Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zaujimalo by ma, ale iba cisto teoreticky a iba z technickej stranky ci trpi prevodovka na motorke pri jazde z kopca na neutrale. |
Neutral z kopca urcite nie, moto musí mať svoje otáčky. Keď už aj dáš ten neutrál, tak potom musíš úplne spomaliť aby si tam zaradi dvojecku, bo ti spočíta zuby. |
dole kopcom treba brzdit aj motorom, hlavne na dlhsom kopci Upravené 1 krát. Naposledy upravil neexist (23.05.2008 12:07) |
myslim ze na moto to nie je problem, si zober ze kolkokrat vypnem motor uplne a len tak sa spustim, teda nie na hlavnych ale len tak dakde na bocnych cestach a vtedy sa teda tiez toci ten hriadel na vyvodovom kolecku ale urcite sa nezadre. |
Hospoder: preco dvojecku?? sak tam nahadze 4 alebo 5 a je to...raz sa mi stalo ze mi vyskocila 4ka do neutralu, tak som ju tam zase nakopal,pustil spojku a islo dalej... |
morph: ale ked chce z neutralu zaradit 4,5, tak musi ist cez dvojocku, nemyslis? |
Kardan sa na nákladných autách pri vlečení neodpája. Povoľujú sa brzdové válce, aby sa auto dalo odbrzdiť aj bez vzduchu vo vzduchojemoch. Vtedy brzdí iba predná náprava... |
PETO1 mal som na mysli nakladne auta s prevodovkou ZF. Tam ked neodpojis kardan tak mas po prevodovke. Neviem s urcitostou ci aj na mylach ale na 16stupnovych na 100% Upravené 1 krát. Naposledy upravil CUCKA (23.05.2008 14:37) |
CUCKA ma pravdu odpaja sa kardan.Neviem ci je to nutne pri kazdom kamione ale roby sa to vzdy.Otec mi aj vysvetloval preco ale som uz zabudol Ze sa zapece prevedovka ale viac som si nezapametal. |
nie nič za nezapečie, čo by sa malo zapiecť |
Pri N a jazde sa to toci trosku inac, preto ma zaujima ci sa tam napriklad, nemoze objavit nieco co je nedostatocne premazane na dane otacky. |
ak ste si všimli tak ani v knižkách na obsluhu neodporúčajú dlhý zjazd na N, lebo vraj nedostatočne maže celý mechanizmus motora a môže dôjsť k poruche. |
Jeden moj znamy, pri svojej druhej jazde na Jawe 350, takto zaradil neutral ked siel dole Prazskou, kontrolka zasvietila, pustil spojku ale ona tam bola jednotka. |
V navodoch je popisana kopa kravin Na aute s kazdou prevodovkou ktora ma vlastny mazaci okruh,teda aj vlastne olejove cerpadlo (teda vsetky automaticke,a mechanicke s automatickym radenim) by sa mal pri tahani nad cca viac ako 30km odpojit kardan. Ale iba v tom pripade,ak pocas tahania nemoze byt nastartovany motor. Len tak mimo teemy..... Upravené 2 krát. Naposledy upravil karburator (23.05.2008 17:02) |
presne tak, nesmie sa moto ktore ma jednu olejovu napln spojenu ako pre mazanie samotneho motora a prevodovky, tahat alebo spustat z kopca na neutrali s vypnutym motorom, pretoze je iba jedno cerpadlo ktore dodava olej na vsetky komponenty motora a taktiez prevodovku... |
Ja mám páni N medzi 1-2. Neutral nedávam pretože mám moto so stálim prevodovým stupňom keby som chcel dať neutrál tak musím držať spojku a klepať to dole. A potom zasa hore. takže záleží aj od motorky. |
No zaujimave, ale neviem si predstavit preco by som daval dole kopcom N Aby sa mi tazsie brzdilo ?!? |
podla mna to je uplna chujovina.. navyse ked tam mas neutral a ides rychlejsie dolu kopcom je dost "krute" k prevodovke drbnut tam dvojku .. |
Ja som sa na to špeciálne pýtal technika v Honde. Idem 4km poľnou cestou do kopca, tak prečo to cestou späť nehodiť do neutrálum vypnúť motor a počuť len reťaz a brzdy. Povrdil, že motorke to nijako neškodí, na rozdiel od áut. |
locksey:presne tak,len mi vysvetli preco to vadi autam?zato ze nefunguje brzdovy posilovac?a co?volant sa aj tak nezasekne tak neviem |
Powered by: Raz som o tom čítal jeden článok kde to nedoporučujú kvôli obmedzenému mazaniu niektorých častí, ktoré sa mažú len keď ide motor. Čítal, pustil z hlavy a na aute to aj tak nikdy nevyužijem, už kvôli tebou spomínanému nefunkčnému posilovaču bŕzd a serva. Ale na využití neutrálu pri jazde na motorke som sa pýtal a motorke to nijako neškodí. Jedno vážne obmedzenie je, že pri využití na ceste musí moto svietiť a teda cická baterku a už v diskusii spomínané riziko - že neutrál je okrem Jawasaki medzi 1 a 2 stupňom a zaradenie takej dvojky pri nejakej 80tke môže byť fatal chyba |
zego > medzi 2-3 nie je ani na Jawe neutral. Ale to nevylucuje ze pri danej koncepcii prevodovky sa moze stat ze najdes taku polohu ze sa ti bude zdat ze tam je. |
locksley:akoze neviem ci sa rozumieme,na aute pri zaradenom neutraly sa nic mazat nemusi,motor sa netoci a v prevodovke sa olej prelieva,ine by bolo na niektorych typoch keby vypol zapalko a brzdil motorom.na motorke to moze vadit mozno kardanu,ale neviem,nemam s tym skusenosti.inac posilovac na aute je nefunkcny okolo 80km/h z bezpecnostnych veci a aj tak pri cca 50km/h uz ucinok posilovaca nepocitis.brzdovy posilovac pocitis,len s tym treba "vediet" jazdit a dopomahat si ruckou. |
poweredby - no ty prilievas olej do ohna |
O autách nebudem polemizovať, povedal som názor ktorý mám z dôveryhodného zdroja ale rovnako sa mi zdá logické to čo tvrdíš ty. Aj správanie striekačky po ubratí plynu už bolo niekoľkokrát spomínané. Mňa na vypnutie motora a neutrál dole kopcom inšpirovala dlhé a pomalé klesanie v ľahšom teréne (4KM), kde sa mi zdalo ozaj zbytočné aby mi išiel motor. Vliekol som sa a roztáčal som iba chladič. Brzdenie motorom nebolo plynulé, terén bol občas drsný a vyžadovalo si to preraďovanie, spojku. Neutrál a vyplnutý motor to poriešil... |
sak jasne ale maTooB ma asi nepochopil len vravim co viem,nehovorim ze sa tym riadim alebo ze to je pravidlo,ale iba spravanie motora a pod. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 135803 | Včera: 231147