Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
MOTOZDAR,,prosím Vás poradte mi,či sú na našom trhu nejaké dobré pneu,ktoré by boli dobré do terénu,ale aj na prejdenie po ceste,,myslím na nejaké univerzalne drapáky,,ak áno dajte prosím link,alebo stránku,,,a treba ked su drapáky vyvažovat kolesá po prezutí na nich??rozmery :predné 90/90/21,,,zadná 140/80/17.dakujem Vám za Vaše názory a rady.ps:čo poviete na pneu TRELLEBORG-T 644,sú dobré a dajú sa u nás kúpit??cena za obe???ešte raz dakujem |
mam skusenost s metzeler karoo, na asfalte s nimi viem klopit az po krajne stuple. |
continental TKC80 Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (26.10.2008 11:08) |
karoo, karoo T, conti TKC, mitas ... |
ahoj, raptorko, Ty si bol na drapákoch v Chorvátsku tuším, ja som už zobral V stroma , je na drapákoch, continentálky, nemusím sa báť behať s tým po ceste? |
Vyvazujete preto aby ste sa netriasli aj hore dolu? |
ja som mal v HR touransky obute.. to je cestny vzor Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.10.2008 11:27) |
krivoklat no tie rezervy sa v chorvatskych zakrutach hoooodne zmensovali |
Zdravim cagivu. Myslim, že som ťa raz stretol v Jedľovej. Ja jazdim na Mitas 09 DAKAR, a nemôžem si ich vynachváliť. Ale môžeš to skombinovať s TKC 80. TKC dopredu aMitasku na zad. |
kanko, pytal som sa skusenejsich, povedali ze drapaky nevyvazovat. Skusal som nejakych 180km/h a netriaslo to, takze je to asi naozaj jedno. |
je ine nevyvazovat drapaky na 100 kilovej krose a je ine nevyvazovat drapaky na 200-250kg cestnom endure... podla mna je to tak smiesne mala financna polozka ze nestoji za to premyslat o nevyvazovani |
vana čaf,,velmi si nespomínam,ale do Jedlovej jazdím často,,,kámoš tam má pstruhový rybník,,,,a na akej mašine som tam bol??vieš tá čo mám teraz je 12 v poradí,,,,,,dakujem tebe aj ostatným za rady,,,,niekedy môžeme pojazdit |
dík všetkým za rady a čo hovoríte na ten TRELLEBORG T-644?? dajú sa kúpit u nás??? |
Tušim, že to bol ten biely elefant. Ale videl som ťa už aj v SP. Niekedy už musime zajazdiť, bo s tými čoprakmi a jogurtmi do lesa nezájdeš. |
raptor> prave u velkeho endura je to citit menej, takze je to jedno, nie? |
matus u velkeho endura je to citit najviac... kedze chodievas po ceste vacsimi rychlostami a takisto koleso velkeho endura vazi viac ako koleso krosky.. takze pripadne nevyvazenie sa bude prejavovat viac |
nad tym vercajgom som rozmyslal, na ebay som to uz videl prezuvat - taku aku ma Palo. |
Osvedcena kombinacia ktoru som tu niekolkokrat doporucil je 90/90-21 T 944 Tralleborg Army special do predu za 1350 Sk /pripadne tkc 80 ale je tam o dost vyssia cena/ a do zadu Mitas E09, |
No ja som na mojom "scipakovi" dal kola vyvazit - obe. Teraz idem dat dozadu E08 a tu vyvazit dam tiez.... |
vana,kedy kolvek a z radostou a ked poznáš aj nejaké dobré polné a lesné cesty tak sa budem tešit ešte viac |
iba raz som nevyvážil a po prvom výjazde som to napravil ... motka bola tak nad 130 silne nepokojná ... |
ja jazdim na drapakoch aj po ceste a nevyvazoval som nikdy a do tych 140km/h je to uplne v pohodicke |
Vyvazovacie zavazia uz nie su z Pb..... Nevyvazujes = nic nechranis! |
su z ineho kovu, ktory sa musi tiez vytazit, previest, tepelne upravit, ocistit, ochranit pre hrdzou, transportovat.... |
matus a z coho je tvoja motorka? piesty capy retaze ram... z dreva? ty ochranca |
Kanko> sofi co? Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (26.10.2008 19:49) |
Je to možné toto? Ja som kedysi chodil 80km do Košíc vyvažovať kolesá a tu niekto nato drbe Odkedy sme si s kamarátom spravili vyvažovačku robím si to sám .Niektorí ľudia asi nemajú radi svoje motorky |
marek> 80km? ved tolko som este ani v kuse nepresiel. |
Vieš ona je tak urobená že sa váľa a nič jej není Matuš vyvažuj fakt to treba. |
Marek> ale vazne - preco? na cestnej motorke kde sa jazdi aj 200 to chapem, ale naco na endure? |
Matuš aj na endure sa jazdí 200 Má to vplyv na stabilitu mašiny nech je hocijaká |
ja nie, lebo na stuploch je to nebezpecne. a ked mam kufre, tak sa mi to na stuploch nad 140 vlni. Ale uz mi chalani radili, ze mam odpustit vzduchu trocha vpredu, tak to nabuduce vyskusam. |
No tých 200 som šiel už dávno , 180 mi úplne stačí a väčšinou jazdím do 120 -hlavný je ťah a zrýchlenie.Ináč práve na podhustených gumách motorka tancuje. Štuple na cestu nie sú dobre len ich zničíš , kamošova Tenere 660 na nich tiež tancovala od 120 hore a za dažďa fakt bacha |
Marek ale teraz neviem o com hovoris, cely thread je o stuploch na velke endura. |
Neriešim vyvažujem, možno časom odletí ale medzitým mením gumu. TKC dám aj na stelvio, dá sa v pohode nakladať ako cestná a mne obe obutia dlho vydržali. Som zvedavý koľko mi vydržia Scorpiony na Stelviu ale ak meniť tak na TKC. Caroo som nejazdil ale bavoráci si chvála, ale oni vlastne chvália všcko čo je na šnicla |
skorpiony su super, ta guma nema konkurenciu vo svojej triede. mam na nej 6tis a nevidim opotrebenie a v terene si tiez poradi celkom slusne, dokonca aj na bahne, ale samozrejme hladky dezen ma svoje limity. |
amis na sniclu obujem to iste co ty na tvoju spagetu zaolejovanu |
Matus on chcel gumy off aj on road a to štople nie sú ani náhodou.Veľmi dobré sú Mitas E07 mám ich a sú to Téčka =190km/h na ceste a dobré i v blate Hocijaký drapák sa na ceste rýchlo ojazdí a za mokra šmýka. Sú crossové gumy buď do blata alebo na kamenistý povrch ale špeciálne na asfalt nie sú žiadne -tomu verte chlopi Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (26.10.2008 21:03) |
Marek, on chcel drapaky. Samozrejme vzdy je to o kompromise. Ja nemam najazdenych desattisice km na tom aj na tom, takze urcite nie som pneumatikovy specialista, ale mam 6tis na skorpoch a 3tis na karoo a tie karoo su na ceste uplne v pohode gumy, sam som bol z toho prekvapeny! |
marek 750 TKC ti vydrzia aj 10tkm v zavislosti od stylu jazdy...takisto zadna mitas E-09 tiez 10tkm |
teraz ma napadlo dalsi argument proti vyvazovaniu - dostanes defekt, vyzujes, obujes a potom? strhnes zavazia a jazdis bez nich, ides to dat vyvazit, alebo ako to poriesit? |
matus teraz si prosim ta precitaj este raz co si napisal a ak mas pocit ze je to argument proti vyvazovaniu tak si to precitaj opat.. a citaj to pokial ti nezapne aku ultrakravinu su napisal |
je to argument, ze vyvazovanie je zbytocne. |
Na TKC prejdeš aj viac, tie čo má Krivoklát majú cez 13tisic a nech posúdi sám, len bacha pri prezúvaní je tam ultraseal |
AMIS Uz si predal tvojho V Stroma? Ty si jazdil DLko na stuploch? Drsne.... |
Dovolte otazku v suvislosti s diskusiou. |
Mne trasie motorka po namontovani topcase s rajdami pri vsetkych rychlostiach. Kolesa su samo vyvazene. Dam dolu kufor a ide bez trasenia. |
Kanko ak ti je zima zastav daj kávu a trasenie prestane Nové moto vyvážené nie sú počíta sa s dokonalosťou montáže |
locksley: ja som mal kolesa so zavaziami uz z predajne. Takze sa asi vyvazuju aj nove. |
Vrchny kufor je v mojom pripade pricina trasenia. T.j. je to traslak. Vzduch sa za mojim chrbatom viri, vznikaju turbulencie a tie narazaju do topcase. Preto maju rajdy tendenciu sa rozkmitavat ked ich pustim za jazdy. Ak sa drzim, necitim nic, ani tendenciu kmitat! |
Ano mal som na mysli kmitanie. |
motorka pride v kartone neposkladana ale na kolesach su zavazia.. aj vpredu aj vzadu |
Kua, pre pokoj duše si to dám prevážiť, lebo mi to odzačitku kmitalo aj bez Topcase. |
Locksley, trepe ti to stale alebo iba pri nejakej rychlosti. Ak iba pri nejakej rychlosti tak to prilis neries, moze to byt prirodzene. |
rgw > pokial si nedas vyraznu ikonu, tvoje prispevky tu budu prechadzat bez povsimnutia |
Vyvažoval som posledne na cesťáku. Na GS si prezúvam sám, nevyvažujem a ani s tým nemienim začať. Moje ložiská sa majú dobre a majú odkrútených a odskákaných 121 000 km. Či ich niekto menil to neviem ale moto som kúpil a mala 56000 km odvtedy určite nie... |
Raptor> no, 70tis km skusenosti je uz slovo do bitky. Co na to hovoris? Este stale sa ti zda hlupost co som napisal ja? |
Keď si prezuješ tak si skontroluj koleso najprv na "ručnej vyvažovačke" Postav to na osku a roztoč... A ak to stále zastavuje na tom istom mieste tak tam môžeš niečo nalepiť /oproťi/ a tak ďalej ale ak ti to zastavý zakaźdým na inom mieste tak sa na to vyser...Prípadne si kúp v Louise set na domáce vyvažovanie...Ináč je to presnejšie ako v Servise... Samozrejmä keď sa to naučíš... www.louis.de/_106bdcf928ee6f50971afd93a93ffc46ce... |
po prečítaní vašich názorov som sa rozhodol pre MITAS,,predná:E-09 90/90/21 TT 54 T,,,zadná:140/80/17 TT 54 T,,,,dakujem za všetky rady a dúfam,že som sa rozhodol správne Upravené 1 krát. Naposledy upravil cagiva (27.10.2008 11:14) |
awia ma este echt poctive nemecke zelezo, keby mal 12 tak uz to zadne lozisko meni ale dva krat |
Na cestovanie+lahsi teren Mitas E-07,velka spokojnost,cca 150000km. Do terenu Karoo,teraz Sava(nevidel som nejaky rozdiel,mozno casom) Vzdy som vyvazoval,ale teraz som sa na to vybodol a tiez som nezbadal rozdiel(na stuploch) Na Africe som mal E09,predna sa skorej zodrala,ale da sa snimi v pohode az na stupacku |
ja zasa nechapem naco by som mal vyvazovat ked pri 180km/h je motorka kludna. |
80% nevyvažuje ostatných 20% špekuluje..."proti gustu žiaden dišputát" |
myslim, ked to vyvazim tak nic nepokazim,teda aspon predok cena vyvazovania je zanedbatelna... |
určite vyvažovať...... nechce sa mi hovoriť prečo |
Neviem ako vy, ale s ohľadom na môj čas, ktorý mi nedovoluje maznať sa s častým prezúvaním a nie to ešte vyvažovaním mám nahodené od výroby Metzeler tourance. V teréne to bola s nimi pre mňa jedna veľká škola ale o to viac mám teraz skúseností. Offroadík jazdím relatívne často ale na štuple to nedám ani budúcu sezónu. Ak ma nezlomí nejaká vážna výzva... |
otazka do plena, dava si niekto gumy aj znova prevazit ? co si myslite, ze tie vyvazene stuple su po cca.3-5000km este stale vyvazene ?? to nehovorim o tom, kolko gramamov mam na kolese zavazia...asi tak 10gramov, viac nie, ale z kolesa ubudlo dezenu aj pol kila. podla mna len velmo tazko je to koleso stale vyvazene |
duggo> stople sa samodovyvazuju - v mieste, kde je najvacsia odstrediva sila sa vdaka najvacsiemu pritlaku aj najviac deru, cim sa nasledne v danom mieste znizi hmotnost gumy a tym aj odstrediva sila....a dookola a dookola. teraz ma to poranu napadlo, diskutujme |
Manana...tvoja teoria sice znie velmi logicky ale v skutocnosti to tak nie je. Zober si napriklad prebrzdenu gumu na jednom mieste (teda paradoxne na najlahsom) co myslis, na ktorom mieste znovu v kritickej situacii zabrzdi? Jednoznacne zase na tom istom (najlahsom) mieste. |
Nechcem sa Vam tu miesat do debaty,ale preco nikto nespomina ContiEscape,tie sa mi zdaju najidealnejsie 50%teren-50% asfalt,presne v strede,hoci maju obmedzene rozmery(nie su prilis pre velke endura)mne sa ten dezen paci asi najviac zo vsetkych(obute vacsinou na GS 650)ma to niekto obute aj na niecom inom?PS:pripajam sa aj ja ku vyvazovaniu,myslim si,ze niet co riesit,po financnej stranke ani casovej pri prezuvani to nemoze byt problem. Upravené 2 krát. Naposledy upravil BAJO1977 (29.10.2008 17:57) |
manana, teoria je uz len ked si pozeraval dakedy formule F1, tam to spominali , ked prebrzdil pred zkrutou prednu gumu, drala sa mu na tom mieste rychlejsie a musel ist skorej do boxov menit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (29.10.2008 19:13) |
Nie netreba, prebrzdenej uz nepomozes |
Tak som si na tuto tému spomenul cez víkend na XL Rally. Mali by ste vidieť motorky po prvý 20 km, toho blata, vyvážilo sa to všetko asi samo... |
awia lenze dnes je v mode jazdit zo stuplami aj na asfalte... a prave preto pisem ze vyvazovat treba Video: BMW HP2 na Erzbergu 2006 - Chris Pfeiffer a ďalší... |
... vyvažujem , videl som nevyváženého edvenčra na TKC a jeho nešťastný majitel kmital riaditkami nad 110 jak o život ... |
Odborník sa asi pozná podľa motorky.... "a musí toho veľa a všade natárať" |
inac poculi ste o tom, ze GS 1150 ma hrubsie spajle a silnejsie rafiky ako gs 1200 adventure ? ze vydrzia ovela viac, ze na 1200 vke netreba len vyvazovat, ale aj centrovat a aj kardan ma silnejsi ako ten bezudrzbovy na 1200 vke, skuste ho rozobrat a uvidite ake kovove strunky a supinky a olej z neho vylejete |
raptor: Veď som napísal Na ceste by som neváhal. |
V čechách som prvý krát vyskúšal na GS Mitas-C02 |
awia-C-02 jazdim uz dlhsie,aj na ceste, a vyrazne pomoze ju "podhustit" - t.z. cca 1,5 atm (hlavne ak je nova ) vtedy sa sprava ako kazdy iny drapak na asfalte, rozdiel medzi C-02 a E-09 je potom minimalny,(mne osobne sa ON/OFF jazdi lepsie na C-02 ako na E-09 )akurat neviem ci bude pri tak nizkom tlaku este aj ako bezdusova tesnit...???(jazdim s dusami) |
cagiva: na www.motopneumatiky.sk sa da hladat pneu aj podla znacky a typu masiny. Ak chces ist do terenu treba risit este 2 veci, ci do mokreho alebo do sucheho+-obcas nejake kusky mokre. Ak chces ist do mokra tak urcite daj drapakovite pneu co maju stuple aj do stran, hlavne na sikmych plochach je to dolezite. Ak planujes len za sucha a suchsia, stacia i polcestne dezeny s hlbokymi drapakoidnymi vzormi, ale ne priamo stuplami. Lenze ak das srapak, tak cesta uz nebude ono, hlavne ak ides take agresivnejsie tur. tempo a so zatackami sa moc neparas. ja osobne radsej uzijem zatacky a teren na sucho nemam problem aj na dopor. gumach no a za mokra sa bud vytrapim, alebo veznem deerku, kde mam kruty drapak aten skuse vsetko. Pneu si vzdy dilema, nic nie je univerzal. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 330365 | Včera: 226094