Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Z toho všetkého vyplýva, že motoru najviac škodí jeho používanie. |
skus najazdit 50.000km s motorom na volnobehu, rad si pozriem ako taky motor vyzera. Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (27.09.2010 10:54) |
brzdenie motorom nie je nejako extra vyhodne lebo motor bezi a tym sa opotrebuje. keby som chodil 50% do kopca a 50% z kopca dajme tomu 100 000km tak pri brzdeni motorom sice setrim palivo/pri EI/ ale stracam rychlost a hlavne motor bezi cize motor by mal najazdenych 100 000km. ak vsak budem vyradovat tak sice palim male mnozstvo benzinu na volnobeh a budu sa drat platnicky pri brzdeni, ale nestracam rychlost a motor bude mat najazdenych iba 50 000km+nejake tie mh na volnobehu, nehovoriac o 50% setreni prevodovky a diferaku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (27.09.2010 10:21) |
ked mas dual sstem drzdenia je ti jedno ktoru stlaci brzdia obi dve |
egres2: T603 bolo usporne auto. Pri rozumnej jazde sa dalo ujazdit do 10 lt. na special (2.50 Kcs/lt.). Uspornejsie ako Volga 24, do ktorej si musel liat pri vyssej spotrebe super (3 Kcs/lt). Ale Skoda 1000 MBX (2 karburatory) mi zrala 15-17 litrov. |
niekedy je dobre pouzit aj zadnu brzdu - hovorili chalani v krcme. |
janoval, ale ten regulátor sa pohne (podľa nastavenia) až od 2000 -2500ot/min, navyše začne pracovať akceleračná pumpička, takže by to mohlo fungovať v pohode... Asi Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 22:50) |
egres: :D ako si sa v tej dobe dostal k takemu autu sa radsej ani nepytam ... No dnes keby si kupim to auto (na nedelne vylety po okoli), tak na spotrebu by som asi nehladel. |
papi: Ale podtlakom riadeny regulator predstihu je tam koli akceleracii, z toho mi vyplyva, ze ak budes akcelerovat, tak si odpojis volnobeznu trysku a tym padom ochodobnis zmes, alebo sa mylim? Ale ak by sme spojili tvoj vynalez a moj spinac na plynovom pedale, tak by to hadam aj mohlo fungovat. |
janoval: |
egres: ty si mal tatru 603? Ja ti zavidim, raz ked budem mat cas, tak si to auto kupim, nech zere hoc aj jablone okolo cesty. |
hej, teraz som si vsimol, ze josi to tu uz spomenul. |
môj Bizon žral aj 16/100 km, karbec fí 32 |
papiboy: |
No, medzitým sa tu objavil príspevok (21:41) Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 22:13) |
Samí Bernoulli Čo tu dávate hlavolamy, súvisí to vôbec s témou ? |
toto som nasiel v jednej diskusii: "U karburátoru byl pouze elektromagneticky ovládaný ventil na uzavírání volnoběžné trysky (sériově spínaný napětím spolu se zapnutím zapalování - původní záměr bylo odpojovat volnoběh při brždění motorem, v sérii se to nikdy nemontovalo, i když vím o několika kutilech, kteří si toto zařízení dobastlili)" |
papi pravdu mas, chyba tam este else k tej prvej podmienke, ktory by to vypol. Len som chcel ukazat, ze netreba ziadne slozite podtlakove spinace. |
papiboy: |
tá Čertovica Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 20:56) |
papiboy: |
janoval: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 20:37) |
magSpinac = 0; |
egres2: staci 1 signal - podtlakovy spinac v sacom potrubi nastaveny na trosku vyssi podtlak, ako je pri volnobehu (vyssi ako na volnobeh je len pri brzdeni motorom). |
Chlapi, ak chcete šetriť motor, tak to musíte robiť ako ja. |
Pedro26: |
Nie že by som sa potreboval obhajovať, ale náhodou Dršatu som mal na poličke, tak som prefotil časť 23. strany: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (22.09.2010 21:34) |
josi, ja si už také detaily si nepamätám, kde ako kedy to vznikalo, v rodine boli až traja automechanici (jeden z nich, strýko, ešte žije) a často sa o tom debatilo. Preberalo sa to aj v nejakom časáku (Svět motorů?), riešili nejaké relátko, ktoré tiež ovládalo ten elmag ventil. Čo ovládalo relátko, nemám ani šajnu |
papiboy: viem ze sa to amatersky upravovalo (vsak slovaci, nie?). Amaterske konstrukcie vsak odpojovali trysku v zavislosti od otacok, co nebolo vyhodne (cez 1500 ot/min). Rozumnejsie by to bolo ovladat podtlakom v sacom potrubi. |
josi, ja som to nevymyslel, a mne je to vlastne jedno. Na www.skoda.panda.cz (Škoda techweb) je toho dosť, aj o blokovaní voľnobežnej trysky pri brzdení motorom sa tam píše, už to neidem hladať. Viem, že sa ten ventil o kedysi odpojoval, hlavne v zime, skapínal vraj kvôli tomu motor pri ubraní plynu... Karburátory boli predsa rôzne, je ich tam popísaných habadej, až od od praveku... |
Je to jasne - pri pevne nastavenom volnobeznom systeme sa pri deceleracii spotreba palive zvysuje niekolkonasobne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (22.09.2010 18:46) |
papiboy: |
papiboy - keby si cital moje prispevky odzaciatku, ako ostatni, co ma nechytaju za slovicka, tak by si v nich odpoved nasiel. |
egreš, viem, že ťa to až tak nezaujíma (predsa Passat W8 ), ale zamudrujem |
egres2 - pozri.. ja som informatik a zaoberam sa hardwerom pocitacov. vo volnom case som motorkar. moja prva moto bola a je duke 3, lebo ako mladsi som si nemohol dovolit vodicak. |
to matus-pred zakrutou spomalujem napr.mam 6 bez plynu az klesne na min 3tis.ot/m potom podradim na vhodnu stupen,zalezi aka zakruta,idem na plyne malom,pri vyjazde pridavam,aby ma to pekne vytiahlo,obcas aj v zakrute podradim,nerobi mi to problem,ale nikdy zakrutu nejdem bez plynu,troska sa len snim hrat,aby nesekalo do retaze ,vzdy to ale zalezi od vhodnej situacie,niekedy cisto len brzdy a podradim na vhodny stupen,aj o 2-3 nizsie,nerad vytacam motor,vravim ,ze to je ine,ako ked teraz jazdim kamionom,tam je technika jazdy ina,vaha,aj zivotnost motora odlisna. dolezite:zakruta nikdy zo stlacenou spojkou ci bez plynu. |
Chester: |
ja a vyjadrit sa? karbec som nikdy nemal, no podla mna to bude nieco zrat. a na aute akurat vidim, ze ked brzim motorom, tak je spotreba 0.0L a pri neutrali 0.5-0.7L |
egreš, voľnobeh 800-900. Wartburg 900 - 100 - 312 - 353. |
Albion: |
papiboy - ospravelnujem sa, ak som bol niekde nezdvorily. |
Albion, Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (22.09.2010 13:23) |
egres2 - dobry postreh, a v minulosti som tiez po tom siel, a vysletlilo sa to tak, ze ten podtlak z valcov ti tu ihlu kusok pritiahne, cize uzavrie prietok, ale ja ostavam v kompromise, cize priemer nechavam na prietoku volnobehu. |
Albion: |
egres2 - Tak scitany jedinec, a takto sa mylit.... Inac aj papiboya so tak bral, a vidim, ze ma medzery. |
Albion: |
papiboy - a hned prva veta tvojho "hodnotneho" prispevku je silna somarina, kedze kazdy druhy motorkar tu vie, ze spotreba u karburatorov je jednaka, ked nepridavas plyn. A je jedno, ci mas kvalt zaradeny, alebo nie. |
papiboy - som na motorkarskom serveri, a preto sa aj tak jednoduchsie vyjadrujem. Som tu v komunite, co uz vie, co je jazda na motorke, a preto tu svoj nazor nepopisujem do podrobna ako pre debilov. |
anoro, skus mi plz presne popisat jazdnu situaciu - to co robis pred zakrutou, na zaciatku zakruty, v apexe zakruty, za apexom. Lebo ja si neviem predstavit, ako ides. |
josi vystihol si to |
Cela diskusia vyplyva z toho, ze kazdy ma inu motorku. Ine je to na litrovom 2V, ine na 4-valci, ktory ma 1,5 decove valceky. V skutocnosti sadnes na to, prevezies sa par kilometrov a uz to ide same, nemusis rozmyslat kde pridas a kde podradis. Aj ked na 2V s kardanom treba obcas pri podradovani aj rozmyslat... |
anoro, dazdo - ked pri podradovani pouzivas medziplyn, netrpi ani retazovka, ani kit, ani spojka. Ked som mal cestnu motorku, tak po 30tis km som mal platne cez 50%, t.j. brzdim motorom stale a retaz bola sponovana 3x (vzdy na servise) |
Trabant a Wartburg mali voľnobežku hlavne z dôvodu šetrenia palivom, s brzdením motorom to logicky nemalo nič spoločné. Práveže v kopcovitom teréne by sa mala voľnobežka vyradiť, z kopca sa má púšťať so zaradeným rýchlostným stupňom - a to spravidla takým, akým by si šiel do daného kopca. Pri mazaní zmesou sa u dvojtaktoch pri dlhšej jazde z kopca (brzdenie motorom, šupátko uzavreté) treba pri zatiahnutej spojke občas potúrovať motor, aby sa motor premazal. V každom návode to bolo. endy ako píšeš. S oddelením mazaním u dvojtaktov (čerpadlom) z kopca je to rôzne, treba dodržiavať manuál. Ale z kopca zaradiť rýchlosť treba vždy. Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (22.09.2010 0:37) |
dovolim si tvrdit, ze spojka urcite dostava do tela viac (ovela) pri zmene otacok podradenim tak, aby mal motor brzdny ucinok - nedeje sa to totiz pri 2000ot/min ako rozbiehanie, povedzme ze spojka roztoci motor zo 4000 na 7000.. spojka je spotrebny material, tak ako aj platnicky a kotuce, ja len tvrdim, ze pouzivat "vyhradne" brzdenie motorom a normalne brzdy iba vynimocne je podla mna divne.. mozno aj nebezpecne, tak isto ako ignoracia zadnej brzdy |
Keď odchádzam domov z baby smerom na pezinok tak brzdím motorom až dolu, aspoň raz za deň mám vtedy pocit, že mi to nežere |
ja motorom malo brzdim,je to ine ako na tazkom nakladaku,kde je to z kopca povinne,odporucane,na motorke pri brzdeni motorom,skor dostanes zadne kolo do smyku,pri nespravnom podradeni,velmi dostava na frak retaz s kitom,takze lacnejsie je brzdit,drat dosticky,co su omnoho lacnejsie,ako retaz,mozna budem niekomu na smiech,ale je mi to jedno,moja technika jazdy hovory za vsetko,co sa tyka spotreby,aj opotrebovania,niekto dokaze znicit retaz za 6-10tis.km druhy tu istu za 20tis,km takze kazdy sme iny jazdec, |
No....a vlastne ste len potvrdili moje písmenká.... |
Hadaju sa trinastky na velkej prestavke.Tridsiatnici diskutuju |
lako, ako o com sa chces teraz hadat? |
Matus-Som tu niekde uviedol,ze pridavas "od prveho momentu" ako sa mi snazit vtlacit do ust?Sak si napisal to iste ako ja.Ci mas pocit,ze apex sa nachadza az za zatackou? |
matus: |
egres jedna sa konkretne o toto - policajti maju okrem ineho predpisane, akym sposobom ta mozu zastavit. |
matús: |
matus: |
egres, ja som vedel, ze si sikovny |
egi aj mne, som sa zlakol, ze jak ten motoride vie, ze mi nestoji |
matus: |
to je nespravna technika jazdy. |
matus: |
egres2 Zaujimave je ze Triumph ma tri zo struniek kratsie. Teda tie, ktore ako pises zachytavaju torzne razy. Nerozumiem preco, myslim ale, ze tym chceli len vyrobit ten specificky zvuk spojky... |
Lako hej? takze Rossi jazdi tak, ze pred zakrutou zabrzdi a od prveho momentu naklonu akceleruje? |
Cital som nazor odbornika na brzdenie motorom na tuone V2,ze-"motor je drahy,brzdove oblozenie lacne" . |
Bald 3-2-N naco tam pchat 1 ? ja v tom nevidim zmysel sak naco mas brzdy....aspon prednu |
spidooo: |
egi |
egres2Nesluzia presne na to co spominas, tie "strunky" na spojke? |
jogcar: |
Triton - ano. Aj trabnt mal na stvorke "volnobezku". |
dazdo, pokial spojka nesmyka, nie je namahana, toz ak niekto nevie podradit bez spalenia spojky, tak ano, mas pravdu |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 83751 | Včera: 156483