Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Neviem, co je na tom pravdy... Bolo mi povedane, ze tym, ze mam nahaca, musim sa zmierit s vyssim opotrebovanim gumy na dialniciach... Lebo, ze tam nie je jednoducho pritlak na zadok a motorka ma akoby tendenciu podskakovat, t.j. zadna guma ma isty preklz a opotrebovanie v strede pneu je vacsie. S cim bohuzial musim suhlasit, lebo na moj antiagresivny styl jazdy je stred pneu prakticky hotovy po 5000km. Z toho mi potom vychadza, ze ak zije clovek v rovinatom kraji, kde by musel zatacky jednoducho vyhladavat (napr. do prace by som nesie sucasnych 10 km ale 40km cez krkahaje zakrutove) je nahac malo vhodna motorka a pritom na nej jazdim po dialniciach malo. Takze neviem, ci je to bezna vec pri tychto maksich gumach...lebo ak mi povie niekto, ze je to tym, ze som zaciatocnik a ked budem vyjazdeny, tak tu gumu opotrebujem podstatne viac aj na krajoch, tak mi potom povedzte, ako dostanem motorku do naklonu na dialnici, ci na rovinatej ceste? Ci mam ist 220, aby tie tiahle zakruty boli pre tu rychlost ostrejsie a jednoducho to clovek musi sklopit... Asi takyto problem nebude riesit niekto, kto byva v Malackach a do roboty chodi kazdy den do Pezinka cez Babu (alebo z Turcianskych teplic do BB) ...skorej to je otazka pre turistov, lebo zacinam rozmyslat na turistyckym obutim (metzeler roadtec Z6) |
SADLATY |
asi kvoli tomu zacali vyrabat vaczmesove gumy... |
Cital som vsetky mozne testy a fora a dam na ne, takze by som isiel do metzeleru. Viem co spravilo, ked som si dal na auto, to najlepsie co sa dalo v tej kategorii kupit. Asi je na vyber 2 - 4 znaciek a nema zmysel dumat nad usetrenim tisicky, ked potom je markantny rozdiel vo vlastnostiach...len teda neviem, ci to bude velky sok, lebo je tam makka bridgestonka a ja jazdim za kazdeho pocasia do teploty cca 5 C - ci ta tvrdsia guma v strede nebude az moc tvrda? |
SADLATY nemozes od gumy cakat zazraky - ze bude drzat na rovinke, v zakrute, v zime a este aj vela vydrzi. |
Este skus porozmyslat na sposobom svojho jazdenia. S kamosom sme boli teraz pri KE, cestou tam mu zmizol dezen ( yama thundercat, Metzeler M3 ). |
Priklanam sa za dvojzmesove gumy na zaciatku sezony som dal Bridgestone bt21 a teraz po 7000km vyzeraju stale pouzitelne este na raz tolko . A to mam rovnako nahaca. Ak mas pocit ze ti lieta zadok tak sa skus pohrat s tlmicmi alebo budes musiet viac papat aby si svoju moto zatazil |
Mne na XTX vydržala pirella dragon 2200km pri normalnej jazde.Teraz mam objednanu dvojzmesovku dunlop sportmax roadsmart tak som zvedavy či vydrži aspon ešte raz tolko |
Mne Bridgestone BT21 vydržali 11000 km a to jazda vo dvojke a väčšinou v horských oblastiach. Teraz som obul Metzeler Z6 Interact, tak som zvedavý. Čo sa týka jazdných vlasností, mne osobne viac vyhovuje Metzeler - super guma na môj stroj čo sa týka jazdných vlastností. |
sadlaty ... to je blbost co pises... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (24.08.2008 13:48) |
tombar aj ty pises je blbost :D tiez power 2CT nie je najlepsia guma |
Je to tiež v gumách, rôzne typy sa rôzne opotrebovávajú. Čo sa týka výdrže, najviac mi vydržali Michelin Pilot Road 1 (zadná cca 25.000 km do úplného opotrebenia ) - majú dezén prerezavý priečne po celej šírke behúńa pneumatiky, najmenej spokojný som bol s Dunlop Sport Max - zadná vydržala cca 6.000 km- potom sa odhalila textília, ktoré prekrýva kord. Ak jazdíš väčšinou dlhšie trasy na rovine , nevyhneš sa tomu, že budeš mať stred viac zjazdený, ako strelci na Babe. |
Ja mam obutu zadnu pneu dunlop road smar sport max a po 4 000 km vyzera ako nova, drzi v zakrutach ako pribita, nesmyka sa... Ziadny problem na babe ani inde a da sa zohnat v dobrej cene. Proste spokojnost. Mozes si mrknut rozne testy, v ktorych ju vychvalovali a uvidis... |
mne pilot road vydrzala ne viac ako 8000 km ... Upravené 2 krát. Naposledy upravil tombar (24.08.2008 17:47) |
bt021 je dvojzmesová??? To ako ozaj? |
tombar ty fyzik |
tombar,nerd : ono som precital toho hodne, aj tu na forach sa k tomu kde kto vyjadroval, a prisli k tomu zaveru, ze napr nahac pri vysokej konstantnej rychlosti (napr 160) znici tu istu gumu skor ako supersport prave tym, ze ten zadok je akoby nadlahcovany a nie je tak super dokonaly kontakt s vozovkou ako pri supersportoch. Je to dane tym, ze je predsa tvrdsi podvozok na ss ako na nahaci a prave tou kapotazou. Nehovorim o zrychlovani a brzdeni, lebo tam sa da odpisat jezdeckym stylom asi aj pneumatika z uslachtilej ocele . Toto je vsecko len teoria, nakoniec mozno zistim, ze je to nastavenim tlmicov a co je najhorsie a toho sa bojim najviac, ze ten mozno z 80% najvyraznejsi faktor ovplyvnujuci zivotnost pneumatik je ten medzi rajdami a vyfukom... jednoznacne ale dam nieco dvojzmesove a v strede tvrdsie |
ja som sa tesil , ze ked vymenim sv1000 za gsr600, ze ako bohofsky mi vydrzi guma. A holy kkt ,po 4500 je vriti tak ci tak. Zatial mi maximalne vzdrzala guma 6000 km. |
bedna: lenze vzhladom na to, ze co tu obcas precitam v tvojich prispevkoch ako som ta raz stretol na bielej hore a isky lietali - skorej si myslim, ze ty maz vyjazdene kraje a stred pneu mas nedotknuty |
Ehm ehm, Mám pirelli diablo strada na CBF ke, 90 percent jázd s priatelkou na zadnom sice (váha dokopy 100 kilov), tá guma má za sebou 6 tisíc, vyzerá že ešte šesť tisíc dá, a potom plánujem dvojzmesovku, pravdepodobne roadsmart od conti, nakolko tie náklony u mna nie sú nejako extrémne, stred je teda zodratý, |
gastan neviem ci by ta pustili na okruh s tvojou masinou ... a my mame nejaky okruh??? |
nerd , ja nehovorim o pritlaku na predne koleso odbocujes od temy.... otvor oci a precitaj si to este raz a porozmyslaj .. rovnaka rychlost , nahac = vacssi odpor vzduchu ... preco moja 150 konova masina ide pomalsie ako daky supersport 600cc so 115 konmi ? ODPOR VZDUCHU ty !!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (25.08.2008 12:52) |
SADLATY skús Dunlop Road Smart ....ja mám naháča a na gumách 10-tis km.....a veselo dám ešte 3-4tis. km ale fakt je že ja zákruty vyhladávam a dialnice nemusím |
Na značke až tak nezáleží opotrebovanie je priamoúmerné štýlu jazdy , udivuje ma že na gsr 600 čo je malá a pomerne lahká motorka vydrží guma 6000 !?!?!? ja mám dosť ťažkú motorku a robím na zadnej gume 14000 km a predná dvojnásobok!!! jazdím tak aby som pred zákrutou nebrzdil jak dilino a pri rozbehu na 1,2,3 neadcelerujem na plný plyn 4,5... už je jedno - nemá to taký vplyv na opotrebovanie, poučitelní sa poučia a tí ostatní sa nepoučia... |
TAAAT - máš pravdu, ale GSR akceleruje ináč ako Tvoje psisko |
Hm,mate pravdu inak nahac ci jogurt to je uplne jedno, lebo v tomto pripade co sa tyka o drati gum zalezi na jazdcovy ako jazdi.Napr ja mam na moto Pirelli dragon supercorsa pro a mam na nich najazdene 3900km,a vizera to tak ze este taku 1000ku to vydrzi a potom musim menit,je to dost mekka zmes takze mi to vyzdrzi na 5litor.Ale musim priznat ze tomu davam aj dost na picu na Pezinskej Babe a tak.takze ozaj zalezi iba od jazdca |
Sory ze sa sem pletiem... Ako je to v pripade cestovnych endur- konkretne V Strom 1000. Kolko cca vydrzia gumy? da sa to vobec takto napisat? som zaciatocnik a jazdim veeelmi pomaly |
Na malom strome mam najazdenych 18tkm a este stale povodne gumy (Bridgestone TrailWing) Prave sa rozhodujem co tam dam miesto nich (sice vydrzali dost, ale su tvrde ako skala co im na prilnavosti nepridava) tak poskulujem po Conti TrailAttack. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (25.08.2008 18:55) |
taaat: ja som si nestazoval, chcel som tym len povedat, ze hlavne styl jazdy to ovplyvnuje. Ak by som chcel gumy sanovat, viem ako na to...ale ja si jazdim svoje a na gumy serem, aj na to ze niekto ma moj styl jazdy za jebly. Ale ma take male bezvyznamne plus. Ze ju zeskrem celu aj boky. Dokonca predok sa mi sisati. Teda stred ma dezen ako od styxa a boky su prec. Este je dalsia vec ze masina je lahka, lenze ja mam rano holy a vysraty od 95 do 102 kil, k tomu komboska a ostatne a zrazu sme ja a masina celkom tazky celok. Na kroske takisto. Kamos ma 95 kg masinu a on ma 68 s vystrojou t.j. spolu163 kg a ja mam masina 134+ ja s vystrojou 108=242 kil...rozdiel 80kg, co je vterene brutus rozdiel. A to sa rovna uplne ine opotrebenie, nastavenie masiny aj technika jazdy ak chcem stihat. |
tombar odpor vzduchu ta tlaci o cestu? alebo ti brani ist vyssou rychlostou? dohodni sa sam so sebou co vlastne ten odporny odpor sposobuje Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (25.08.2008 21:11) |
ale nato aby sa nahac predral vzduchom aby dosiahol dajmetomu 250 km/h bude potrebovat ovela silnejsi motor ako supersport... asom si isty ze natu rychlost potrebujes minimalne litrovy motor.. |
tombar: tvoja teoria ma napadla hned ako som pozrel nazov temy. Opotrebenie z tejto priciny sa da asi spomerovat podla sucinitela cx odporu vzduchu jednotlivych masin+odpor odkryteho jazdca, ale aj tak alfa aomega zedratia gum je dilinger, ktory tomu klade pod kotol. Tento faktor/kapotaze pritlaky odpory by som povazoval tak od3-10% zedratia podla dlhodobej priemernej rychlosti/ Ale mozno sa mylim, tak ma neberte nikto vazne...lebo o nic aj tak nejde. |
ja mam cez 12 tisic a gumy este 2-3 tisic vydrzia |
tombar co vies o aerodynamike? vies ze vyska motorky nema na nu extra vplyv? a propo a ked sme pri tej vyske vacsina nahacov je nizsich ako supersporty. dalsia vec je to ze uz ked chces stale dokola omielat odpor vzduchu a sily ktore vdaka nemu posobia na zadne koleso tak: dajme tomu ze tie sily su o 20% vyssie ako pri SS pri rovnakej ryhlosti, ale kedze priemerna rychlost pri akej jazdia SS je vyrazne vyssia ako priemerna rychlost nahacov :D a kedez narast sil posobiacich na motorku vplyvom odporu vzduch v zavislosti od rychlosti motorky nie je linearny tak urcite pri SS posobia na zadne koleso v priemere vacsie sily sposobene odporom vzduchu :D:D:D:D |
Keď sa už píše o odporoch vzduchu a prítlakoch na zadné koleso, dovolím si uviesť malý konkrétny príklad - ja mám 192 cm a medzi 125-135 kg živej váhy vyzlečený ( podĺa sezóny, na jeseń, keď sú husi som na maxime ) Jazdím hlavne 2 naháčov - BMW R 1150 R Rockster a Hondu CBF 600 S ( polokapotáž ). Keď idem na BMW rýchlejšie ako 160, tak si začínam pripadať ako rogalo, na Honde je to znesitelnejšie a dá sa bežne jazdiť aj rýchlejšie ( hovorím dá sa, ale väčšinou jazdím celkom umiernene ) Napriek tomu, že CBF 600 S je polokapotáž, čiže nie celkom čistý naháč, práve na nej som urobil pre mňa 2 extrémy na zadnej gume - cca 25.000 KM na Michelin Pilot Road 1 a cca 6.000 na Dunlop Sport Max - takže mne to jednoznačne vychádza, že odpor v tom nebude hrať hlavnú úlohu. Je ale pravda, že na Dunlopoch dostala Hondička trošku za uši, lebo bola aj v Brne na okruhu a za 6.000 km odišli 2 sady brzdových doštičiek, čo je ale spôsobené z časti aj tým, že aj keď väčšinou jazdím sám, my sme vlastne hmotnostne permanentne na motke dvaja Takže keď tomu trošku viac osolím, tak odpor a trenie sa asi zvyšuje so štvorcom rýchlosti a hmotnosti, takže úmera opotrebovania podĺa mńa určite nebude lineárna , minimálne bude kvadratická, pri postavičkách môjho typu až exponenciálna Ja by som vlastne mal jazdiť asi iba na traktore |
Romanka, zlaticko, to je naschval... za svetlom schovavam ten "nosacik" |
Kwasacik, milacik , keď mne by bolo ľúto Tvojho veĺkého objektívu vieš, pred 20 rokmi na vojenčine ma museli preradiť od tankistov, lebo na moju hlavičku nebola v celej Varšavskej zmluve vhodná prilbička ( a to som mal o cca 50 kilečiek menej, ako teraz ) Veď aj na motke som mohol jazdiť dlhý čas iba v žaluďovke, kým sa mi podarilo zohnať prilbičku Nr.64 |
nerd , konecne si mi uznal ze je to pravda s tymi silami a odporom vzduchu ... trebarz 20% mozno menej. |
teraz nehovorim o nahacoch a o supersportoch... |
Ja mam gumy ala čínsku ľudovú republiku. Síce nedržia za vlhka na ceste, človek musí ísť pomalej, avšak po 5tis km ako keby vyšla s výrobnej linky. Predpokladám že moto už bude zhnitá ale gumy budú vyzerať ako nepoškodené. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RAON (26.08.2008 8:21) |
maTooB to nemyslis vazne....a co potom starsie neblokovane busy,s maximalkou cez 330??? |
tiez mi pripadalo ze na nahaci mi skor odisla zadna guma, teraz na polokapote to nie je take hrozne, tiez som to prisudzoval tym ze nahace tahaju permanentne z nizkych otacok a maju zlu aerodynamiku (akoby zadna guma bola viac zatazena z dovodu vacsieho odporu vzduchu na nahaci) ale nie som si tym isty. mozno je to tym stylom jazdy. |
otazka mas dobry tlak v gume? no ci nejazdis na mekkej gume a potom sa ti v strede objavy vyjazdeny pas no aked mas 100 kg zivej vahy +kolega z roboty no je to jedna z moznosti |
Romanka, ty tak pekne pises zlaticko, som sa nasmiala zas... |
karburator ziadna seriova busa nema maximalku cez 330kmh ale to s tou ciernou ciarou za zadnym kolesom je pravda a nielen pri buse |
nerd, srat na teba zvysoka ... ja by som ti ogrcal motorku..... Upravené 3 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 11:48) |
tombar, vsak sa teda predved a na tvojej fotke v profile mas asi pokazenu gumu , sudim tak podla toho svetleho pasika pri okraji . mal by si toho svojho nahaca naucit zrat gumu aj na kraji |
no neviem ci nejaky turista kavickarsky mi bude merat gumu na kraji ... potrebujes nove okuliare ... inac bola to skoro nova guma ked som to fotil ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 12:04) |
misobiker tak to si na omyle......prve rocniky nemali elektronicky obmedzenu maximalnu rychlost...a bezne mali maximalku cez 330km/h.... |
karburator - kludne to moze byt hovadina, ja som to niekde cital tu na stranke v nejakej diskusii o Busach (niekto tam tusim spominal nemecky test), ale na vlastne oci som to nevidel, takze tak... |
tombar-ta tvoja teoria stoji za ,ver tomu co tu pisal nerd |
eriklc hovorim ze najvacssi vplyv ma styl jazdy ... chod si to precitat na zaciatok ... ano napisal som to ... Upravené 4 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 16:00) |
inac tato diskusia je o tom preco nahac (MOTORKA) zerie gumy a nie preco agresivnym jazdcom vydrzi guma menej... ved satlaty ani nejazdi rychlo ... |
tombar ak raz zacnes jazdit a naozaj jazdit tak ze vyuzijes nieco z potencialu tvojej motorky, ked pochopis co je to podvozok a aka neskutocna alchymia je zosuladit podvozok a gumy, tak mozno prestanes dristat o grcani na moju motorku |
tombar, no pod este daj nieco, pod do mna, ty len hovor a nelub ma |
tombar-mam pocit,ze si "najlepsi" motorkar na svete,nikto nevie jazdit rychlo iba ty....a nauc sa citat |
sorry nerd nebudem ti grcat na moto... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 16:45) |
cygno naco rypes potom .... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 16:46) |
rad spoznavam nove legendy a som zvedavy clovek, co vsetko z teba este vypadne. |
ako som ti pisal je to alchymia a kazdy pouziva nierne ine nastavenie zalezi od stylu jazdy, konstrukcie pneumatiky a samozrejme vahy jazdca. tvrdost pruzin musis nastavit tak aby si vyuzival calu dlzku chodu, aby motorka co najmenej pruzila na gume. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (26.08.2008 16:54) |
cygno .... nikde tak nedavas motorke napicu ako na racetracku ... plny kotol redline jeb na brzdy ... Upravené 5 krát. Naposledy upravil Moderator (23.09.2008 10:52) |
ooo, dakujem pane nerd |
co je take uchvatne na monstrovi RS ??? je tam aspon jeden klad ktory je nad vsetky ostatne motorky??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 17:10) |
tombar, to by si asi kvoli tomu odporu vzduchu nepochopil, nie je to meno, je to nick |
nemyslim si to len ja... myslia si to vstci co nejazdia na monstri ... |
ako som povedal, obliz mi moju chlpatu ritku |
ta tvoja chlpata ritka tu ma asi uspech IGNAC ked ju tu tak casto spominas nemas nahodou radu za barakom??? |
jaj jak som sa zasmial ... pocuvaj Ignac a to stym menom ta este bere aj niekto vazne? samozrejeme okrem tych co cakaju na tvoju chlpatu ritku Upravené 3 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 17:27) |
tombar, ty si fakt velky majster sveta. na teba asi nikto nema. |
tombar no monster rs mimo max vykonu ma vsetko lepsie ako FZ1. je vyrazne lahsi, ma lepsie brzdy, a podvozok ma ohlinsovy je to top model medzi nahacmi FZ1 je len rozpoctovy stroj. medzi nimi by som mal uplne jasno no teste sa ducatisti :D |
nerd tu sa rodi nova legenda motoride.sk |
no karburator vyzera to tak.... ale jeho popularita rastie astronomicky |
toto je uz druha alebo tretia tema za posledne dni, kde som sa vazne dobre pobavil |
obdivujem ludi, ktori maju svoj nazor a pritom ho nemaju podlozeny. Ak tu ma niekto statnicu z fyziky, tak nepoviem, mozno o tom nieco aj vie... ja s mojou statnicou z matematiky tomu nerozumiem a som fakt rad, ze niektori borci tak nekompromisne stoja za svojou pravdou... Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (26.08.2008 20:29) |
precitajte si moj druhy prispevok.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 21:01) |
tombar, ano mam velku motorku, dokonca dve - maly kokot, velka motorka a este aj baby na to letia |
tombar ano som stasfny ze internet mam :o) zaraba mi kopec prachov... |
Pridavam svoju skusenost .... Mam Kawu Z 1000 a rad vyuzivam cely vykonovy potencial moto ... jazdim rychlu turistiku ... 140-180km/h ... sem tam viac ... ale pri usekoch ako dargov, dobsinsky kopec, soroska, sturec, baba a pod. sa rad vysantim po zakrutach ... niektore kopce su ako droga ... da sa stravit jazdenim po nich aj pol dna ... |
Nerd , no stymi prachmi mozes robit dojem na tvoj fanklub (harem) ... mna to netrapi... |
ja mam na nich najazdene 9800km (Pirelli Sport Demon) a maju este vyse polovice dezenu |
Ja som nadaval na Michelin pilot road, ze slabo drzi v zatackach, ale mam najazdenych 16000km, predna este ako nova a zadna tak na polovicu a to kazda krizovatka ciara, ale brzdim iba prednou - mozno tam je ten pes. Upravené 1 krát. Naposledy upravil miuko (28.08.2008 6:31) |
miuko - pre to ze sa ti v zatackach smyka a mas uz najadene na nich 16litrov a este stale v pohode dezen,moze byt ze mas tvrdu zmes pneumatiky. |
a ktora motorka gumy nepapa. .mal som horneta a keby to bola pravda,ze pri 160ke mi nadlahcuje zadok,tak by som tu uz asi nebol a nepisal |
No neviem či niesom offtopic bo sa mi to nechcelo čítať celé, ale gumy žere krútiaci moment v spolupráci s medzikusom medzi rajdami a sedadlom. Keď si sadnem na 500 môžem krútiť plynom koľko chcem a tú gumu až tak nezošlahám. Ak sadnem na GSX 1400, CB 1300, CBR 1100XX....atď, viete si sami predstaviť čo to bude robiť zo zadnou gumou keď tomu budem pravidelne dávať plný od spodu. A tá téma že naháč žere viacej gumy kvôli odporu vzduchu no možno trochen minimálna pravda, ale ináč úplná pixxxina. Že sem niekto takú pičxxxnu môže zavesiť. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Pichi (30.08.2008 16:29) |
Teraz mam Horneta a papa gumky, zvazujem kupu noveho Maxa , bude aj ten papat gumky? |
Haluz.....záleží čisto na štýle jazdy a tých ktorých gumách.....už sa mi nechce písať, kolko mi drží guma na H6. |
POLOZIM OTAZKU INAK: |
sadlaty,hm pekne položenáotázka, samozrejme je to úplne jedno ale predsa na naháčovi určite viac manipuluješ s plynom ako zo superšportom, mam rád naháčov pre ich hbitosť a suprešporty pre rýchosť, pneumatiky take alebo onake ti vydržia len toľko koľko sa o ne staráš ako ich máš natlakované akym šýlom jazdíš a po akom porchu cestuješ. to je celázáhada |
Pre tombara mam len jedno, kroť si svoje výlevy a snaž sa na každom fóre písať profesionalne (ak so profesionál), čítal som celú túto tému a vyšlo mi že vieš o čom hovoríš ale navieš prečo. Je rozdiel poznať a vedieť. ťeba osobne nepoznám ale viem že ak jazdíš ako píšeš radšej s tebov jazdiť nebudem. Nemusím ani predné ani zadné koleso vo vduchu a nemusím ani koleskové kreslo po nehode... Ďavaj si na seba pozor, Škoda života kôly frajerine. A pre všetkých : Témy sú od toho acy sme si nvzájom pomohli anie sa infaltilne napádali. Keď si nepomôžeme my tak nám nepomôže nikto. |
nemám praktické skúsenosti, ale štátnicu z fyziky mám - tak si dovolím pridať svoj názor. Všetko má svoj vplyv, no najväčší na dratie zadnej gumy má krútiaci moment .... ak máš max. krútiak napr. pri 4000 otáčkach a to zodpovedá napr. rýchlosti 100 km/h pri zaradenom 3. prevodovom stupni, tak najviac budeš drať gumu ak dáš tomu pri 100vke na 3ojke plný kotol. |
ShrekDaniels ...konecne trosku odpoved k veci. |
sadlaty - takze rovnake motorky, rovnake vykony, rovnaka konstantna rychlost, rovnake gumy, ziadne zrychlovanie, ziadne brzdenienie - nie nechodzadza |
karburátor- to s tou černou čárou hovadina není. Stačí si najít PS-ko z roku 1999, kde testovali na okruhu v Nardo skutečnou max rychlost Buzy. Je tam i fotka té čáry a fotka zadní pneumatiky s vytrhanými kusy dezénu. Nardo je totiž trať s naklopeným povrchem, tak docházelo k lokálnímu přehřívání zadních pneumatik. A ta čára byla proto, že odpor vzduchu byl jiź tak veliký, že zadní pneumatika /dle jejich měření / prokluzovala až 5% v přímém směru, Takže se točila cca +15km rychleji, než-li byla rychlost Buzy. Ale to platí samozřejmě jen při limitních rychlostech blížících se maximu toho stroje. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (22.09.2008 9:30) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 180332 | Včera: 171952