Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Včera okolo obeda som šiel po Dubnici primeranou rýchlosťou asi 40-50 ked v križovatke mi nadrzovku vletelo do cesty auto ktore ma videlo. Uhol som sa mu, na brzdy, no nebolo kde uhnuť a predpokladam že v asi 20 km/h som kolmo trafil obrubník asi 15 cm vysoký. Počas nárazu som mal brzdy už pustené. Hovorím nič, idem to domov pozrieť, na mieste nebolo nič vidieť. Po ceste domov som zistil že pri brzdení prednou je cítiť mierne kmitanie páčky a motorka brzdí nerovnomerne, dá sa na tom chodiť, brzdný učinok nestráca, no neni to príjemné a je to cítiť hlavne v nízkych rýchlostiach. Na oko neni nič vidieť, ani ked sa koleso točí neni vidieť krivý kotúč, len ked sa pozrem pri platničku počas točenia kolesa na mieste, vzniká tam medzera cca. 0,5 mm. Idme sa odviesť, či nebude dojebané aj niečo iné: v 100vke pustím riadidlá, moto ide rovno, netrase s riadidlami ani nič iné, len pri brzdení to cítiť.. Bude to ,len, krivý kotúč?? Prosím Vás neviete kde mi ho vyrovnajú a za kolko, bude sa to dať vyrovnať ked je krivý len cca. 0,5mm?? Už som čítal neaké diskusie o rovnaní kotúčou, no neviete kde by mi to spravili v okolí Dubnice alebo Trenčína??? Prosím poraďte. Za každú odpoveď ďakujem. |
Na tvojom mieste by som zašiel niekam do servisu dať si pozreť ráfik. Ak ti pokrkvalo kotúč na 99% máš kryvý aj ten. Nečudoval by som sa keby ti potrhalo kordy v pneu ale to nemusí byť. Ak ti začne sfukovať tak to môže byť tým. Inak s tým kotúčom ti nepomôžem. Veľa šťastia. |
pozri si inzerciu tu na MR. urcite je tu nejaky inzerat ohladom rovnania kotucov... |
Inak, to, ze ti to pri brzdeni hadze dopredu dozadu, mozu byt aj loziska v riadeni. Nerobi ti to aj, ked ides po nerovnostiach? Mne ked to spravil, myslel som si, ze mi ide odletiet predne koleso. Skus, ked stojis, zabrzdit predne, ponarat vidlu a pozerat sa na nu zo sedla. Tam, ako je taka guma (asi proti prachu), sa mi to posuvalo asi milimeter. Ale moze to byt aj ten kotuc, ale to uz skor disk... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Leader (03.05.2008 11:07) |
guma odvčera vobec nezmenila tlak, a v roznych rychlostiach som sa pozeral na rafik a ten ide uplne rovno, motorka ide uplne rovnako, len pri tom brzdeni.. Teraz ci je krivy kotuč alebo raf... A raf sa da narovnat?? Lebo nikomu sa nechce davať ťažke prachy na novy kotuč a nove koleso... Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (03.05.2008 11:08) |
Skus u motomira v BN...chalani tam rovnaju tlmice,natahuju na stolici aj kostry..mozno robia aj kotuce alebo cosi take....skus sa s nimi spojit...urcite ti poradia... |
podla mna to nebude kotuc to skor ten raf...sak co by ho pokrivilo ked si s nim do nicoho nenarazil alebo tie loziska jak sa tu uz spominalo |
Leader: vyskusam, len to asi ne, lebo uz som pisal ze ked stojim pred motorkou sa točím predným kolesom pomaly, je vidiet trosicku rozdiel vzdialenosti od brzd. platnicky po kotuč, v jednom mieste sa kotuč odchíli od platničky asi o 0,5 mm. |
Keby si mal krivy rafik tak pri vyssej rychlosti ti zacnu kmitat riditka ak sa nemylim? |
To s platnickami sa ti moze zdat. Pol milimetra nie je okom moc dobre viditelne Okrem toho by sa ti pri akomkolvek toceni kolesa stale zabrzdovalo, odbrzdovalo. |
Leader, ale ked pise ze ma nerovnomerny brzdny ucinok tak to asi s loziskami nebude. Ale ak ma krivy kotuc tak casom to moze vyhejglat tie lozicka? |
Nerovnomerne brzdenie moze znamenat vela veci. Mozno tak vyhodnotil to, ze sa mu vidla kyve v okularoch dopredu, dozadu. Netvrdim s istotou, ze to su tie loziska, ja len hovorim, co by sa mohlo stat narazom na obrubnik, ak vobec daco. |
No mne sa tiez vidla kyvala v hlave riadenia az tak ze na konci tlmicov to bolo 1cm ak ne viac teraz iba citim pri zastavovani ako mi to nerovnomerne brzdi a sklbe to celou motorkou... |
No na tom kryte žiadna medzera nevznika. To s tym rafom sa mi tiež nezda že by som hentaku liatinu zohol, ale ako by som zohol kotúč ked rana bola na koleso??? A pri roznych rychlostiach som pozeral na raf a ide pekne rovno. Ja to vidim jedine na ten kotúč. A nepribrzdovalo by ma to, pretože platnička sa len jemne dotkne kotúča tam kde je krivý. Za bežnych okolnosti je platnička od kotúča v takej extra malej vzdialenosti že tu medzeru ani nevidiš. No ked sa pozrem na tu medzeru a roztočim koleso tak vidim že medzera sa meni cca o pol milimetra. A pri takej malej vzdialenosti je pol milimetra dosť. Pojdem do pneuservisu, tam majú stroj na vyvažovanie kolies, uvidim aku hodnotu ukáže. |
no mohlo sa ti stat ze raf pri naraze zapruzil a kotuc skrivil lebo sak je chyteny na rafe nie?raf sa vratil naspet ale kotuc nie |
zego: to je asi najpravdepodobnejšie... uvdim čo kto ešte napiše |
VaranDriver07 ak teda mas varadero tak by si mal mat aj hlavny stojan, daj si ju na hlavny stojan tak aby si mal vo vzduchu predne koleso,koleso rozkrut a hned zistis ci je disk zohnuty alebo ci ma odchilku..podla mna asi nebude mat kedze pri pustenom volante nebadas ziadne negatyvne veci..ale pozor ak pri brzdeni citis pulzaciu na brzdovej packe tak mas kotuc prihnuty a to nieje dobre pretoze ak budes na tom dalej behat tak sa stane ta vec ze casom platnicka ti bude nerovnomerne drat kotuc a potom budes musiet kupit len novy..takze koleso dole a daj si vyrovnat kotuc kym nieje neskoro..robi to moj kolega na profesionálnej urovni. |
Motorado: super, to sa hodí. A kde to robí? Za akú cenu to spraví? Keby mu ten kotúč pošlem poštou a ked mi to bude posielať späť by som mu na dobierku zaplatil.... Mohol by si mi dať na neho kontakt? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 254858 | Včera: 174711