Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Brzdenie motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBrzdenie motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Brzdy.

| 1 2 | Nasledujúce

23.09.2010 19:10

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

josi:
A pri "plnom"plyne nie je väčší podtlak pred klapkou?


23.09.2010 20:21

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

magSpinac = 0;

for (;;)
{
rpm = getRPM();
if (rpm > rpm0)
{
if (rpm(t-1) > rmp) magSpinac = 1;
else magSpinac = 0;
}
rpm(t-1) = rpm;
}

magSpinac -> vystup kontrolera na magneticky spinac sktrenia volnobeznej trysky
rpm0 -> volnobezne otacky
rpm(t-1) -> otacky v case t-1
rpm -> aktualne namerane otacky

A ani dalsi snimac netreba.

Alebo este jednoduchsie spinac na plynovy pedal. Ziadne podtlakove spinace a podobe kurvitka netreba.


23.09.2010 20:36

Re: Brzdenie motorom

janoval:

A motor skape na volnobehu :-D

egreš, pri plnom plyne brzdíš motorom?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 20:37)


23.09.2010 20:43

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
Na škode 120 dolu čertovicou áno :-D


23.09.2010 20:52

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
Pri plnom plyne je rýchlosť prúdenia vzduchu na saní menšia alebo väčšia ako pri zatvorenej klapke pri tých istých otáčkach?
Pri plnom plyne je tlak vyšší alebo nižší na saní ako pri zatvorenej klapke pri tých istých otáčkach?
Pri plnom plyne je podtlak vo valcoch vyšší alebo nižší na saní ako pri zatvorenej klapke pri tých istých otáčkach?


23.09.2010 20:54

Re: Brzdenie motorom

:-D :-D :-D tá Čertovica [dobre] :-D :-D :-D

Pri plnom plyne je voľnobežný systém v lepších rodinách "ad acta"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 20:56)


23.09.2010 20:59

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
Jsne že volnobežný systém je mimo ale hovoríme o podtlakovom snímači v sacom potrubí.
Aj tak ma zaujíma či pred klapkou alebo za klapkou.


23.09.2010 21:18

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

papi pravdu mas, chyba tam este else k tej prvej podmienke, ktory by to vypol. Len som chcel ukazat, ze netreba ziadne slozite podtlakove spinace.


23.09.2010 21:41

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

toto som nasiel v jednej diskusii: "U karburátoru byl pouze elektromagneticky ovládaný ventil na uzavírání volnoběžné trysky (sériově spínaný napětím spolu se zapnutím zapalování - původní záměr bylo odpojovat volnoběh při brždění motorem, v sérii se to nikdy nemontovalo, i když vím o několika kutilech, kteří si toto zařízení dobastlili)"

Tazko povedat nakolko je ta informacia doverihodna, ale aspon vieme, ze sa to da. Dasa brzdit s karburatorom s minimlnou, alebo ziadnou spotrebou.

A aj tak sa tesim, ze som sa nieco nove dozvedel.


23.09.2010 22:04

Re: Brzdenie motorom

>:-) Samí Bernoulli :-D Čo tu dávate hlavolamy, súvisí to vôbec s témou ? >:-)

egreš, odpovede predsa vieš >:-)

No a podtlakový snímač môže byť predsa len hadička napojená na navrtanú dierku priamo do difuzora, druhý koniec hadičky sa napojí na tlakový (napr. membránový) mikrospínač a je to... Až tak zložité to zas nie je...Zopne, rozopne, alebo aj-aj...
Podtlak sa dá využiť na rôzne finesy, posilovače, regulátory, blablabla...

janoval, tvôjmu telegramu tam hore moc nerozumiem >:-) . Moc sa mi nad problémom ani špekulovať nechce - tak len nápad, ako by som to asi najjednoduchšie riešil:
Aj podtlakom riadené regulátory predstihu mali východiskovú polohu (na voľnobehu). Stačí na ten "spodný" doraz pridať kontakt, ktorý zabezpečí, aby voľnobežný systém fungoval - je to len vec zapojenia. Pri brzdení motorom sú otáčky vyššie, ako voľnobežné, ten regulátor nie je v nulovej polohe a môže napr. blokovať voľnobežný systém - až do dosiahnutia voľnobežných otáčok - potom ho pustí, aby motor neskapal. Po vypnutí zapalovania sa vypne (voľnobežný systém) zase, lebo sa vypne všetko...

Vyprdnite sa už na to, nech žijú striekačky! :-D


23.09.2010 22:11

Re: Brzdenie motorom

No, medzitým sa tu objavil príspevok (21:41)

janoval, jasne, u Jikovoch to boli amatérske napodobňovania nejakých zahraničných karbecov (Amal? Weber? Dellorto? čo ja viem? >:-), josi ( [dobre] ) to včera aj upresnil, že u Škodovkách to neboli sériové riešenia z fabriky...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 22:13)


23.09.2010 22:11

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
>:-)
S kamošom sme laborovali na mojej Tatre 603 /žrala chodcov/ :-D v spojitosti s ekonomerom a karbecami .Ale nejako sme to nedotiahli tak som ju radšej predal.


23.09.2010 22:16

Re: Brzdenie motorom

môj Bizon žral aj 16/100 km, karbec fí 32 >:-)

Tak som ho radšej predal. >:-)


23.09.2010 22:16

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

hej, teraz som si vsimol, ze josi to tu uz spomenul.

Inak nic to nemeni na tom, ze Albion sa myli. Ak sa nezatvori volnobezna tryska/kanalik, tak motor bude cucac benzin v zavislosti na otackach.

A ten moj telegram hore hovori len to, ze ak su otacky vyssie ako volnobezna a zaroven klesaju v case, tak sa tryska zatvori. Inak je otvorena. Telegram hore je pre procesorik za 10 korun, ktory by to uriadil.


23.09.2010 22:18

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres: ty si mal tatru 603? Ja ti zavidim, raz ked budem mat cas, tak si to auto kupim, nech zere hoc aj jablone okolo cesty.


23.09.2010 22:23

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

janoval:
Mal som ju v roku 1983 a policajti mi namiesto zastavovania salutovali :-D
V zime keď som pustil bufík tak ručička na palivomere robila ventilátor.Po roku išla preč.


23.09.2010 22:24

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

papi: Ale podtlakom riadeny regulator predstihu je tam koli akceleracii, z toho mi vyplyva, ze ak budes akcelerovat, tak si odpojis volnobeznu trysku a tym padom ochodobnis zmes, alebo sa mylim? Ale ak by sme spojili tvoj vynalez a moj spinac na plynovom pedale, tak by to hadam aj mohlo fungovat.

Len teoretizujem, s tym karburatorom nemam ziadne skusenosti.


23.09.2010 22:27

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres: :D ako si sa v tej dobe dostal k takemu autu sa radsej ani nepytam >:-) ... No dnes keby si kupim to auto (na nedelne vylety po okoli), tak na spotrebu by som asi nehladel.


23.09.2010 22:49

Re: Brzdenie motorom

janoval, ale ten regulátor sa pohne (podľa nastavenia) až od 2000 -2500ot/min, navyše začne pracovať akceleračná pumpička, takže by to mohlo fungovať v pohode... Asi >:-)

Len pre zaujímavosť: aj na úplne jednoduchých motocyklových karburátoroch (napr. Jawácke) má volnobežná dýza (a nastavenie voľnobehu) výrazný vplyv na zrýchlenie (ale aj na spotrebu ;-) ) - a to až do dosiahnutia cca 60 % maximálnych otáčok. Potom však už nie, všetko ide cez hlavnú dýzu...
(Pre istotu zdroj: ing. Pavel Husák: Sportovní motocykly, Naše vojsko, Praha >:-) )

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 22:50)


23.09.2010 23:04

Re: Brzdenie motorom

pepopep
 Kávičkár 

Ikona

niekedy je dobre pouzit aj zadnu brzdu - hovorili chalani v krcme.


23.09.2010 23:12

Re: Brzdenie motorom

>:-) [dobre] Dokonca obe >:-)


24.09.2010 6:52

Re: Brzdenie motorom

josi
 Kávičkár 

Ikona

egres2: T603 bolo usporne auto. Pri rozumnej jazde sa dalo ujazdit do 10 lt. na special (2.50 Kcs/lt.). Uspornejsie ako Volga 24, do ktorej si musel liat pri vyssej spotrebe super (3 Kcs/lt). Ale Skoda 1000 MBX (2 karburatory) mi zrala 15-17 litrov.
Inak podtlak za skrtiacou klapkou je pri volnobehu podstatne vacsi, ako pri plnom plyne...


26.09.2010 11:36

Re: Brzdenie motorom

Perno
 Kávičkár 

Ikona

ked mas dual sstem drzdenia je ti jedno ktoru stlaci brzdia obi dve :-)


27.09.2010 10:20

Re: Brzdenie motorom

dando
 Bahniak 

brzdenie motorom nie je nejako extra vyhodne lebo motor bezi a tym sa opotrebuje. keby som chodil 50% do kopca a 50% z kopca dajme tomu 100 000km tak pri brzdeni motorom sice setrim palivo/pri EI/ ale stracam rychlost a hlavne motor bezi cize motor by mal najazdenych 100 000km. ak vsak budem vyradovat tak sice palim male mnozstvo benzinu na volnobeh a budu sa drat platnicky pri brzdeni, ale nestracam rychlost a motor bude mat najazdenych iba 50 000km+nejake tie mh na volnobehu, nehovoriac o 50% setreni prevodovky a diferaku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (27.09.2010 10:21)


27.09.2010 10:53

Re: Brzdenie motorom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

skus najazdit 50.000km s motorom na volnobehu, rad si pozriem ako taky motor vyzera.

EDIT: v manuale k motorke mam napisane, ze mam jazdit stale so zaradenou rychlostou, lebo pri jazde volnobehu sa nedostatocne maze prevodovka.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (27.09.2010 10:54)


27.09.2010 19:49

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

matus -múdro....A aj vačky.
...kvak...


27.09.2010 19:52

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Z toho všetkého vyplýva, že motoru najviac škodí jeho používanie.


27.09.2010 20:06

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

:-)))
[dobre]
...kvak...


28.09.2010 8:53

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres: nie len motoru ale aj motorkarovi


28.09.2010 9:23

Re: Brzdenie motorom

Perno
 Kávičkár 

Ikona

tak potom sa budeme na tie moto len pozerat a tlacit ich :-))) :-)))


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 147335 | Včera: 135662