Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim mam taku otazočku , Chcem si kupit novu baterku tak som vymontoval staru a kukam ma parametra 12V 3Ah , no ale v manuale k motorke je pisana 12V 6Ah . |
Kludne tam daj 6Ah dlhsie ti vydrzi,ale kedze mas moto bez el.startera staci ti aj 3Ah.Ah je len kapacita 3Ah=3 hodiny mozez z baterky odoberat prud 1amper-6Ah=6 hodin mozes z baterky odoberat prud 1amper. |
spravne este ked mozem podotknut hlavne aby ti to voslo rozmerovo do skrinky na baterku ,ked ze nemas starter nemusis to amperovo prehanat ,ale ako sa vravy koni nieje nikdy dost a lepsie je mat ako nemat |
Pri kúpe baterky ešte záleží na tom, či máš klasickú, ( s tekutým elektrolitom), alebo gelovú. Na trhu sú oboje. Ak je na tvoje moto určená s tekutým elektrolitom, gelovú tam nesmieš dať, lebo by sa zničila. Gelová vyžaduje iný systém dobíjania, ktorý je riadený procesorom. Naopak, ak máš dobíjaciu sústavu stavanú na gelový akumulátor, dať tam starý typ s tekutým elektrolitom je možné. |
Nagel nič v zlom ale jo to somarina čo píšeš.....poznám týpka čo má GSX-R 750 a mal tam klasickú kyselinovú baterku, dal tam gelovú a šlape bez problémov.... |
a aky je vlastne rozdiel v bateriach? kyselina a gelová? dufam ze ma nez...te...ale nebudem vitvarat novu temu |
Rogid do kyselinovej sa musíš občas pozrieť a doliať destilovanú vodu, gelová je bezúdržbová, netreba do nej nič dolievať ale pri nabíjaní sa musí nabíjať dlho a malím prúdom....thats all |
ani kyselinove sa uz nemozu otvarat a dolievat..ked si kupis novu je na nej napisane neotvarat. |
este k tym gelovym tie treba nabijat specialnimi nabijackami ze ? |
Ja mám doma nabíjačku s prúdovím tiristorovím obmedzením (home made) a nadstavím si prúd aký potrebujem....takže čo je špeciálna nabíjačka???? |
No vidim to na tu kyselinovu Konecne mi pojdu smerovky |
Klasická batéria sa ťažko nahradzuje gelovou (a naopak), lebo majú rozdielne rozmerové rady. Rovnaké sú asi iba 12V/4Ah. Klasiské sú vyššie a užšie, ako gelové, takže nevojdú do držiaka. JURAJ77: tvoje výpočty nesedia - z 3Ah baterky nemôžeš 3 hodiny odoberať 1A prúd... |
josi: mna v škole učili presne to čo tu bolo povedané(JURAJ77)....definícia 3Ah batérie....možno odoberať z batérie prúd o velkosti 3A po dobu jednej hodiny...... A to som na začiatku hovoril že aká krátka a výstižná téma....no hovnoooo niekto vždy mudrovať musííííí |
ja som spokojny som sa dozvedel co som potreboval , a s tou nahradou klasickej za gelovu myslim ze az taky problem nieje kuknite si stranku www.nauto.sk/e-shop/baterie+1021/ na trhu je dost velky vyber |
1milanesku69: to nie je mudrovanie. Ak nechceš byť múdrejší, ďalej nečítaj! Skutočná využiteľná kapacita záleží od vybíjacieho prúdu. Menovitá kapacita štartovacej batérie je udaná pri 20 hodinovom vybíjaní (C20). To znamená, že 3Ah batéria má 3Ah len ked ju vybíjaš prúdom 0,15A. Pri 1A má podstatne menšiu kapacitu. Jasne že ak je vybíjací prúd menší ako 0,15A, skutočná kapacita je väčšia, ako 3Ah. Školy s neelektrotechnickým zameraním si to zjednodušujú. |
ved 3Ah = 1Ax3h, alebo 3Ax1h (tych kombinacii je dost...) ved uz len podla jednotky nie? a ten vybijaci prud mi tiez nejako nejde do hlavy. Ved ak chces vediet ci mas baterku dobru alebo zlu tak ju odnes do nejakeho dobreho autoservisu a tam budu mat pristroj co zmera celkovu kapacitu baterie a napise ti ci je dobra, alebo ju mas vymenit a tu kapacitu ti uda v %ach. josi a 1milanesku69 sorrac ze sa do toho miesam, este nakoniec ja dostanem na drzku Upravené 1 krát. Naposledy upravil kubiak1 (24.03.2008 22:40) |
To ze je baterka KO si zistim aj sam s multimetrom to uz som cosi na tej skole pochitil. a je strasne stara to je lepsie vymenit. |
kubiak 1: naozaj to nechcem preťahovať, ale ak budeš vybíjať 3 Ah baterku prúdom 3A, dostaneš s nej pri tabuľkových 25°C len 1,45Ah. A ak nájdeš autoservis, kde ti zmerajú kapacitu motobatérie, daj mi prosím ťa vedieť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (25.03.2008 9:31) |
josi napis mi SS dam ti adresu kde ti to zmeraju ale mozno mas pravdu ved genius nie som ani zdaleka oblukmt: ty doma z multimetrom prd zmeras lebo taky doma co ti mera kapacitu akumulatorov nemas. Co s toho ze zmeras ake ma napatie... Ja som tak dal z auta bateriu do servisu oni ju nahodili na taky pristroj a ten mi vytlacil blocek na ktorom ti pise ze ci ju mas dobru alebo vymenit a kolko ma kapacitu v %ach. Kazdy normalny servis na auta by to mal mat ked napajaju auta cez riadiacu jednotku. |
oblukmt-podla mojich skusenosti ti staci 12V/3Ah bateria ked mas len nakopavacku, lebo za 2-3 roky odide tak ci tak/otrasy, pady a pod./ a budes musiet kupovat novu. Neviem aky je tam cenovy rozdiel ale podla mna tie usetrene love daj do gum alebo do inych zivotupotrebnych veci. A problem " ze za ako dlho sa vybije" je nepodstatny, lebo asi nejazdis v noci bez dobijania 300 km od domu. Alebo ano? |
krampus no v noci nejazdim to mas pravdu ale na motorke musis svietit cely den aspon tak nas na autoskole ucili Upravené 1 krát. Naposledy upravil oblukmt (25.03.2008 17:04) |
oblukmt ty si ma furt nepochopil ja ked som kupil TZRku tak bola tam baterka v ktorem som stale nameral 12,4 V a ked som zapol starter tak neroztocila ani motor, len relatko. Cize som kupil novu a odmeral na nej napatie 12,4 V a toci jak salena. Napetie v clankoch byt kludne moze ale baterka ma stratene Ampere. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kubiak1 (25.03.2008 18:03) |
Josi ja viem ze pocty nesedia,ale chcel som to napisat co najjednoduhsie aby chalan pochopil. |
1milanesku69 - somariny nepíšem. Ak má moto systém dobíjania určený na gelový akumulátor, je jedno, či tam je akumulátor gelový alebo s tekutým elektrolytom. Vtedy to funguje. Ak je však regulátor napätia staršej konštrukcie, určený výlučne na staré akumulátory s tekutým elektrolytom a dáš tam gelovku, veľmi skoro ju zničíš. Pozri napr. www.elweb.cz/forum/forum.php?prispevek=40675#id40680 |
Suhlasim s kubiak1 Ked som este jazdil jawkou, vypadla mi baterka a niekolko desiatok metrov som ju tahal na kabli, a potom sa odtrhla. Napatie sice bolo cez 12,5V ale na volnobeh to skapinalo. Spravalo sa to akoby bol niekde skrat. Dlho som hladal zavadu a nakoniec bola v hajzli baterka. |
Este by som sa rad podelil o skusenost s Ah. Silnejsia baterka nemusi byt vzdy vyhra. Do mojho piana som narval 100AH baterku (predpisana je 70) a jazdil som prevazne v meste.Za dva roky odisla. Viac elektrikarov sa zhodlo, ze pri castych startoch a kratkych jazdach ju jednoducho nestacilo dobijat naplno a dostavala na chrapu. |
kubiak1: tie testery, čo používajú v autoservisoch vyhodnocujú údaje na základe vnútorného odporu. Sú to hračky na ohúrenie zákazníka. Pár som ich testoval a mám na ne nelichotivý názor. Navyše mu musíš zadať vybíjací prúd podľa niektorej normy (je tam 4 - 5 možností) a pochybujem, že v autoservise poznajú vybíjacie prúdy na motobatérie. Skôr by som doporučoval špecializovaných predajcov autobatérií (s vlastným servisom) |
A co na tie vase baterky policajti? Lebo ja som pocul ,ze kazde pridavne svetlo musi byt schvalene... |
jazvec 100Ah hehh ved taku mame my v traktore ale je to pravda ze naj. je ked je tam taka ak a ma byt lebo da tam clovek silnu tak odijde regler alebo baterka, dam tam slabu tak nedaj bohu niekde ostanem vysiet. A to, ze ak je regler stavany na gelovu baterku tak nema sa tam davat obycajna moze byt kludne pravda, to ja neviem, ale poznam STRASNE vela chalanov co si do starych moto ako je honda mtx, honda nsr a pod. dali gelove a v poho im to ide. Takze no, zbytocne fylozofujeme asi uz hehh proste baterky su swine tak baxa na ne |
Cawte baterka ma este jeden zaujimav perameter ktory tu este nebol spomenuty. |
Nagel ako zistim aky typ reglera mam ci mam stary co je len na kyselinove alebo novy co je aj na gelove ? mam Yamahu DT 125R 96´ ??? |
Kubiak ludia radi pouzivaju tieto dieselove motory na stavby traktorov |
oblukmt, tak vidis ako super je dat sem jednoduchu otazku. Banda znudenych elektrikarov si tu oprasi spomienky na teoriu. Tam zapadam aj ja, tak co by som nepridal. Kapacitu si informacne zmeras aj ty. Zataz cerstvo nabity akumulator napr. ziarovkou u ktorej vies ze ma 21W a je na 12V. Spotreba bude cca 1.75A. Pripoj voltmeter na baterku a kontroluj kolko ma voltov. Ak ti pofrci aspon pol hodinu s iba miernym poklesom napatia, este ju nevyhadzuj |
Bohaca to aby som zacal hladat labáky zo strednej , stare dobre elektrikarske schemy |
oblukmt, tak to Ti neporadím. Ale nešpekuluj nad tým, daj tam obyčajnú s elektrolytom, je lacnejšia a nič tým nepokazíš. Gelovka je síce trvácnejšia, ale jej reálna hlavná výhoda je najmä v tom, že keď ju nakloníš, trebárs pri padnutí motorky, tak Ti nevytečie elektrolyt, ktorý je silne žieravý a poleptá na motorke jej súčasti. Keď máš v poriadku dobíjanie, aj obyčajná baterka Ti vydrží 5-6 rokov pri normálnej starostlivosti. A dovtedy hádam aj motorku vymeníš. Čao. |
Kupil som tam gelovu kua nebudem na mojej motorke setrit Konecne mi klakson vreští , smerovky blikaju parada . Uz ma nebavilo ukazovat rukami aby ma daky plechovkar nepresiel |
Oblukmt: Len pre zujimavosť, je to kyselinova batéria, ktorú treba pozriet t. zn. má priesvitný obal a určite sú na nej dve rysky max a min., ak je min. , treba otvoriť štuplíky odšrobovaním alebo povytiahnutím, doliať do úrovne max. destilovanou vodou pod úroveň závitou. Všetky nalievacie otvory nechať odšrobované a nabíjať pomaly nabíjačkou. Po dobytí nodpojiť nabíjačku, nechať ešte tak 20 min otvorenú kvôli odparovaniu plynov a až potom našrobovať stuplíky a zapojiť do moto. Ale ak s tým nemáš skúsenosti tak radšej si kúp bezúdržbovú alebo gelovú batériu, ale ako vidím tak si sa už rozhodol a myslím že správne! |
horcicak stalo sa uz sa v motorke vozi gelova |
Ja mam tiež podobny problem z baterkou, napetie ma v poho no keď ju pripojim na záťaž (štarter) jednoducho zdechne. Je už stará a nemá tu kapacitu čo by mala mať musim kúpiť novú. A tu je centrum problému akú velkosť (fyzická). Nikde v manualy som nenašiel rozmery, ktoré by tam sedeli. Keď ju meram tak zisťujem že mam asi atyp, čo sa mi nechce veriť jedine že by tie údaje o rozmeroch batery (new) bol len cca. No nechcem si objednať baterku stým že nakoniec zistím že ju mám o nejakých pár milimetrov povdzme širšiu a už ju do priehradky na bateriu nemam šancu zmetiť. Honda CBR600F2001 12V/8,6Ah |
LIEHO: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Sonny (31.03.2008 20:25) |
Pridam aj ja svoj postup ako zistiť či je baterka OK. Takže zmeriam nap. na baterke a stále ho meriam a začnem štartovať. Pri štartovaní by nemalo napätie klesnúť približne pod 10V. Po naštartovaní by malo byť nap. približne 12,8V - 13,4V, záleží v akom stave je baterka.Inak niekde som čítal , že baterka z auta si dobije svoju energiu, ktorá bola použitá na naštartovanie studeného motora až po približne 30km jazdy.Samozrejme to platilo za ér škodoviek a pod. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bugy (31.03.2008 20:43) |
Lieho sak si kup radsej rozmerovo mensiu , sak baterku este zaistujes gumickou nie ? |
Chlapci na baterke môžete merať volty aj mesiac....mal som baterku ktorá mala dvanásť voltov ale ked som chcel natočiť tak ani prd....baterku treba merať pod záťažou...je na to špecialny merak s odporovím drôtom a indikátorom z led diod....ked ho priložíš tak sa ti ohrieva ten odporový drôt a pekne vidíš či ti drží aj pri záťaži 12 V alebo pekne klesá doluuuuuu....až do večných lovíšť okolo 6 voltov |
nazdar bikeri, |
Lieho: mala by tam ísť YTZ10S-BS s rozmermi 150x87x93 mm. Sa divím, že máš problém, tie rozmery sú normalizované, používané všetkými výrobcami. |
josi:mozno ze chodia ale ja nie, nchcel so nikoho urazit, len mi niektore teorie prisli naozaj zabavne |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 129840 | Včera: 233927