Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Každý valec má svoj filter. Čo vy na to? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKaždý valec má svoj filter. Čo vy na to? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

10.06.2008 8:59

Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

denisFZR
 Jogurťák 

Ikona

Nazdar chlapi chcem sa spýtať či mojej CBR pomože ak na nu hodim 4 vzduchove filtre(šišky). Každý valec by mal svoj filter tak si myslim že by mi to mohlo pomoct. Alebo by bolo lepšie zohnat nejaký klasický sportový napr KaN...


10.06.2008 9:38

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Je ti 17 let. A motorku máš suzuki RM 250? A píšeš o CBR? Vzhledem k tomu že o 4-ech vzduchových filtrech, tak to asi CBR 125 nebude. Takže CBR600? K jízdě bez řidičáku se raději vyjadřovat nebudu.... :-(

Když ladíš motorku, je potřeba ladit komplexně. Jestliže dáš vícepropustnej vzduchovej filtr, zvýšíš tím množství vzduchu ve směsi (vzduch + benzín), která proudí do motoru. Na optimální směs, tedy potřebuješ ještě přidat benzín. Kdybys přidal jen ten vzduch, měl bys vlastně chudou směs a zase tak excelentně by to nejelo.


Pak je důležité jestli máš karburátory nebo stříkačku. U karburátorů se jedná o výměnu trysek za širší a následné vyladění na lambda sondách. U stříkačky tak lehce množství benzínu nezměníš. Je potřeba koupit PowerCommander a změnit si palivové mapy. Což už je docela drahá záležitost.


10.06.2008 9:47

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

dzuri510
 Kávičkár 

Ikona

denis FZR, v profile RM250 , a ladit ides CBR???

hmmmm a nezda sa ti ze ta sleduju????


10.06.2008 9:55

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

karburator
 Turista 

Ikona

Cendina U karburátorů se jedná o výměnu trysek za širší a následné vyladění na lambda sondách tak toto mi prosim ta vysvetli :-D


10.06.2008 10:02

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

karburátor: nejsem technik.... Ale když mi ladili bandita 6-ku. vyměnil panáček servismanský vzduchový filtr za více propustnej, vyměnil taky trysky v karburátorech (vypadá to jako takovej děravej šroubek - dobrá terminologie co) jedna stála cca 80,- Kč a pak mi navrtal svody, do každého dal lambda sondu a vyladil motor podle výfukových spalin a svody zase "zalepil" dal tam takový z vrchu matky, aby to šlo ladit zase i příště.


10.06.2008 10:04

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

www.gsxr.wz.cz = odkaz JAK NA TO, KARBURÁTORY - pokračování dílu zaměřené na jednotlivé součástky = TRYSKA


10.06.2008 11:10

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

jarro
 Veteránista 

Ikona

Fú, ta Cendina je tusim lepsia nez Zeleno... :-O ;-) :-}


10.06.2008 11:19

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jarro: :-D :-D ve vymejšlení speciálních pojmenování různejch hejblátek a udělátek jsem expert :-D S technikou je to už horší. Maximálně můžu popsat zkušenosti s vlastními motorkami.


10.06.2008 16:36

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Okej krajné valce šiškou vyriešiš dajme tomu, a ako k tomu prídu prostredné valce ? kam umiestniš šišku ??

filter na mašiny, konkrétne aj na cebro sa vyrábaj celé športové a kadejaké KN náhrady namiesto originálnych filtrov, pekne placka pod nádrž, a zvyšok už napísala čendina


11.06.2008 8:33

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Gastan: viděla jsem "přímáky" - šišky na GSXR 750 (stará moto, tak ročník 90). Jak odstraníš air-box, zbude ti tam místo a v pohodě se vejdou. Ovšem netuším jak je to u CBR600.

Jinak co se týče vzduchových filtrů i tady bych nad změnou hodně přemýšlela. Motorka jako taková je nastavená na klasickej papírovej vzducháč, malá úprava na více propustnej molitanovej KN filtr - budiž, když se motorka vyladí....... Má to výhodu. Tenhle molitanovej filtr je vypíratelnej a vydrží x-násobně víc než klasickej. Navíc je filtr stále umístěnej v chráněným prostředí air-boxu.

Přímé vzduchové filtry vypadaj jako drátěný košíčky a taky jimi jsou, fungujou tak, aby se do karbců nedostal ten nejhorší bordel, ovšem jeho propustnost je mnohem větší a to nejen na vzduch. Jsou přímo vystaveny okolnímu prostředí, vodě odstřikující od kamionů, nárazovýmu větru s tunou prachu a bordelu atd.... No.... Na druhou stranu - vyráběj se, montujou se na motorku, jezdí se s tím. Takže motor se kvůli tomu asi nezadře. Holt dobrý prase, všechno spase.


11.06.2008 10:02

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

denisFZR
 Jogurťák 

Ikona

Mila Čendina RM som mal pred časom ale tu som už predal a CBR konkretne 600 r.v. 1994 mám asi 3 dni takže som to este nestihol zmenit v profile. A :-(((((( nepýtal :-(((((( som sa na to či smiem jazdiť bez vodičaku ale na filtre. A dik za rady vyriešim to jedným klasickým športovým filtrom. Nemám náladu menit trisky... S výkonom som spokojný ide mi len o to aby sa motoru lahšie dýchalo.


11.06.2008 10:19

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

denisFZR: ono se mu moc lehčejc dýchat nebude. Bude mít chudou směs. Ale na to ses asi taky neptal že..... Takže proč se vůbec namáhám.


11.06.2008 10:56

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

jarro
 Veteránista 

Ikona

17 rocnemu somarovi co vie hovno o vsetkom a vsetko o hovne sa tazko radi... :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jarro (11.06.2008 10:57)


11.06.2008 11:05

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jarro: někdy chápu proč se na technickou poradnu tady na motoride-u vyprdli všici co motorkám opravdu rozumnějí.


11.06.2008 11:51

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

lure
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Jarro:
Nechcem byt moralista, ale neodpustím si malý komentár k tvojmu príspevku, hoci si myslím, že si to myslel tak trochu obrazne.
Denis položil otázku, na ktorú očakával odpoveď. Podľa mňa je snáď jedno, či má 17, alebo 100 rokov a ci danú motorku vlastní, alebo nie a tiež je jedno, či má vodičák, alebo nemá. On totiž nepíše nič o o tom, že jazdí bez papierov, teda nie je vôbec dôvod hľadať nejaké pozadie k danej otázke. Je mi v podstate jedno, ako sa na fóre komunikuje, ale domnievam sa, že na slušnú otázku, treba slušne reagovať, ak teda reaguješ! A ak má chlapec 17, tak nemôže mať tvoje skúsenosti a okrem toho všetci sme mali tých 17, tak netreba zabúdať na to, že nikto učený z neba nespadol.
Denis:
Ja sa za odborníka na zvyšovanie výkonu nepovažujem, hoci teóriu ovládam veľmi dobre, ale som toho názoru, že by si mal nechať na nej všetko tak, ako je - ono ti to bude aj tak bohatéééééé stačiť.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil lure (11.06.2008 11:54)


11.06.2008 12:47

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

jarro
 Veteránista 

Ikona

Precitaj si jeho odpoved. Pyta tu radu, ludia sa mu snazia rozumne odpovedat ale nakoniec napise ze si to aj tak spravi podla seba bez ohladu na rady ktore maju hlavu aj patu. Nikto uceny z neba nespadol nieje ziadna vyhovorka. Ja som v 17-ich nemal 600 ako on, ja som mal najprv kopec 125-iek, vselijake jawy a kadeco co malo motor takze som sa postupne naucil ako co pracuje, co sa stane ked dam na krosu iny filter alebo ako poskladat prevodovku bez manualu pretoze fungovat to moze len jedinym sposobom. Ked som mal neskor poriadny stroj nemusel som sa uz nikoho pytat ako to "vlastne" funguje.
Lure, fakt si myslis ze on na tej motorke nebeha?
Moja odpoved bola adekvatna jeho odpovedi. :-}


11.06.2008 13:43

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Vzhladom ze ta masina ma iba o 3 roky menej ako ty tak bud rad ze este stale ide... :-)


11.06.2008 14:20

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

lure: berme v potaz samotnou situaci. 17-tiletý kluk, měl yamahu FZR 600 pak si koupil 250-ku a teď CBR600. Existuje snad nějaký 17-tiletý kluk, který má v garáži svou vlastní "velkou" motorku a nesedl by si na to a nešel se projet? Jestli takovej opravdu je, tak před ním smekám helmu i se skalpem a ráda ho poznám. Znám spoustu chlapů (většinou věku mýho táty), kteří si motorku koupí prostě proto, že se jim líbí, chtěj se v ní vrtat, upravovat a ježdění je až na x-tém místě (i když oni problém s řidičákem fakt neřeší protože ho maj). Ale 17-tiletýho ani jednoho.

Na své obvyklé kritické poznámky jsem byla velmi velmi mírná, když jsem na fakt ježdění bez řidičáku reagovala pouhým smutným smajlíkem a dál to nerozváděla. Protože to skutečně nebylo pointou tohohle tématu.

No, byla jsem i s tím smutným smajlíkem poslána v zelený háj. Včetně veškerých dalších slohových prací o vzduchových filtrech, karburátorech a motorech. Beru.... kdo chce kam, pomůže si tam sám.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Cendina (11.06.2008 14:23)


11.06.2008 14:43

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

dzuri510
 Kávičkár 

Ikona

ma ju len tri dni nemal casu zmenit profi, tak isto ako este nemal casu spoznat moto.. a uz by do nej jeb.l.... :-))) mile...

a aj lure bol dobry..... :-))) polozil konkretnu otazku a chcel konkretnu odpoved..... lure vsetkych dojebal preco ho tu riesia a neodpovedaju mu konkretne a nakoniec toto...

Denis:
Ja sa za odborníka na zvyšovanie výkonu nepovažujem, hoci teóriu ovládam veľmi dobre, ale som toho názoru, že by si mal nechať na nej všetko tak, ako je - ono ti to bude aj tak bohatéééééé stačiť.


:-))) :-))) :-))) [dobre] [dobre]


11.06.2008 14:59

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

lure
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Jarro:
Viem, ako to myslíš a nesporím sa s tebou, ale už je iná doba a ak má chlapec na to zdroje, tak nech si kúpi aj lietadlo, alebo raketoplán :-))) :-)))
Ja som si pozorne prečítal jeho odpoveď a necítil som tam nič, čo ale teba asi trochu podráždilo :-))) . Že by to boli tí jeho šmajlíci? :-))) Radu dostal od Cendiny a ako si spraví, tak bude mať.
Ja keď som mal 17, tak som tiež moc nepočúval dobre mienené rady .....a ešte si na tie časy, našťastie pamätám :-))) :-))), môj syn tým už dávno - dávno tiež prešiel, možno preto chlapca tak trochu aj chápem.




12.06.2008 8:58

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Chlapci rovno povedzte že mi závidíte... ukecal som ho na klasický KN filter ktorý sa vyrába aj ako náhrada originálneho papierového ... hádate sa tu, a bijete do hrude kto mu poradí viacej.. tak vedzte že ja som bol prvý....

Apropo Cendi píše dobré múdorsti, ak zmeníš filter mal by si to celé vyladiť, krásne sa može stať že ľahšie dýchateľný motor bude mať väčšiu spotrebu, bez zmeny na výkone.
takže celá zmena bude len viacmenej psychologická a nie merateľná,

Daj tam filter športový miesto originálneho, som za, ale rozbíjaš komplet tlakový systém motora, ten treba dať vyladiť


12.06.2008 9:00

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

lure: nemám na to. Psychicky nemám na to, abych tohle dokázala tolerovat. Ten limit 21 let pro získání řidičáku na velkou moto tam není pro srandu králíkům.


12.06.2008 9:33

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Gastan: větší spotřebu asi ne. ???? Nevím... ???? spíš bych řekla že to míň pojede. Ve směsi bude víc vzduchu a méně benzínu. Každopádně se to rozladí a čím více propustnej filtr bude, tím víc se to rozladí. Poznat to bude na svíčkách.

Tohle se píše na stránkách www.gsxr.wz.cz :

Karburátor slouží k vytváření směsi benzínu se vzduchem v poměru 14,7kg vzduchu s 1kg benzínu což je tzv. stechiometrický poměr, kdy se chemicky sloučí benzín s kyslíkem bez zůstatku. Směs s vyšším obsahem vzduchu se nazývá směsí chudou, směs s vyšším obsahem paliva směsí bohatou.

Chudá směs má za následek mírný pokles spotřeby i výkonu a větší tepelnou zátěž motoru z důvodu menšího chlazení kapalným palivem, které při změně skupenství přebírá velké množství tepla. Bohatší směs zvyšuje výkon a to pro λ=0,85-0,95. Závislost je patrná na grafu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Cendina (12.06.2008 9:37)


06.11.2008 18:39

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

denisFZR
 Jogurťák 

Ikona

No ....s odstupom casu musim podakovat tym ktory odpovedali ako ludia.... dikes...Ked som mal CBR kupil som ju zo zajebanym vzduch. filtrom ktory bolo treba tak ci tak vymenit. Preto cela tato diskusia vznikla.... Dnes ma R6 r.v. 2002.... Vykonovo uz nechcem uz asi v zivote nic silnesieho!!!!! Je to cista raketa...Nechapem preco sa niekomu zda divne ze mam 17 rokov a mal som niake tie 600-vky jednu 750...a dve crossky... Za rok som na svojich jogurtoch (FZR 600, CBR 600, ZX-7R a terajsia R6) spravil 7500Km... Nehovoriim nieje to vela ale ani malo.... A temy ako vodicak a papiere od moto, to je skutocne iba moja vec!!!!!!!


06.11.2008 18:48

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

denisFZR:Suhlasim nech sa nestaraju ci mas VP alebo nie a ci jazdis alebo nie,ja nemam VP tiez a co teraz?UKAMENUJETE NAS?Pital sa na filtre a ne na vodicak.
V poslednej dobre je to tu niake divne,niekdo sa pita na filtre a ostatny zacnu z vodicakom,niekdo sa zasa pita na Generalku a zacnu mu radit na ktore srotovisko odniest moto a podobne PICOVINY I-GRR


06.11.2008 19:55

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

black333
 Kávičkár 

Ikona

Cendina -napišem ti niečo.Išli sme s Polska a vyletel nam motorkar a skoro nas trafil,ukazal nam fakera.Nereagovali sme na to.No ked nas ten debilek obehol a teraz sa podrž,boli sme štyria,vysoky a riadny chlapici.No ked nas ten debilek obehol a ukazal nam znovu fakera tak sme sa za nim rozbehli čo čert nechcel dostal šmyk na rovinke a šuchal sa po trave.Prišli sme k nemu a ono to nebol on ale ona.Naplula nam do ksichtu tak jej kamarat jednu strelil.Prišli tam dvaja dalši motorkari a ked zhodili prilbi tak som myslel že ma urve od jedu,znova baby.Vek?tak okolo 40.Vyrukovali po nas ale nechceli sme robiť problemi a tej koze som chytil klučik od motorky a zahodil som jej ho do porastu.Nehovorim nič na ženy ale chcem napisať že či maš vodičak alebo nemaš vodičak ak to maš vyšinute v hlave tak ti nepomôže nič.NEMYSLIM TEBA!!!Myslim to celkovo.Poznam kamarata ma kawu ninja a vodičak dobrych 8 rokov.Priemerna rychlosť či je v dedine alebo mimo je uplne rovnaka.Neposudzuj prosim ťa niekoho kto nema vodičak ked nevieš ako na tom chodi.Chalan sa opytal a znovu sa mu snažiš vysvetliť niečo.Neber to v zlom. 8-)


06.11.2008 19:57

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

black333
 Kávičkár 

Ikona

maco535-z tym s tebou suhlasim ako keby nestačilo napisať to čo sa potreboval ale snažia sa davať rozumi.To je skvele. :-((((((


06.11.2008 20:08

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

denisFZR: chcem sa ťa len spýtať ,či všetky tie tvoje jogurty,čo si opáčil boli s bifidusom,či bez? :-O


06.11.2008 20:33

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

gico
 Turista 

Ikona

.....a kto nema diplom z vysokej je natvrdly dilino?..... :-)))
myslim, ze je jedno kto ma na co papier, zalezi na tom, co je to za cloveka....
...charakter?.... ;-)

black333, tak ty mas teda, poviem ti, ine zazitky. :-D :-D :-D


06.11.2008 20:36

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Jasné, že jazdiť treba vždy a hlavne bez vodičáku a je to len naša vec. My Azeťáci sme už takí. :-D


06.11.2008 20:55

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

black333
 Kávičkár 

Ikona

gičo-bol to zažitok ale ver mi keby ten prvy krat ukazala fakera a stratila sa serieme na nu.No ked ta obehne a ukaže ti fakera druhy krat tak hold smola.No neviem aku mala motorku lebo to bolo posledne čo som si všimal ale viem že ta dievčina alebo žena mala malu dušičku ked ju kamarat po tom pluvanci schytil pod krk a potom jej kamarat strelil.Samozrejme nie silnu ale taku tzv.letny vanok.Neviem ale ako som pisal su ludia ktory môžu mať vodičak a budu debili na veky a su ludia ktory nemaju vodičak a aj ked by nemali jazdit jazdia ale su normalnejši.To je hold môj nazor a druha vec aj ja som si všimol že niektory sa niečo opytaju ale nedostanu vôbec odpoved ale dostanu buzeraciu.To že tu niektory by sa mali zamyslieť nad sebou to je to spravne orechove. ;-)


06.11.2008 21:31

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

zeleno :-))) :-))) ste ma pobavili azetaci :-D .... no som dostal aj ja minule pytal som sa nieco a hned moj mail kukali..... a aj som dostal ze azetak :-(((((( uz ludi sudite podla mailu? radsej som vymenil :-D ale ten vodicak by nebol zly napad spravit,ale ked beres na zodpovednost,ze ked havarujes a nie ty budes vinny aj tak ty budes. nemal vodicak.... ale vas zivot a ja som chodil bez vodicaku tyzden..este mi vyrabali :-))) ,ale skusky uz boli zlozene...
A s5 na temu: nevymienaj nic,ked chces spolahlivu a dobru masinu vsetko nechaj tak origi,nie nahodou to tak poskladali,a ked zacnes tuningovat z toho len problemy budu....,ale to je len moj nazor :-P


06.11.2008 22:17

Re: Každý valec má svoj filter. Čo vy na to?

Tomcat
 Kávičkár 

Ikona

siskou ani priepustnejsim filtrom neziskas nic dat na kazdy valec filter je hlupost u superbike sa ani moc sisky nedavaju suhlasim s cendinou ak ladit tak komplexne zvody,koncovka,preprogramovat . ak si extremista tak na filter kasli vacsinou sa natahuju pancusky pripadne molitanove filtre ale nie na kazdy valec



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 8504 | Včera: 157727