Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Chcem sa spytat ze ci su brzdove kotuce kalene alebo len povrchovo?mam na moto neoriginalny kotuc a chcel by som do neho navrtat diery.Uz ste daco take robili?dik |
neviam ako na tvojej ale ja som mal volakedy na MZ originalny a ten som si v pohode navrtal na stojanovej vrtacke 6mm dierami. vobec ho to neoslabilo a brzdilo to nenormalne dobre ale urcite to viacej papalo platnicky |
Z akeho je to matrošu bi zaujimalo aj mna, kamoš dal za zadny kotuč 2600 a je nestastny, bo je sustruznik a z vytočenim nema problem |
vraví , že s vytočením nemá problém , lebo to ešte neskúšal. Potom by zistil , že to problém je. |
Tak vcera som ho uspesne navrtal,vrtal som ho na stojanovej vrtacke s chladenim s dobre naostrenim vrtakom 5 mm.diery som si dopredu ponaznacoval jamkarom.ten material vyzeral byt povrchovo kaleny,cize bol tvrdsi,ale s chladenim sa to pekne dalo navrtat.Tomu verim ze na sustruhu by to problem bol. |
vyrobit kotouč problem? nevim mam na kmx zadni robeny a už rok jezdim a pohoda, a je uplně stejny jak ten stary (akorat bez prasklin a ryh ) |
povrchovo kaleny? Zaujimave... co sa potom asi deje, ked sa ten povrch zoderie? |
Ja ho vyrábam z akehokolvek mäkkého materialu aký sa da zohnať.Kalený nemôže predsa býť .Zvýšenim tvrdosti by sa minimálve opotreboval,vyleštil a tym by sa znížil sučinireľ trenia.Nemá význam ho ani zušľachťovať.Skrátka aký plech zozenieťe z toho ho dajte vyrobiť.Ide vždy o peniaze.staršie ak sa ešte daju treba preronmat a prebrusiť,samozrejme aj brzdové pltničky.Je to jedna z najednodechšich súšiastok na moto.Odlahčovať ho tiež môžeš,pohraj sa s kruzidlom a budeš mať aj pekné motývy. |
tot by mazaujimalo... ci je to vhodna uprava alebo nie, ci sa nemusi zvacsit hrubka kotuca... bicykle maju vrtane kotuce ako su ako ziletky takze na moto by nemusel byt spevneny, alebo hej? |
a este k tomu keleniu kotucov, zakalene mohli byt ked tak od brzdenia... videl uz aj zvlnene kotuce ale to bolo na aute... |
Pokial viem, tak casto sa vyrabaju kotuce s liatiny(napr. aj automobily) alebo som vidaval aj z nerezu. |
Material na kotuce nie je nic specialne. Bezna konstrukcna ocel strednej pevnosti, pripadne antikor. Bez kalenia ci zuslachtovania. Pri kaleni by mohli vzniknut mikrotrhlinky a pri brzdeni by sa to aj tak popustilo a pripadne aj skrutilo ci prasklo. Robit kotuce na sustruhu by bola trosku velka onania. Idealne je dat si to vypalit z plechu laserom. Potom to treba prebrusit na rovinnej bruske. Cena cca 100,- material, 100,- rezanie laser, 200,- brusenie. +- Vyhodou je moznost urobit si akykolvek design kotuca. |
Materiál na kotúče by mal byť z legovanej ocele a teplotne stabilný pri min.600 C.Napr 1.4835. |
Tu sa nieco v podobnom duchu uz riesilo: motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&tid=164 |
hej, asi tak nejak, na moju moto stoji neoriginal kotuc 3 litre, original 5,5 litra a chalanisko mi ho vypalil za liter |
Nemate iekto nahodou kontakt na toho manika co vyrabal brzdove kotuce? Kedysi tu inzeroval,ale nemozem ho najst. |
no dufam, ze som nasiel spravne cislo a meno: mal by sa volat Dano a cislo je 0908 945 598 |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 65142 | Včera: 193241