Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Zahreje sa a zhasne - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZahreje sa a zhasne - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

13.06.2008 22:24

Zahreje sa a zhasne

kovmax
 Edvenčr 

Ikona

Prosba o radu . Mám Jawu 250/559 panelku. Bez problémov naštartuje, pekne ide , ale po dvoch kilometroch ? keď sa zohreje - zhasne a naštartovať sa už nedá. Stačí počkať 15 až 20 minút a znova sa dá naštartovať a funguje zasa nejaký čas. Je to nepríjemná závada.

Vymenil som kondenzátor, indukčnú cievku , reglér , sviečku , fajku, vysokonapäťový kábel, baterku, stator dynama, ale nič sa nezlepšilo. Poraďte mi čo je príčina takéhoto správania. Nechcem naslepo rozoberať motor - valec ? karburátor.

Za odpoveď vopred ďakujem. :-~


14.06.2008 19:13

Re: Zahreje sa a zhasne

Dano98
 Kávičkár 

Ikona

žeby pridreta??? :-}


14.06.2008 21:26

Re: Zahreje sa a zhasne

baho
 Skútrista 

Tipol by som to na káblovačku, nejaký káblik drží zrejme už len silou vôle, a keď ním začne prechádzať prúd, zahrieva sa. S teplotou rastie odpor a zrazu už káblik nestíha prepúšťať prúd a moto skape. Byť tebou, vymením aj celú káblovačku, na 559 to nie je žiadna tragédia, a máš na pár rokov pokoj.

Tým netvrdím, že to nemôže byť niečo iné, ale už som sa stretol presne s takouto závadou, síce to bolo na MZ, a robila presne to isté čo tvoja mašina. A bol to kábel na zapaľovaní...


14.06.2008 21:57

Re: Zahreje sa a zhasne

krutas_1
 Skútrista 

Ikona

to ze by mohla byt pridreta,to by som skor uznal jak ten kabel....tez myslim ze pridreta


14.06.2008 22:39

Re: Zahreje sa a zhasne

dudo25
 Turista 

Kovi chod na to vylucovacou metodou. Normalne ju zohrej a ked ti prestane ist, vyskusaj,ci ti dava iskru. Ak ano,tak to v elektrike nebude. Uz sa tu raz nieco podobne riesilo,a chlapikovi nedobijala masina,tak moto isla pokial nevymlatil baterku. Po cca 30min baterka este ozila a zasa moto isla.


14.06.2008 22:50

Re: Zahreje sa a zhasne

marcello
 Turista 

Ikona

ako skúsi či mu dáva iskru aj pod tlakom?


15.06.2008 0:01

Re: Zahreje sa a zhasne

MatoRR
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Skús vyčistiť karburátor vrátane palivového ventilu...


15.06.2008 10:21

Re: Zahreje sa a zhasne

baho
 Skútrista 

či je pridretá, rýchlo zbadáš, keď dáš dole výfukové koleno a pozrieš sa do valca. Ale jawa 250 dokáže jazdiť aj bez krúžkov, takže pridretie by jej nemalo spôsobovať citeľnejšie problémy :-)))


15.06.2008 15:24

Re: Zahreje sa a zhasne

felesiga
 Bahniak 

Ikona

baho :-D


15.06.2008 15:28

Re: Zahreje sa a zhasne

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

a nedava iskru alebo je sucha sviecka?


15.06.2008 15:35

Re: Zahreje sa a zhasne

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

ja by som to typol na dobijanie, ze pokial ide, tak taha z baterky, ked prestane tak je vybita...potom sa baterka trocha ozivi a fachci dalej...ale ked uz menil ten regler??? :-~ ..na 100% dobija? :-}


15.06.2008 17:02

Re: Zahreje sa a zhasne

karcis
 Bahniak 

Ikona

Podla mna je na 99% len zla sviecka-vymen a uvidis,ze to pojde.
Ked sa zohreje tak pod tlakom nemusi hadzat iskru....


15.06.2008 20:15

Re: Zahreje sa a zhasne

kovmax
 Edvenčr 

Ikona

Ďakujem za doterajšie rady a názory na môj problém s uvedenou závadou na zahriatia a zhasnutia u Jawi 250. Som rád že je záujem pomôcť. Preto reagujem a dodávam , že sviečka je čisto nová ( a nie prvá), baterka taktiež nová a reglér najnovší elektronický ako špeciálny ekvivalent pôvodného ( objednaný s Čiech ako priama náhrada na Jawu prišroubovať priamo na dynamo) . Som elektrotechnik takže sa snažím elektriku opravovať profesionálne. Káblovanie som nemenil – samozrejme o tom budem uvažovať – ale iskra preskakuje aj keď motorka nechce naštartovať( ale za krátky čas 15 až 20 minút sa veľa skontrolovať nedá – lebo naštartuje a zasa nejaký čas motorka funguje) Karburátor som nečistil – ale určite to urobím.
Jeden starý pán mi na tento problém okamžite odpovedal :
Máš vybehaný valec alebo pripečené krúžky, Keď sa valec zohreje , roztiahne sa a netesní.
Treba urobiť výbrus , vymeniť krúžky a piest.
Možno má starý motorkár pravdu a ja som už aj pripravený demontovať valec a poslať ho do Fiľakova nejakej firme „Ľubomír Murín“ aby mi urobili výbrus za 806.- Sk plus poštovné, ale predsa len mám neistotu či tú závadu nezapríčiňuje niečo iné. ( neviem zmerať vybehaný valec). Jazdím len v teréne po kopcoch a motorka má dobrú silu pokým nezhasne.
Prosí Vás o ďalšie názory a skúsenosti.


15.06.2008 21:12

Re: Zahreje sa a zhasne

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

pocuj a nebudes ty mat len zasrate sitko na kohutiku?


15.06.2008 21:20

Re: Zahreje sa a zhasne

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

a skusal si ci dobija? vies to na 100%?... hovoris ze si menil regler, ale tusim ze aj rotor ak je zly tak nemusi dobijat...neviem mozno sa mylim, niesom odbornik....ale tusim som to uz pocul...(najlepsie, bez merania to zistis, ak odpojis baterku a motorka musi zostat bezat, ak zdochne tym padom nedobija)...a ked uz budes cistit karburator (co by som urcite spravil, nieje to velka robota), tak pozri aj ventil na nadrzi
a ci je valec vybehany, tak dalo by sa zistit aj tak ze das dole hlavu a hned uvidis aka je medzera medzi piestom a valcom, po pripade este by malo byt citit ak prejdes prstom po vrchu valca malu nerovnost.


15.06.2008 21:27

Re: Zahreje sa a zhasne

baho
 Skútrista 

Nebudeš ty mať len pripchatý odvzdušňovací otvor na nádrži, alebo totálne zašpinené sitko na kohútiku? Skús dve veci, v ľubovoľnom poradí: vypustiť všetok benzín , vybrať kohút, rozobrať a poriadne vyčistiť. a potom sa choď povoziť, ale vrchnák nádrže nedotiahni úplne, len tak, aby nevypadol.....


15.06.2008 22:42

Re: Zahreje sa a zhasne

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

a aku mas sviecku??? aku tepelnu hodnotu hm?? valec asi nebudes mat vybehany ked hovoris ze ti to taha v pohode az kym nezdochne.... a ci je valec vybehany by si zistil aj tym napr. ked naakopujes tak by to islo skoro rovnako ako keby si nemal sviecku.... moja panelka je vybehana tiez moc ale taky problem nemam taze pochybujem.....isto pozri na tu sviecku aku mas tepelnu hodnotu alebo lepsie cele oznacenie a hod to sem!!


16.06.2008 8:38

Re: Zahreje sa a zhasne

baho
 Skútrista 

ak to nebude nič z predchádzajúceho, ešte ma napadlo, či si si istý tesneniami a guferami, prípadne či niekde nemáš prasklinku. Proste za studena ok, za tepla sa roztiahne a netesní. Keď si menil stator, nebolo pod rotorom a v jeho okolí mastné, prípadne zaprášené?


16.06.2008 12:04

Re: Zahreje sa a zhasne

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja len tak off trepnem. Raz sa mi na yamahe stalo presne to iste, co pises ty. Spravil som asi kilometer amoto ked sa zohriala, tak zhasla a ani za boha nastartovat a ani roztlacit. Vies kde bol problem? Zabudol som vypnut sytic, takze ak tam mas sytic, tak ho skontroluj, ci funguje dobre a pokial tam nie je, tak to moze byt priliz bohatou zmesou. Teply dvojtakt lepsie staruje s chudobnejsou zmesou. Studeny zas s bohatsiou. Tak sa s tym skus pohrat a potom se napis.

Vybehnuty piest ti toto robit nebude, pokial nie je pridrety, ale to by nesiel vobec.
Niekto hore pisal, ze sa valec roztiahne a strati tlak, tak ver ze ked sa roztiahne valec, tak hlinikovy piest sa roztiahne ovela viac. Vybrus by som zatial neriesil, ale vsetko je mozne.


16.06.2008 14:14

Re: Zahreje sa a zhasne

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Tak toto mi ešte našťastie nespravila!
Ak je elekrika v poriadku, lebo si elektrikár a všetko si vymenil za nové! - tak sa prikláňam k názoru, že je to palivo! >:-)
To by si ale ako šikovný elektrikár ľahko zistil, že máš totálne suchú sviečku aj potom, keď si ju nakopával s plným plynom potom, čo ti zdochla. :'(
Návod: Keď zdochne, tak vytoč plný plyn a nakopávaj - takých 5x. Ak nechytí, vyskrutkuj sviečku a pozri - ihneď bude jasné, či je to palivo, alebo je to predsa len elektrika. ;-)
Jawazdar! :-P


16.06.2008 14:18

Re: Zahreje sa a zhasne

mlgon
 Bahniak 

Ikona

kamarat mal toto iste masina sa zohriala a zrazu skapala ,,.. nakniec zistil ze bol stale zapnuty sitic!


16.06.2008 14:24

Re: Zahreje sa a zhasne

dzuri510
 Kávičkár 

Ikona

keby aj bola vybehana, tak by neskapala celkom, ale by sa spravala divne, nesla by a podobne... tiez myslim skus pozriet ci tam nie je nieco take ako sytic....

Dalsia dolezita vec co sa dialamojmu kamosovi, na vycku na nadrzy mal upchany odvzdusnovak.... ked presiel par km vznikol podtlak v nadrzi a moto zdochla, po chvili nasalo a zasa nejaku chvilku sla... ked zdochne hned otvor nadrz zavri a natiahni do karburatora benzin a startuj....


16.06.2008 16:36

Re: Zahreje sa a zhasne

krokodyl
 Skútrista 

keď si si istý elektrikou, treba pohľadať problém v karburátore -
- vyčistiť karburátor - používaš benzínový filter ?
- nastavenie karburátora - voľnobeh sa dá nastaviť správne v "určitom rozsahu" - skús to pomeniť
- nastavenie zapalovania - ja som mal s 559 problémy, keď nemala predstih nastavený na max možnú hodnotu - potvora kopala naspať, ale potom chytila vždy bez problémov
- ide do neho benzín - nemáš zapchatý štupeľ na nádrži - v nádrži vznikne podtlak, prestane tiecť benzín (skús použiť preplavovanie karburátora a uvidíš či tečie)
- nie je problém vo vzduchu ? napr. myš vo vzduchovom filtri ?
- niektoré 559 mali sytič - funguje dobre ?
- vyskúšaj kompresiu za studena a potom za tepla - skús to porovnať, skúšaj to rukou, nie nohou, pri vypnutom zapalovaní
- máš tam medzi valcom a karburátorom ten bakelit ?
- máš dobre utesnený karburátor ? 2 x papier + bakelit + rovná príruba karburátora ?


16.06.2008 20:21

Re: Zahreje sa a zhasne

MacoLM
 Turista 

Ikona

mne to obcas spravila CZ 175. a bola prerobena na magneto z pioniera. takze ziadna baterka. otvoril som karburator a ked som sa pozrel do plavakovej komory, tak som zrazu nasiel problem :-) nemal som filter palivovy a vsetko sa usadzovalo v plavakovke, a tam kde je dierka na plavakovu tycku bol bordel, cize plavak sa azsekaval obcas. takze mi dosiel benzin a po chvilke potroske natiekol a zase chvilu isla. spravala sa uplne rovnako ako tvoja. pekne isla a zrazu zhasla


16.06.2008 20:31

Re: Zahreje sa a zhasne

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

MacoLM: tak ako vravis, palivovy filter je ku.va dobra vec. Raz kupis za 40Sk a mas s karburatorom u starsej motorky svaty pokoj.


17.06.2008 8:32

Re: Zahreje sa a zhasne

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Janoval - dobrá rada! [dobre] Tiež som zaradil palivový filter do prívodnej hadičky a o.k.
V JAWA-nádrži sa vždy nájde najaká hrdza a už to máš v triske - tak určite palivový filter doporučujem. A tiež poriadnu prižovú hadičku a sťahovačky -žiadajú ich na STK. :-O


17.06.2008 17:52

Re: Zahreje sa a zhasne

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

ked som kupoval svoju jawu, potreboval som nanej prist z KE domov, to je takych 40km. Bolo mi povedane ze vsetko je OK, ale nebolo, nedobijala a samozrejme ja som o tom nevedel, pokial som dosiel domov tak tiez sa spravala tak ze isla v poho a po case z nicoho nic zdochla, pockal som trocha (baterka sa akoby trocha ozivila, alebo co), kopol som a siel dalej...takto mi zdochla po dom cca 5-krat....Mne pripada ten tvoj pripad podobny mojmu, regler si menil, ja som len pisal vyssie ze ci rotor nieje zly....ale tiez ako hovoria chlapci s tym nedostatkom benzinu to moze byt ;-)


18.06.2008 12:38

Re: Zahreje sa a zhasne

kovmax
 Edvenčr 

Ikona

Problém so zahriatím a zhasnutím už mám vyriešený. Motorka už nezhasína.
Vyčistil som karburátor (sytič nemá) – pod plavákom bolo dosť veľa hrdzi – a taktiež som musel prečistiť dierky na víčku nádrže – vôbec nešlo prefúknuť vzduch cez víčko do nádrže ani z nádrže ( určite vznikal podtlak v nádrži , lebo tiež gumené tesnenie mám pod víčkom dobré a tesné) Musel som šesť dierok zo spodu a jednu z vrchu obnoviť maličkým vrtákom o priemere 0,5 mm
Dotiahol som matky na hlave valca ( boli dotiahnuté dobre, ale ešte som ich nasilu o pol otáčky dotiahol )
No a po týchto troch úkonoch som sa šiel povoziť a motorka nezhasla a nezhasína už vôbec.
Pravdepodobne chyba bola v tom uzatváracom víčku na nádrži.
Založil som si aj sitko na hadičku od nádrži proti nečistote. ( motorka má už 47 rokov a nádrž samozrejme tiež – hrdza v nej určite je)
Zostáva sa mi len poďakovať všetkým za dobré rady a skúsenosti. Je to pomoc takéto fórum – viac hláv, viac vie. ( Len si predstavte , že som bol už pripravený poslať valec na výbrus do Fiľakova , kúpiť piest a krúžky a v podstate na odstránenie závady stačilo prečistiť dierku na víčku nádrže)
Prajem všetkým motorkárom podobné ľahké odstraňovanie závad.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kovmax (18.06.2008 12:47)


18.06.2008 12:52

Re: Zahreje sa a zhasne

dzuri510
 Kávičkár 

Ikona

no vidis co narobia detaili... tak nech ti to jazdi



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 88839 | Včera: 156618