Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRadiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Brzdy.

22.01.2009 20:57

Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak som sa rozhodol , že osadím jednu zo svojich moto radiálnymi pumpami . Obidvoma .
Z hry vypadli značky ako ISR , Braking ..., pretože nerobia spojkovú .
Na výber mi teda zostali Beringer , Brembo , PT .
Pri niektorých z nich (novších modeloch) ma však mätie označovanie ako napr. : 19x18, 19x20, 16x18, 13x20 ...
Je zrejmé , že ide o možnosť prepínania množstva dodávanej kvapaliny (nástupu) .

Vie mi niekto zodpovedať dve otázky 1.ako , 2.prečo , načo ?

1. Ako funguje to prepínanie? Predsa otočením prepínača sa nedá zmeniť priemer piestika .

2. Prečo je poskytnutý takýto (v podstate) luxus ? Čo tým výrobca chce ponúknuť ?

Odpoveď : aby boli použiteľné univerzálne pre viac strojov pri cenách radiálnych púmp asi neobstojí .

Podotýkam , že som už túto otázku konzultoval aj s odíduvšími členmi (odborníkmi) motoride a na nič sme neprišli .
Najviac sa mi pozdávala úvaha býv. člena Nerd-a o jazde nás , amatérov , na suchej a mokrej vozovke .

Takže trápte sa teraz vy a ďakujem za fundované odpovede .


opr.preklepy a čiarky

Upravené 3 krát. Naposledy upravil brazel (22.01.2009 21:03)


22.01.2009 21:42

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nie som istý, ani múdry, ale niekde som čítal že to druhé číslo je vzdialenosť čapu páky od piestiku, čím sa mení mechanický prevod tlaku na piestik.
Udáva sa tuším aj priemer piestiku, vzhľadom na rôzny počet a plochu piestov v strmeňoch, tým pádom rozne množstvo a tlak kvapaliny ktorý je potrebný pre správny hydraulický prevod.

nech sa vyjadrí závodník čo to má nahodené, tiež by som to rád vedel do detailov


22.01.2009 21:48

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel skus toto

www.oppracing.com/pages/articles_brembo_master_cylinder...


22.01.2009 21:54

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

kalupko , to má logiku , prvé číslo je asi priemer piestika (a to druhé si pomenoval)

Ale (asi som to zle popísal) , tu je vidno aj ďaľšie jednoduché prepnutie : cgi.ebay.it/Moto-Ricambi-e-Accessori___Pompa-Freno-Radi...

Sistema RCS: Interasse Regolabile 18 o 20 mm
Brembo ha brevettato un sistema (RCS – Ratio Click System) che attraverso la rotazione di un eccentrico, sposta l'interasse della leva da 18mm a 20mm e viceversa. Passare da una configurazione all'altra è veramente semplice e consente di adeguare la frenata al circuito, ad esempio da asciutto a bagnato, oppure dal circuito alla strada pubblica, e così via. La potenza della frenata rimarrà uguale, quello che cambia è il feeling con la leva e quindi con il grip all'anteriore in frenata.
NB. La configurazione scelta è facilmente identificabile dal colore dell'eccentrico: Rosso per la 18mm, Nero per la 20mm

Google prekladač :

RCS systém: nastaviteľné Rázvor 18 alebo 20 mm
Brembo má patentovaný systém (RCS - pomer Kliknite System) prostredníctvom rotácie výstredná, pohybom páky na volante od 18 mm do 20 mm, a naopak. Prechod z jednej konfigurácie do druhej je veľmi jednoduché a umožňuje nastaviť brzdu obvodu, ako sú mokré na suché, alebo z verejnej cestnej okruh, a tak ďalej. Brzdové sile zostane rovnaký, aký rozdiel je pocit, s pákou a potom grip all'anteriore brzdenie.
POZN. Tento postoj je ľahko rozpoznateľné podľa farby dell'eccentrico: Red pre 18 mm, 20 mm pre Black

Takže otázka je zodpovedaná !
Ten Nerd mal predsa len pravdu , niet nad to , obrátiť sa na odborníkov . [dobre] [dobre] [dobre]

A vám dvom ( kalupko + raptor ) ďakujem za impulz . [dobre] [dobre] [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (22.01.2009 22:01)


22.01.2009 22:04

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Aj tak som z toho dáky krepý

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kalupko (22.01.2009 22:05)


22.01.2009 22:09

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

www.brembo.com/NR/rdonlyres/FC5ECDB6-C0B4-412E-B9EE-591...

kalupko , no prepínanie suchá / mokrá cesta , alebo bežná premávka / okruh .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (22.01.2009 22:11)


22.01.2009 22:20

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ok ok, mám to naštudované :-)


22.01.2009 22:30

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel nemas pravdu

nie je to o prepinani sucho / mokro alebo bezna premavka / okruh

ale

je to o tom aby sa dala 19 pumpa prisposobit prednym strmenom /4piestiky 6 piestiky/


22.01.2009 22:36

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak potom samotný výrobca (Brembo) udáva blbosti ???


23.01.2009 7:29

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Z toho prveho linku na oppracing, co sem dal raptor to chapem podla druheho obrazku a nasledneho textu tak, ze prve cislo je priemer piestu a druhe cislo je vzdialenost od piestu k osi uchytenia packy. Dalej sa pise, ze cim vacsi piest, tym vacsi objem vytlacenej kvapaliny, co sa prejavuje jemnejsou citlivostou pri ovladani brzdnej sily. Dalej ze 16mm piesty sa vseobecne pouzivaju na jednokotucove brzdy a 19mm na dvojkotucove, co ma ale vynimky. Druhe cislo je vzdialenost osi otacania packy a piestu, je to teda normalna paka, cez ktoru sa prenasa sila na piest. Toto cislo urcuje pomer medzi rozsahom pohybu packy a silou, ktorou posobi na piest. Nizsie cislo znamena vacsiu drahu packy a vacsiu silu na piest, vyssie naopak. Z druheho konca, na vytvorenie rovnakej sily na piest potrebujeme pri nizsom cisle zatlacit na packu slabsie, ale packa sa pohybuje na vacsej drahe. Na vyssom cisle treba packu stlacit silnejsie, ale jej pohyb alebo rozsah pohybu je mensi. Je na voli kazdeho sudruha, s cim sa citi lepsie.


23.01.2009 8:42

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

No presne takto som to pochopil aj ja


23.01.2009 8:57

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

Slaughter
 Turista 

Ikona

Toto je síce len reklama v nejakom eshop-e ale ten popis je dosť výstižný a jasný (a dáva za pravdu aj raptorovi aj brazelovi): www.ema-usa.com/brakes/brakes_brembo.shtml

bla bla bla.... With this change the lever ratio can be adapted to the different characteristics of the braking system, the ride or the conditions: for example, dry or wet, road surfaces offering greater or lesser degrees of grip, riding style, and so on…


23.01.2009 8:59

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

MarekZ , kalupko , vyriešené , vďaka . [dobre]

kalupko a my to môžeme pri nejakom naplánovanom stretnutí rozviezť podrobnejšie . [dobre]


23.01.2009 20:18

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

brazel oukej, hocikedy.....keď to tam budeš mať nahodené, tak by som to celkom rád omakal a možno zauvažujem nad kúpou


23.01.2009 20:31

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

kalupko , nie !
Najprv by sme to mali spolu odborne prefilozofovať , možno na niečo prídeme , kúpa až potom . :-D


23.01.2009 20:51

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

haskula
 Čoprák 

Ikona

ano ide dokonalejsi system lepsieho prisposobenia sa brzdovemu strmenu a vyrobca tym ponuka novinku, bezpecnost-su o dost drahsie ale aj vacsie..ale konies koncov omnoho vykonnejsie od axialnych...treba to asi skusit a potom kupovat [dobre] ..keby ma bavili sporty, tek ich kupim a basta fidli :-)


23.01.2009 21:40

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Jozef1 , ja ich chcem na Triumph Legend (robím si takú úpravičku) a to teda rozhodne nie je šporťák .


24.01.2009 8:32

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

haskula
 Čoprák 

Ikona

brazel vidim na co ich chces dat, ja len tolko ze okrem jogurta bych to neriesil...


24.01.2009 9:25

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

oxymoron
 Geriatrik 

Ikona

jozef a preco nie? ta motorka ma slabe brzdy od vyroby, tak s tym treba nieco robit.
mat dobre brzdy a a gumy je zaklad.


24.01.2009 11:39

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

oxymoron , presne !!! [dobre] [dobre] [dobre]

Triumph Legend je vychválená mašina z hľadiska jazdných vlastností , ovládateľnosti , pohody , motora ...
Vytýkajú mu len dva nedostatky : slabá predná brzda (naviac len jeden kotúč ) a sedadlo .
Preto radiálne pumpy určite (aj spojka je hydraulická) a nejaký 6-piestikový brzdič (možno).

Jozef1 , mal som aj XVS 1100 (s dvomi kotúčmi) a brzí to na hovno (ako takmer všetky choppre).

oxymoron , a gumy som dal Roadsmart . Dobre ? >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (24.01.2009 11:45)


24.01.2009 12:00

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel noze daj nejaky link na vychvalene jazdne vlastnosti, ovladatelnosti, pohody ked priznavas ze ma slabe brzdy :-))) .... je to krasny oxymoron [dobre]


24.01.2009 12:04

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptorko , vieš reči , máš rečí , pohľadaj si , veď si tu vševedko .


24.01.2009 12:07

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazelko ja sa za vsevedka nepasujem.. chcel som len vidiet kde tolko vychvaluju toho legenda a prislo mi to usmevne ze rozpravas o jazdnych vlastnostiach, ovladatelnosti a pohode ked to ma slabu prednu brzdu

nic ma do toho neni aku packu si na svojho legenda das ale ja by som siel cestou originalneho stavu


24.01.2009 12:09

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

oxymoron
 Geriatrik 

Ikona

raptor mad dobry podvozok a slabe brzdy je bezna vec a nie oxymoron :D


24.01.2009 12:16

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

oxymoron nejdem sa tu s tebou hadat o slovickach ale slovo podvozok si tu pouzil prvy krat ty

davat slovo pohoda a jazdne vlastnosti do jednej vety zo slabou prednou brzdou nie je podla mna nic ine ako oxymoron

... len chcem dodat ze ako nahac sa mi zamozrejme paci


24.01.2009 12:19

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

samko1
 Jogurťák 

Ikona

[dobre] Dobry clanok. Tiez mi to nebolo jasne.


24.01.2009 12:24

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

oxymoron
 Geriatrik 

Ikona

raptor kde som pouzil slovicko podvozok :D
neviem aky podvozok ma legend a ani sa nebudem on dotahovat, ale pre danu triedu motorky to nebude zle. co som cital test legendu tak jedine co na nom hanili boli brzdy, cize ak tam chce dat brazel radialnu pumpu a "nejaky" 6piestik mohlo by to ucinku brzd vyrazne pomoct [dobre]


24.01.2009 12:29

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

oxymoron pozri si svoj prispevok 24.01.2009 12:09


24.01.2009 12:33

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

oxymoron
 Geriatrik 

Ikona

to ste sa tu uz vy dvaja o podvozku hadali ;) a navyse ja som vtedy na legenda nemyslel :D ale bolo to take vseobecne, pretoze s takym problemom sa potyka naozaj vela motoriek :-~


24.01.2009 12:50

Re: Radiálne pumpy - prosba o vysvetlenie označenia

brazel
 Kávičkár 

Ikona

pre raptor-a :

www0.epinions.com/reviews/2000_Triumph_Legend_TT

www.motorradonline.de/test/einzeltests/test-triumph-leg...

www.motorpoint.com.au/Triumph-Legend-TT-99.asp

www.ciao.de/Triumph_Legend_TT__136039

www.dooyoo.de/motorrad/triumph-legend-tt...

www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=81








Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 145756 | Včera: 127348