Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Je pravda ze, vzduchom chladene 2 takt mozu pri velkej horucave v lete zadret ? Alebo ake mate skusenosti z 2 takt v lete ? |
Joooooo. Ja osobne som Jawku parkrat pozadieral.. ale vždy to rozchodila po par minutach´ Treba dodržiavať pomer olej/benzin, často kontrolovať olej v prevodovke a moc to zbytočne nevytáčať.. Je pravda, že som mal o polovicu odľahčenú kľuku, takže do otáčok sa ťahala výborne.. |
to je velka ale velka blbost,aspon si myslim,sice maju vyssiu teplotu ako vodou chladene,ale nemyslim ze by sa to zapieklo |
Podla mňa je rozdiel aj v tom, či sa bavíme o skútri (ktorý má viariátor a teda motor je takmer stále na najvyšších otáčkach), alebo o motorkách s klasickou prevodovkou, kde tie otáčky pri radení občas aj klesnú...možno pre niekoho blbosť, ale mne sa to zdá logické. |
hmm co ja viem ja mam sice vodnik ale ten prehrejem iba ked mu nalozim do obrovskeho kopca+ladvinka+vonku 35 stupnov a vtedy je to mozne ze sa prehreje ale vzduchace netusim |
no mne ked sa jawka zohriala, tak som zaboha nemohol vyhodit rychlost.......ale podla mna to prehrievanie a zadretie uzko suvisi s tym ako jazdis, ako je moto zatazena, ako je namiesana zmes benzinu a oleja atd. |
najčastejšie príčiny zadretia: slabé odvádzanie tepla spôsobené nečistotou, nedostatočné mazanie, nadmerné zaťaženie čo pri zdravom rozume a trochou lásky k svojmu moto nehrozí |
nemyslim ze je to o otackach odvod tepla za jazdy by mal byt dostatocny (ratam s tym ze nikto neturuje motor na obmedzovac pokial ma moznost preradit a u scootra je to podobne, normalny clovek nikdy dlhodobo nejazdi co to da aj ked ma 50ccm) tak ci tak, motor sa najviac prehrieva na volnobeznych otackach pokial trcis v zapche alebo ides krokom |
pri dodrzani zmiešavacieho pomeru NENI MOZNE !!! |
Mal som vodnik 125 2T.V lete,ked som jazdil po luke najmä do kopca tak sa velmi prehriala(teply vzduch slabo chladil vodu) a moto nemala skoro ziadny tah.Ked som preletel cez potok a schladila sa tak opät 5 minut sla ako raketa a ked za zahriala tak nic.Neviem ako je to zo vzduchacom ale pamätaj si " Zo vzduchom chladeneho motora ale nevytrieskas taky pomer vykon/obsah ako pri vodnikovi "--- mam to od clena tomxx. |
Je to z časti pravda lebo pri vysojek teplote 2T olej nedostatčne plní svoju funkciu a motor sa horšie maže....v lete nezaškodí dat o trocha oleja viac.Aspon ja som to tak riešil na Jawe 350 a nikdy sa nekusla a to som ju vobec nešetril Akurát ešte pol hodinu po mne nebolo nič vidiet Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrac (05.02.2008 19:33) |
caute ja som babetu zadrel v zime ale len kvoli rozpadnutemu lozisku... |
ja som mal simsona no a cez leto to bola hroza chodili sme dvaja ja z bratom rychlo sa prehrieval a za mesiac boli kruzki v p... ale konecne mam vodnika, a ked teraz idem tak sa prehrieva ked idem pomaly ale inak vsetko v pohode |
aj mne na aprilii ukazuje do kopca 130 stupnou ale voda je pod tlakom taze nevrie.. ale na kamosovom turku mi vyvrela voda a aj sviecka mi vypla..ale dolial som vodu vychladla a davaj dalej |
to pocasie ma podla mna len maly vplyv na to najviac ten teren a styl jazdy |
Ja som mal MZ 150 ETZ a v lete sňou nebol žiadny problem ked staci normalne mazat (olej/benzín) je to good.. |
je to pravda podla toho ako jazdis ked ides normalne tak sa da ale ket tomu nakldas v kopci prehreje sa urcite dost |
cez leto by sa malo davat jemne viac oleja do benzinu,aspon ja to tak robim,zase nie velmi,len trosku viac..aj ked problem som nikdy nemal,vela kopcov strmych na 1-2-3 (Sturec, ...) a niaky ucinok som nepocitil aj ked mi raz palilo tesnienie mezdi karburatorom a valcom.. prskalo to a sicalo a smrdelo.. nechapal som.. |
ja mám husky sms 125 a tá si sama mieša olej s benzínom,takže by sa asi nemal prehriať,zvlášť ak budem jazdiť len po meste |
počujte prehratie nie je zadretie.... a ked ju uz prehrejejte tak ona sama zdochne ako ju potom možte zadret ked ju ani nenastartujete ??? iba ked vychladne hmm... |
mojho kamosa 125 sa zohrieva strasne 2valec ze aj po 3 hodinach ked sa dotknete motora je zeravy a este ho nezapiekol je to vzduchac 4takt a podla mna ani u 2takte by to nemalo byt inak vyrobca tu moto spravi tak aby co najviac vydrzala babetu som nezdrel s robil som snu blbosti ze sem nejazdil len na mieste sa snu hral na plnych otackach aj hodnu pri 35 stupnoch bola zerava jak ppp a sla furt takze nezadres tak skoro alebo kamarat sel na skutri do BA a spaet 50km/h na maximalke a nic a najazdil 60km a ani raz nezastavil a slape dalej... |
simson... ty jazdis aj inokedy ako v lete??? |
felesiga: ano jazdim.. Jar,Leto,Jesen.. a Leto je vzdy najteplejsie. a som Śimon |
treba si kontrolovat hladinu oleja v motore a vyhybat sa kolonam, cervenym svetlam, stopkam a vsetko co moze vas a vasu motorku spomalit :D treba tiez spomenut ze vzduchac ma vysiu pracovnu teplotu podla mna a hlavnym chladiacim prvkom motora ja olej a vzduch, neviem vam povedat kolko mam na mojej 500 °C ale co sa vozim s kamosmi co maju 600-vky keby nemali ventilator, ktory im vzdy zopne pri 103°C, urcite by sme v lete dlho po meste nepovozili kedze moja motorka nema teplomer prave si jeden vyrabam s cidlom na vypustaciu srubku oleja. dufam ze rozsah bude stacit :D -50 +199°C potom sa ozvem ... |
Okrem cistoty chladiacich rebier je nutne mat spravne nastaveny karburator, dolezite je vyvarovat sa chudobnemu nastaveniu karburatora. Zmiesavaci pomer oleja treba dodrzat ten, ktory predpisuje vyrobca, viac oleja nepomoze. |
bandimoto:tvoje prispevky ma zarazaju rochu pohnut tou sedou hmotou v hlave by nezaskodilo... |
a k tomu vodniku ked uz mas vodnik tak 99% ma ventilator a mne sa osobne nestalo aby sa mi moto prehriala ak mas dost vody nieje problem a samoska dobry termostat ked zasekava problem je jasny .....2T ked to prehanas zadres kadeco |
Carl Cox2 : Dik ze si napisal aj k teme .. Ale neviem preco ale furt zasahujes do inych tem ...tebe to robi dobre alebo co napis co sa ta pitaju a nie furt .kok..... Lebo kazdu temu co zalozim musis na nej nieco ohovorit atd ... Nie vzlom ale uz ma to SERE |
vzduchac ma trochu inu prevadzkovu teplotu/cca 100-120C/ ako vodnik /70-80/...a zadres len vtedy ak sa dobre nechladi resp mas malu trysky a nemas nastavenu dobre zmes a ho honis velmi |
poviem ti celel leto na simsone plne kotle 60/70 dost ve dvoch a m2t normal podla pomeru jak ma byt a nic aj ked cez zmu som prekruzkoval ale len z rutini lebo som to mal kupene rok a nevedel som jak an tom jazdili predtim a po prekruzkovano stlae rovnak jazdim |
bandimoto:lebo je toho uz tu kopec len treba pouivat vyhladavanie a citat nic viac a ked tu bude neskutocne mnozstvo prispevkov ktore vedu do sraciek....toto ma stve chapes ja radsej ozivim staru temu ako by som mal ako henty kkti pisat 10 prispevkov ohladom simsona ma to vyznam rozhodne nie... |
co? ja som napisal iba 2 temy na simsona kedze som tu nic ine ohladom toho nenasiel,a nemam tolko casu prejst cely web ci tu niekto niekedy nepisal nieco podobne. nic v zlom. |
Na Babette v lete som zadrel piest, ale to bolo horúco a žiaden vietor... Ale na babette zadrieť piest nieje problem, lebo ťaha vo vysokych otackach na nízkej rychlosti... |
Pravda... Skoda len, že som na to nemyslel skôr ako som zadrel ... No stalo ma to 650 SK |
to nieje pravda, motor sa moze zadret ked ma nedostatok oleja, ale urcite nie ked je teplo... ja som do mojej jawasaky lial mozno ten najhorsi (najlacnesi) olej aku sa dal zohnat, v prevodovke mozno deci a stacilo to. mozno ze ked je teplo by bolo dobre davat tam kvalitnejsi olej (pre istotu) co sa ale mojej jawy tykalo, mne isla horsie ked bola studena ako ked bola tepla. si pametam ze ked som ju nakopol rano ze som mal problem sa rozbehnut pretoze mi surovo kapala. nechal som ju ale na volnobehu chvilu, trocha popridavat, aby sa zohriala a potom isla ako delo. a viem to aj preto ze cez to leto som casto bol v terene a musel som to na najvyssich otackach drzat na jednotke aby som sa vyskrabal hore kopcom a nikdy som nemal problem s prehriatim, skor ked som ju vypol a vychladla |
Dvojtakt zadries velmi lahko tak, ze ides dole kopcom bez plynu so zaradenou rychlostou - vtedy nie je motor nicim mazany. Kvoli tomuto problemu mali napr. Trabanty a dvojtaktne Wartburgy volnobezku. |
PegasBoy: ked si vypol zapalovanie a moto ti isla bol problem len vtym ze bola hlava, piest a kanali zanesené karbonom ktorý ke sa nahrial tak začal horieť a tak ani netrebalo sviečku |
Mne bývalý pretekár vravel že pretekárske dvojtakty sa sem tam zadreli po ubratí plynu napr.na konci rovinky pred zákrutou (nie sú vtedy tak mazané a chladené palivom a olejom).Ale preteky to je extrémna záťaž.Ja som dosť cestoval na MZ 251 a napr. po 300km jazde bez prestávky ,som mohol chytiť válec rukou a nespálil som sa. |
zardiet sa moze aj v lete aj v zime. |
raz sa zdare kazdy 2 takt... sveta pravda...aspon si mislim |
najdes tu xxxxx prispevkov staci pohnut rucickami, ked dodrzis pomer oleja tak sa nemas coho bat.a ako kappo pisal. |
Marek750: nie po ubratí plynu, ale pri podradení. Nabehnú ti vysoké otáčky a šupatko karburátora máš privreté. Čiže motor nedostáva zmes, čiže nie je mazaný. Háklivé na to boli konkrétne rýchlostné MZ 125. Ty sa motáš okolo partie z MI čo? |
futu: mal som na mysli JAWU,com si myslis ze z tým karbónom je to somarina ked som to nasiel v knižkách a už som o tym aj počul, mimochodom hovorí sa tomu SAMOZÁPAL, keď jeden týpek vypol motor a motor ešte bežal aj niekoľko minút, dekarbonizoval kanali na valci a už sa mu to nestávalo . |
piestnycap:samozapalna hodnota je ok,to funguje samozrejme. staci dana/neviem aka/ teplota + tlak......ale o karbone som pocul 1 krat.ani necital. |
Mal som J-350 ktorá nie veľmi dobre štartovala,preto som na nej dal spraviť výbrus,ale po tom výbruse mi ju dosť často pridieralo ,hlavne ked som na nu v lete pritlačil,i ked som oleja dával počas zábehu viac(nebolo dačo v poriadku s výbrusom).A urobilo mi to už aj po 2 rokoch jazdenia. |
tu jeden clen generalkuje motory a tie sa zadieraju pocas celeho roka.. |
K téme zadretia už asi ozaj nie je čo dodať. Zadrieť sa motor môže v lete aj v zime, správne nastavený motor používaný v súlade s podmienkami výrobcu sa nemá čo zadierať. |
no jak ja dobre viem ked je motor prehriaty tak straca vykon ja som to zazil na pincli furt som ho duril az startil vykon nehal som ho ochladnut a vozil som sa dalej a samozrejme davat tolko oleja do benzinu kolko treba |
barlac> Ja sa len čudujem, že tá moja kľuka, zrovnávaný valec a hlava dotyčného člena držia a pritom tú motorku nešetrím vôbec. Vďaka mojím v nedostatkom v jazdení som ju minule týral v asi 2km výjazde systémom jedna pohnúť sa kúsok prejsť zapadnúť, pohnúť znovu atď. Normálny človek by sa asi otočil a šiel jazdiť inde, ja sa nerád vzdávam a posúvam svoje možnosti. Ešte ma aj presvedčil vymeniť ložiská na kľuke, čo som vôbec v úmysle nemal. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 142197 | Včera: 148940