Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím! |
NO,som sice elektrikar,ale zaskocil si ma. Ja mam na moto tusim 12 Ah a tiez mam problem s nedobijanim baterky,ale v mojom pripade to bude asi regulator napatia [ VFR ] Takze si myslim,ze by ju mohlo stihat dobijat. Ale co sa tyka alarmu,zopar chalanov to malo na masinach a casom to davali prec.Nefungovalo to,ako malo,vybijalo baterky a chovalo sa presne opacne,ako malo.Problem bol mozno aj v tom,ze si to instalovali svojpomocne,takze vysledok na seba nenechal dlho cakat. [ baterky vymlatene,tvare zamracene ]. Takze,ak sa nechystas jazdit aj v mrazoch,popripade,nepotrebujes surne ten alarm na svoju motorku,kedze sa nejedna o tohtorocny model, moj nazor znie : ser nato. Usetris peniaze a nervy.A ak to silno potrebujes,zver montaz odbornikom. |
este som zabudol dodat mnohi si mozno pomyslite, ze davat na Mz alarm je zbytocne ale je pre mna dost neprijemny pocit ked pridem k motorke najdem ju inde odstavenu kde som ju dal ja, pootacane spetaky a take hovadinky a keby som mal alarm aj s pagerom tak viem zakrocit. |
Uz od skoly nerobim s ele. ale pamatam sa,ze prud v systeme zavisi,od koncoveho spotrebicu. |
takze.. na simaku mam neonky,fanfary,alarm,stroboskopy,dve zasuvky,a ine kraviny,a no problem. a to mam 4Ah.. je pravda ze po 4-5 dnoch je baterka vybita ale to staci dat na vypniac a je ok.. na MZ som mal staru 5tku zlu,kupil som 9tku a v pohode.. idem kupovat alarm,montovat xenon,mozno kupim aj ja vyhrievane rukovate,ale stihat to bude,neboj nic. MZ nema dynamo (maju ale nie tie nase) ale alternator a ma 180W aj ked pri maximalnych otackach ale to nevadi aj tak to pojde.. popripade vymen aj stary regler za elektronicky,a bude to v pohode. Upravené 1 krát. Naposledy upravil SSuminko (17.12.2008 18:21) |
Alarm tam môžeš kľudne dať. Alarm má minimálny odber prúdu z batérie. Väčší odber má iba, keď húka siréna, ale to je iba krátkodobé. Čo sa týka vyhrievania rukovätí, je dôležité vedieť, aký príkon majú špirály, ktoré rukovete vyhrievajú. Predpokladám, že rukovete budeš vyhrievať iba počas jazdy. Čo sa týka dobíjania, záleží na tom, aký nabíjací prúd ide z regléra. Ak máš reglér s takým výkonom ako píšeš, tak by si nemal mať problém s dobíjaním. Ak tam dáš 12V baterku s väčšou kapcitou (napr. 12Ah), tak by Ti dlhšie vydržala bez dobíjania ako 6Ah pri rovnakom odoberanom prúde. Baterka s väčšou kapacitou potrebuje iba dlhší čas nabíjania ako baterka s menšou kapacitou pri nabíjacom prúde dodávanom z regléra. |
este jeden prispevok.. nemzestis tam 12aH ako original myslim. len 9tku tam das a ta bola niekedy pisana ako prepisana v papieroch. teraz uz je predpisana 5aH ale to je podla mna slabe,ci uz potrebujem niekedy aj svetlo bez motora.viac vydrzi. |
SSuminko:no myslel som si, ze dynamo a alternator je to iste ale dynamo maju 6V mz? No regler vymenim to je jasne, ale este vela ludi ma odhovara od takych veci, ze elektrika je svina a ked to tam vsetko namontujem tak moze mi to zacat cele sa kazit ale ked to namontujem spravne tak by teoreticky nemalo. |
nesúhlasím , že baterka s väčšou kapacitou potrebuje dlhší čas na dobíjanie. |
To ze ti 9Ah baterku nabije na 5Ah je hlupost. Si predstav, ze z vodovodu tecie voda do vedra, vodovod vie prd o tom ake ma vedro objem, ale do vedra vojde len tolko vody, aky je objem. A teraz si predstav, ze mas vo vedre dieru. Od jej velkosti zalezi aky prud vody bude z vedra vytekat a ako rychlo sa bude vyprazdnovat. A ked bude prud vytekajucej vacsi ako vtekajucej, vedro sa vyprazdni. V podstate takto to funguje aj s bateriou. Pokial viem, tak bateria dobija prudovym zdrojom, cize konstantnym prudom. Neviem ci som ti pomohol |
karol1: ak za 14 hodin prudom 15A nabijes na plnu kapacitu 5Ah aj 9Ah baterku dostanes nobelovu cenu |
Alarm máš v pohode, žiaden problém. Daj tam batériu s napätím akú máš pôvodnú. Ak máš možnosť tam dať batériu s takým istým napätím a väčšou kapacitou, tak ju tam daj (ak to rozmery dovolia). Ak môžeš vymeniť reglér za výkonnejší, daj ho tam. Ak tam budeš mať počas jazdy stabilizované napätie, nebude Ti kolísať odberom prúdu z elektro komponentov, ktoré máš v motorke, tak celému elektrickému systému v motorke a elektro komponentom sa nič nestane. |
karol1: myslel som to tak, ze ak za rovnaky cas rovnakym prudom nabijes na plnu kapacitu 2 baterky s rozdielnou kapacitou dostanes nobelovu cenu |
karol1:z tvojich vypoctov mi vychadza, ze si nejaky jadrovy fyzik ale nie vsak v pohode som rad, ze ste mi to tu pekne vysvetlili, mne len ide o to, ze by mi stihalo dobijat. |
z tymi vedrami mi to aj otec raz davno povedal,lahko sa to pochopi.. daj tam 9Ah nic sa nepokazi,praveze naopak. |
kukni independentmoto.sk maju tam teraz saito v akcii je tu aj tema na vyhr. rukovete tak kukni tam.Vindu ma tak okolo 1000sk +- par stovak |
k tej "kýblovej analógii" |
karol1,ked už sme pri nabíjacom prúde tak je dobré spomenúť že existújú nabýjacie charakteristiky U,I,W, záviasia od typu batérie a spôsobu ich nabíjania Upravené 2 krát. Naposledy upravil arn4509 (18.12.2008 9:21) |
K teme mimi01 potreboval si na moto dať alarm a vyhrievané rukoväťe......ten alarm je dobrý nápad a pri tom minimálnom odbere aký má tak je to v pohodke. Máš MZ tam ešte myslím nie je nakopávanie na elektriku ak sa nepletiem. No a k tým rukovätiam by som potreboval vedieť aký majú odber. Celá vec je v tom že ak ti to bude stíhať alternátor dobíjať batériu tak je všetko v pohodke. V podstate treba zmerať na batérii o koľko klesne napätie pri zapnutí vyhrievania rukovätí. Takže ak stále bude dobíjať batériu aj pri zapnutí rukovätí pri naštartovanom motore tak je všetko v poriadku. |
Daj si na motorku tajný vypínač alarmu (aj jato mám) a nebude ti vybíjať batériu -keď motorka dlhšie stojí .Vyhrievané rúčky majú určite veľký odber a dosť zaťažujú elektrosústavu -časom ti môže odísť napr. regler.Keď ti je zima na ruky namontuj si na volant endurácke kryty |
Ako pise DJkorka, ci ti to stiha dobijat by bolo najlepsie odmerat nejakym voltmetrom. Ja by som porovnal napatie baterky v klude (bez zataze a vypnutom motore) a po nastartovani na volnobehu so zapnutymi svetlami a vyhrievanymi rukovatmi. Ak je napatie vacsie po nastartovani, baterka je dobijana a nemusis sa nicoho bat. |
nic netreba merat..no jedine ak chces merat pozri ci dobre dobija inak nic. MZ ma normalnu elektriku ako aj velke motorky. zapalovanie ide uz z baterky,jedine co jej chyba je starter,a to je len plus pre baterku.. zvladne to,ale dal by som 9Ah kvoli vacssom komforte. |
djkorka:tie rukovete neviem aky mozu mat odber viem len tolko, ze tie co chcem su trojpolohove 10/20/40W a este tam pise, ze min. kapacita baterie je 6Ah ak som to dobre prelozil, viac neviem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil mimi01 (18.12.2008 16:28) |
Neviem ako do detailu ti to niekto vysvetloval,ale... O dobijani a kyblikoch tu toho uz napisali dost, ale ci ti to poslape z akumulatora ta az tak zaujimat nemusi. Akumulator vacsinu casu pouzivania motorky vobec energiu nedodava, skor odobera. Akumulator dodava energiu vlastne iba pri startovani a pri nizkych otackach cize pri stani na cervenu ked ides iba na volnobeh. Ked pridas, napatie vychadzajuce z alternatora stupne a je vyssie ako na akumulatore. Akumulator sa zacne dobijat ak este treba a vsetko ti taha alternator. Tak si pozri na nete kolko ma watov (vykon) a uvidis. Pises ze nevies aky maju vyhrievane rucky odber ale nakonci si to napisal. Maju prepinatelny odber 10/20/40W Pokial by si to chcel preratavat na prud, tak pri standartnom palubnom napati 13.8V to mas 0.7/1.5/2.9A Takto si vies aj vypocitat ako dlho by ti rucky dokazal akumulator bez dobijania zivit. Ale ako som uz pisal, toto ta nemusi saz tak zaujimat. |
myslim ze som to tu nikde nevidel, tak iba pomoct praktickou poznamkou, ze budes musiet upravovat opasanie baterky a tu plastovu mysku nad baterkou. |
Karol1 tu hodil pomerne dobry vypocet. Pozor vsak na to, ze alternator dosahuje svoj menovity vykon (180 W) pri menovitych otackach - ktore budu niekde blizko maxima (6000 na MZ ?). Pri polovicnych otackach bude mat teda len cca polovicny vykon. |
af mimi01. Tak, ja mam rukovete aj alarm.a okrem toho taku jednoduchu pomocku a to je ukazovatel nabijania. Stoji to par supiek a zozenies to aj v tescu. Podla neho si celu zostavu jednoducho doladis. Kazda moto aj auto ma elektricky obvod urceny na dane spotrebice, ktore sa pouzivaju na moto v case predaja, vacsinou s 20% rezervou do plusu. Akekolvek zmeny v alternatore, ci dyname, regulatore a podobne, ako si uz podotkol, MOZU vyrobit problem. Kedze ty chces zvysit odber z tvojho el.systemu, niekde ho musis znizit. Je to jednoduche. musi tam byt rovnovaha. Ja som to riesil vymenou vsetkych ziaroviek na moto LED kami. Klesla mi spotreba o cca 65 wattov. tym padom som mohol namontovat rukovete 20w, interkom 1w, aj ten alarm... a este stale mam rezervu. Nech sa rozhodnes akokolvek, zelam ti hodne zdaru. Caf. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 28858 | Včera: 223379