Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

vymena motorky - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuvymena motorky - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

13.10.2008 11:44

vymena motorky

Norder
 Bahniak 

chcel by som vymeniť motocrossovu motorku ale neviem sa rozhodnuť ci 2-takt alebo 4-takt teraz mam 250 sx a silovo mi to staci chcem kupiť nieco novsie tak si chcem nechať radsej poradiť od skusenejsich co by odporucali.....


13.10.2008 11:47

Re: vymena motorky

boriso666
 Kávičkár 

Ikona

Ked ti to silovo staci tak kup dalsiu 250SX len novsi rocnik :-}


13.10.2008 15:56

Re: vymena motorky

Worm77
 Bahniak 

ono pravda je tá že treba taku motorku ktorú jazdec zvládne


13.10.2008 19:27

Re: vymena motorky

hardtrack
 Kávičkár 

Ikona

suhlasim s tebou boriso666 hlavne nech to je 4-takt a objem dajaka 450 a viac


13.10.2008 21:54

Re: vymena motorky

Slash
 Bahniak 

Ikona

Ked ti silovo vyhovuje 250 2T, neni co riesit.. ak chces 4T a nemas s tym skusenosti, radsej si to vyskusaj... a rataj s drahsim servisom ;-)


14.10.2008 17:48

Re: vymena motorky

cintuliak
 Motarďák 

4T neni tak narocny na udrzbu ;-)


14.10.2008 21:42

Re: vymena motorky

Jinx
 Bahniak 

Ikona

Ved si pozri staršie diskusie je ich hádam 100 000 000 na rozdiel medzi 4T a 2T


15.10.2008 10:42

Re: vymena motorky

texasan
 Kávičkár 

Ikona

2TAKT:1. Nasávanie + Kompresia:
Piest sa pohybuje smerom hore a priestor pod ním sa zväčšuje. Tým vzniká podtlak (kľuková skriňa musí byť u dvojtaktného motora plynotesná) Dolná hrana piestu pri pohybe nahor uvoľní sací kanál, čim sa do kľukovej skrine nasaje čerstvá palivová zmes z karburátora.
Súčastne sa nad stúpajúcim piestom stláča palivová zmes.

2. Expanzia + Výfuk (výplach):
Tesne pred tým ako piest dosiahne hornú úvrať, zapaľovacia sviečka zapáli stlačenú zmes. Rozpínajúce plyny konajú prácu a tlačia piest dole. Tým sa v kľukovej skrini stláča čerstvá zmes nasatá pri prvom takte. Krátko pred dolnou úvraťou uvoľní horná hrana piestu výfukový kanál, ktorým môžu prúdiť spaliny do výfuku. Bezprostredne potom horná hrana piestu uvoľní aj prepúšťací kanál (spája priestor pod a nad piestom). Tým môže stlačená čerstvá zmes z kľukovej skrine prúdiť do spaľovacieho priestoru. Určitý čas je pritom otvorený výfukový aj prepúšťací kanál súčastne (pokiaľ sa piest nepresunie cez dolnú úvrať a neuzavrie svojou hornou hranou výfukový kanál), čo má za následok to, že so spalinami uniká do výfuku aj časť čerstvej zmesi. Celý cyklus sa takto opakuje.
Príčinou neekologickosti a neekonomickosti dvojtaktných motorov je práve únik nespálenej zmesi do výfuku. Ďalším problémom je mazanie pohybujúcich sa častí motora. Keďže v kľukovej skrini prebiehajú pracovné procesy nemôže byť využitá ako zásobárňa oleja ako je to pri štvortaktných motoroch.

Preto sa musí olej pridávať priamo do paliva, čo spôsobuje namodro zafarbený dym a charakteristický zápach dvojtaktných motorov. VÝHODY DVOJTAKTNÉHO MOTORA:

Na jeden pracovný takt pripadá jedna otáčka kľukového hriadeľa (Na rozdiel od štvortaktného motora, kde 1. prac. takt = 2. ot. Relatívne vyšší výkon. (oproti štvortaktu s kľukového hriadeľa). rovnakým zdvihovým objemom)
Konštrukčná jednoduchosť a tým pádom aj jednoduchšia údržba a opravy. NEVÝHODY DVOJTAKTNÉHO MOTORA:

Vyššia spotreba paliva (oproti štvortaktným motorom). Nekľudný chod (hlavne pri voľnobežných Neekologická prevádzka. Relatívne Nedostatočný výkon pri nižších otáčkach. otáčkach). vysoká spotreba oleja (závisí od pomeru miešania oleja s benzínom a spotreby benzínu motora). ZÁVER I.
U dvojtaktných motorov prebehne celý pracovný cyklus v priebehu jednej otáčky kľukového hriadeľa resp. v priebehu dvoch zdvihov piesta t.j. na dva takty, z čoho vzniklo aj jeho označenie ako „DVOJTAKTNÝ MOTOR“

Upravené 3 krát. Naposledy upravil texasan (15.10.2008 10:53)


15.10.2008 10:44

Re: vymena motorky

texasan
 Kávičkár 

Ikona

4TAKT:
1. Nasávanie:
Nasávací ventil je otvorený, ale výfukový je zatvorený. Piest sa pohybuje z hornej úvrate (HÚ) do dolnej úvrate (DÚ). V priestore nad piestom vzniká podtlak. Ten spôsobuje, že do válca sa cez sacie potrubie a karburátor nasáva čerstvá palivová zmes. Nasávací takt končí keď piest dosiahne DÚ. 2. Kompresia:
Oba ventily sú zavreté. Piest sa pohybuje z DÚ do HÚ. Tým stláča nasatú palivovú zmes na zlomok jej pôvodného objemu (toto udáva kompresný pomer motora). Keď piest dosiahne HÚ, zmes paliva a vzduchu je natoľko stlačená, že dosahuje teplotu až 400 oC a kompresný takt týmto končí. 3. Expanzia:
Oba ventily sú zavreté, ale zapaľovacia sviečka vytvorí zapaľovaciu iskru. Tá spôsobí zapálenie pripravenej stlačenej palivovej zmesi a nastáva expanzia (výbuch). Toto je práve takt, ktorý dodáva požadovaný výkon. Spaliny v motore dosahujú teplotu až 2500 oC a rozpínajú sa čim pôsobia na piest a tlačia ho z HÚ do DÚ. 4. Výfuk:
Nasávací ventil je zatvorený, ale výfukový je otvorený. Piest sa pohybuje z DÚ do HÚ. Cez otvorený výfukový ventil unikajú spaliny. Po dosiahnutí HÚ nastáva ďalšie nasávanie čerstvej zmesi a celý cyklus sa znovu opakuje.


VÝHODY ŠTVORTAKTNÉHO MOTORA:
Nižšia spotreba paliva (oproti dvojtaktným motorom). Kľudnejší, kultivovanejší chod. Ekologickejšia prevádzka. Dokonalejší systém mazania Dostatočný výkon aj pri nižších otáčkach. (oproti dvojtaktným motorom).

Relatívne nízka spotreba oleja Lepšie chladenie motora (ak je motor v dobrom technickom stave). pretože olej prečerpávaný motorom zároveň aj chladí namáhané súčiastky. NEVÝHODY ŠTVORTAKTNÉHO MOTORA:
Na jeden pracovný takt pripadajú dve otáčky kľukového hriadeľa (Na rozdiel od dvojtaktného motora, kde 1. prac. takt = 1. ot. Konštrukčná komplikovanosť a Vyššia hmotnosť.). tým pádom aj zložitejšia údržba a opravy. ZÁVER I I.
U štvortaktných motorov prebehne celý pracovný cyklus v priebehu dvoch otáčok kľukového hriadeľa resp. v priebehu štyroch zdvihov piesta t.j. na štyri takty, z čoho vzniklo aj jeho označenie ako „ŠTVORTAKTNÝ MOTOR“




Dufam,ze ti to bude stacit!!! ked budes chciet na buduce otvorit takuto temu,tak neotvaraj pokial nepovyhladavas!!!je toho spusta!!!! staci trochu casu!!!

Upravené 2 krát. Naposledy upravil texasan (15.10.2008 10:56)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 99609 | Včera: 220235