Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

zapalovanie na JAWA 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuzapalovanie na JAWA 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
28.05.2006 22:14

zapalovanie na JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

Skuste mi,prosim,poradit,ze ako mam nastavati zapalovanie na JAWE.
Cital som o tom nieco v jej manuale,ale to tam bolo asi na 10 stran a ked som to docital,tak som z toho bol vol.
Kladivka som nastavovla asi 100-krat,ale nikdy nebolo dobre ak bola medzera 0,2 mm (podla papierov) .. vtedy mi to jednoducho strielalo z vyfukov ako blaznive,tak som to nastavil ako som mal (nieco cez 1 mm,co je dost vela).
Mam mierku na tie kladivka,ale ako som sa tam docital,tak potrebujem este nejaku zazracnu mierku na vysku piesta,co som este nikdy nevidel :'(


29.05.2006 0:24

Re: zapalovanie na JAWA 350

Dano
 Kávičkár 

Tak tu mierku na meranie polohy piestu budes isto potrebovat... Mera to na stotiny milimetrov. Niekto pouziva aj posuvne meradlo (subleru, posuvku, ...).
Neviem aku 350 mas, ja mam 638, tam je podla knizky odtrh na kladivkach 0,3 mm (myslim) a predstih - teda poloha piesta pred hornou uvratou 2,5mm podla knihy. (tolerancia je od 2,3mm do 2,8mm pred hornou uvratou - myslim)... Z mojich skusenosti je lepsi nizsi predstih (mam teraz zhruba 2,4mm). Moto mi velmi dobre startuje aj studena aj tepla. A na moj udiv je lenivsia v nizkych otackach, ale nad 3500 zacina robit divy... (na jawku). Ale co jawa, to iny stroj... Vela zdaru a trpezlivosti!


29.05.2006 19:40

Re: zapalovanie na JAWA 350

andel
 Kávičkár 

Ikona

nastavenie predstihu
Predevsim je nutne zkontrolovat dotazeni upevnovacich sroubu statoru dynama. Pri vlastnim serizovani plati, ze predstih praveho valce serizujeme nejdrive a to hornim prerusovacem a predstih leveho valce spodnim prerusovacem. Pred samotnym serizenim predstihu je nutne zkontrolovat a ocistit kontaky prerusovacu tak, aby dosedaly celou plochou.

a) vysroubujte svicky a do otvoru pro pravou svicku nasroubujte milimetrove meridlo. V pripade, ze toto nemate, muzete si pomoci tim, ze do otvoru vsunete v ose valce vhodnou tycku.
Otacenim klikoveho mechanismu, ktere provadite klicem 10 za hlavu sroubu upevnijiciho rotor dynama, naleznete horni uvrat. Ryskou si na tycku oznacime tuto polohu. Tycku vyjmete a nad ryskou si ve vzd. 3mm oznacite druhou rysku.
b) v teto poloze merte vzdalenosti mezi doteky prerusovace merkou. Slabsi plisek(0.3mm) musi projit suvne, silnejsi (0.4mm) nesmi projit. V pripade, ze vzd. neodpovida, seridte ji po povoleni pevneho kontaku. Po serizni sroubek opet utahnete.
c) vsunte mezi kontaky cigaretovy papirek a natacenim klikoveho mechanismu vlevo (zpet) snizte polohu pistu o predepsanou hodnotu , tj 3mm (2.7-3.2mm).
d) v teto poloze muzi byt cigaretovy papirek lehce vytazitelny.
e) je-li vule mezi doteky vetsi nebo mensi, povolte oba srouby upevnujici desku prerusovace ke statoru a natacenim desky doprava (vule se zmensi) nebo doleva (vule se zvetsi). Po serizeni srouby opet utahnete. Nutno zkontrolovat odtrh!!!!
f) pri serizovani predstihu druheho (leveho) valce je postup shodny pouze s tim rozdilem, ze pri pripadnem serizovani predstihu neotacite jiz zakladni deskou jako tomu bylo u praveho valce, ale pouze destickou spodniho prerusovace.
g) po dotazeni sroubu upevnujicich desticky prerusovacu provedte zaverecnou opetovnou kontrolu, nebot dotazenim mohlo dojit ke zmene puvodne stanovenych hodnot.


29.05.2006 19:46

Re: zapalovanie na JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

No aby som pravdu povedal,tak ani sam neviem,ze co za typ mam,ale odhadujem,ze tiez 638 .... a podla knihy je to myslim az okolo 3,2 az 3,8 .... pozrem sa este.
No moja je leniva do takych 2500,potom sa uz rozbehne,ale cim som ju dnes trochu poskrtil,tak to neni to najlepsie,ale nechcem mat velku spotrebu,takze mi to vyhovuje (na 1 ide na zadne a hotovo >:-) viac nepotrebujem :-) )


29.05.2006 19:52

Re: zapalovanie na JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

andel !
ty si nejaky mudry
Ked mi povies,ze toto si napisal z hlavy,tak si zozerem topanky. :-O


29.05.2006 19:57

Re: zapalovanie na JAWA 350

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Pred pár ňami som môj postup písal e-mailom podobnému začiatočníkovi tak ti to vložím aj sem, snáď to pomôže :

Piest do hornej úvrate. Od oka dáš dotyk kladivka na vrchol vačky a nastavíš medzeru - mierkou (cigaretový papierik je skôr núdzové riešenie). Piest nevraciaš späť ale točíš dopredu, aby išiel v smere jazdy - keď sa budeš vracať tak vôle v klukovom mechanizme sa ti sčítavajú opačne. Takže piest musí tlačiť dopredu a 2,7mm pred hornou úvraťou zastavíš - preto je dobré mať mikrometer. Každý iný spôsob merania svojim rozdielnym naklonením šublery alebo vloženej tyčky je nepresný a ide tu o desatiny milimetra - to voľným okom a zárezom na tyčke nedosiahneš. Tam by si mal dosahovať správny odtrh - začína sa ti rozsvecovať kontrolková žiarovka pripojená na kladivko (plus pricvikmi na kontakt pre kondenzátor, mínus hocikde na kostru). Bacha nesmieš mať stále zopnutý kľúčik, lebo rýchlo vybiješ baterku - kŕmiš alternátor. Keď ti žiarovka rozsvecuje neskôr, natáčaš dosku smerom proti hodinám, keď skôr tak v smere hodinových ručičiek. Potom skontroluješ ešte raz v hornej úvrati, lebo si mal pôvodne statočne rozštelované medzery - doštelueš a opakuješ celý postup. Máš nastavený jeden valec. To isté teraz na druhom.

To andel : súhlasím s tvojii postupmi, tiež som podobné meradlá používal na jednovalcovej ČZ 175 pred 25 rokmi, ale dvojvalec sa nesmie hádať, a pri prvej JAWE 350 som si zadovážil mikrometer a mierky (slúžia mi už 22 rokov - investícia sa oplatila)

Upravené 3 krát. Naposledy upravil ORTUT (29.05.2006 20:06)


29.05.2006 22:14

Re: zapalovanie na JAWA 350

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ak máš neake zvyšne korunky tak si nahoď elektronicku nahradu kladivaok Vape MZ 04 a máš svetý pokoj zo zapalovaním


29.05.2006 22:23

Re: zapalovanie na JAWA 350

andel
 Kávičkár 

Ikona

zoltanF nie z hlavy to nemam ma to z priručky na jawu z jawamanie.cz!pošlem ti tu priručku mailom!maš ju mať!JAWAM ZDAR ;-) ;-) ;-)


30.05.2006 18:56

Re: zapalovanie na JAWA 350

ZoltanF
 Kávičkár 

Diky andel. Dostal som ju .. budem ju studovat.
Ale teraz je este vacsia sranda. Lavy valec mi nehadze riadne iskru,takze to ide dost napicu.
Skontroloval som kladicka,sviecku,kable,indukcnu cievku ... vsetko v poriadku. Skuste mi poradit,ze ako ju mam opravit,nech to konecne ide a aby som ju po sezone mohol predat a kupit si potom nieco lepsie,nech ju nemusim mat kazdy tyzden rozobratu na kusky :-(((


20.12.2019 16:57

Re: zapalovanie na JAWA 350

martin411
 Jogurťák 

čaute...Rozmýšlam nad zapalovaním vape na moju Jawu 350, 639. Viete mi poradiť ktoré je najvhodnejšie??? Na stránke vape Kromeriž je toho strašne veľa. Ak som dobre pozeral tak MZ04 alebo SZ17....a aký je medzi nimi rozdiel???
dikes...


20.12.2019 19:21

Re: zapalovanie na JAWA 350

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: martin411:
Čau, však v popise to je uvedené:
MZ04 nahrádza len kladivkové zapalovanie za bezkontaktné. Všetko "ostatné" tam zostane.
SZ17 pre zmenu je komplet nová sada, pre montáž ktorej sa demontuje takmer všetok elektriky Jawy.
Alternátor, usmerňovač, regulátor a asi aj cievky - to neviem.
Vyžaduje to aj nejakú dodatočnú manipuláciu so spínacou skrinkou
Zaujímal som sa o to aj ja, ale odkedy cena sady vyšla do nebies, jednoducho som od toho upustil.
V hre ostala sada od konkurencie t.j. IMFsoft, ale ja som tam dal zapalovanie na úrovni tej tzv. malej Vape (MZ04)
Na nete som našiel kontakt na výrobcu, doska zapalovania za zlomok ceny Vape, žiadny problém.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Biri (20.12.2019 19:23)


22.12.2019 9:16

Re: zapalovanie na JAWA 350

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ono je velky rozdiel medzi VAPE a IMF SOFT.

Vape je kompletne riesenie, nielen zapalovania, ale je to aj magnetto, regulator, plus zapalovanie bezkontaktne, ktore ma indukcny snimac.
VAPE je v podstate zadarmo, vzhladom na to co dokaze, co nahradzuje a aky elektricky vykon dokaze dodavat, navyse uplne odpada problem baterie, ktoru na moto netreba, staci vatsi elektrolyticky kondenzator.

IMF soft, ma rozne zapalovacie jednotky, aj vstrekovacie a co ja viem, aj ine robia. Ale neriesi to problem z elektrikou, ktora na jawach a CZtach je velka bieda.
V prvom rade dynamo-bateriove obvody su na houno, najma preto, ze max 75W vykon pri 6V, nestaci na denne svietenie, najma pri nizkych otackach v meste, ide vsetko z baterie.
Co IMF dokaze, je to, ze sa trocha znizi spotreba na zapalovanie, ak sa naprogramuje optimalne cas nabudenia cievky nizkonapatovej, da sa pouzit aj mensie cievky, pri stabilnej iskre, alebo rovno dvojitu cievku z nejakeho auta a hned je veselsie.
IMF soft, pre jawa, CZ, velorex, je programovatelne zapalovanie, ale spustaci impulz je vytvoreny optickou zavorou, aj ked sa da pripojit aj iny typ snimaca, ale uz sa to potom komplikuje.
Programovanie kriviek predstihu, je super vec, sam som to pouzival kedysi na CZ 477 a jawe 632, umoznuje to celkom slusne nastavenie maxima, pri tuningu motora.

Ale keby som sa dnes musel rozhodovat, pre riesenie zapalovania, siahnem po vape, pretoze nielen dynama, ale aj novsie alternatory na jawach, boli celkom problematicke zdroje palubneho napatia a eliminaciou baterie, sa znacne zlepsi a zlacni prevadzka podobneho odpadu.
A to aj keby jawa, alebo CZ, sluzila na kazdodennu prevadzku, je lepsie neriesit bateriu.
Samozrejme vape, treba brat na 12V a prekopat ziarovky, lebo 6V rozvod, bude za cas stale vatsi problem zhanat ziarovky a tp.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 118416 | Včera: 139660