Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Chlapi dnes som sa dozvedel že mam pravdepodobne škrtenu verziu mojej motorky suzu dr800big.Včera ked som sa na nej vozil a zaradil som pätku tak som sa zmohol kusok nad stovku a konec.Na českej big stranke mi dali info označenie tychto škrtenych bigov ale pisali že by to bola rarita.Nahliadnem do tech.preukazu a bum.Jedno z tych označeni mam aj ja.Zaujmave bolo hlavne to že akceleruje podla mna dobre ale ak sa približite k tej sto kilometrovej rychlosti tak je konečna.Poradte čo by sa dalo s tym robiť a ak mate nejake skusenosti z takymito motorkami.Pripadne sa mam toho zbaviť. |
Poradit neviem, ale pravdepodobne ti to predchadazajuci majitel zatajil... Skus mu zavolat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil citron (14.12.2008 13:26) |
tak viacej sposobou je ako skrtit motor. elektrikou,nejakou prepazkou vo vyfuku,zmenou trisky alebo ihlicky v karbeci, yamahay dt cka nemohli zaradit 6 ty kvalt pretoze tam vkladali taky chujsky pliesok,2-tykty mozu mat inac nastavenu priveru. je pomerne vela sposobou. |
vylučovacia metóda? Druhý karbec? ja by som si najskôr zistil, kde je presne problém, a potom ho riešil, nemylíš? |
psycho-sviečky mam nove,filter vzduchu novy,akceleruje perfektne to znamena vyfuky ako tlmiče dobre inač mal som ich dole a boli dobre,spojka je v pohode neprešmikuje.Tak čo tam môže byť?Mam s toho mindrak. |
Ozaj a moto chyta šup a aj na mieste ked jej pridate okamžite sa bere do otačiek.Inač par krat sa stalo že ked bola pri vysokych otačkach tak trocha samozrejme pri jazde tak trocha s nou poškubalo ale asi tak tri sekundy a valila normalne ale iba do tej stovky,potom už nejde. |
To si zistil az teraz ze to ide len 100? |
Ano až teraz kedže ked som ju kupoval zhruba na konci septembra a nemal som pred tym silnejšiu motorku tak som chodil asi tak do tej osemdesiatky.Kedže to akcelerovalo dobre tak samozrejme som sa ani nepokušal čo to da.Bal som.Teraz ked som to ako tak chytil do ruky a samozrejme už na päťke som skušal isť rychlejšie a vydel som problem.Proste do stovky ide super ale potom je konečna.Takže neviem.Uvidim čo mi poradia aj na big stranke.Počul som sa že niektore karburatory boli škrtene nejakou mriežkou alebo niečim takym. |
a nemas tam hodenu vzadu nahodov vetsiu rozetu ako bola seriova?alebo mensie vyvodove koliecko ako je seriove? |
Myslim ze okolo 100vky som tam radil 5-ku ked som dal mensi sekundar tak pri 90ke. 1 zub na sekundare mi urobil asi 15 km z maximalky to by musel mat az o 4 zuby mensi sekundar co je asi blbost. |
No neviem ti povedať či mam originalnu rozetu alebo vyvodove koliesko ale asi nie to bude original velkosť.Inač zistili mi na big stranke podla kodov že mam škrtenu verziu.Tak asi tak.Neviem ale aj keby som mal inu rozetu v zadu tak by to išlo aspon o niečo viec.Zaujmave je že ked idem tou stovkou plyn je na konci to znamena podla mna že je to realne na tu škrtenu verziu.Uf mam z toho tiky, a brucha bol. |
Aj na stvorke ked to podrzis ide len 100? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mola (14.12.2008 15:23) |
ake tocis otacky,ked ju mas na tej 100-vke(plny plyn),zda sa mi,ze sktena verzia by mala mat vacsiu rezervu ku cervenemu polu. |
nejakych 4000 ale neni som si isty či to neni aj o niečo menej.No som si isty že od červeneho pola je to dalej |
Skrtenie biga bolo robene len zmenou trysky,ihly v karburatore,a dorazom nad membranami. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Svajciar (14.12.2008 15:50) |
No takže mam zohnať druhu ihlu a membranu? |
No ak vravis,ze okolo 4000 tak asi bude skrtena,ak beriem,ze naj. vykon nas niekde pri 6500 a cervene pole niekde asi pri 7000.Ak je pravda co pise Svajciar,tak lepsie ako vsetko menit v karburatore,je skusit zhamat rovno druhy karburator z nejakeho ineho Big-a povedzme ked sa rozpredava na suciastky,alebo nechat si priniest z vrakoviska,ak nie tak niektore skrtene moto maju restrikcie vo vyfukovom potruby(pliesok),alebo plastova zabrana pod plynom.Tazko mi je radit,na Big-ovi som nikdy nesedel. |
Black333 asi tak ,ale stovka je podla mna velmi malo,dalej uz nechce zrychlit?Nemas len zly tachometer? |
Myslim ze tych tesne pod 4000 ot. zodpoveda 100-vke |
Ver mi že nechce dalej isť.To ma na tom štve že akceleruje dobre ale ak som obiehal auto bol problem trochu s nou pri vyššich otačkach poškubalo ale iba par sekund avelmi malo a potom nič šla pekne ale len do tej stovky.Ked mam byť presny tak asi dva milimetre hadam nad stovkou a plynovou rukoveťou to už nešlo viac potočiť. |
Mola-to je fajn ale čo z toho ked je na päťke a plynom už nepotočim |
Ked sa pojdes najblizsie previezt skus pokial ta pusti na stvorke. |
black-pozri ci nemas v karburatore dorazy nad membranami nad supatkom,myslim ze staci dat dole nadrz,snad sa to bude dat pozriet aj bez demontaze karburatorov,trysky a ihly doriesis v pohode potom. Ak by sa motor nedal vytocit do vyssich otacok,moze blbnut palivove cerpadlo,popr.CDI. BIGAC musi v pohode tocit 6.000! myslim ze aj skrteny musi ist min.120km/h! skontroluj si podla udajov vyrobcu velkost hl.trysky a nastavenie polohy ihly,mozno to mas divne ponastavovane-mam aj taku skusenost,zaklad je funkcny-cisty vzduch filter,pisal si ze si menil olej tak pozri ci ho nemas vela a ci ti ho nesere do filtra vzduchu.... |
miros139-dik pozrem to tento tyžden a skusim to ešte raz prebehnuť a vytočim to.Inač na mieste sa da vytočiť v pohode do 6000ot.Ako som pisal aj ta akceleracia je dobra.No uvidim.Strašne som zvedavy čo tam bude.Aspon pozrem karburator.Inač nadrž som tankoval akurat včera do full .Dam potom vedieť.Mam aj original manual ale v nemčine ale skusim podla neho si nejako pomôcť.Ozaj ale aj kod na vinku potvrdil že by som mal mať škrtenu verziu.No ale aj na big stranke mi hovorili že aj škrtena verzia by mala dať v poho tych 130km.Tak som zvedavy.Tri tyždne do zadu som mal komplet zhodenu kapotaž,vyfuky a teraz všetko odznova.Parada.Aspon sa s nou zoznamim.No chcem to pred tym ako to rozoberem ešte raz prebehnuť a podať bližšie info.Tak diky. |
Ja som pozrel v starom katalógu škrteného Biga :20kW pri5800 otáčkach a max rýchlosť 125km/h (kurnik však toľko mi ide moja na dvojke ) Takže mala by ti dať viac ako 100 , niektoré škrtené mašiny majú aj iné vačkové hriadele -dosť drahé na výmenu |
No chlapi dneska som to riadne previezol a potvrdilo sa maximalka bola 120km/h pri necelych 6000ot.Takže ten kod ktory mi udavali aj na českom big stranke sa potvrdili.No samozrejme volal som jednemu chlapikovi z čiech ktory je najznamejši človek ktory vie o bigoch všetko a vravel da sa to spraviť a bude to len v ihlach v karburatore,potom nejakych dorazoch na pumpe takže som sa dal do kopy s kamaratom ktory mi roby servis a dohodli sme sa že po sviatkoch na to ideme.No inač ten chalan z čiech hovoril že ak je dovezena z Nemecka čo teda je tak tam to byvalo bežne tieto škrtene verzie .No uvidime a dam vedieť.Inač dal som dneska moto riadne na držku.Nešetril som ju a rozťahoval som ju skoro až do kritickych otačiek no a viac ako 120 ani za svet. Aspon som sa dozvedel niečo nove a riadne sa pri rozobrati z tou mojou suzkou zoznamim. Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (15.12.2008 17:03) |
ber to z tej lepsej stranky, ked bola/je skrtena, tak aspon motor nebudes mat vydrety. Ma taky akurat dobry zabeh za sebou. No nechcem rypat, ale vonku uz je celkom chladno, tak jazdi opatrne. |
Snažim sa jazdiť opatrne ale ver mi že dnes bolo teplo a okrem toho ved tretej som bol v praci a potom som to len tak riadne zabehol a prevetral.No ale vydiš?Maš pravdu nad tym že to nebolo nejak namahane tak nad tym som neuvažoval.Motor mi ide ale pekne. |
black333-ozaj a len tak zo zaujimavosti, kolko ti to teraz zerie na 100km??a kolko to ma najazdene? |
black333: ako pisal miros139, po vyluceni klasickych veci ako su filtre, nastavenie a pod., ako prve by som asi pozrel karburator-y, ku ktorym je sice blby pristup ale podla opisu ako ti ide by som to tipol na dorazy podtlakovych supatok resp. diery v nich aby sa nevysuvali na maximalny zdvih ale len cca. do 2/3. Vtedy motorka zrychluje podstatne neochotnejsie a maximalku ma tak. ca. 120, kde akoby nepochopitelne straca tah (lebo pri 2/3 vysunuti supatok ich "podfukne" cez otvor v stene supatka). Prave kvoli tomu spravaniu ako si to opisal by som to tipol skor na to ako na ine trysky. Taketo skrtene supatka sa zvyknu menit cele, ja osobne som to kedysi zalepil epoxidom (na radu clena divoch2). Teraz v rychlosti som na Big-a nic nenasiel iba na Suzuki XF650 na stranke xf650.net v casti "Technik" a "Entdrosseln von Dolmat". Da sa to vcelku v pohode spravit aj doma len odporucam si dobre oznacit vsetky skrutky a hadice lebo sa to rado pletie. Mozno je to skrtene aj inak tak som zvedavy aky vysledok nam tu po rozborke napises. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (16.12.2008 9:58) |
black333: Takze som pokukal internet a tu je o tom forum www.dr-big.de/cms/index.php?option=com_joomlaboard..., kde pisu, ze su aj verzie, kde je to urobene iba dorazom supatka (ktory treba vyhodit) alebo potom dorazmi spolu s trochu komplexnejsim nastavenim karburatora ako na tejto stranke home.germany.net/101-190277/DR800Schrauberei.html. V kazdom pripade by som mrkol ci to je naozaj urobene tymi dorazmi a skontroloval ci tam je spravna dyza, ci je zarazka na ihle na stvrtej ryske (nie na tretej-dost casto to clovek prehliadne). Na nastavenie bohatosti zmesi by som sa asi vykaslal (aspon na zaciatku). |
miros139- ešte som sa k spotrebe nedostal a vôbec nemam šajnu ako ju zmerať.Teraz som mal plnu nadrž a mam na nej najazdene asi tak 50 kilakov takže počkam do stovky a pojdem dotankovať a uvydim a dam vedieť.Inač to neviem zmerať.Moto ma celkovo najazdene 47000km a aj mechanik čo mi robi servis vravel že motor ide dobre a aj vyzera dobre.Ak bude ešte tento tyžden take počasie ako dnes tak k tej stovke sa dostanem a zmeram tu spotrebu.Dam vedieť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (16.12.2008 17:51) |
Motocykle bývajú dosť často škrtené vložkou so zmenšeným priemerom v sacom potrubí a teda sa motoru potom nedostáva vzduch (nejde do vyšších otáčok a to pri akomkoľvek zaradenom stupni) . |
Brazel modlim sa aby to bolo ono lebo nedavama my zmysel čo by tam to čudo robilo.Určite dam vedieť a som nedočkavy ako pred prvou... |
black333: podla toho opisu to naozaj bude skrtenie vlozkami v sacom potrubi, ale vidim ze si to uz rozbehol tak dufam, ze tu napises co a ako. Snad este iba poznamka: ked uz budes mat karbec rozobraty kukni aj tie ostatne veci (cislo dyzy, nastavenie zmesi, zarazku na ihle), skontroluj aj supatka (ci nemaju dorazy resp. otvory) a podtlakove membranky (len ich opatrne vyber a jemne natiahni ci nemaju nejake trhlinky). Jednak sa clovek pouci nieco o konstrukcii karbika ale zaroven sa ubezpecis ze je vsetko ako ma. Myslim, ze po filtroch a inych klasikach su prave "tuning" zasahy v karburatore pricinou vysokej spotreby resp. zleho tahu (to nemyslim u tvojho Biga, lebo ten je na 95% skrteny). |
dottore-skusim sa na to dať čo najskôr len teraz marodim tak sa po vonku nechcem moc motať.Mam to robiť z tym mechanikom.Keby to bolo len v tych somarinach čo sme spominali tak to by bolo super.Uvydime čo to bude všetko obsahovať.Najlepešie že ked si predstavym že musim dať dole aj nadrž tak to bude suprove.Tie karburatory su tam tak schovane že my je divne že ich tam vôbec dali .Samozrejme že ak to bude hotove dam vedieť.Inač dik za tie stranky čo si my ponukol vyššie len mam maly problem že cudzi jazyk je pre mna španielska dedina.No ale aspon som to popozeral.Vieš ako my je ked som doma a mam chuť sa do toho hned pustiť ale nechcem riskovať.Musim počkať ale štve ma že je celkom teplo a keby sa to spravilo mohlo by sa to hned aj odskušať a potom by som sa dal na pokojny zimny spanok .Takto musim čakať ako puk.No ale vydržim.Ešte raz dik. |
Zmenil som nazov temy pre jednoduchsie vyhladavanie do buducnosti.Verim,ze to autorovi nebude vadit. |
No dneska som sa dozvedel od jedneho člena z big.cz že to čo som myslel že tam nema byť teda medzi karburatormi a vzd.filtrom ako som to nazval polmesiace,tak mi bolo povedane že su to nejake šupatka ovladane membranou.Ty vole to čo je. |
Na vrchu šupátka je membrána a tá sa vzniknutým podtlakom pri bežiacom motore stláča a šupátko s ihlou nadvihuje či spúšťa , podľa toho koľko otvoríš vzduchovú klapku -plynovou rukoväťou. |
to ze je 800-ka skrtena je podla mna blud/aj skrtena na 25kw sa musi rozgulat na120-140/ |
maxipayne-dik ale je to iste že je to škrtena moto.Aj podla kodu.Su dva kody ktore su takto označovane a ostatne su klasiky.Samozrejme že ja mam jeden z tych dvoch kodov.Mam take šťastie že ked prejde 299ludi po jednom moste tak nič,ak prejdem ja 300-sty tak jebne .Uvydim ked to zhodim ale aj na big stranke mi to potvrdili a dokonca sa tam našli niektory ktory mali tieto škrtene verzie.Uvydim ak sa to zhodi,aspon spravym repas karburatorov.Inač ved aj my ide iba 120-tkou. |
kweni-jaj čo to vidim?Ty voe.Spominam na nu velmi ale velmi v dobrom. |
kto hlada ten najde .. som si prechadzal temy ktore tu vytvorilo par ludi .. ty patris medzi mojich oblubencov .. som sa zacital do temy tak ma to zaujalo tak som sa aj rovno spytal .. som ti okomentoval tvoju aktualnu motorku na motorkari.cz .. dakujem za Happy End ... |
kweni-no Afriku už nemam od Decembra.Po žních šla k Turkovi Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (26.03.2011 20:58) |
no teraz mam z toho Guláš som myslel zem afrikos je On-Line .. ale ked uz aj to si predal .. ach jaj .. tak si idem kuknut toho tvojho tatrana |
kweni-no inu motorku zatial nemam z určitych dôvodov.no bude,aspon dufam.No tento rok určite nie.No a to ma serie najviac.Ani si nevieš predstaviť,aky je to pocit,ked vonku počujem mašiny a ja sedim doma. |
Hmm, tak asi aj ja mám škrtenú, lebo nad 120km/h nechce ísť... |
Kua mne siel 180.Vo dvojke v pohode 160 |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82027 | Včera: 205019