Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Soraac panove,chcel by som radu,ale nikde som to tu nenasiel,chcem menit chladiacu kvapalinu,ale nevem ako to vypustit,nenasiel som ziadnu srobku,alebo cosi take kde to mam hladat?podobny problem mam aj s menenim brzdovej kvapaliny, mam to dole pri kotucoch vypustit,naliat alebo ako?dik za rady |
odmontuj hadicu zospodu radiatora a cele to vylej von ... ak mas aj maly zasobnik kvapaliny tak vylej aj ten ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (11.09.2008 22:48) |
Nemesia, to by si mi teda mala poradit s nejakym servisom Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (11.09.2008 22:58) |
tombar:napadlo to aj mna ze odpojim hadicu s chladica,ale mam aj priesvitnu nadobu s kvapalinou,a ta nema zospodu ziadny ventil na vypustenie,tak nevem ako to mam vypustit,a otvor na dolievanie je velky ako palec,,fakt to netusim,,skor naky transalpak by mi vedel konkretne poradit. |
ty kokso, ja cumim, ale vsetko je mozne... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (12.09.2008 9:03) |
Vypouštěcí šroub na chladidicí kapalinu má z motorektřeba GW 15 i 18 a odvozené deriváty F6C,. Valkyrie + Rune. |
Wing: popisal si jeden z troch najbeznejsich sposobov, prve dva som spomenul ja: bud nechas hadicku visiet vo vzduchu a potom musis neustale zatahovat a povolovat, alebo pouzijes hadicku so spatnym ventilom, alebo ponoris koniec hadicky do nadobky s kvapalinou, na co spotrebujes zbytocne dalsiu kvapalinu. A este mozes kvapalinu aj nasavat cez odvzdusnovak. A este sa da v Louise kupit cela taka odvdusnovacia sada. A este nam sem urcite niekto prispeje s dalsim navodom. |
@ Vidicon: nejsem si istý, ale nemneli aj staré škodovice vypúšťací ventil na chladíci kapalinu? hmmm |
Hadičku viset ve vzduchu? No nevím kolego, ale konec hadičky je třeba tak jako tak dát do přistavené nádobky, jinak stará kapalina bude cákat na zem, nebo po stroji. Hadička se zpětným ventilom je nespolehlivá. Nikdy ten ventil netěsní pořádně a vede to velmi často k zavzdušnění systému. Nedoporučuji požívat...je to jen pro zlost. |
cumim ja mam vypustaci srobik aj Varadero 125 ho ma tak sme asi natrafili na zazracne moto a kedze TA ma motor z Deauvilla tak ho ma aj on Upravené 2 krát. Naposledy upravil temny (12.09.2008 10:32) |
Wing: nie som si isty, ze system bude dobre odvzdusneny, pokial to nebude robit starym systemom "naslapat pedal, podrzat pedal, povolit srob, zatiahnut srob, pustit pedal". Tento sposob je v mojom manualy a robia to tak v Honde Breclav. Sluzi na odvzdusnenie. Asi nie pre srandu ho odporucaju. |
Tamny: moze byt, uznavam, ale bezne sa to robi odpojenim hadice. Robil som to na skodovke aj na motorkach. A robia to tak aj v skolenom servise. |
dikes panovee,skusim cosi zmajstrovat,potom napisem co som dodrb ale sak hadam ne Upravené 1 krát. Naposledy upravil sano7891 (12.09.2008 10:35) |
Na transalpovi to bude asi podobne ako na Afrike - na ľavej spodnej časti motora je čerpadlo - tam odšróbuješ malú matku a povolíš veľký uzáver na chladiči - až potom začne kvapalina tiecť. Z vyrovnávacej nádržky to musíš vyliať osobitne - najlepšie odpojením hadičky. |
Vidi.... . Nevím proč mi nerozumíš kamaráde, fakt se snažím. VÝMĚNA KAPALINY a ODVZDUŠNĚNÍ SYSTÉMU, jsou dvě naprosto odlišné věci. |
Wing ... ked to hovoris urcite to tak bude ... ja som niekde videl ze sa napoji priesvitna hadicka na ten srob a pumpuje az kym nebudu bublinky v systeme ... alebo uvidis inu farbu kvapaliny zavezi ci je system zavzdusneny ... |
Wing: ak mas v motorke brzdovku dva roky a na motorke jazdis, nehovor mi, ze nemas nic zavzdusnene. Brzdovka degeneruje, straca bod varu a tym padom sa zavzdusni. Preto vzdy, ked menis kvapalinu, musis aj odvzdusnit. Ak len menis a zaroven neodvdusnujes, je to polovicna robota. Robim to tak roky a ver, ze to tak je Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (12.09.2008 11:19) |
Nezavzdušní se nic kámo, a múžeš jezdit na tom X let. Brzdová kapalina stárne jen díky tomu že je hygroskopická, přijímá z okolí vzdušnou vlhkost / nalévacími nádobkami resp.mini otvory ve víkách/ a tím se snižuje její bod varu. Nic víc. bublinky se tam sami nemohou objevit. A jestliže ano, tak je to závada brzdového okruhu. . Většinou se to stává u brzdové pumpy, kdy těsnicí gufera a O kroužky nejsou zcela OK a nebo je rýha uvnitř pumpy. U nových motorek se toto stávalo u nechvalně proslavené zadní pumpy u Mille. Ale tam to byla výrobní závada . Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (12.09.2008 11:28) |
a uz nic Upravené 1 krát. Naposledy upravil fedajkin (12.09.2008 11:43) |
Wing: bublinky sa tam objavia, ked budes mat dvojrocnu kvapalinu a budes brzdit. A po skonceni brzdenia tam nejake urcite zostanu. Moja motorka ma brzdy v uplnom poriadku. Pri kazdej dvojrocnej vymene ide na zaciatku von niekolko malych bubliniek a nie je to nic cudne, je to tak popisane v kazdom manualy. |
----- Upravené 1 krát. Naposledy upravil miro263 (12.09.2008 12:07) |
motocykel.sk/clanok.php?id=104 |
Vidicon - není to tak jak píšeš Jakmile přehřeješ brzdovou kapalinu na nejteplejším místě tj v brzdiči, se tak vytvoří v kapalině malé bublinky, ano. Je to stejné, jak když začneš vařit na sporáku. Přesáhnutí teploty varu kapaliny....a je jedno jaké. Na dně vzniknou malé bublinky. Když teplota se dále zvýší,bublinky se začínají zvětšovat a posléze se ode dna odtrhnou a vystoupají na povrch .Jenomže, v momentu, kdy vypneš sporák, ty malé bublinky se znovu po chlazení kapaliny pod bod varu, ztratí. Respektive malé parní bublinky po kondenzaci se zpět změní ve vodu. Brzdová kapalina funguje stejně tak . Zkus si to doma jako domácí úlohu z fyziky... |
Naprosto poslední poznámka co týká servisú a psaní o tomto tématu.. |
vidi, aj ja mám šrobik na vypúštanie kvapaliny chladiacej, aj štvorkolky čo mám to majú, väčšinou je to tam kde je čerpadlo vodné, tak sú šróby s ktorými je uchytený ten dekel a potom je tam jeden ako keby"nezmyselný" a to je práve ten, kukni možno máš aj ty |
@ Vidicon: moja brzdová kapalina "stratila bod varu" a možno uplne zdegenerovala ... co mám robit teraz...???? ---- vím co si chcel napísat ale...................... |
Rixo a spol.: hej, mate pravdu vsetci, byva tam srobik a mam ho aj ja, ale nepouzivam, odpajam hadice, je to ovela rychlejsie, tak som na neho uz zabudol... |
Wing: dobre vravíš! Mne pred 10 dnami odišla zadná brzda pri klesaniach z Dolomitov(introš.1500) z ničoho nič pedál nadoraz a nič.Zachranil to predok.Po 15 minut prestavky vychladla a išla, ale už nebrzdí ako predtým asi tak na 50 % učinnosť. Kvapalina je tam od novoty 2 roky.Tak ju teraz aspoň vymením,Určite tam z tých bublín ostal vzduch. |
Cazzo: nejak si Winga nepochopil, on tvrdi, ze po vychladnuti tie bublinky zmyznu! To, ze tam nejake zostanu, to tvrdim ja. Asi ti nebude tym padom vediet vysvetlit, preco ti odvtedy zadna nebrzdi ako predtym |
Vidicon: Tak oprava: Vidicon:dobre vravíš!Mne..... určite su tam ,lebo to proste nebrzdí a je to ako by si tlačil na tenišovu loptičku,nezabere a nezabere |
Kupte si boty s hrubymi podrážkami a brzdy viac potrebovať nebudete...... |
sice jsem se zařekl že už končím......ale Vidi je zarputilý nuž tedy: |
ja by som svoju lasku nikdy nedal servisovat nejakemu "renomovanemu" servisu |
Wing: ja mam z fyziky doktorat, mne to vysvetlovat nemusis Je ale ina vec simulacia v Matlabe a ina je experimentalny setup. Je tam mnoho dalsich faktorov, ktore fyzikalne javy ovplyvnuju. Brzdovy system s roznymi materialmi, gumennymi tesneniami a kapilarami nie je dobra tema na dlhe teoreticke uvahy. Jednoduchsia je prax. A prax hovori (napriklad viz moj odkaz na clanok), ze tam tie bublinky po 2 rokoch su a nie je to pokazenym systemom, ale jednoducho asi jeho neidealitou (roznej formy). |
tak panove podavam hlaseni ten vypustaci srobek som nenasiel len 4 od krytu pumpy.tak som cikal cez hadicu,co stoho vitieklo sa podobalo hnedej rope .setko som spravil podla navodu az nakonec kukaaam,zabudol som ho preplachnut,dalej kukam na tu flasu od chladiacej zmesy sak ja som to dal 1:1 s destilkou takze mam do -40 hadam som neurobil horsie ako bolo .k tej vyrovnavacej nadobe,vedu do nej dve hadicky obe z vrchu tak som urobil vycuc,starou flasou s hadicou cez to nalievacie hrdlo velke ako palec.stou brzdovou gebuzinou som sa moc nevzrusoval,len som doplnil a vymenu necham na zimu spolu s olozenim .pokial nebude treba rozoberat motor cos myslim ze u TA nebude tak skoro,tak servis nechcem ani videt,z uvedenech dovodov tu v teme a zo skusenosti |
vidicon-robím to tak isto ako ty aje to dobré.ostatní nech to robia ako chcu. |
Vidicon: ty sa pri vymene chladiacej kvapaliny aaaaz tak ponahlas, ze nemas cas ju vypustit ces "srobik" na vodnom cerpadle?? ved tie 2litre vody netrvaju vecnost kym vytecu...skor priznaj, ze si o tom nevedel... |
spalek - tak to jednou, alespoň jednou kámo zkus, dle mého popisu. Stačí jednou. Věř mi, že pak se již nikdy k utahování a povolování odvzdušňovákú ve dvou nevrátíš, a já budu alespoň saturován dobrým pocitem za vynaložený čas tu, že někdo další převzal běžné finesy z praxe, které jsem ostatně ani nevymyslel ,... nebyl promarněný. To, výše uvedené, samozřejmě platí pro všechny jednostopé kolegy a soudruhy, bez rozdílu. Budu jen rád, když to někdo začně dělat tak, jak se běžně dělá a dělávalo....a nebude používat ten nesmyslný a zbytečně komplikovaný a neopodstatněný postup s odvzdušňováky. |
"delavalo"? Moj 70-rocny otec si cely zivot robi auta sam a cely zivot to robi tak, ako pisem ja. A tento sposob mam napisany aj v supermodernom manualy z nemecka. A tymto sposobom sme vymenili v nedelu brzdovku v mojom aute. A tymto tuto debatu z mojej strany koncim. |
vymena chladiacej kvapaliny na suzuki burgman,cez srubu alebo odpojit hadicku od chladica,poradi niekto? |
chcel by som sa spytat ze aky rozdiel je medzy červenov a zelenov chladiacov kvapalinov ??? |
Siosztok...alebo tak nejak Upravené 2 krát. Naposledy upravil borto (02.03.2009 17:03) |
takze je jedno ze ktoru dam do motorky neurobim stim žiadnu skodu ??? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 224332 | Včera: 247506