Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
zdravim vsetkych, chcel by som sa opytat na vas nazor pri porovnani 559 a 353 motorov....podelte sa prosim o vase skusenosti s nimi...ktory je podla vas lepsi a preco... pre mna osobne je favorit 559 potom som tu novy tak sry ak daco nebude tak ako by malo byt Upravené 1 krát. Naposledy upravil jawkar (21.05.2008 21:51) |
panelka ma 14koni, kyvacka ma 12, kamos ma panelku( 559)- najazdene asi 25 000km bez problemov, servisne naklady sa zmestili do 1000sk takze si myslim, ze super stroj ta jawa 559 je hadam nezmar |
panelka je lepsia ma iny valec zvacsene kanaliky deflektory na pieste....na panelku sa horsie zhanaju diely ako na kyvacku a aku mas 559?? ja mam 559/02 tych bolo zopar vyvojovy typ s dvoma loziskami na kluke a oblou hlavou....musim poklopat ako som ju kupil stacilo doladit elektriku lebo ten expert predo mnou to mal uplne inac prepojene a fachci bez problemov stalo to asi 5 rokov a bez problemov akurat ze mi uz nejak cinka piestovy cep ale to je v pohode |
no dik dufam ze sa vyjadrite viaceri....inac by som sa chcel este opytat ktory benzin sa do panelky hodi viac...91 ci 95 UNI??? natural tam asi davat nie je dobry napad....kamosovi rozozralo piest zas ale kdohovie co tam on tankoval |
95UNI je nahrada za 91 ak sa nemylim... |
jj uz som zistil aj ja ze to je nahrada za 91....zasa som o nieco mudrejsi |
aj kyvacka je celkom neznicitelny stroj mam doma jednu, spravil som ju asi tak pred 5-timi rokmi a od vtedy som nanej nic nemusel nastavovat ci utesnovat a to ju niekedy absolutne nesetrim |
jednoznacne panel 559. mal som 353, kamos mal 559. ten vykonovy rozdiel je velky a ide skoro ako 350-ka 634. a narozdiel od 350-ky sa tak casto nekazi a dobija |
Tiež sa prihováram za panelku. Roky som ju jazdil, jednoduchý stroj, keď sa poriadne spraví motor aj elektrika, dlho je pokoj. Jazdil som na 95 natural, vtedy ešte v spojení s m2t a v pohode. |
já sem mjeu 559, najezdzené 50.000 a ket sem ju išeu prebudzit aj po pú ročném spánku, stačiou natahat benzín, dat siťič a kopnút rás. Uš aj prtkaua. Dum dum dum dum dumdum dum dum dumdum....presňe takto |
Je jedno či dáš do dvojtaktu benzín UNI alebo NATURAL,nemá to žiaden vplyv na motor,skôr si daj záležať na kvalite oleja!!!! Skôr ako M2T by som dal kvalitnejší motorový olej.... |
Nie je úplne jedno, aký dáš benzín, konkrétne moja motorka odmietala štartovať na uni. Bola to síce stella, 250 bolo úplne jedno čo tam bolo, hlavne že bolo. Výkonovo je panelka lepšia presne o dva kone, a kde si prišiel na to, že sa jej životnosťou nevyrovná? Raz do motofanu písal chalan, dal aj foto, na panelke po 135 000 km robil výbrus a menil spojku, kľuka bola pôvodná. Takže mazať, nevytáčať, chodiť ako človek a je to.... Tým nechcem povedať že každá panelka toľko vydrží, v podstate je to jedno či kývačka či panelka, materiály sú tam rovnaké, čiže viac záleží na majiteľovi. |
ja by som radsej tankoval natural a nie uni pretoze olovo a tie nahrady za olovo vam len zaseru piest a hlavu a bude to mat hordi vyplach....a kyvacky 353/03 mali 12 koni, kyvacky 353 a 353/02 mali vykon 9 koni takze sa necudujte ze tie viac vydrzali |
kyvacka je viac na male otacky ze pam pam a panelka ide ze dum dum |
inac chcel by som sa este spytat, preco nejde panelacke dynamo a vobec vsetky dynama na motorkach s baterkou, aj bez baterky??? preco sa tam musia davat dynama s pincla a z babiet?? nedalo by sa dako to dynamo radsej upravit ?? |
K tým ramienkam len tolko - mal som ČZ 175 kyvačku a tam som šteloval zapalovanie cigaretovým papierikom a výšku predzápalu ceruzkou strčenou vo valci na ktorej som vreckovým nožíkom urobil 2 zárezy . Jednovalec to v pohode znášal. |
na Jawach dynamo ide, ale regler nespolupracuje ... treba dat polovodicovy a je pokoj, resp. v horsom pripade dvojkotvickovy v plechovej krabici ... jawaci poznaju ... tie jednokotvaky montovane priamo na dynamach nestoja za vela |
Nemusíme sa chytať za slovíčka. za tým, že keď je viac pohyblivých súčastí, v tomto prípade ramienok, a že sa môžu skôr rozštelovať, si stojím. Proste keď sú tam dve je už väčšia pravdepodobnosť poruchy ako keď je jedno. Dve ramienka, dva kondíky, dva vysokonap. káble, dve fajky, cievky atď. Proste jednovalec je jednoduchší a tým pádom menej náchylný na poruchy. Bodka. |
baho: a kde som prišiel nato, že sa jej životnosťou nevyrovná? Kde len v živote uvidíš toľko Jáw čo som ja urobil tak potom niečo môžeš písať!!! Panelka má iný zdvih ako kyvka,vyšie otáčky,iný kompresný priestor,z toho vyplýva večšie zaťaženie lož.kľuky a piestneho čapu,proste to toľko nevydrží ako kyvka/perák. Čo sa týka tej panelky čo údajne vydržala 135000km,tak sa zobuď,je to čistá haluz,ak by vydržal motor 50000km tak klobúk dole a on napíše,že kľuka po toľkých km je v pohode |
Ľudia, čo tak sem dať nejaké foto vašich krások? |
neviem ako sem davaju foto...dal by som tu svoju krasku, aj ked nieje v originalnom stave...pozrite si moj profil, tam su dve foto |
Stihi, alebo teda pán majster: Skúsim po poriadku. Výrobca nie je nejaký magor, aj keď si to mnohí myslia. Ak navrhol motor zo zvýšeným kompresným pomerom,podľa teba iným zdvihom atď, tak asi kua aj prerátal aký materiál má použiť, nie? čiže zas to musím napísať, je jedno či máš kývačku či panelku, keď sa k nej správaš ako človek, vydrží veky.. Keď nie, nevydrží ani buldozér... Tá jawka bola, opakujem, v motofane niekedy v roku 97 al 98, ja som ju nevlastnil. Keď to redakcia zverejnila aj s fotkami, asi tomu verí/la..... Upravené 3 krát. Naposledy upravil baho (23.05.2008 14:18) |
baho: len toto: spočítaj počet súčiastok z ktorých sa skladá aj tá najjednoduchšia motorka a štatisticky urči pravdepodobnosť že sa to pokazí. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ORTUT (23.05.2008 18:00) |
Ortut: to som dal ako ilustráciu toho, čo som chcel povedať, lebo niektorí to nechápali. Ale ako celok sa myslím chápeme.... Bolo by to na dlhšiu debatu, aj o tých GO by sa dalo rozprávať.... |
já sem mjeu na mojej panelke z roku 68 najeté tuším 50-53 ťisíc (presňe uš fakt nevím) a teda viheglaná nebiua, štartovaua dorázu, ňigdi sem tam nenastavovau ňic v motori, iba tam biuo vimeňené to dobíjaňí, jak povida Geofrey (také plechové, biuo dané f pravej bočnej skrinke). Jeua mi aj bes baterki (respektíve z vibitú), klúček sa zapjau do leva, rostuačiua sa na dvoch metroch a uš si aj prtkaua. Najprf sem dávau, ešče za mladi M2T a neskúr Stihl. |
no inac ten zdvih a vrtanie je u panelky aj kyvacky rovnaky...pocul som ze ked sa spravi vybrus, tak ze sa aj zrovnavaju hrany na kruzkoch a na kanaloch vo valci jemnym pilnikom, ma s tym dakto skusenosti? alebo to nehat tak a ono sa to samo trochu zrovna zabehom |
zarovna sa to aj samo ale ak to trochu zbrusis tym pilnikom tak skratis dobu zabehu.... pise sa o tom aj v knihe Serizovani a opravy motocyklu (Dockal), nic tym nepokazis ale treba to robit s citom... |
tak tak, po výbruse ostanú ostré hrany na kanáloch, aj nové krúžky sú ostré. Keď to jemne zrazíš, pôjde tichšie, krúžky budú jemnejšie nabiehať na kanály. A keď nezrazíš, nič strašné sa nestane, len bude hlučnejší.. |
baho : ako myslis ze dnes uz nieco take nefunguje? ved je aj celkom nove vydanie tej knihy... |
To áno, ale dnes tu behá kopa motoriek, a každý zháňa manuály. V sk a cz nie je nič podobné, aspoň na najrozšírenejšie moto - rozobratá do šróbika, postup ako skladať, foto... Proste paráda. |
aha...no to mas pravdu.... dnes vyrobca predpoklada ze do toho nebudes sprtat ale si to das vsetko opravit do servisu alebo kupis nove.... |
ja som ju kupil v obycajnom knihkupectve pred polrokom za 450sk nove vydanie su tam 250ky a 350ky je tam vsetko dopodrobna |
tomas poslal som ti to mailom Upravené 3 krát. Naposledy upravil Jozef1 (29.06.2008 12:48) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 249419 | Včera: 126370