Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Cafte prednedávnom som kúpil horneta a má červenú metalízu, lebo v IT ho mala ženská. Ale to mohla byť len výhovorka pri zatajovaní havarovanej moto. Tak som ju rozobral a nakoniec som zistil že ma chlapík neklamal ozaj ani náznak že by dačo bolo robené z rámom alebo s tlmičmi a tak....(vtedy mi odlahlo). Ale teraz k veci pri rozoberaní som natrafil na dve veci pri ktorých mám trochu problém. A tak sa pýtam: |
1. Nádržka, ktorú máš na prvej fotke slúži ako vyrovnávačka pre chladiaci systém. Musí v nej byť chladiaca kvapalina, máš tam risky min. a max. |
Horneťáci - dajte sem pls. ešte zopár dobrých rád a trikov na čo sa zamerať v takej bežnej údržbe čo si vie priemerne technicky zdatný KUTYL s.r.o doma opraviť a nastaviť sám. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JohnyTN (29.02.2008 19:44) |
JohnyTN: dobré je namazať brzdové kotúče vazelínou....vieš ako sa hovorí: kto maže, ten jede. |
Nooo, keď má náležité náradie tak všetko, čo sa týka údržby. Upravené 1 krát. Naposledy upravil berobi (29.02.2008 19:56) |
LuboooS - inak trochu mimo tému - sa budeš smiať, ale ešte v praveku horskej cyklistiky raz čuráci zo srandy natreli chalanovi ráfiky vazelínou a čakali čo bude ... Nikto to nechápal, ale brzdy chvíľu nebrzdili pokým sa vazelína nezotrela z ráfikov. Potom brzdný účinok vzrástol o 100%, ale strašne začali pískať. Zopár dní na tom jazdil ale potom vymenil gumičky (akoby sa od vazelíny naleptali a zmäkli), lebo keď na ceste zabrzdil, tak chodci na chodníku uskakovali čo si mysleli že na chodník vybehla Liazka. |
ten pliesok co hovorite je tiahlo sytica........(teda samozrejme ak dobre vidim)......ved skus ho zatiahnut ...urves lanko na sytici a bude o skusenost viac |
nedotahuj ty nic ten pliesok musi mat volu do stran je to sytic. |
Díky |
Nie nemá - iba sa rozsvieti červená kontrolka rezervy a keď si to na slnku nevšimnemtak po niekoľkých km, že bllllluuu . Tak kua rýchlo nahmatať ventil a prepnúť rezervu. |
Mne ani kontrokla nerozsvieti a blllllluuuuu a ja vysratý že čo sa moto stalo prvé ma napadlo ako prepnúť na rezervu že ju idem vráti a vyhubujem minulému majitelovi Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hospoder (01.03.2008 9:41) |
A ešte jedna vec Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hospoder (01.03.2008 14:43) |
tu hadicku nechaj tak jak bola.......je to na vzduch do nadrze..... |
skôr by som povedal, že prepad, ak pretankuješ nádrž.....nechaj ju tak ako je |
ma to viac funkciii....jednou z nich je aj to ze:.nadrz nesmie byt vzducho tesne zatvorena......lebo benzinove vypary sa zmenou teploty zvacsuju alebo zmensuju...co by tu nadrz mohlo dokonca aj prevalit.....na starych jawach(aj na babete) to bolo vyriesene tak ze bola na viecku nadrze mala dierka...tot vsjo... Upravené 2 krát. Naposledy upravil majkl498 (01.03.2008 19:47) |
Ja osobne si myslím, že je to vzduch do nádrže, ale nemôžem to potvrdiť lebo som nádrž ešte nemal zhodenú a neviem kam to vedie. Keď som po zime nahadzoval baterku a išiel Sršňovi pomačkať gule na diaľničnom privádzači, pri otáčkach cez 7000 po 2-3 sekundách že -bluuuu skoro až pomaly do zdochnutia motora. Potom po cca 5-10 sekundách drapol a za chvíľu pri točkách zasa to isté. Tak do garáže a ideme na to postupne čo som robil - montoval nabitú baterku. Zhodím bočný panel a zrovna tá hadička zacvaknutá pod baterkou. Tak všetko nahodiť tak ako malo byť a pomeho znovu na privádzač. Plný kotol 1,2,3,4 a pohoda. Takže na to je tam kua jedna hadova žena? Ale ruku za to do ohňa nedám, lebo mi o chvíľu došiel benzín a musel som natankovať. Tak teraz som na rozpakoch, či to náhodou nebolo tým benzínom. |
Konkrétne na FZR600 som mal na viečku nádrže napísané v dvoch jazykoch niečo ako- vzduchotesná neodvetraná nádrž... |
berobi:...fzr 600som mal aj ja...dokonca nedavno.....a mozem garantovat ze tie hadice tam boli...a na viecku neviem co bolo napisane.................daj do bandasky benzin...staci do troch stvrtin dobre ju zatrvor aby bola "vzduchotesna".....daj ju na chvilu na slnko....a ked ju budes otvarat tak zasici....preco asi???......vzduchotesna neodvetrana nadrz je debilina..... Upravené 1 krát. Naposledy upravil majkl498 (01.03.2008 22:45) |
Nádrž som mal zhodenú niekolko krát a u mňa osobne sa na ňu napájajú tri hadičky...dve idú priamo na ventil a jedna (o ktorej som písal) slúži ako prepad, na prebytočné palivo, ktoré sa mohlo dostať z nádže pod viečko. Upravené 1 krát. Naposledy upravil LuboooS (01.03.2008 22:54) |
lubooos:mas pravdu....netrieskas pitchoviny.....ak by nesalo do nadrze vzduch....do karbecov by bez nejakeho pridavneho zariadenia(mam namysli nejake cerpadlo) same palivo nenatieklo..........ved vravim...ma to viac funkciii.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil majkl498 (01.03.2008 23:01) |
majkl:Tak aby bolo jasno- pozri si len niekde presne odkiaľ ide tá hadička. Ona totižto ide z toho gumového zberača pod zátkou. A keď som otváral nádrž, vždy mi spravilo vsssssssp-nasávalo vzduch. A keď som sa raz na nej vytrepal, nevytiekla mi ani kvapka benzínu. A pre upresnenie- benzín na FZRke dodáva čerpadlo a na Hornete ide samospádom... |
pokiaľ moto nemá klasický ventil s kohútom mala by nádrž fungovať na podtlak najčastejšie z 4 válca tým sa palivo dostáva do karbikov |
Inak logika diktuje, že na tej zátke je malý spätný ventil, ktorý pri istom podtlaku v nádrži (vplyvom vyprázdňovania) popúšťa vzduch do nádrže, ale benzín nepustí vytekať. |
berobi:na fzr ti cerpadlo akurat tak doplni palivo do karbecov pred startom ked zapnes kluc...potom je to samospad...........resp. na vela motorkach to tak je..............a ked dava teda palivo cerpadlo tak naco tam su karbece?.....hm....mne ece nadrz na nicom nesparvila ze vssssp...asik si neco nemal dobre.... |
2282:...na kawasaki klr 650 to funguje tak akohovoris, otvoris kohut..a benzin netece...az pri podtlaku....... |
majkl498: presne tak...pokial si nádrž nasaje vzduch po otvorení viečka, niečo je zle zapojené! aj mne sa to v minulosti stalo! treba to dobre pozrieť.....logicky pri vtekaní paliva do karburátorov sa mení objem nádrže a teda pokial tam nemá odkial nasať vzduch, zastaví sa aj prívod paliva.. |
Lubooos: áno, na Hornete |
berobi:stym ked dochadzal benzin na otvorene to robilo aj mne....vrrrrrrrrrrr...ale to kvoli tomu ze sa znizovala hladina paliva v karburatoroch...a cerpadlo tlacilo aby doplnilo hladinu......vzdy ma to nasralo lebo som to dost casto zabudol prepnut na rezervu |
To by tam musel byť nejaký senzor na pozorovanie výšky hladiny, skôr by som povedal, že to čerpadlo fungovalo stále, ale pri normálnom režime cuklo len kedy tedy a to si nezaregistroval. Ja si myslím, že pracovalo na podobnom princípe ako AC pumpa na autách, len na elektromagnet, a keď bola hladina správna, tak nemalo kam tlačiť a bolo správne natlakované. Akonáhle sa hladina znižovala,tlak v komore(na ventile)povolil, tak zase cukaním pridalo... |
no moze byt ze to tak funguje......lebo pri jazde si nevsimnem ci dotlaca.......... |
Podla mňa to bude na nasávanie vzduchu, lebo inde nieje otvor. A benzín si saje podtlakom. Keď máte dole nádrž a pustíte benzín, tak nič neteče. Aj ja mám na ventile dve hadičky. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 284071 | Včera: 210092