Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Kto poradi ako nastavit a cistit karburator mikuni 33x2 , alebo nejaku stranku o nom .Díky |
www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ladime-karburat... |
ahojte, na karburátori mikuni, nstavenie plavákov (karburátor hore nohami) nepochopil som ako mám nastaviť ten pliešok. plavák mám nastaviť rovnobežne s hranou karburátora a ten pliešok mám vyhnúť tak, že keď pustím plavák musí zostať v tej rovnobežnej polohe? ďakujem |
www.offmoto.com/viewtopic.php?pid=6388, mozto ti to pomoze. |
ďakujem, ten návod som pozeral ale i tak neviem ako tú hladinu nastaviť. karbec som otočil hore nohami plavák som dal na tu výšku 14,6 mm a pliešok som ohol tak aby v tej rovine plavák zostal aj bez toho že ho v tej rovine budem držať (ten pliešok som ohol max. možne ale v tej hladine to držať nebude takže neviem). všetko som zmontoval tak ako treba. Nahodil som to do moto štartujem a také zvuky ako má teraz to ste ešte nepočuli- katastrofa. Mám pocit že som to pekne pohnojil. Určite som zle nastavil hladinu plavákov, rozšteloval som si skrutku bohatosti zmesi, a kedže mám dva karburátory tak aj klapky na riadenie prietoku vzduchu su asi rozladené. Na keru mater som sa do toho púštal teraz môžem hľadať nejaký servis |
ešte otázočka, pri nastavení hladiny plavákov mám nechať segerku v ihlách (ihla v hlavnej tryske) na takom mieste ako aj bola alebo aj tú treba nastavovať zvyšovaním alebo znižovaním? Po zložení mám ešte bohatšiu zmes ako predtým. Neviem či skrutkou bohatosti ovplyvním až natoľko bohatosť zmesi, |
ked mas zle nastavenu, tak ano. |
Prikladám fotku mojej sviečky pred rozobratím karburátora, elektróda vyzerá byť normálna neviem som laik, ako končia závity je tam vidieť čiernu spáleninu plus usadeniny. |
a aky mala problem ta motorka, preco si to nastavoval? Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (03.06.2013 18:39) |
moja Suzuki GS 500e má spotrebu 5,6 litra na 100ku pri naozaj pohodovej jazde. Všade na fórach som sa dočítal o spotrebe okolo 4 litrov na 100ku. Niekedy strelilo do výfuku a som sa dočítal že je asi bohatá zmes, tak preto. Myslel som si, že podľa tej sviečky za tú čiernu usadeninu bude bohatá zmes tak som to chcel upraviť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MrCrow (03.06.2013 18:42) |
rozhodne bohata. cela je zasrana od ciernej usadeniny. na akom zareze odspodu mas segerku na ihle? |
manuál som našiel tu: suzuki-dr-big-750.howto.cz/mikuniBST33.php |
takže tá hladina na GS je 14,6 plus minus 1mm, pôvodne to bolo nastavené na strašne malu hodnotu a na hodnotu 14,6 sa to ani nedá nastaviť to ten pliešok je vyhnutý maximálne a tu hodnotu to nedosahuje. musím to overiť tými hadičkami priesvitnými ako to bolo v návode. |
Vyska hladiny je velmi dolezita. Ja som sa s tym tiez tak hral, nechtiac som nastavil vyssiu hladinu a zacali problemy. Od zvysenia spotreby, strielania do vyfuku, prehrievanie motora az po usadzovanie karbonu v spalovacom priestore a vyfukovych ventiloch. Vtedy som zrovnaval hranu plavakov podla hrany kerburatora - ved oko vidi... Az ked som to zmeral, tych 14,7 mm tam nebolo. Takze pekne zrovnat na danu vysku a uz bolo vsetko v poriadku. Pre istotu som to prekontroloval hadickou. |
presne ako vravíš, je tam pružinka na tom ventile, ktorý púšťa benzín. Tá pružinka ma zmiatla pretože karbec som otočil dolu hlavou, jedným prstom som pritláčal konštrukciu plavákového rámu ku karburátoru a nastavoval som rovnobežnu hranicu karburátora a plaváku na hodnotu 14,7 mm- tu som nevedel či v tejto polohe sa má pliešok dotýkať jemne tej pružinky alebo tá pružinka má byť stlačená tým plieškom. |
nastaviť som hladinu nastavil, to pôvodné nastavenie bolo od danej hodnoty 14,7mm úplne niekde inde. Momentálne mám otázku ako zosynchronizovať obe klapky tou skrutkou, nejaký návod alebo to chytím do ruky a pokusim sa to nastaviť aby boli narovnako pootvorené alebo viete mi poradiť? |
K nastaveniu hladiny: |
Neskutočne pekné video ako sa nastavuje synchronizácia. Na zvuku je počuť po naštartovaní, že ide správne ale podla hladiny v hadičkách to tak nie je. Krása naozaj. |
mozes mat aj zlu zmes v nizkych otackach, teda zle nastaveny srob zmesi. to sa najlepsie nastavuje s fune tune svieckou podla farby horenia zmesi, ale da sa to aj s vycistenou svieckou podla farby jej izolatora |
tú skrutku bohatosti zmesi som našiel návod, že sa to nastavuje na zohriatom motore s tým, že sa priskrutkuje na doraz a potom uvolnuje a hladá sa ten moment ked má najvyššie otáčky a tak nejak sa nastavuje aj tá druhá skrutka na druhej strane. Pôvodne to bolo nastavené na 2,25 otáčky a nechal som to tak a nič- myslíš že tá skrutka by mohla spôsobovať dlhé klesanie otáčok po ubratí plynu? (lanko sa rozhodne nezasekáva) Ďakujem |
Dlhe klesanie otacok ti moze robit aj prisavanie falosneho vzduchu |
Dneska bol u mňa minap a spolu sme rozoberali karburátor, pozeral sa mi na to nastavenie hladiny plaváku a je v tej predpísanej hodnote 14,7mm (povodne bol nastavený na oveľa menšiu hodnotu). Kontrolou hadičiek (hadička pripojená na vypušťáku) sme zistili, že benzín sa zastaví presne na deliacej rovine (ľavá strana karburátora-> hladina sa zastaví asi 1mm nad deliacou rovinou). Je to správne aby sa hladina zastavila presne na deliacej rovine alebo to má byť pod či nad deliacou rovinou prípadne koľko mm? Ďakujem |
Dneska som synchronizoval karburátor (jeden škrtiaci ventil voči druhému) a myslím si že to je nastavené. Do tej skrutky, ktorou sa to nastavuje stačí jemne zaltačiť (pootočiť doľava či doprava) a rozdiel v hladinách je veľký. Takže myslím si že synchronizácia by bola. Teraz by som bol zvedavý aká zmes sa dostáva do spaľovacieho priestoru, myslím si že tá sviečka a jej izolant je čiernej farby (uvidím, zajazdím a prípadne dám ihli pohybujúcu sa v hlavnej tryske na nižšiu úroveň). Napíšem potom svoje skúsenosti a zistenia |
polohu ihly menis az ked srob zmesi nestiha jemne regulovat. |
"Alebo ten karbec mám dať do nolrmálnej polohy a pootočiť ho nie o 180° ale iba o trošku ako to je na tom obrázku a ten plavák sa jemne zastaví na tej polohe? " |
Rozvody som nekontroloval, keďže neviem ako ich mám skontrolovať. Nie som mechanik ale čomu tomu sa rozumiem. Na moto som jazdil a mám pocit, že je bohatá zmes. Aj za studena hneď chytí bez sytiča a pri zahriatom motore pri jazde som mal pocit pri väčšom plyne že ju dusí. Bude to skrutkou bohatosti zmesi alebo mám dať nižšie ihlu??? |
Ohnutim plieskov na plavakoch si dal hladinu nizsie (ked som bol u Teba, pomylil som sa a povedal som to opacne) oproti povodnemu nastaveniu. Nachadza sa vsak na urovni deliacej roviny, co je v poriadku. Trysky si nemenil, ihly su na povodnych poziciach, skrutky bohatosti zmesi na 2,5 otacke. Klapky su zosynchronizovane (mimochodom, bol tam velky rozdiel medzi nimi po vizualnom nastaveni?). Motor startuje dobre. Podla mna aj na plyn reaguje normalne. Kedze som sa na tej motorke neviezol, nemozem to porovnat ani posudit za jazdy. |
minap áno tým nastavením pliešku sa hladina znížila som si to na pc na obrázku predstavoval. Po tom čo si odišiel čo si mi nastavil klapky (keďže som nemal hadičky dostatočne dlhé na synchronizáciu tak nastavenie klapiek bolo od oka) nastavoval si aj bohatosť zmesi = tie otáčky klesali lepšie ako predtým to bolo hneď počuť. Na druhý deň som si kúpil asi 4-5metrovú hadičku, napojil podľa návodu z videa uvedeného vyššie a začal som synchronizovať. Zachovalo sa to asi tak, že aj napriek priškrteniu hadičiek mi jeden karburátor vcucol hladinu z hadičiek do seba takže i po vizuálnom nastavení škrtiacich klapiek je nutné spraviť synchronizáciu. Skrutkou som ju nastavil (naklápanie jednej voči druhej) a poviem ti že i ten najmenší ťuk do tej miniskrutky bolo na tých hladinách poriadne vidieť. Zvýšili sa mi tou synchronizáciou otáčky no to správnom nastavení klapiek som znížil voľnobeh a bol som sa previesť. Neviem či sa mi zdá ale mám pocit ako keby ju trochu dusilo keď som jej vyťal na plný plyn (keď sa rozbiehaš pomalšie tak na danú rýchlosť sa rozbehneš skôr ako keď dáš na plný plyn). Po jazde som kontroloval sviečky= sú čierne. Počkám si na nový filter vzduchový a potom znovu skontrolujem karburátor či je ok. |
Som rad, ze sa to zlepsilo. Pojazdi a pozri spotrebu - aj ked ta je dana aj stylom jazdy |
Tak po prejdeni asi 300km píšem hodnotenie: sviečky sú belšie ako predtým (majú tú správnu farbu-asi), vložil som do moto sport.filter K&N v tvare orig.filtra (kvôli umyvatelnosti filtra-tu mám pocit že nasáva teplý vzduch od motora (to je konštrukciou moto,to isté by bolo aj pri orig.vzduch.filtry. |
spotrebu budes mat vyssiu lebo pri vecsej pripusti vzduchu potrebujes aj viac paliva. ak vymenis aj vyfuk tak spotreba ide razantne hore |
Je to zaujímavé: pri zaprášenom vzduchovom filtry je menší prietok vzduchu a spotreba je vyššia, ale aj pri novom (športovom) filtry kde je prietok vzduchu väčší je spotreba väčšia.Môj štýl jazdy je pohodový. |
pri hociakom vykyve kvality zmesi klesa vykon a tym padom sa zvysuje spotreba. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (19.07.2013 14:08) |
Ahá, no môže to byť pravda čo vravíš o tom, že by mal byť trochu viac zaprášený aby fungoval ako má. Keď som ho kupoval tak na orig. stránke K&N bolo, že netreba meniť nastavenia karburátora, že má tie isté ako orig. filter. |
pri striekacke si este co to cez lambda sondu RJ doladi v ramci moznosti ale karbec urcite potrebuje ladenie. ved garantuju o 30% vecsiu priepustnost vzduchu takze zakonite potrebujes aj viac paliva. |
Výfuk je originálny, mám moto r.v.93/94, snažím sa aby na nej bolo všetko originálne pretože je na svoj vek veľmi zachovalá. |
vyzeraju presne tako ako maju vyzerat. takze uz mas asi len trocha vybehnuty motor |
Motor má skutočných 30tis km, je z nemecka a majiteľa poznám bola to žena a dlho už nejazdila. Rozmýšľam, že skontrolujem vôľu ventilov, no neviem neviem |
skor origo filter by pomohol, potom by sa trocha aj zacirnili sviecky a mohol by si ubrat na zmesi |
Preventívne info, športový filter sa mi asi už trošku zaprášil alebo by sa dalo povedať, už som ho zabehol. Spotreba sa mi zlepšila tak na 4,5l /100km (akurát som najazdil cca 200 km trochu rýchlejšou jazdou tak snáď nie je nižšia spotreba zapríčinená pri rýchlejšej jazde). |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54300 | Včera: 218212