Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Zvýšenie výkonu Jawa 21 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZvýšenie výkonu Jawa 21 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
11.06.2006 19:39

Zvýšenie výkonu Jawa 21

Kto mi poradi ako by sommohol troooska vylepsit ten vykon na to mojom pekaci JAWA 21??? chcem na nom nieco porobit nech aj dobre taha..mam ho uz celkom porobeny do hory...v predu aj vzadu drapaky velka rozeta len keby este tak dobre tahal ako vyzera..niake finty jednoduche ale ktore funguju mi neviete poradit??????????????????????????????????....................prosiiiiiiiiiiiiiiiim.-..budem vdacny...vdakaaaaa...a este by som chcel sa spyyytat ten pekac moj nema niaky vyykon ale neviem prreco..aj slaba iskra volaka dnes soms a s ym hral ale niak mi to neslo to zapalovanie mi niak nejde nastavit poradite mi niekto???...a ked chytil mi priipadal ako keby bola spojka stlacena nemal vobec vykon len vrci vrci a nejde..poradte prosim uz nemam na neho NEEERVY...dakujeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem....


11.06.2006 19:54

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

robo26
 Turista 

Ikona

zaaaaavez nnnna sroootovisko, buuuudes mat naaaaaaaa piffffffco :-D


11.06.2006 20:08

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

revuce
 Bahniak 

Takže ja som na pekáčoch začínal. A tiež som sa s nimi naddrbkal. Ak ho chceš dať naozaj do cajchu tak v prvom rade výbrus valca, nové krúžky. Potom prečistiť karburátor, pozrieť filter, aby dochádzalo dosť vzduchu. 4o sa týka zapaľovania: Potrebuješ k tomu šubléru (posuvné merítko). Vyber sviečku, cez otvor na sviečku vpichni šubléru. S nakopávačkou daj piest do hornej polohy. Keď je úplen hore, tak zatlač šubléru na doraz, až ku piestu. Potom nakopávačkou jemne posuň piest o 2 mm nižšie. Keď máš takto nastavený piest, tak ramienka na zapaľovaní musia byť spojené, vtedy má presne hodiť iskru. Ešte tie ramienka môžeš prebrúsiť šmirgľom a očistiť.


11.06.2006 20:23

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

vymeň si indučku a vyber z vífuku tlmič!!


11.06.2006 20:26

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

Janto
 Edvenčr 

Ikona

viem pekac da zabrat hlavne psychicky ved ho tiez vlastnim takze asi tak ako odporuca revuce: daj valec na vybrus (moj prave je) daj nove tesnenia vsade a potom sa len hrat so zapalkom a k tej iskre robilo mi to tiez vymen inducku bud si kup novu stoji okolo 600sk alebo si nejaku zozen a tiez vymen sviecku ja som tam mal brisk a nesiel mi pekac potom so tam dal championku a pekac isiel.


11.06.2006 21:02

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

tak teda dik chalani..ja som vcera s bratrancoim sa s tym cely den hral...pod karburator som dal silikonu a druhe tesnenie lebo vyzera ze tade tahal vzduch bol tam strhnuty zavit...a staaale len bbbbbbbbbbbb...ani za toho odpaalit a ked odpalil tak len par krat a zas nic zhasne ..musim vybrat sviecku troska ju benzinom obliat a zas chyti..ale slabe otacky nic ziadny vykon ved to musi s tou velkou rozrtou aj asfalt trhat nie?,..mam uz na neho take nervy..uz by som najradsej niaku druhu ...mam skutra a ten startuje na brnk...a too je v riti..mne sa volakedy strhol zavit na hlave kde sa srobuje sviecka tosom vymenil ale len vrch hlavy a od tedy ako keby to robilo stale debiliny.a akmo keby aj bola slabaa kompresia asi to neni ono ze??..asi by to chcelo druhy piest novy aj hlavu...ale inak dik za pomoc...som vam vdacny..ak mate este niake navrhy tak uviitam vsetko.........Aaaa JANTO aka je to sviecka ta Championka?? ake to ma cislo?? j mam len Brisk..kupim ju..dik

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DuRkO2 (11.06.2006 21:09)


11.06.2006 21:07

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

a pocuvajte mne vobec nejde nakopavacka....len tak sem tam zachyti..ale nejde tym vobec nakopnut..to budem muset rozobrat cely motor pravda??a vymenit celu kluku?, ci ako??? nech to chyta aj na paaku..


11.06.2006 21:37

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

kasli na to ze nejde nakopnut >:-) >:-) moj pekac tiez zacal strajkovat predvcerom som mu vystrihol nove lamely z korkovych podloziek pod piva :-))) a dal dve podlozky na kazdy zaistovaci kolik aby nismikala :-} spojka :-@ a vkuse je besny je to take chore babo ale je to extrem len tak presadnut a dat si len taku rekreacnu jazdu v tazkom OFFROADE :-D toto udrzat v otackach je umenie vkuse tocit a radit 1 az 2 8-) nuz co aj to patri k jazdeniu jednoducho sa stym musis z zmierit hod 1ku stisni spojak zaber poriadne a utekaj kolko vladzes a vtedy nan ho skoc a pusti spojku potom zase vyskoc a utekaj dalej dokial sa sam nerozbeha ;-) proste tie stroje boli navrhnute aby ta udrzali v kondicii ;-) >:-) 8-) :-D

- tunning najskor vybrus- piest- kruzky, potom nieaka ina sviecka napr ta championka a ZAPALOVANIE toto je zaklad a tvori 99,999 percent vykonu bez toho nikdy nebude trhat asfalt a este dopraj mu aspon nieaku polisintetiku a prerhrievacie prestavky :-D


12.06.2006 19:42

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

originalD
 Stuntrajder 

Ikona

dnes ma zradil pionier :'( po 3 rokoch ,,len,, jazdenia sa mi nadobro odsral karburator 8-)
tak ja kokot som to vymenil za novy len teraz mam dalsi problem- ked stojim a stlacim spojku fichtl ide sam pomalicky do predu a reve jak hovado :-~ a ked to ,,nakopnem,, a necham zatvoreny plyn tak sam akceleruje. Pokusal som sa to nastelovat ale vzhladom nato aky cas som sa v tom nerypal som vysiel z cviku. Prosim Vas poradi mi niekto??


dakujem Vam za Vase rady


13.06.2006 0:13

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

slider
 Kávičkár 

Ikona

s pekacom toho moc nenarobis ... alebo vies co? daj tam dynojet , Viper , , vylesti a pochromuj nasavaci kanal vo valci , daj kruzky z titanu a natankuj V-power.. :-D :-D :-D :-D


13.06.2006 8:55

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

mirec08
 Čoprák 

Ikona

DuRk02 - pises, ze si dal velku rozetu a pekac Ti akosi netaha. Ked si uz daval tu rozetu, vymenil si aj nahonove koliecko retazoveho prevodu za vacsie? Lebo ak nie, tak je logicke, ze sa pekacovi nechce. Si si ho spomalil. Ak chces, aby bol rychlejsi musis zmensit priemer zadnej rozety, pripadne zvacsit priemer kolesa - pri zachovani priemeru nahonoveho koliecka.
To ze nejde pekac nakopnut, moze mat vela pricin. Ale len jedna jedina si vyzaduje rozoberanie motora a to je zlomeny prvy zubok na nakopavacke. A to zistis tak, ze je nakopavacka pri zabere velmi nizko. Inak je to uplne bezpredpredmetne. Ak je zubok v poriadku, treba vymenit sviecku, stelovat zapalovanie atd. Ale motor rozoberat netreba.
OriginalID - Vymena karburatora by nemala mat vplv na posuvanie sa pincla pri pstlacenej spojke a zaradenom prevodovom stupni. Iba ak by bolo spojkove lanko prichytene na starom karbiku a tym viac roztlacalo lamely. Na ten posuv Ti staci dostelovat spojkove lanko, reps. spojku. Aj ked si " vysiel z cviku", toto urcite zvladnes. Na 05 bolo treba 10 nastrckovy a skrutkovac. Co sa tyka toho karbeca, asi mas nastelovany vysoky volnobeh alebo je ihlicka prilis vysoko. Skus skrutkovacom povilt skrutku so strunkou. Ako ju povolujes, supatko klesa dolu a otacky sa znizuju. Ak moc nepomaha, vyber supatko z karbika a posun ihlicku dole...Viac poradit neviem, bo som nie pri tom. Inak predpokladam, ze so zapalovanim si sa nehral a plynove lanko nemas nijako prekrutene tak, ze je stale napnute.
JAZDE ZDAR!


13.06.2006 10:35

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

kozenooo
 Edvenčr 

Ikona

Original ID: Bude to tou ihlou, noečo podobné som mal ja na babete keď som menil lanko, musiš ju dať presne tam kde bola ;-)


13.06.2006 12:35

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

originalD
 Stuntrajder 

Ikona

mirec- takze tu spojku som niak zmakol ;-) aj volnobeh som nastavil tou skrutkou na kraji smerom od nadrze. Ale teraz mam zas problem ze nechce naskocit na nakopavacku a ked to rotlacam tak to chyti a zachvilu skape. A mam stale zaolejovanu sviecku. čo s tym??? :'(


13.06.2006 13:27

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

slimak
 Turista 

Ikona

Durko: Keď tak čítam o tom nakopávaní... a nešmíka ti náhodou spojka?


13.06.2006 14:00

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

originalD: pozri na tu ihlu, ci si ju dobre trafil, tak ako ti radil kozenooo. a akou skrutkou si to nastavoval? ked si dobre spominam, tak na krajoch boli trisky, a skrutka na otacky v strede s perkom. ;) je celkom mozne, ze si vytocil trisku a preto ti to zalieva sviecku. :-)


13.06.2006 14:09

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

durko2: no je to bud spojka, ked to smyka a ked to nechce zaberat od vrchu, tak asi tie zuby. chce to len trochu citu na tu kopacku, nastavit nohou tak, aby zabrala od vrchu. rozoberat motor koli kopacke sa urcite neoplati, pekac aj tak najlepsie roztlacit.


13.06.2006 14:12

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

Janto
 Edvenčr 

Ikona

durko02:ta sviecka- CHAMPION L 86C ALE NIC TI NESLUBUJEM ja som tam mal brisk a nesiel ako som uz pisal tu championku som vytiahol z malotraktorika(tera) a pekac siel ale nic neslubujem.este pridavam jednu stranku o pekacoch je to stara skola:WWW.JAWA05.AHOJ.SK
prajem vela sil pri oprave týchto malých diablov.


13.06.2006 14:36

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

originalD
 Stuntrajder 

Ikona

janoval- s ihlou som nic nerobil ja som menil len teleso karburatora, trysky a plavak.
VOlnobeh som steloval takou malou na kraji ( 38?). Lebo ked som fical a zastavil a revalo to jak hovado tak som skusal vsetky potocit a len na tu poslednu to reagovalo


13.06.2006 15:16

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

originalD: Ja si to uz presne nepamatam, ale som si na 99% isty, ze otacky sa stelovali strednou skrutkou na ktorej bola pruzinka (mozem sa mylit). Tie dve krajne zlte skrutky (jedna velka a druha mensia) su trysky a tie musia byt dotiahnute na doraz. ked to nejde nastavit tou strednou, tak mas bud velmi dotiahnute plynove lanko (prip. ti niekde zadrhava), alebo tiez moze motor tahat niekde falosny vzduch.....


13.06.2006 15:52

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

originalD
 Stuntrajder 

Ikona

:-@ janoval- mal si pravdu je to tym strednym 8-) pozrel som si to v manuale :-@
inac pozeram ze mas podobnu motorku ako ja :-)


13.06.2006 19:39

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

no zajtra to musim asi pozret oho mojho diabla..lbo uz ma nebavi nan pozerat a nejde..len ma zas ani nebavi ho staale tlacit a nic...je na anovo nastriekany...drapaky ma rozeta velka..tak uz len motor...to najdolezitejsie mu chyyyba..:o)))skusim to aj s tou IHLOU...lebo neviem ci ju ja nemam uuuuuuuuuuplne dole padnutu na tej poslednej drazke..sa mi vidi...ja viem asi by tobola kravina rozoberat cely motor kvoli nakopavacke asi to ani nebudem..musim sa s tym len pohrat....skusim aj tu inducku vymenit lebo uz ma to seerie...a SLIMAK to nebude spojka ona nesmyka..to tam ako keby neboli ziadne zuby..ona ani nezaberie vobec,.sem tam priskre ale nejde to sa uz neda nakopnut...este tak pred rokom isiel sem tam ale teraz uz nie...pekace vyzeraju byt lahke len niekedy dost sklamu a neche a nechcuuu......ale sak treba s snimi hrat

mne sa akoze ten pekac aj niak dost hrejje.....neviem preco uz som skusal vselico...sak som daval aj prestavky mu..ale niak doost casto..sem tam hoaj vytaaacam..sak treba trosku....

a mirec08 tak mam kupit do predu to vyvodove koliecko vacsie teda???..neviem kolko zuubove je tam budem tomuset kuknut..tak varavis ze to aj to ovplyvnuje..lebo akoze nejde niak pomaly..ale ked je uz aj plny plyn na 1 tak len vrci vrci rozbiegha sa motor ale rychlost nic...a to aj keby spojka bola ale neviem neviem... ....musim to kuknut to predne vyvodobve koliecko. :-O .dakujem za radu VSETKYYYYYCH zdraviiiiim....a ZDAR MOTORKAAROM...!!!! :-O :-O :-O :-O


13.06.2006 19:45

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

Janto
 Edvenčr 

Ikona

ak je tam to primarne kolecko standarne tak by malo byt 12 zubove ale da sa kupit aj 14 aspon tam kde som kupoval ja tam take mali a co uz si nastavil zaplako,a skusil tu sviecku?


15.06.2006 9:13

Re: Zvýšenie výkonu Jawa 21

mirec08
 Čoprák 

Ikona

originalID Volnobehova tryska ma jedina z tych 3 trysiek pruzinku a je v strede. Pokial otacky volnobehu na nu nereaguju, zkontroluj si ulozenie supatka = zhod filter a pozri sa, ci je supatko dole. Zaroven skontrolujes, ci je ihlicka v dierke. Ak nie, nasad to znova. Ak je ihlicka na svojom mieste a supatko sa po otoceni plynu nehybe, mas moc dotiahnute plynove lanko. Povol ho na vrchu karburatora. Ak nepomoze, mas ho zaseknute niekde na riaditkach. Ked vytiahnes stelovaciu trysku, supatko musi klesnut uplne dole.
DuRk021. na jednotke motor reve a rychlost ziadna = velka rozeta v zadu. Rada. Daj tam staru rozetu a uvidis, ci sa nieco zmeni. Podla mna ano. Co sa tyka kupi noveho koliecka, kup ho, ale nechaj si staru rozetu. Ak by si dal tuto novu, moze byt prevodovy pomer taky isty, ako pri starej rozete a starom koliecku. Alebo si zozen mensiu rozetu. Aby Ti sla moto rychlejsie, musi sa zadne kolo krutit rychlejsie.
2. Nejde nakopnut = 2 priciny: bud zodrate zubky na nakopavacke, alebo smyka spojka. Ak chces vylucit smykanie spojky, uplne povol spojku. Je tam stelovacia skrutka. Ked sedis na pincli, tak na pravej strane. Dostelovat ju naspat je jednoduche = zaradis jednicku a ked mas stlacenu spojku, pinclika bez problemov potlacis. Ked ju pustis, blokne Ti zadne kolo.
Ak pri povolenej spojke citis, ze sa nakopavacka spravva rovnako, su to zodrate zubky na polmesiaci.
Pises, ze spojka nezabera - hod jednotku a pri stlacenej spojke Ti nesmie pretocit motorom, ked potlacis. Ak ano, steluj tou skrutkou na pravej strane. Ak nepomoze, su zle lamely, ktore vymenis aj bez velkeho rozoberania motora. Ale nezabudni vypustit olej.
3. Nejde to roztlacit, resp. mam dojem, ze mam slabu iskru = Zhod vzdochovy filter. Ak nepomoze, nechaj ho zhodeny a pozicaj si sviecku. Najlepsie od kamosa, ktoremu pinclik ide bez problemov. Ak nepomoze, pozicaj si od neho aj inducku. Ak ani to nepomoze, pozicaj si od neho aj kondenzator. A ak nepomoze ani to, vylucil si vsetko, okrem zapalovania a tu mozu byt 2 priciny: ramienko - ked ho povolis, posunie sa a uz mas rozstelovane zapalovanie. 2. pricina, zle nastelovany predzapal.....Ak Ti mozem poradit, pred tym, nez zacnes nieco robit na zapalovani, sprav si risky, aby si to dokazal dat na povodne miesto. Najlepsie nezmyvatelnou fixkou alebo klincom.
Vsetko treba robit postupne. Nie, vsetko naraz. ;-)
A skuste pridat este nejaky problem a uz budem dopleteny uplne. Svojho chrchlika som predal asi pre 8 rokmi, takze len lovim v pamati, ze co som si s nim uzil. Ale bolo to poucne. Raz som s nim siel ja 50 km jazdu. V polovici sa mi rozpadlo zapalovanie. Za 5 minut som siel dalej... >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mirec08 (15.06.2006 9:19)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 196252 | Včera: 175256