Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Nazdar všetci, |
ano ma to vplyv, ale jedine ak ho poriadne nalozis, odlahci sa tym predne koleso a moze tak dojst k vibraciam |
Ano je to tým... |
Naložil som do svojho hranatého plecháču, že sa ani zavrieť nedal a nijaké zmeny v riadení som nepocítil. |
...ano.....záleží, na kvalite uchytenia. |
Takisto, nalozeny ako z polskych vypredajov a ziadna zmena. |
Pozorny citatel si iste vsimol, ze pisem o prazdnom kufri. A poznatok z dneška - robi to aj s plnym kufrom. Ale so spolujazdcom a plnym kufrom sa riadidla nerozvibrovali. Tak asi to bude fakt uchytenim, pretoze ked sa o kufor opieral spolujazdec, cela konštrukcia kufor+monorack boli stabilnejšie... |
Ahá, teraz som sa začítal pozorne. |
To iste sa deje aj u mna, ked som bez kufra tak to nevibruje... |
Prazdny ci plny, to je jedno. Ak mas vibrujuce riadila, topcase je prva vec co to moze sposobovat. NEviem cim to je, beriem to ako fakt. Zmenou aerodynamiky to nebude, pretoze sa to deje aj pri minimalnej rychlosti. Sposob ci pevnost chytenia je taktiez nepodstatna. Viezol som sa na masine co mala topcase priskrutkovany o platnu a robilo to tak isto ako na masine kde topcase v uchyteni "logal". |
Tak mi to nedalo. Mám 46 kappa. Bol som to skúsiť a nič. Prázdny kufor trochu sa kýva, ale za jazdy žiadna vybrácia 130 či 40 km/h nič. |
Houshold:hovorime tu o kmitani riadidiel ked ich pustis, nie o vibraciach (zle som sa pred tym vyjadril). Jednoducho ides bez kufra,pustis riadila a masina si drzi smer (tak ako sme sa vozievali na bajkoch), das kufor ,pustis riadidla a tie sa roztrasu tak, ze ich musis chytit lebo inak sa vysypes. |
u mna nic,na kmitanie ma u mna vplyv tlak v pneu,isli sme minuly vykend do lednic a pri 120 som bol jak na lodi,dotlacil som pneu (boli predtym mierne podhustene) a sicko oukej.s kufrom som zatial nemal takyto problem.... |
Household Nazdaaar Jozef. Mne sa XFko netrasie ked idem bez ruk... Este stale nemam kufor. |
Fajn, takže asi nie je potrebné ísť do servisu na vyváženie kolesa... |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil redhonda (27.07.2008 7:29) |
superflanker: Ja som to pochopil, pustil som riadidlá tak na 300 - 400 m pri cca 40km/h (vyradená rýchlosť - voľnobeh) a nedošlo ku kmitaniu. Pri 130 km/h som pustil riadidlá a brzdil motorom a tiež sa to nerozkmitalo. |
Ja som to skusil pred tyzdnom lebo som tiez o tomto pocul!Pekne mi rozkmitalo riadidla a keby ze sa rychlo nechytim tak sa strepem!bez kufrika v pohode.Mam givi 47L. |
No dnes som to skúšal, vo všetkých rýchlostiach, dokonca aj po rozbitej ceste som prebehol a nič poskackala, ale išla hladko. |
Chlapi, tak to bude nakoniec tym kufrom, resp. nie velmi šťastným uchytením monoracku ku ramu motorky, kedze nie kazdy sa s rozvibrovanim riadenia stretava. Neviem co konkretne tento jav sposobuje, normalne mi to "nedava spať", takze na to musime spolocnymi silami prist Mozno by bolo dobre, keby sa ozvali nejaki strojari alebo "ťažkotonážni" cestovatelia. |
Household Na vianoce??? No asi nie. Poriesim to skor, len mam stale dilemu aky... |
Lovejoy:trosku ta sklamem, je tu milion tem o kmitajucich riadlach a milion odpovedi, ze najskor treba hladat pricinu v topcase a ked to nebude tym, tak hladat ine priciny (tazsie odhalitelne a aj nepomerne drahsie odstranitelne). Uz som to kdesi pisal, nabalena masina ako mam v profile pri rychlosti okolo 20-30 (presun medzi krizovatkami, technicke pasaze a pod.) mi hadze riadilami tak, ze je to vobec problem udrzat. Zhodim kufre a kludne mozem ist aj bez drzania riadidiel. |
Ono si to nikto nevšimol, lebo každý dodržuje predpisi a drží sa poctivo riadidiel Upravené 1 krát. Naposledy upravil Household (27.07.2008 20:30) |
superflanker: mozes si byt isty, ze som presiel vsetky temy tykajuce sa kmitania riadidiel, odpoved som nenasiel, iba dohady, ziaden racionalny zaver. Vacsina odporucala vymenu a vyvazenie prednej pneu, co, ako sa ukazalo, nie je riesenie... Hladal som na zahranicnych forach a nic... nuz, slovaci na to nepridu? tak som to sem hodil |
tazko najdes odpoved. Moze to suvisiet aj s ramom motorky a uchytenim kufra k ramu, moze tomu prispievat aj aerodynamika. Ja ten problem nemam (odskusane) a keby som ho aj mal, tak ma netrapi, lebo nikdy nejazdim bez toho, aby som aspon jednou rukou drzal riadidla. Vynimkou je, ked skusam, ci ma motorka nieco skrivene (napr. ci taha do boku), ale to uz je ina tema. |
nastastie nic take nepoznam, nosic je pevne uchyteny k ramu, ani pri plne nalozenom kufri riditka nekmitaju, iba citim vyssie polozene tazisko, resp. odlahcene predne koleso...ale to som mal minimalne 15kg nalozene v kufri.. |
Mne to na CBF 500 nerobi, riadidla sa netrasu ani nevibruju, ci je kufor (42l Kappa) prazdny alebo pretazeny. Uz som ale cital asi na motorkari.cz o tomto probleme a bolo to tiez tusim na CBF 1000, ak si to dobre pamatam. Podla mna to suvisi s aerodynamikou, rozlozenim hmotnosti, upevnenim nosica a typom alebo nahustenim pneumatik. Riesenie asi nebude trivialne, preto na to neexistuje univerzalny liek. |
Popytam sa este v Honde nejakeho schopneho servisaka, ale ocakavam odpoved typu "pri pouziti ineho ako originalneho prislusenstva spolocnost nenesie zodpovednost za jeho plnu funkčnosť" |
Este ma napadlo, ci by to nemohlo sposobovat lozisko riadenia. Mozno by to islo vyladit aj nejakymi zavazickami na riadidla. |
Lovejoy:zaver si predsa nasiel - robi to topcase. Preco to robi topcase? to je uz ina otazka. A prave odpoved na nu je len forma dohadov. |
Opravovat riadidla a menit loziska na novej moto? to snad nie... Za pokus to stoji, ak budem mat nico nove, podelim sa o to. |
Mne to robilo tiez, ale aj bez kufra. Odpoved v mojom prípade: zle vyvázené predné koleso! |
NIKDY NEPUSTAJTE RIADIDLA!!! |
Stará téma, ale tiež som si to všimol asi pre polrokom... |
nerozvybruju sa mi ani s plnym,ani s prazdnym ani bez... |
ja mam tiez tento problem a treba to vyriesit, lebo ked spadneme bude horsie ako zle. ale jazdim bez kufra. na kawe zzr600 som mal kufor(plny, prazdny, bez neho) a nerobilo to. teraz na cbr900rr, kufor nepouzivam a kmita mi volant ako pisete. |
Topcase má presne taký vplyv na riadidlá ako opisuješ. Ja mám na transalpe givi maxia a pokým som si neprečítal články na túto tému, tak som bol presvedčený že mám nevyvážené predné koleso . Silné vibrácie v riadidlách . Zložil som topcasse dolu a vibrácie boli preč . Keď nahodím topcasse späť, viem čo ma čaká. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 6310 | Včera: 157727