Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ako vplyva brzdenie motorom na motorku? Ja pouzivam brzdenie motorom permanentne. Preradujem na mensi prevod a pustam spojku. Brzdy pouzivam len ak je to nevyhnutne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil borto (05.01.2008 13:45) |
Nie, neopotrbúvava sa rýchlejšie... |
Opotrebenie je zanedbatelne... Pri vyssich otackach maze lepsie. Ak mas vstrekovanie tak pri brzdeni motorom setris palivo. Pri karburatore je to porovnatelne so spotrebou na volnobehu. |
Pilgrim - tým chceš akože naznačiť, že pri prejazde zákrutou je bezpečnejšie ubrzdiť motorku v náklone niektorou z prevádzkovích bŕzd??? |
V zakrute by sa uz nemalo brzdit ani motorom,rychlost treba upravit este pred zakrutov a prejst ju mierne s plynom. |
no a u 2t sa moze brzdit motorm?...lebo kamos nieco hovoril ze nemaze a sa nici valec..teda nikasil aj kruzky aj piest |
polo - hlupost. Kazdu jednu zakrutu mozes s kludnym svedomim prejst bez plynu....Teda vacsinou len prvu tretinu...potom sa zvykne jazdec pripravit na akceleraciu zo zakruty....Ale to je o technike jazdca. Nieje na to pravidlo. |
ja niekedy brzdim aj ocami, raz mi oci nestacili a bolo bum bac (ale siel som pomaly asi 20-30km/h). |
Raz sa mi stalo ze v 80kmh som zaradil za 1, tak na 1/2 sekundy |
teraz som si vsimol, ze aka stara tema |
tiez to tak robim. |
Už je to tu ako na motobeginner fóre. Ťažko uveriť, že poniektorí jazdia na litroch a pýtajú sa také hlúposti. |
pincle maju v navode na obsluhu, ze pri prehriati motora z kopca dolu vypnut motor a pridat plyn, Upravené 2 krát. Naposledy upravil endy (20.09.2010 20:53) |
A jejej. |
gixerak: ked nieco neviem, tak sa spytam. |
Albion - nebolo u niektorych 2T (myslim ze trabant ale niesom si isty) na jazdu z kopca niecotake ako "volnobezka" ? |
paterlini: od profíka mám na míle ďaleko, len mi nedalo nereagovať, nechcel som ťa uraziť. Ak ti to pomôže, ja pri podraďovaní do jednotky nejdem, zdá sa mi to zbytočné a ľahšie sa mi radí neutral z dvojky. |
Endy, máme rovnakú stroje a mne tá moja dobre brzdí už len tým že uberiem. (Na druhej strane "ťažký" motor sa horšie roztáča od kolies a preto v náklone a neskorom podradení uskakuje zadok) U motorov ktoré točia 12000 a viac je brzdný účinok motora menší už len treto že tieto motory majú menšie zdvihy, Čopre sú známe svojimi veľkými zdvihmi a dobrým účinkom brzdenia motorom. |
gixerak ;) |
BTW profici a preficky: Pozor na brzdenie motorom. Minule ma na to upozornoval brat s otcom, ked sli za mnou. Ze je sice pekne, ze motorka (2valec 700) brzdi pekne motorom, ale ze je dost blbe, ze auto za tebou nevidi kedy brzdis. Mozno by bolo dobre po tej brzde aspon tuknut raz za cas. |
CB750, je to tak,,, uberiem a brzdi to dobre aj ked mam zaradenu 5 |
podla mna zase za kazdu cenu brzdit iba motorom je blbost, odnasa to spojka.. ja sa teda divim, ze niekto pri zastaveni zaradi 2 - 1- N, to by mi nikdy nenapadlo, ale ja som lenivy a casto radim pri rozbiehani 1, 3, 5 |
dazdo: odnasa to spojka asi tak isto ako pri rozbiehani snad. to tvrdenie sa mi nepozdava. |
janoval, presne viem o com hovoris, kazdy dvojval by mal po ubrati plynu rozsvietit brzdove svetlo. |
dazdo: spojka je urcite namahana, ale podla mna je spojka normalny spotrebny material ako gumy, olej, brzdove oblozenie. |
dazdo, pokial spojka nesmyka, nie je namahana, toz ak niekto nevie podradit bez spalenia spojky, tak ano, mas pravdu |
Triton - ano. Aj trabnt mal na stvorke "volnobezku". |
jogcar: |
egres2Nesluzia presne na to co spominas, tie "strunky" na spojke? |
egi |
spidooo: |
Bald 3-2-N naco tam pchat 1 ? ja v tom nevidim zmysel sak naco mas brzdy....aspon prednu |
Cital som nazor odbornika na brzdenie motorom na tuone V2,ze-"motor je drahy,brzdove oblozenie lacne" |
Lako hej? takze Rossi jazdi tak, ze pred zakrutou zabrzdi a od prveho momentu naklonu akceleruje? |
egres2 Zaujimave je ze Triumph ma tri zo struniek kratsie. Teda tie, ktore ako pises zachytavaju torzne razy. Nerozumiem preco, myslim ale, ze tym chceli len vyrobit ten specificky zvuk spojky... |
matus: |
to je nespravna technika jazdy. |
matus: |
egi aj mne, som sa zlakol, ze jak ten motoride vie, ze mi nestoji |
egres, ja som vedel, ze si sikovny |
matus: |
matús: |
egres jedna sa konkretne o toto - policajti maju okrem ineho predpisane, akym sposobom ta mozu zastavit. |
matus: |
Matus-Som tu niekde uviedol,ze pridavas "od prveho momentu" ako sa mi snazit vtlacit do ust?Sak si napisal to iste ako ja.Ci mas pocit,ze apex sa nachadza az za zatackou? |
lako, ako o com sa chces teraz hadat? |
Hadaju sa trinastky na velkej prestavke.Tridsiatnici diskutuju |
No....a vlastne ste len potvrdili moje písmenká.... |
ja motorom malo brzdim,je to ine ako na tazkom nakladaku,kde je to z kopca povinne,odporucane,na motorke pri brzdeni motorom,skor dostanes zadne kolo do smyku,pri nespravnom podradeni,velmi dostava na frak retaz s kitom,takze lacnejsie je brzdit,drat dosticky,co su omnoho lacnejsie,ako retaz,mozna budem niekomu na smiech,ale je mi to jedno,moja technika jazdy hovory za vsetko,co sa tyka spotreby,aj opotrebovania,niekto dokaze znicit retaz za 6-10tis.km druhy tu istu za 20tis,km takze kazdy sme iny jazdec, |
Keď odchádzam domov z baby smerom na pezinok tak brzdím motorom až dolu, aspoň raz za deň mám vtedy pocit, že mi to nežere |
dovolim si tvrdit, ze spojka urcite dostava do tela viac (ovela) pri zmene otacok podradenim tak, aby mal motor brzdny ucinok - nedeje sa to totiz pri 2000ot/min ako rozbiehanie, povedzme ze spojka roztoci motor zo 4000 na 7000.. spojka je spotrebny material, tak ako aj platnicky a kotuce, ja len tvrdim, ze pouzivat "vyhradne" brzdenie motorom a normalne brzdy iba vynimocne je podla mna divne.. mozno aj nebezpecne, tak isto ako ignoracia zadnej brzdy |
Trabant a Wartburg mali voľnobežku hlavne z dôvodu šetrenia palivom, s brzdením motorom to logicky nemalo nič spoločné. Práveže v kopcovitom teréne by sa mala voľnobežka vyradiť, z kopca sa má púšťať so zaradeným rýchlostným stupňom - a to spravidla takým, akým by si šiel do daného kopca. Pri mazaní zmesou sa u dvojtaktoch pri dlhšej jazde z kopca (brzdenie motorom, šupátko uzavreté) treba pri zatiahnutej spojke občas potúrovať motor, aby sa motor premazal. V každom návode to bolo. endy Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (22.09.2010 0:37) |
anoro, dazdo - ked pri podradovani pouzivas medziplyn, netrpi ani retazovka, ani kit, ani spojka. Ked som mal cestnu motorku, tak po 30tis km som mal platne cez 50%, t.j. brzdim motorom stale a retaz bola sponovana 3x (vzdy na servise) |
Cela diskusia vyplyva z toho, ze kazdy ma inu motorku. Ine je to na litrovom 2V, ine na 4-valci, ktory ma 1,5 decove valceky. V skutocnosti sadnes na to, prevezies sa par kilometrov a uz to ide same, nemusis rozmyslat kde pridas a kde podradis. Aj ked na 2V s kardanom treba obcas pri podradovani aj rozmyslat... |
josi |
anoro, skus mi plz presne popisat jazdnu situaciu - to co robis pred zakrutou, na zaciatku zakruty, v apexe zakruty, za apexom. Lebo ja si neviem predstavit, ako ides. |
papiboy - som na motorkarskom serveri, a preto sa aj tak jednoduchsie vyjadrujem. Som tu v komunite, co uz vie, co je jazda na motorke, a preto tu svoj nazor nepopisujem do podrobna ako pre debilov. |
papiboy - a hned prva veta tvojho "hodnotneho" prispevku je silna somarina, kedze kazdy druhy motorkar tu vie, ze spotreba u karburatorov je jednaka, ked nepridavas plyn. A je jedno, ci mas kvalt zaradeny, alebo nie. |
Albion: |
egres2 - Tak scitany jedinec, a takto sa mylit.... Inac aj papiboya so tak bral, a vidim, ze ma medzery. |
Albion: |
egres2 - dobry postreh, a v minulosti som tiez po tom siel, a vysletlilo sa to tak, ze ten podtlak z valcov ti tu ihlu kusok pritiahne, cize uzavrie prietok, ale ja ostavam v kompromise, cize priemer nechavam na prietoku volnobehu. |
Albion, Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (22.09.2010 13:23) |
papiboy - ospravelnujem sa, ak som bol niekde nezdvorily. |
Albion: |
egreš, voľnobeh 800-900. Wartburg 900 - 100 - 312 - 353. |
ja a vyjadrit sa? karbec som nikdy nemal, no podla mna to bude nieco zrat. a na aute akurat vidim, ze ked brzim motorom, tak je spotreba 0.0L a pri neutrali 0.5-0.7L |
Chester: |
to matus-pred zakrutou spomalujem napr.mam 6 bez plynu az klesne na min 3tis.ot/m potom podradim na vhodnu stupen,zalezi aka zakruta,idem na plyne malom,pri vyjazde pridavam,aby ma to pekne vytiahlo,obcas aj v zakrute podradim,nerobi mi to problem,ale nikdy zakrutu nejdem bez plynu,troska sa len snim hrat,aby nesekalo do retaze ,vzdy to ale zalezi od vhodnej situacie,niekedy cisto len brzdy a podradim na vhodny stupen,aj o 2-3 nizsie,nerad vytacam motor,vravim ,ze to je ine,ako ked teraz jazdim kamionom,tam je technika jazdy ina,vaha,aj zivotnost motora odlisna. dolezite:zakruta nikdy zo stlacenou spojkou ci bez plynu. |
egres2 - pozri.. ja som informatik a zaoberam sa hardwerom pocitacov. vo volnom case som motorkar. moja prva moto bola a je duke 3, lebo ako mladsi som si nemohol dovolit vodicak. |
|
papiboy - keby si cital moje prispevky odzaciatku, ako ostatni, co ma nechytaju za slovicka, tak by si v nich odpoved nasiel. |
papiboy: |
Je to jasne - pri pevne nastavenom volnobeznom systeme sa pri deceleracii spotreba palive zvysuje niekolkonasobne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (22.09.2010 18:46) |
josi, ja som to nevymyslel, a mne je to vlastne jedno. Na www.skoda.panda.cz (Škoda techweb) je toho dosť, aj o blokovaní voľnobežnej trysky pri brzdení motorom sa tam píše, už to neidem hladať. Viem, že sa ten ventil o kedysi odpojoval, hlavne v zime, skapínal vraj kvôli tomu motor pri ubraní plynu... Karburátory boli predsa rôzne, je ich tam popísaných habadej, až od od praveku... |
papiboy: viem ze sa to amatersky upravovalo (vsak slovaci, nie?). Amaterske konstrukcie vsak odpojovali trysku v zavislosti od otacok, co nebolo vyhodne (cez 1500 ot/min). Rozumnejsie by to bolo ovladat podtlakom v sacom potrubi. |
josi, |
Nie že by som sa potreboval obhajovať, ale náhodou Dršatu som mal na poličke, tak som prefotil časť 23. strany: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (22.09.2010 21:34) |
Pedro26: |
Chlapi, ak chcete šetriť motor, tak to musíte robiť ako ja. |
egres2: staci 1 signal - podtlakovy spinac v sacom potrubi nastaveny na trosku vyssi podtlak, ako je pri volnobehu (vyssi ako na volnobeh je len pri brzdeni motorom). |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 29933 | Včera: 200004