Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Jawa 350 634-5 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 350 634-5 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

10.08.2008 20:33

Jawa 350 634-5

Phoboss
 Edvenčr 

Nedavno jsem si koupil novy stroj - Jawa 350 634-5. Po prijezdu domu nic nefungovalo, tak jsem koupil nove kondenzatory, kladivka, civky, fajvky, svicky... Po naslednem vycisteni karburatoru jela - a jela pekne. Mela krasny tah, neztracelo ho v zadnych otackach, proste super jizda. O par dnu pozdeji mi pri jizde zacal z niceho nic vypadavat levy valec... Proste chvilema nebezel. Pod plynem se ale vzdy chytl. Zacalo se to zhorsovat, az najednou motorka chcipla a nesla nastartovat. Zkusil jsem dobit baterku a najednou jela (rekl jsem si, ze asi nefunguje dobijeni, nemam vyvedenou kontrolku). Problem se opakoval po chvili jezdeni a zase prestala chytat. Tak jsem vzal baterku na prohlidku do AKUMY a tam mi rekli, ze je naprosto v poradku a nabili ji. Motorka stale nejela a nejede do ted. Koupil jsem i novou hlavni trysku do karburatoru, puvodni byla v podivnem stavu. Motorka je krasne zachovala, zadny vrak. Jeste asi nutno dodat, ze po privezeni domu jsem celou elektriku udelal podle schematu. Uz si nevim rady. Pri pokusu o startovani je svicka mokra, jiskruhazi peknou, ale proste nechyta. Mozna je to casty problem, tak se chci zeptat, jestli se s tim nekdo uz nesetkal. Predem diky za odpovedi, doufam, ze nejake budou :-) Mejte se a hodne zdaru na cestach


10.08.2008 20:52

Re: Jawa 350 634-5

Mistr
 Čoprák 

nestratila tlaky???? mne to spravilo teraz na simsone.....iskru dava benzin ide ale nestartuje ani roztlacit nejde nic....nema tlaky..musim dat spravit vybrus...aj na pioniery mi to spravilo...teraz mam 250 a zas mi nedava iskru ...teda maly prud ide do fajky


10.08.2008 21:06

Re: Jawa 350 634-5

mici005
 Bahniak 

Ikona

Phoboss maš správne nastavený predzápal ??? Sviečka ti iskru dáva ale nie vtedy ked má, musiš nastaviť predzápal (predstih), tak aby sviečka davala iskru pod tlakom.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mici005 (10.08.2008 21:08)


10.08.2008 22:22

Re: Jawa 350 634-5

baho
 Skútrista 

tak ma napadlo, či ti to nebude robiť staré gufero na strane ľavého valca... ale preventívne by som už vymenil obe, nie je to veľká položka ani veľa roboty..


10.08.2008 22:25

Re: Jawa 350 634-5

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Mohli by to robiť aj sviečky. Buď nepasuje k bohatosti zmesi tepelná hodnota, alebo ak máš sviečku s odrušovacím odporom R-ku a aj odrušenú fajku, má preskokové napätie vysokú hodnotu, ktorú indukčné cievky nevládzu vyrobiť.
Skús dať druhé sviečky. Ak tie novokúpené sviečky prerazilo, vonku budú dávať iskru, ale pod
tlakom nie. Prekontroluj a očisti kontakty prerušovačov, či nie sú nahorené. Terajšie kondenzátory nie sú veľmi presné a aj malá odchýlka v kapacite spôsobí zvýšené iskrenie kontaktov. Takéto chyby sa hľadajú ťažko, lebo to môže byť niečo so zapaľovaním, zmesou, alebo technickým stavom motora. /semeringy, labyrint, netesnosť a pod. /


11.08.2008 8:07

Re: Jawa 350 634-5

frog
 Turista 

Ikona

Phoboss, napisal si toho dost o tom ze ti to blbne ked je akumulator vybity. Ale nenapisal si nic o tom ci si kontoloval dobijanie. V pripade ze ti to na nabity akumulator ide a az ked sa vybije nie, pricinu mas najdenu. Zober merak a zisti kde je chyba ze nedobija. To ze je akumulator v poriadku a celu elektriku mas podla schemy je sice super, ale neznamena to ze nemas nieco z elektrosustavou. Alternator alebo regler kludne prestanu fungovat len tak. Mozno je to iba blbe opotrebenie uhlikov...


11.08.2008 18:59

Re: Jawa 350 634-5

Phoboss
 Edvenčr 

Na dobijeni to ze zacatku ukazovalo, ale jelikoz jsem si nechal nabit baterku a motorka ani neskytla, tak to nemuze byt hlavni problem. Svicky jsem si vcera koupil radsi jeste jedny (vyhledal jsem si typ v prirucce a i prodavac rikal, ze jedine tyhle (N15C) ). Stale bez reakce. Predstih jsem serizoval a pote 3x kontroloval, jelikoz uz nevim coby :-) Nad tlakem jsem taky uvazoval. Tak jsem vyndal celou spojku az bylo videt gufero, nezdalo se mi poskozene, tak jsem si rekl, ze to jeste necham byt ale pri pristi prilezitosti koupim pro jistotu nove... To bylo ze zacatku, pote motorka chvili bezchybne fungovala a pak zacaly vyse popisovane problemy - nejdrive vypadaval levy valec, pak chcipla uplne.


11.08.2008 23:53

Re: Jawa 350 634-5

pedrisito
 Kávičkár 

Ikona

no ak mozem iste elektrika...skus toto ..dost casto sa mi stalo ze som mal na regleri zlepene ramienka a dost casto tieto starsie tipi reglerov to robia ,,, mozno pocujes aj take cukanie a svetla nesvietia pravidelne troska blikaju tal jemne ,,moze to byt aj zle odkostrenie kablikov na odtrhovom ramienku su tam take umele podlozky aby kable neboli ukostrene idu do skratu potom,, skus zapojit baterku priklad ,,jeden kabel na priamo a ten druhy priloz len tak ak iskri mas to v skrate nesmie iskret ,,alebo odrusovacia cievka na statore skus vymenit,, alebo prerazeny stator rotor ,,da sa to zistit ,,je nato taka sonda.zapipa ak je prerazene ...no mozno pomoze nieco z tohoto ale regler asi,, :-} a frog ma pravdu aj uhlik zodraty a niekedy sa zvykne normalne oddelit kablik od uhlika taka medena tycinka mala mrcha :-((( skusenost :-}

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pedrisito (12.08.2008 0:00)


12.08.2008 11:31

Re: Jawa 350 634-5

Phoboss
 Edvenčr 

To vypada nadejne. Kablik u baterky vzdycky jiskri. Moc znalosti o elektrice bohuzel nemam, spis me vzdy brala mechanicka cast :-) Tak je tam asi nekde zkrat. Tak diky moc hosi, vyzkousim vsechno jedno po druhem a pak dam vedet, jestli mrcha chytla, nebo ne :-) Jeste jednou diky za vsechny napady [dobre]


12.08.2008 21:29

Re: Jawa 350 634-5

sumacher21
 Bahniak 

Skus pretesnit karborator, mne to robila 350 ket sa zohriala tak som ju uz nenakopol, ako som to spravil od vtedy chytala skus alebo mas problem niekde v elektrike.


12.08.2008 22:46

Re: Jawa 350 634-5

pedrisito
 Kávičkár 

Ikona

ozaj nieco velmi podstatne vyber baterku musi ti chytit aj bez nej>> ,,na rozbeh dlhsie to trva ale musi>>... ak sviecka mokra a nechyti jednoznacne elektrika maly skrat ale iste dobijanie dobyjanie vela stastia :-)


12.08.2008 22:46

Re: Jawa 350 634-5

pedrisito
 Kávičkár 

Ikona

ozaj nieco velmi podstatne vyber baterku musi ti chytit aj bez nej>> ,,na rozbeh dlhsie to trva ale musi>>... ak sviecka mokra a nechyti jednoznacne elektrika maly skrat ale iste dobijanie vela stastia :-)


02.12.2008 12:31

Re: Jawa 350 634-5

jlihocky
 Edvenčr 

Ikona

Ja som mal pododbný problém na mojej JAWA 250/559. Tiež som skúšal všetko možné s kaburátorom, vymenil som sviečku, kondenzátor, prekontroloval napätia v systéme, vyčistil a prepláchol karburátor, dokonca aj kohútik na nádržil vymenil, lebo sitko bolo už zanesené a nepomohlo. Motorka aj štartovala ale keď som zaradil rýchlosť a chcel sa pohnúť do kopca, nevládala a ku koncu už ani neštartovala. Karburátor bol čistý, sviečka iskrila a nič. Už naveľa som prestavil predzápal aj keď som bol na tom, že keď je predzápal raz nastavený dobre, tak ho nemá čo rozladiť. A vtedy motorka naštartovala a začala fungovať. Mám zhodou okolnosí požičanú knihu z knižnice od ing. Jiřiho Dočkala, Seřizování a opravy motocyklu Jawa kde je na strane 233 popísaný problém problém so zaoxidovanými kontaktmi ramienka prerušovača, ktorý sa stáva nedostatočne vodivý a dochádza k zmene predzápalu, k zníženiu výkonu a nepravidelnému zapaľovaniu motora. Odporúčam túto knihu.


02.12.2008 17:56

Re: Jawa 350 634-5

Palco13
 Bahniak 

Ikona

Moj nazor je ze asi budes mat slaby tlak alebo neco z elektriku :-) Kebi si mal slaby tlak tak ta motorka by ti najprv isla dobre a postupem cacu by sa tah motora zmensoval a nakonec by nesel vobec. Ale keby to bilo ze dna na den tak to bude asi v elektrike, skus vymenit svicku a komplet setcki kablili co idu k motoru 8-) Ked si pisal ze s nabitu baterku to islo a po chvili ne tak ti neco mohlo zrat prud a ked baterka uz nestihala tak uz to neslo [dobre]


03.12.2008 8:00

Re: Jawa 350 634-5

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Moja skúsenosť (tiež mi nešiel ľavý válec a všetko bolo o.k., vymenil som gufero atď):
1. pravá indukčka je pripojená káblom priamo, ľavá len odbočením od pravej - tak som tento prepoj vymenil silnejším káblikom,
2. nastavil som zapaľovanie podľa knižky - aj keď to nešlo presne podľa nej, lebo asi mám iný tvar vačky,
3. výsledok = spoľahlivý štart a chod motora. Skutočne ma zlepšenie prekvapilo.


03.12.2008 18:27

Re: Jawa 350 634-5

Phoboss
 Edvenčr 

Díky za příspěvky, teď jsem delší dobu nebyl na chalupě, ale jakmile budu mít příležitost, vše vyzkouším. Ještě jednou díky a zatim;)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 80590 | Včera: 143167