdcov.Po par mesiacoch utlmu,a rieseni nových zalezitosti, sa moja motoorientacia z offroadu meni na adventure. preto riesim teraz otazocku aky stroj na ten adventure styl kupit. Rozhodujem sa medzi TA a VARANOM, ide totiz o kupu noveho stroja. Vizia jazdenia bude spocivat v cestovani po slovensku, sem - tam do ciech + nejake mensie vylety spojene aj s vyjazdom do polnych ciest. V% ak by som to mal vyjadrit 70% asfalt a 30% teren. meriam 195 cm, takze velke premna tieto stoje asi nebudu. Hodte nejake odporucania, alebo skusenosti s konkretnými strojami. |
transalp lepsi do terenu ale zas je to volake male (tiez mam 195cm) a tiez na moj vkus malo koni Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.03.2009 11:07) |
no rozmyslal som aj nad V-Stromom, ale ten si drzi cenu, kdesto u Hondy by som mal viac sancu na dobru cenu, tiez mi viac imponuje ten varan, ale prave ta ista myslienka mi na druhej strane dodava otazniky co s terenom...??? a popritom ma varan vyssiu svetlu vysku sice len o 4 mm ale... |
vyssiu svetlu vysku varadera vobec pri uvahach o jazde v terene neber do uvahy, varan je hlavne tazsi, vyssi vykon v terene je obcas na skodu Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.03.2009 11:18) |
ved jasne, ale napr.zase na trat Presov-Praha, a vobec celkove jazdenie po rappublike a dialniciach postacuje TA,pripadne V-strom co sa týka pruznosti pri predbiehani a tak podobne? |
aj na pionieri sa dostanes z presova do prahy, s transalpom detto |
tak nove moto sa urcite nechystam nicit do bahna, len ak by sa naskitla situacia prejazdu terenom...a co sa tyka splahlivosti ci poruchovosti? pisal tu chlapik ze mal najazdenych 1200 km, novy varan a najaky problem s otackami a cudny zvuk za studena, dalsi to iste pri 4000 km, niekto s V-stromom mal problem s brzdou, zabrzdil a odletela mu jednoducho, dalsiemu v ramci zaruky odisla spojka a neuznali mu to...vies to su prispevky , ktore Ti jednoducho davaju otazniky do hlavy a premyslas potom a zvazujes, je dobre si myslim ak niekto poradi... |
ofroader k tvojim otaznikom o strome Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.03.2009 12:06) |
paaaani, Ty si uz mal toho...co ti najviac vyhovovalo?a aby som nezabudol na BMW som pocul ze niet dobry servis na slovensku, preto to nekupit |
nuz co sa tyka BMW pomerne dost vela majitelov napriek vyssej cene za servis chodi do Viedne, kde je servis bezproblemovy a takisto jazykova bariera nie je lebo tam robi Cech. |
ofroader ..jedno jedine mi prosim ta vysvetli, preco v cene medi 230 tis (TA) a 330 tis (VAR) neuvazujes o inych motorkach, na vyber mas aj ine moznosti, preco prave tieto dve? Varadero je pomaly skupina sama o sebe, ale TA zrovna za tu cenu nepovazujem za supr bomba dobru kupu, ked vlastne neponuka nic viac ako konkurencia |
včera som mal možnost ísť s Varanom /ja mám TA/, môžem len potvrdiť to že Varan je na cestu úplná špica. Mne sa subjektívne zdalo, že sú živosťou s TA rovnaké, ale podotýkam bolo subjektívne dovtedy pokiaľ som sa nepozrel na tacho. Varan je proste veľký ťažký cestovateľ. Do terénu neviem, to čo som si trúfol s TA, s Varanom by som ani nerozmýľal. TA je proste obratný a relatívne ľahký. |
ak by si pozmenil percenta na viac cestne,potom urcite skus Yamaha TDM....... |
Ja si myslím, že s Varaderom môžeš na terén zabudnúť! Tiež mám 193 a vyskúšať si terén s varaderom by bola fakt výzva no to by nemohol byť môj. Je myslím až o 50kg ťažší ako TA. |
SADLATY: dakujem za typ a upozornenie ale okrem toho ze BMW F800GS je totalne skarede podotknem na vyrok z testovacky:" ochrana pred vetrom v podstate neexistuje. Nový kus vyjde na ťažkých 330 000 Sk, nami testovaná verzia stála okolo 375 papierov. Za to kúpiš osemkrát pohodlnejšie japonské litrové cestovné enduro v plnej turistickej výbave a pri troche snahy ti ostane aj na dobrú dovolenku...naozaj nechapem ako mozes toto porovnavat s varaderom...o ten kelimok s brzdovou kvapalinou na volante.. som sa zlakol ze je to drziak na limo |
Ofroader: Ja som to tiež neplánoval |
no pokial je koleso v blate tak v pohode, ale ked tam uz je aj rozete , spz, blinker a sedlovka tak to uz nie je v pohode na novu moto |
Nova je len v predajni, všetko ostatné je jazdenka, ktorej odysea nieje čitateľná Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (22.03.2009 13:50) |
|
BMW F800GS je totalne skarede... |
ofroader neviem sice ako casto jazdis do terenu. Ja teren beriem polne cesty sotolinky a taaak. Takze co sa tyka cesty mame aj rovnaky ciel. A ja uz mam vybrate aku motorku budem mat ked budem "velky" bud TA alebo Strom ak by sa podarilo rad by som sa na kazdej chcel previest a porovnat lebo sediet som sedel na oboch a paradicka ti poviem nieje o com len ako sa na nej bude jazdit to je rozhodne ale viac ma to taha k Stromu |
ofroader bmw gs ma jednoznacne najlepsi podvozok, brzdy a spotrebu paliva vzhladom na objem spomedzi vsetkych cestovnych endur na ktorych som sedel... ma vsak motor na ktory si musis zvyknut najma ak si mal predtym japonca, ten motor nema vela koni, ma spickovy spodok, standardny stred stred a chaby vrch ale kombinacia velkej kubatury a relativne menej koni na ten objem sposobuje ze tie motory robia s prstom v nose 200-300 tkm a prednedavnom tu bola tema o 1100GS z jednym milionom km Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.03.2009 14:31) |
Najskor si treba zrovnat v hlave co clovek vlastne chce a od masiny pozaduje. Pri realnom uvazovani o kupe tak rozdielnych strojoch to asi bude potrebne. |
No ja na tvojom mieste asi takto,medzi tran. a varanom tak varan,určite aspon pri tvojej vyške.No ale ak by si sa rozhodoval mezi V-stromom a varanom tak určite V-strom 1000-cku.Môj nazor. Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (22.03.2009 14:33) |
black333 litrovy strom sa novy momentalne nepredava a poviem to kulantne... 650 je daleko lepsia volba ako 1000 |
Ja by som si raz najradsej kupil F800Gs, mozem potvrdit ze ked som ho prvy krat zbadal nepacil sa mi, ale cim sa nanho dlhsie pozeras tym sa ti viac paci, BMW ma svoj vlastny desing ktory sa ti bud paci alebo nie. |
raptor-neviem to až tak do podrobna ako ty ale myslel som na tu jeho vyšku a ked spominal varana,tak som chcel podla môjho vkusu,no a čo ta KAWA? |
RAPTOR-no dobre tak mi ešte vysvetli prečo v-strom 650 ako 1000-ka?To by ma skutočne zaujmalo,lebo aj ja som sa prave po 1000-ke pozeral a kedysi som sa pytal aj na tu kawu kle1000,kopia v-stroma.Väčši obsah je o niečom inom,či nie? |
kawasaki KLV1000 sa nevyraba uz dlhsi cas, je to vlastne do srobika litrovy strom ale prezleceny do farieb a nalepiek kawasaki Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (22.03.2009 14:44) |
Raptor-nie myslel som KLV sorry,no a diky za vysvetlenie.No vždy sa mi pačili v-stromy a tie klv-čka.Mam teraz toho Biga a do buducna pozeram po niečom novšom a vyššom obsahu.V-strom1000 by mi aj vyhovoval pretože ja na teren nechodim iba minimalne.No ak sa k tomu dostanem že si pojdem kupovať moto tak si tu určite neham poradiť.BMW 1150,neviem označenie sa mi tiež pačia ale cena,proste nemožne.Aj tak dik za vysvetlenie |
Sadlaty: v zasade suhlasim, no: |
black333 jazdenu bmw gs 1150 dnes kupis od 5500 euro pokial sa bavime o normalnom GS ale |
Raptor-prave pre to,že ceny BMW si držia,650GS tie sa nejak nepačia,pre to kukam hlavne po tych spominanych 1000-kach.No ved sa uvydi.Sezonu začnem z Bigom,no a zatiel je to vo hviezdach čo bude dalej.Aj tak dik |
Maleho V-Stroma mozem len a len odporucit |
b75 |
...a mimochodom na 6-tke sa da v pohodicke 80 a uz pekne ide za plynom. Na litri o 6-tke pod 100kmh ani nemusis rozmyslat. Takze v normalnom beznom zivote a jazdeni nie je ten liter az taky super oproti 650. Nehovoriac o spotrebe kde na litri zerie aj travu co rastie okolo. V pripade 650 sa da v pohode hocikedy dostat pod 5 litrov a pri motorke ktora je urcena na adventure je aj dojazd na nadrz doooost podstatna vec. |
Takže z vašich reči mam pocit že ak budem kupovať moto tak nie 1000 ale tu 650-tku,dam si teda poradiť |
black333...budes velmi prijemne prekvapeny, to mi ver. |
Bruno75-ver mi že som si nehal poradiť,ak budem brať v-stroma bude to 650-tka,proste to skusim.No zatial mam Biga a musim s nim ešte niečo najazdiť.Nechcem motorku na rychlosť ale na pohodovu jazdu,preto sa mi zdalo že ta 1000-cka by bola lepšia ale ak čitam čo čitam tak tisicku už nie.Ak tak potom varadero no v-strom je len jeden |
bruno75 , to moje čudo ťahá na 6-ku klíďo-píďo už pri 60-ke . Bez akéhokoľvek náznaku trhania . |
varanom som jazdil aj les, turistické chodníky a pod. Da sa, akurat je blbo sprevodovany, jednotka je strasne dlha, a dole nema vykon, takze spojkovanie je nutné. Ak som skusal na tej istej (skratenej) trase novy TA, tak mi prisiel menej do ruky ako Vedro. Jazdil som na Vedre cca 10 000 km, zasadne na stuploch (E09). Upravené 1 krát. Naposledy upravil tahitan (22.03.2009 16:49) |
brazel...maly Strom nema najmensi problem ist na 6-tke 60kmh ale ak chces aby to normalne zrychlilo tak to veru nie je to prave orechove. Trhat netrha ani pri tej 60-tke alo to mi svedomie nedovoli aby som ho takto trapil. Po meste chodim za 3 pripadne za 4, ja rad kvaltujem, kedze prave zabehavam |
Caka ma podobne rozhodovnie. Zatial rozmyslam nad Stromom a novou Tenerkou.Ale myslim ze ta Tenerka je ovela krajsia |
Prihrievam si polievocku,nikdo Ti nespomenul Apriliu Caponord1000.Ja mam 190 cm |
Ja som tiež pozeral na Apriliu,podoba sa mi velmi na varadero,aspon ten predok.No ja o tychto motorkach neviem absolutne nič.Viem akurat to že su za priatelnu cenu,jazdenky. |
Ja mám 193 mal som možnosť sedieť na Varadere aj TAčku. Subektívne sa mi zdalo, že obe sú čo do výšky porovnatelné, Polaha nôh bola približne rovnaká, tak isto posed.,,, Všetko podstatné tu už bolo spomenuté...treba si dobre zvážiť, na čo chcem motorku používať, na akom povrchu, a pod...... |
Váha v teréne navyše je svinstvo |
Pretoze clankov vela o Capovi nie je(ak vies inostranne jazyky nie je problem)tu je link.Mozno |
locksley: no jasne, vsetci predsa vieme, ze keby to siel na alpskej transke, tak by to presiel po zadnom a za tou kaluzou by dal stoppie |
na vystave som sa dnes docital: Transalp 219 km/h, Varadero 200 km/h |
Dreamer: |
copy: jedine zo skaly Upravené 1 krát. Naposledy upravil tlmitsch (22.03.2009 20:13) |
v štandarde sa dá vyhnať na 185 a na čo je to dobré ??? |
Rozhodovanie je najťažšie na celej kúpe. |
locksley: ja som to neskusal, to tvrdi Honda SR |
Len tak mimo témy. Nebol som na vystave, ale Honda SR tam uvádzala max rýchlosti? O maximálke akejkoľvek hondy som sa nedočítal v žiadnom ich prospekte. Mal som pocit že je to ich forma "spoločenskej zodpovednosti alebo niečo na ten spôsob a oni takto? Kríza asi búra každé obmedzenia. |
mne sa osobne novy TA paci.. je to pekna masinka.. a ak by som chcel cestovatela, tak by som donho siel... rychlost pri tejto kategorii asi nieje to najdolezitejsie |
Utopené Varadero |
Tiez som povodne uvazoval o TA ale spravne pisete, ze v tejto kategorii motoriek su dolezite ine prednosti ako napriklad maximalka. Kedze sa jedna o moto na cestovanie tak v mojich ociach TA sklamal iba 5 rychlostnou prevodovkou a slabsim motorom v porovnani prave s V-Stromom. |
Bruno: ale ved paci, len nemozu byt vsade len stromy..treba aj alpy |
Stiki...ved ano pravdu vravis... to by nemali kam stromaci chodit jazdit ak by Alpy neboli. |
To čo si pod pojmom terén väčšina z vás predstavuje zvládne každá z uvedených mašín v tejto diskusii. To, že si kúpiš motorku do terénu ti nezaručí, že ho aj prejdeš a ak ti to na skalách hore kopcom natrie Milan so svojim Shadovom, tak budeš svoju pofidérnu investíciu kurevsky ľutovať. Ak sa chystáš na 6dňovú, tak ani jedna ťa neodvezie hore, ale jazdu lesom a zvážnicou prejdeš na čomkoľvek, čo budeš mať plne vo svojich rukách,tzn., že skôr ako sa budeš blbo pýtať ktorá je lepšia, sa zamysli nad tým, ktorá sa ti najviac páči a na ktorú máš, potom si ju kúp a venuj sa jazde na nej. Bol by si prekvapený, čo dokážu mastodonty v teréne a čo malokubatúrky na ceste, takže prestaň hltať recenzie a názory a hlavne sa mrkni do peňaženky . Ja by som si nikdy nekúpil mašinu, len preto, že sa páči väčšine kamošov. Varadero je kurevsky dobrá motorka, Strom je kurevsky dobrá motorka, Transalp je kurevsky dobrá motorka, Capanord je kurevsky dobrá motorka, F800 GS je kurevsky dobrá motorka, R1150 (1200) GS je kurevsky dobrá motorka, len KLV je Strom |
Locksley...tu mas aj utopeneho V-Stroma a to uplne Video: Suzuki V-strom brodenie |
AMIS tak toto som necakal. Mudro pises az je to divnuo..... |
Amis: Kua však také veci ako Shadow do kopca po skalách - to treba fotiť a kamerovať!!! Ty nás vedome ožobračuješ o takéto perly? Chudák Shadow, ale keby bol k dispozícii njaký erárny kúsok určite by som to vyskúšal. |
chlapi neceknete mi to:Moto poradňa: problem s MZ 150 etz |
brazel ak sa niekedy pojdeme spolu vozit rad by som si pozrel ako tiger plynulo zrychluje zo 60km/h na 6 kvalte |
raptor doplnim este gumy... takze jazdec a gumy robia moto resp. hlavne jej priechodnost terenom |
raptor : Triumpha nepodceňuj ja som tak robil potom som ochutnal a nestačil som sa diviť tie ich tri hrky majú brutálny !!! ťah od 3000-9000 išlo to jak gula ... |
Raptor to nie, len keby mal na výber na akej moto to má prejsť s akou moto zapadnúť a s vedomím že na vyhrabanie bude sám tak si vyberie tú druhú alternatívu. Tragédia by to ale bola v oboch prípadoch |
Odpadlíci 2005 , zvážnica z Rematy sme neviem akej piče, Dva zaseknuté Stomy (Todra a Tvrďas) , padnutá afrika (Cement), vytrápený dominátor (JA) , transalp s Vazbičom v poho, a na vrchole nás čakal vyškerený Shadov (Milanko), zažil som a kto bude naďalej tvrdiť, že do terénu len s offroad mašinou, tomu sa budem úprimne smiať. Mnohý sa otočili a hore sám Vazbič odprevadil jedného stroma (však Todra) |
locksley v prvom videu som ziaden teren ani nic podobne nevidel Upravené 1 krát. Naposledy upravil Express (22.03.2009 22:40) |
takto to bolo na motosalone 2009 v Inchebe vystavene od zaciatku do konca Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (22.03.2009 22:41) |
to ze transalp taha viac ako varadero je take celkom "logicke" ale ze ABS verzia TA taha o 4km/h viac ako verzia bez ABS je kongenialne |
Kua, cim je ten TA tazsi tym rychlejsie ide |
dreamer: však si včera videl ako mi to ťahá, no ne |
...ked zosadnes z F800GS bude sa ti pacit Upravené 3 krát. Naposledy upravil kaso (22.03.2009 23:20) |
s varanom zabudni na teren, no po asfalte super cestovatel, mne by akurat vadila trochen vyssia spotreba.. |
|
ofroader ked kupis, potom ti spadne kamen zo srdca a skoncia sa vsetky pochybnosti, lebo uz bude v garazi..! |
no aj ja si myslim, len to najhorsie rozhodnutie prekonat aby bolo spravne |
S tými max rýchlosťami Hondy je to fakt "milé" Ja mám TA bez ABSs a konštrukčnú mám 173km/h. Trapkovia. |
locksley - je to fakt. ideálne by bolo mať off na bahno, cestovateľa na diaľku ... atď. Ja som pôvodne vôbec neuvažoval nad TA čkom, ale keďže nemám peňazí ako čečiny musel som pozerať aj na univerzálnosť stroja. A najlepšie mi vyšiel TA... aj keď nemyslím, že to je voľba na celý život. (čas ukáže) inak dík za ochotu a pomoc, keď som bol vo fáze rozhodovania. (keď sa stretneme na cestách máš u mňa pivo( |
Frank:Moje dôvody, pre ktoré som sa rozhodol pre TA boli presne ako opisuješ a ako Miki Dzurinda 2x podčiarkujeml, zvýrazňujem a podotýkam najmä jeho univerzálnosť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (23.03.2009 10:53) |
Treba mať úplne jasno kde chceš jazdiť a ako chceš moto využívať. Ja som z Liptova, takže veľa kopcov, veľa terénu, poľné cesty a jasné chcem aj pocestovať. |
to Amis:svata pravda.Vsetky moto su super,len my to snimi ne/vieme to Kaso: tesi ma,ze sa ti moj Helmut paci.Je to super zvezenie.A velke plexi sa da kupit. |
Chlapci je troska scestne riesit kto, kde a s akym strojom vysiel. Na 1. MR enduro rally chalan nezavahal na TDMke. A pri spomenuti Shadowa sa len usmievam. |
Musím len súhlasiť s tým, čo napísal locksley a superflanker. Moje kritéria boli podobné, ak nie rovnaké. Univerzálnosť, to je to, čomu som ja prikladal najvyššiu váhu v kritériach výberu. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41745 | Včera: 182440