Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
ahojte neviete mi niekto poradit co to moze byt ked mi na mojej 350 1,2,3 zabera v pohode a taha super ale akonahle zaradim 4.prevodovy stupen tak motorka slabo taha a pri rychlosti medzi 60-70 to zacne cukať.ako keby som stlacal a pustal spojku.ked idem do kopca a mam tam 4-ku tak pri klesani otacok to zacne kapat az sa to vystupnuje a skonci to neprijemnym piskotom ako keby som trel kov o kov pod vysokym tlakom a zasekne mi prevodovku a sem tam aj zadne koleso.podradim a rozbehne sa to nanovo.prosim pomozte lebo toto bol dovod preco som dal novy vybrus,nove vsetky loziska a aj kluku som dal robit.dakujem |
Príčiny môžu byť rôzne: skrivená vidlička, zle osadená vodiaca tyčka vidličiek, zle vymedzená axiálna vôľa koliesok, extrémne napnutá sekundárna reťaz... Takto na diaľku je to ťažko jednoznačne určiť, najlepšie je to všetko starostlivo kontrolovať už pri montáži. |
Skus skontrolovat vidlicky a vodiace tycky ako hovori felika, mozno ze ti nespravne zapadne prevod a nektore kolecko nesedi... ale urcite to je v prevodovke, nakolko hovoris ze ti ostatne stupne idu. |
Tak presne toto som mal ja na 350ke v dávnej minulosti, akurát že potom čo mi zaseklo koleso sa mi už nedalo preradiť a musel ísť motor von, rozpolil som motor, vidličky zodrané a zadrené s mikronávarmi z drážky ozubeného kolesa, som dal nové, drážku na sústruhu začistil, zložil a po asi 1000 km sa to stalo zase. Vtedy som stratil nervy a moto predal. A kamoš mi potom vravel, že tam chýbala alebo teda mala ísť nejaká vymedzovacia podložka presne na mieru, lebo ináč nebeží ozubené koleso, resp. vodiaca drážka v rovine s vidličkou a vzpriečuje sa. Ale nevidel som to, tak neviem či to na predlohe alebo kde sa tá podložka dáva. V každom prípade musíš motor rozhodiť alebo to dať niekomu kto to pozná. Je otázka času kedy ostaneš visieť so zadrenou vidličkou. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Atman (14.05.2006 6:37) |
dakujem!uz som z tej mojej motky nestastny tak musim pozhanat novu prevodovku!jawam zdar |
Nemusíš nutne zháňať novú prevodovku. Treba rozpoliť motor, (pozor, ak s tým nemáš skúsenosti, zver to odborníkovi, bez špeciálnych prípravkov to nejde), dôkladne skontrolovať každú jednu súčiastku v prevodovke. Tam uvidíš, kde je čo opotrebované. Pri montáži sa najprv do blokov poskladá prevodovka bez kľukovky, bloky sa stiahnu a dôkladne sa kontroluje chod jednotlivých prevodových stupňov, pričom točíš hriadeľmi, skúšaš axiálnu vôľu atď. Stále musí ísť rovnako ľahko, nesmie zadrhávať alebo ísť ťažšie na niektorých prevod. stupňoch, nesmie "rapotať" po zuboch na niektorých prevodoch - vtedy treba vymedzovať vôľu špeciálnymi vymedzovacími podložkami tak, aby všetko išlo hladko. Keď všetko dokonale funguje, rozpolíš bloky a až potom skladáš naostro aj s kľukovkou. Obísť tento postup je hazard, ktorý sa môže prejaviť práve takto. Veľa šťastia. |
Keďže to robí len na štvorke, predpokladám, že sa jedná o opotrebovanie bočných ozubov na koliesku 4 a príslušných otvorov vo výstupnom koliesku 5. Po zaradení štvorky má koliesko snahu vyskočiť /to je asi to cukanie/ a tlačí na vidličku, ktorá sa kríži a má snahu sa v drážke pridreť. Zato ani nevládze ísť. Pretože ostatné rýchlosti fungujú, vymedzenie prelohového hriadeľa a koliesok by malo byť v poriadku. |
dakujem zeleno. ak tomu dobre rozumiem tak mam vymenit koliesko 4 a 5 a malo by to slapat?!vysledok napisem dufam ze sa mi to podari opravit do konca tyzdna aby som cez vikend mohol zabehavat dalej! |
Ak by bola diagnóza správna, bude poškodená, alebo ohnutá aj radiaca vidlička. Skontoluj! |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 6341 | Včera: 204304