Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
zdravim a vopred dakujem za rady... |
Raz som to uz tak robil, sice ina moto, ale mala olejoznak na spojkovom veku, pri odparkovani na bocny stojan olej uz volejoznaku nebol, ale pre isotu som pod kolesa podlozil dosku cca 2cm, aby si na lavu stranu trosku viac lahla. Odpojil som bowden ovladania spojky, povolil veko spojky a odmontoval pritlacny tanier. Stare lamely vybral a pri tom vizualne skontroloval ocelove medzilamely. Zamerat sa treba na pripane duhove sfarbenie - opal - su to vyzihane miesta, pripadny oter. Ziadne ryhy, ziadne skrabance nesmu byt na kovovych medzilamelach. Pripadne posuvnym meradlom skontrolovat hrubku. Ked budes osadzovat nove lamely, do kosa patri prva s trecim oblozenim, a potom na striedacku kovova/trecia a koncis znova treciou lamelou. osadis pruziny - tam sa kontroluje kolmost uholnikom a volna dlzka pruziny. Pred montazou trecie a kovove lamely potriet olejom. Na skrutky pritlacneho taniera treba dat poistne lepodlo napr Loctite 243 - je vhodny prave na diely kontaminovane olejom, takze nemusis diery pre skrutky v spojkovom kosi odmastnovat. Pritlacny tanier ako spominas, dotiahnut pomocou momentoveho kluca, spojkove veko, pokial neroztrhnes tesnenie takisto iba dotiahnut a padla. |
Pravdepodobne myslíš spojkové lamely že?Ak si jazdil na motorke a spojka Ti šmýkala,tak olej bude určite znehodnotený a doporučím Ti ho vymeniť aj ked si ho nedávno menil...Nieje potrebné olej vyliať ak ho tam chceš nehávať,ak Ti má kdo pomocť nakloniť motorku tak aby si dal dole spojkové veko a nevytiekol olej tak to tak vyrieš,ak nie tak si vypusti olej,nieje to vela práce.Hlavne daj pozor ako sú lamely uložené,až sa nepomýliš a nedáš napr. dve naseba...Ak si na moto jazdil so zlou spojkou tak si skontroluj či sú neni plechy medzi lamelamy fialové-tzn.ak sú fialové tak sú prehriate a treba vymeniť aj tie,Nepoznám tvoju tech. zručnosť,ale nieje natom nič zložité čo by s mohol pokaziť,ak si si neni istý tou výmenou tak to nehaj na skúsenejšieho človeka..vela štastia |
budem menit cely kit ... lamely plechy aj pruziny... dam tam asi aj novy olej podla toho co pises... dik Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (24.11.2008 17:22) |
presne o tom som uvazoval.. ale viac ludi mi uz povedalo ze ked to stare tesnenie neznicim netreba ho menit... ked nebude tesnit tak potom ho vymenim ... |
tombar: nezabudni na ganju:D pôjde to lepšie:D:D |
vymenit mozes, ale pozadovany ucinok to mat nebude. Spojkove lamely sa opotrebovavaju rovnomerne. |
rixo to by som asi ostal iba pri planovani a nikdy neurobil... |
ja som zase cital ze nove lamely je treba nechat 24 hod namocene v oleji az potom ich namontovat...samozrejme v oleji tej konzistencie ktoru tam budes nalievat... |
a jaky si tam dal olej?ratam,ze ti zacala smykat po vymene |
jaro: no urcite to lamelam neuskodi, ak ich namocis pred vymenou do oleja.Tusim, ze aj v manualoch k motorkam sa to pise. |
Koľko môže výsť taká spojková sada(pružiny,plechy, lamely)? |
Dufam, ze mozem dat link na uzitocny clanok - Ako na to: Kontrola spojky Je tam aj nazorne video! Upravené 1 krát. Naposledy upravil tomxx (24.11.2008 18:41) |
bruno - dal som tam syntetiku castrol 10w40... |
tombar: NZ. teraz som pozeral na detail motora na FZ1, tak je tam samostatny kryt na spojke. Takze tlak oleja tam velky nebude. Nove tesnenie mozno ani nebude treba, ale kazdopadne ked ho vymenis, tak nic nepokazis. |
tomxx:ďíky, super video je tam keď budem mať čas pustím sa do toho a vymením to... |
jaro172: To namáčanie- nasávanie platilo za starých (korkových) časov. Nezabúdaj, že dnes je Nová Doba! |
Vadim: z coho sa dnes robia mokre spojky? Ja mam sice len stare motorky DR650 '92, DT125 a pionier a vsade je korkova spojka. Na DT-cko idem kupovat novu spojku, ma sice nejaku kevlarovu upravu, ale zaklad je korok. Nove moto maju mozno inu spojku, neviem... tak sa pytam. Spojka ma bude stat s plechmi a pruzinami asi 2400, keby si mal lacnjsiu Na DT125 '91-'95, tak daj vediet, nemusi mat kevlarovu upravu, ta motorka ma 15 koni. Dik. |
po 16 tis. je nejak velmi skoro... v tom musi byt nejaky figel... |
janoval-sak uz aj na jawu sa robia ferodove lamely a ked som menil v dominatore tak tam urcite korkove neboli a rok 92 |
Tomas: www.starcycle-usa.com/catalog/ebc_plate_kit_300.jpg |
este jeden obrazok aj s textom, tiez na dominatora: Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (25.11.2008 18:41) |
vadim, janoval menil som to pred rokom na svojej byvalej RS50 cize stara moto a slaby vykon tam netrebalo kevlarove a bolo to pisane zo zadnej strany lamiel boli tusim od firmy Ferodo, neviem mozno si to uz zle pamatam... |
img.photobucket.com/albums/v625/hmpart/FZ1CLUTCHKIT.jpg Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (25.11.2008 18:52) |
janoval> Na trecie plochy lamiel sa používa nejaký podobný keramický materiál ako na brzdy, teda aspoň ja si to myslím. Aspoň v spojkách automatických prevodoviek to je tak, a tie sú rovnaké ako mokré spojky motorky. |
janoval - sorry , ale s tým korkom si smiešny. |
karol: preco prispievas v poslednom case iba do tem, ktore suvisa s tvojim biznisom? je to nahoda, alebo ucel? alebo snad nevies odpovedat, na otazky ineho typu? |
citron-nej.b donho lebo sa nasere a neporadi uz nikomu nic |
karol1: sorry, ale menej smiesny ako ty s papierovym tesnenim pod hlavu ;) |
Ahoj Tombar. |
janoval> Už som ti to napísal, spekaný kovokeramický materiál, ale presné zloženie ti nepoviem, lebo ho nepoznám. Upravené 1 krát. Naposledy upravil volodaj (26.11.2008 9:33) |
volodaj: sorry, ja som si vobec nevsimol tvoj prispevok. Hod nejaky priklad na nejaku lamelu. Dal som link na genuine lamely na FZ1 o ktorej je tu rec a ja tam vidim korok. No ja nie som ziadny spojkovy guru, tak sa tiez mozem mylit. |
janoval> Noo, ak ti mám povedať pravdu, tak neviem nič také nájsť, všade len píšu, že ich materiál má super trecie vlastnosti a dostatočnú hustotu . |
prave som volal s typkom z jamahy a on mi povedal ze original fz1 platnicky su na baze korku. davam tam kevlar, potrem ich olejom jak ste povedali. uz mam objednane aj tesnenie... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.11.2008 11:48) |
TOMBAR - motorka sa dvíha pod plynom a nie cez spojku, alebo je to v UK iné |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 116603 | Včera: 163720