Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Kto mate velke cestovne enduro a chodite aj mimo spevnenych ciest, ako hustite pneu pre off-road (polne cesty, trava, sotolina)? Predpokladam, ze mierne podhustena pneu (nie stuple) by mala mat v terene lepsi grip. Alebo sa mylim? Ja mam predpisane vpredu 2,25 a vzadu 2,5 solo. Kolko by ste dali do terenu aby to nebolo prilis malo? |
som asi príliš pohodlný na to, aby som ich stále vypúšťal a dofukoval ... nechávam tak ... |
PetoDL: Keby som mal stuple, tak mi to je asi tiez jedno. Ja ale jazdim na Michelin Anakee, co je vraj dual-sport pneu, v preklade viac cesta ako teren. Preto sa pytam, ci sa podhustovanim nieco zlepsi, alebo nie. Zatial som sa s tym nebabral, ale viem si predstavit, ze by to mohlo byt na nespevnenej polnej ceste o cosi lepsie. Len neviem o kolko by som to mal spustit aby som to zas neprehnal. |
na 100kg terenkoze som mal 1.3 a to uz bolo dost malo, na ceste to plavalo, hlavne v zakrutach. |
duggo: no ved o to mi prave ide, nechcem to prehnat, aby som ju nahodou aj nevyzul |
co by si vyzul, ved to neni jawa a predca tam nechas dajaky tlak. Len troska sa ti zvacsi stycna plocha. |
dreamer: pre mňa platí aj pre anakee čo som napísal ... jazdím ich na striedačku s TKC ... tie dávam na jeseň a na jar zase dolu ... asi som ozaj pohodlný, ale pneu hustím stále rovnako, teda s výnimkou nejakých väčších akcií keď som nabalený ... |
Nerobím nič, jazdím. Daj si tam radšej ultra seal a nerieš sfukovanie. Tvoja mašina je aj tak viac na ceste, a toho terénu sa báť nemusíš, čo neprešmykneš to prejdeš |
Ale u dušových pneu sa nedá zaručiť 100%-ná účinnosť. |
Kamenisty teren na tvrdo,piesok podhustit a s tlmicmi je to naopak. |
dreamer michelin anakee je vyborna guma na cestu ale do terenu chaba... a mozes podhustovat kolko len chces Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (31.10.2008 10:13) |
a súvislo ... až je mi to divnô ... |
... mám obuté TKC celý rok a v predku aj zadku cca 2,5, nigdy žádny problém ... |
rmacko: nie je tých 2,5 vpredu veľa keď si naľahko? a ešte jedna otázka, keď už ... tá druhá foto je durmitor? lebo sa mi tak vidí ... vďaka za odpovede ... |
PetoDL : ... já aj keď som nalahko som dosť ťažký, neviem či je to veľa, vôbec sa v tom nevyznám, mám dosť slabú pameť tak hustím rovnako, nech sa nemýlim ... |
petoDL jasne ze macko je furt tazky.. uz si videl macka alebo ineho medveda ktory by bol anorektik |
, páni ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (01.11.2008 11:49) |
Ja si na offroad trúfnem s cestnými metzeler tourance. Tlak neznižujem, aj keď logiku to samozrejme má. Keď nieje po daždi tak s prehľadom zvládnu členitý terén hodný pre krosky no a na rovine je to len o komforte a bezpečnosti ako o prejazdnosti. Pri používaní cestných pneu pri offradíkoch sa skôr obávam o fakt, že v teréne chodíme po kadečom a keď si občas prekontrolujem plášte tak nejaký ten zárez po kameňoch sa nájde, no a s tými istými pneu potom robím dlhé presuny pri vysokých rýchlostiach. |
locksley: pri vsetkej ucte...vies co je clenity teren vhodny pre krosky? |
podla mna to netusi.. clenity teren vhodny pre crossky cestne enduro zvladne len na stuploch aj to tam musi sediet niekto kto vie... |
lyžiarska zjazdovka Drienica Lysá - najvyšší bod ? |
img65.imageshack.us/img65/4756/photoqt7.jpg[/IMG][/URL] Upravené 4 krát. Naposledy upravil locksley (01.11.2008 22:57) |
s tourance? tak potom smekám ... to sa musím ešte veľa učiť ... |
img216.imageshack.us/my.php?image=dunaj3ly0.jpg Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (01.11.2008 23:07) |
tak áno, toto sa dá, to nie je problém ani na tourance-kách alebo niečom podobnom ... |
Ten imageshack je strašný. |
PetoDL: jasné, o výhodách štuplov nemusíme debatiť v tom máme jasno. Na druhej strane som sa celú sezónu pchal do terénu v cesťákoch a je to neskutočná škola. Oproti štuplom to vyžadovalo oveľa väčšie sústredenie sa na správanie moto, a celkovo iné premýšlanie ako so štuplami. O to istejše sa budem cítiť terénnymi plášťami. |
ok ok ok, presviedčať ťa nebudem, mám svoj názor a viem, že ho nezmením, proste je to iná káva ... raz je to tak ... ale začína mi to pripomínať sci-fi ... brú noc ... |
na touransku nedam dopustit, su to paradne gumy na cestu a da sa s nimi urcite aj v lahsom terene ale prosim ta netvrd tu ze "s prehľadom zvládnu členitý terén hodný pre krosky" |
... "členitý terén vhodný pre krosky" na tranďáku s jeho zdvihmi vôbec neprejdeš a to už nehovorím o tých gumách ... |
Raptor dobre napisal,tourance a anekee netreba podhustovat,tam je to jedno,stoplove /E09,karoo a tkc 80/okolo 1,5 na offroad |
Raptor: budem to tvrdiť aj naďalej a prosím keď ma už cituješ, tak do """ uvádzaj aj predslov = "Keď nieje po daždi", čo je preto čo tvrdím dosť dôležité. 50% času tejto ešte neskončenej sezóny som so svojím TA a cestnými gumami strávil v teréne, takže tu nepíšem nejaké teoretické domnienky. Aj s cesťákmi sa dá vybrať do terénu a dostať sa pri troche snahy tam kam komfortne so štuplami. O to viac ma teší keď sa tam dostanem a bez pádu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (02.11.2008 11:42) |
locksley: chces ma asi naserkat...tu obratnost by som chapal keby si mal nejake "motardoidne" sklony..ale hovoris o jazde v terene. Pri "slickoch" si na lesnej ceste zrejme rad, ze si rad,nie este aby si tocil masinu okolo nohy. |
Superflanker: v rôznych diskusiách už spomínal detaily a situácie kvôli ktorým sa nestotožňujem s ortodoxnými tvrdeniami že menšie koleso je v teréne na škodu. V strmej vyjazdenej lesnej ceste s vymytými kolajami, keď môžeš ísť len úzkym stredom, alebo natesno pri kraji dávam obratnosti vyššiu váhu. Horšie by to malo byť po rovnejpoľnej vo vysokej rýchlosti, kde som sa stotožnil s tebou uvádzaným lepším gyroskopickým efektom predného kolesa, ktoré by malo pomôcť udržať smer, napríklad keď chytíš na ceste priečne súvislú mláku, ale napriek tomu to ide a s prehľadom. |
locksley: Ja tvrdim ze ten gyroefekt moze byt pozorovatelny (ak vobec) len pri vyssich rychlostiach. Co sa tyka obratnosti (ja ju chapem ako manevrovatelnost pri nizkych rychlostiach kedze sa bavime o terene na dost tazkej krave) tak ten rozdiel nikto z nas amaterov nezaregistruje. Co vsak zaregisturujes, je rozdiel medzi 21tkou a 19tkou pri kopirovani terennych nerovnosti. |
Superflanker: Presne - manévrovateľnosť pri nízkych rýchlostiach v teréne. Ver tomu že rozdiel pocítiš hneď po prvých metroch. Bratranec má TA 2003, moto sme vymenili pojazdili a zhodli sme sa že je to proste tak. Pôvodný model TA alebo Strom (iné nemôžem a neviem zhodnotiť) je vpredu masívnejší a má to dopad na spomínanú obratnosť. |
locksley ostal som v nemom uzase... |
Raptor, ja som si tiež prečítal všetky dostupné recenzie, názory a pozrel asi všetky hispánske videá na nového TA, kde každý onanoval na menšom prednom kolese a kde tvrdili že ide viac na cestu. |
kua asi obujem 15 palcovy supermoto rafik a davaj ho blaznit sa do terenu |
kludne ostaň pri súčasnej veľkosti kolesa. Pri rýchlostiach ako tu jazdí 90% enduro majiteľov je veľkosť kolesa na potvrdzovanie pre mňa v praxi spochybnenej teórie. |
lockley pri vsetkej ucte tu teoriu si spochybnil ty sam pre seba Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (02.11.2008 21:33) |
Ja som sice v terene najazdil mozno menej, ako podaktori mate na moto nacuvane, ale poznam chalaniska na vychode kde mam chalupu. Nema sice ani TA, ani HP2, ani 21 palcove koleso a neobuva TKC80 ani ine znackove pi..viny, ale na tej jawke co si sam poskladal, ked na lepsie nemal by vam ukazal take veci v terene, ze by vam sanky padli. Chcem tym povedat len tolko, ze je to vzdy najprv o jazdcovi a az potom o motorke a gumach. |
Tá teória sa tu generalizuje a chcel som poukázať na fakt, že pri spomínanej jazde v teréne, kedy sa s moto jednoducho nedá ísť rýchlo nieje väčšia veľkosť kolesa v tomto smere žiadny benefit skôr naopak. |
s velkostou kolesa je to ako s prirodzenim - dobry jazdec sa vytrapi aj s malym ale velke je velke. |
manana: ja mam 19 a som spokojny. A ber do uvahy ze to je v palcoch! |
manana: zabudol si ale na terén v akom sa budeš pohybovať a takisto na rýchlosť akou ho chceš/môžeš prejsť. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 329622 | Včera: 226094