Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Viete niekto o motore ktory pracuje na 5dob?stale niekde citam ze nejaky Jara cimrman vynaliezol 5-takt(sanie-stlacenie-vzplanutie-vyfuk-oddych) a ma ho nejaka moto?alebo je to len vymysel? |
ducati mala 6 takt, dva protibezne piesty, kombinacia supatkoveho rozvodu, sialenstvo... |
Podľa mňa len výmysel... Ale mňa raz napadol 6-takt (nasávanie, stláčanie, uvoľnenie, stláčanie, výbuch výfuk) Malo by to za dôsledok teplejšiu zmes, no neviem... |
jawa má5 takt 1x vzplanutie 4x ništ a ked sa jej moc chce tak si to zopakuje! |
oddych?vtedy by to netrhalo alebo co? vtedy by bol aky vykon toho motoru? ze oddych ja skapem Upravené 1 krát. Naposledy upravil jaro172 (03.03.2008 19:06) |
Pozri obrázok - ducna 6takt |
a 5 takt je, pozrite si wikipediu, prve 4 su rovnake ako uz bolo spomenute a piaty je zaozaj nazvany "refrigeration" cize oddych, znova urobenie cerstvym. Vynalezca ujo Delautour vraj o 30% efektivnejsi. |
aceraspire: Jasné, veď to vie aj dieťa... Upravené 1 krát. Naposledy upravil berobi (03.03.2008 19:09) |
Cim viac taktov tym mensi vykon...naco plitvat vynalozenou pracou na pasivne takty? Niekedy sa pridavala dalsia doba na dokonale vyplachnutie valca, asi kvoli emisiam ci co... |
tak to neni odrb.a ma ho nejake moto?ta dukati je brutus. |
ale bnolo by to zaujimave nizko otackovy dvojtakt to si ani predstavit neviem |
o tom som pocul.asi kvoli spotrebe |
Jara cimrman je vymyslená postava. Hlavne že tu rozoberáte somarinu. Vy ten 5-takt nakoniec spravíte |
max1:uz mam doma poskladany ventilovy rozvod(chcel by som vydet ako je na vacke spraveny oddych |
dvojtaktne naftaky su, sergej a nejake americke ponorky ho mali, ako lodne motory sa pouzivaju doteraz, ked sa nastartoval ten sergej, tak vypadavali okenne tabude z ramov. Tie motory pouzivali suprudove vyplachovanie, vyfukovy ventil bol tanierovy ako pri beznych 4 taktoch a preplnovane to bolo rootsovym cerpadlom, koli vyplachu a prebytku vzduchu, pekna strojaren. Emisie to prekracovalo uz vtedy.... Lenze pozor, vsetko co sa teraz prezentuje ako novinka bolo uz davno vymyslene, len na to nebola technologia, dvojtaktne diesle sa znova ozivuju a prepracovavaju. Aky velky come back to bude, zatial nikto netusi Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (03.03.2008 19:33) |
poweredby: Ach...3 krát... |
Poweredby, preco nie? |
a ako tak pozeram vymyslel tretry,zubnu protezu,vrtacku,plavky,CD!!!, a JOGURT |
2T diesel so suprudnou vymenou zmesy ma vyfukove ventili v hlave ako 4T experti... |
misobikerodborne je to expanzia ako tlakovy,expanzna nadoba je co?tlakova nadoba |
no iba jeden, vyfukovy, sanie je kanalmi ktore su tvarovane tak, aby si sani sa vzduch roztocil ako vir a napomohol tak zmesi k lepsiemu premiesaniu. Je to kombinacia rozvodu piestom a OHV alebo OHC. Piest riadi sanie, tanierovy ventil vyfuk. |
Máš postreh, ale explózia vytvára expanziu, že? |
mame 5 takty?dobre |
Miso, tych ventilov mozes mat v hlave aj 4,5... ale kedze tieto motory nedosahuju velke otacky, nemaju ventili velku zotrvacnost a preto mozu mat vacsie rozmery, napr. teda 1 na hlavu. Sanie byva vacsinou do valca pomocou rotsoveho duchadla, kluka sa maze podobne ako na 4T kedze sa vsetko odohrava nad piestom... |
Otvorenie ventilu - nasávanie - zavretie ventilu -stláčanie - iskra - výbuch - rozpínanie - otvorenie ventilu - výfuk - zavretie ventilu. |
aceraspire: To bol jednokoňový pohon na dva takty...1.pravá-2.ľavá Upravené 1 krát. Naposledy upravil berobi (03.03.2008 20:20) |
tie 2taktne diesle maju aj vstrekovanie |
blackdog:len to si pisal jeden ventil ma ich byt viac: |
vztahoval som to ako jeden typ ventilov. Toto je uz dotahovanie za slovicka Upravené 2 krát. Naposledy upravil miso251SK (03.03.2008 20:30) |
Veď práve pre tie výhody a celkovú jednoduchosť oproti štvortaktom sa pýtam, že prečo sa asi nerozšírili. A keby to malo ešte aj dúchadlo... |
tato doba podla mna uz nepozna vedatorov, vynalezcov, iba inovatorov... |
jarro, vyzera to bohovo, aj to chodilo ? Ake vlastnosti to malo co sa vibracii a prehrievania tyka ? |
Mne tie reči o "oddychu" trochu pripomínajú stirlingov motor... ale nie je to oddych, ale chladenie. |
jarro |
Mal som v diplomovke zadane navrhnut vlastny navrh nekonvencneho spalovacieho motora. Ked uz bol takmer dokonceny zistil som ze uz take nieco existuje... |
Previezol som sa na tom len par krat lebo blbla prevodovka. Bralo sa to ale pripadalo mi to ako na diesli kedze som to nemohol vytacat a nebolo este dokoncene chladenie a mazanie hlavy. Vzdy som to len nagebril s vazelinou a povozil sa pokial to nebolo zerave... |
jarro: povedz viac o tom motore, ako si ho konstruoval, ako dlho to trvalo ..., viac foto |
ajajaj-nafta sa musidostat do valcov samostatne od vzduchu a strieka sa pod dost vysokym tlakom.aj stare komorkove dizle maju trisky.a nemaju skrtiacu klapku |
inak ten 6stroke z duknackeho motora je dvojtaktny vrch kombinovany so stvortaktnym spodkom, t.j. protibezne piesty - hlava obsahuje klukovy mechanizmus, ktory otvara kanaly vyfuku aj sania, plus v kanaloch hlavy su membranove ventily ... na tej stranke je to dobre rozpisane |
Viac foto nemam lebo vpred 10-mi rokmi som nemal o digitale ani sajnu. |
poweredby-na naftu ide kazdy karburatorovy dvojtakt len musi dosiahnut urcitu teplotu |
ajajaj:ajajaj. |
Napr. ja keď som mal pioniera (dááááávno) a nemal som benzín iba naftu, tak po chvíli rozťahovania chytil. Ale sa musel poriadne nahriať novinami |
To je skvost! Koľko taktový asi? |
stary napad, funkcne ale caka to zas na materialy, typujem na podobny prblem ako wankelov motor, problem s funkcnymi plochami, mazanim a tesnenim |
a žerte to ja som kukal jak puk tie kolieska omg pekná práca |
a co to zere? no ja myslim ze v tom videu co posielal berobi musi byt teda riadna odporova sila cize treba vela mazat lebo kto maze ten jede |
Velmi pekna diskusia ! Ale nemyslim si, že spalovacie motory budu mat nejaku dlhodobu perspektivu. Pri sucastnom tempe spotreby PHM a pri ich cene sa budu hladat ine alternativy... |
co je to dlhodoba perspektiva? |
mzetz150: myslíš prekvapenie ako pred 30 rokmi? Video Killed The Radio Star!Anastala nová doba |
BMW pouziva uz teraz vodik a stale sa jedna o spalovaci motor...takze nevykapu... |
BMW ma jedine potesilo, este nech vynajdu sposob uskladnenia vodika, nieco nenarocnejsie na vyrobu ako elektrolyza a ideme slapat ne vodiku, hlanve nech to ma manualnu prevodovku |
Miso, ten hindenburg ma presne taku istu smolu ako tato zenska... |
smola bola Nemcov, pretoze im nedoslo, ze umele vlakna porac letu indukuju staticku elektrinu a USA im nepredali helium a tak boli donuteny pouzit vodik |
rixo: to je obdoba jednovalcového stabiláku SLAVIA, starší vedia o čom píšem... |
pohon polnohospodarskych strojov ako mlatiacky a ine, pila sa s tym dala pohanat, vselico.... |
To.. : Ja netvrdim, ze spalovacie motory vykapu, tiez som mal na mysli ten Vodikovy pohon. |
JJ, ten hrubý výstupok na hriadeli poháňal cez plochý remeň rôzne zariadenia na uľahčenie manuálnej práce. Mohlo to byť aj dynamo na výrobu elektriny na pohon elektromotorov, ale poháňal aj menšiu tkáčsku alebo šijaciu dielňu- vtedy mali mašiny centrálny pohon cez dlhú hriadeľ a každá mašina bola cez plochý remeň napojená na centrálnu hriadeľ. Ale boli to aj dvojvalce a iné väčšie stabiláky... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 32247 | Včera: 163328