Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 | Nasledujúce
Ja robím tak keď je len trošku zaprášená tak nastriekam WDcko pobehám poreťazi štetkou a dám tenkú vrstvu silikónu nareťaz. Inak raz začas ju aj dám dole a poriadne vyčistím technyckým benzínom, potom hrubšia vrstva silikónu. |
Dobrý článok. Tú stránku navštevujem sú tam ochotný ľudia. Zakúpil som si od nich aj kaliber na reťaz veľmi dobrá vec nemusím z nikým polemizovať či je reťaz dobrá ale zlá. |
Hospoder : O kruzkovu retaz by si nemal cistit benzinom, lebo tym si rozpustis mazivo ktore je pod O kruzkami z vyroby. |
Hospoder: Ja zasnem. Tolko diskusii tu uz bolo o cisteni retaze a Ty napises takuto strasnu pi**vinu. Na retaz sa nesmie pouzivat ani WD a ani technicky benzin. |
Hospoder - Hihi,no comment... |
hospoder, bolo tam napisane ze najlepsie je pouzivat prostriedok na cistenie retaze od rovnakeho vyrobcu od akeho mas spray na retaz z dovodu ze kazdy vyrobca najlepsie vie ako odstranit vlastne mazivo |
Kupil som si novu retaz a je na nej nejaky konzervacny sajrajd ako to najlepsie odstranem retaz je skoro neohybna poradte |
To nemusis odstranovat...ale ak chces, tak napr. petrolejom a stetcom. |
Raptore: Super link, netušil som, že čistenie je nutné realizovať tak často, hoci logika tomu napovedá. Páčia sa mi takéto články, lebo sa v nich dozviem aj prečo, nie len, že treba... |
Tie CZ 175 a ani Jawa350 nemaju O,X kruzkovu retaz tak ich kludne tak cisti aj ked lepsi mas petrolej alebo naftu a potom namazat vzdy pre ne spravis viac ako vacsina uzivatelov a kruzky neposkodis lebo tam nie su |
Zbytocne to s tymi retazami moc prezivate. staci sem tam utriet /ne namacat/ a vcas mazat. na p**u davate retazi akurat jazdnym stylom-od toho sa odvija dlzka jej zivotnosti. |
Možno vás to zaskočí ale to mi radil predajca u ktorého je aj servisovaná . Vy by ste neverily tomu čo vám radia v servise? Zrejeme ste ma prehovorili uz to tak nebudem robiť. Ten predajca je tu tiez zaregistrovaný, keby viem aký má nick tak by som mu napísal, nech sa pripojí do diskusie a vysvetlý prečo také veci radý zákazníkom. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Hospoder (01.09.2006 1:13) |
Veniem aké typi reťazí existujú ale tá moja je zrejme krúžková. Asi tak že |
... a čo takto obyčajný motorový olej_? Môže to nejako poškodiť? |
dusko neviem ci obycajny motorovy olej bude dostatocne "lepivy" tu nejde o to iba namazat. je dolezite aby "mazadlo" ostalo na retazi |
Mam uplne novu JAWU 350 CHOPER .Ma nabehanych len 1700 km.Isiel som dostelovat retaz co sa mi aj podarilo ,ale zacalo mi daco raplovat v motori.Rapluje mi to ked je na neutrali ,ale aj to iba ak na nej nesedim,robi to iba ak je tam daka zataz.Ak ju tlacim ,nic,ale ak ju zatazim znova puka.Mal som zhodeny kryt a je dostelovana aj retaz,mam tam volu akurat,nieje to ani kryt....Som z toho zufaly...ak niekto vie ,co by to mohlo byt,prosim napiste mi mail na puky21dl@azet.sk Za pomoc velmi pekne dakujem Upravené 1 krát. Naposledy upravil drmi (04.09.2006 8:41) |
Na retaz by bolo najlepsie pouzivat obycajny prevodovy olej , no ale kto sa bude babrat s tym ciernym bordelom,(ktory z toho potom vznikne) ked su tu biele spraye. Ten motorovy olej je asi prilis riedky. |
drmi: nemal si prešponovanú reťaz ? Keď na nej nesedíš môže mať vólu . Ak na ňu sadneš poprípade si niekoho zavolaj a sadnite si obaja a zisti , či neni potom prešponovaná . Upravené 1 krát. Naposledy upravil mariom (03.09.2006 19:54) |
Ja cistim najcastejsie naftou, po utreti a oschnuti nastriekam Castrol-ovy sprej na retaz a basta. Ta sracka z toho spreju sa na retazi udrzi od 400-800 km. Na prejdene km velmi nepozeram, zbezne pozeram ci retaz nie je sucha. Ak je prestriekam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil mamaloosa (04.09.2006 14:43) |
to som sa chcel spytat: mozem cistit naftou??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil maestro18 (05.09.2006 8:51) |
Firma, ktorá vyrába mazacie a čistiace spraye na krúžkové reťaze má asi na prd vývojárov,výskum stojí za prd,laboratoriá ma na prd,testy stoja za prd.Proste nie je nad radu odborníka ktorý má dva roky motorku a voľným okom zistí čo je pre reťaz najlepšie. |
Inak som si tento rok povedal že vyskúšam to, čo niekto popísal v niektorej z predchádzajúcich diskusii o starostlivosti o reťaz, a to bolo to že niekedy je aj menej viac... |
ak mozem prispiet...teda kupujem dlhsi cas Procycle weisse kettenspray, maze co ja viem asi dobre, a zakupil som k dalsiemu baleniu spreja aj cistic tejto znacky, 400ml? asi, ale nebol som spokojny pretoze v podstate mi vydrzal na dve ocistenia,a cistiaci ucinok sa mi zdal lepsi s naftou, pretoze cistic nedokazal celkom rozpustit mastnotu, a ked som to brhlil kefkou tak som to viac rozmazaval ako daval dole. nasledne som to prebrhlil naftou a ouhle islo to ako po masle. Potom som retaz vystriekal prudom vody zo zahradnej hadice a okej. Neviem mozno tej nafte pomohol ten original odmastnovac, ale na retaz uz budem dalej pouzivat asi len naftu - doma v pohodli. Na cestach moc necistim iba mazem, ale ak bude treba tak pouzijem cistic, ale nie som s nim celkom spokojny. |
miros - ked necistis a len mazes, potom sa necuduj, ze to s cisticom nejde tak lahko dole. Ten cistic je urceny na pravidelne cistenie a nie ked tam mas sajrajtu viac ako ocele. |
agressor - hehe ja viem, len som chcel podotknut ze naco to budem kupovat, ked to mozem machat v nafte, inac tym cisticom zasa isli prec vsetky spiny s motora - tvoria sa mi na niektorych spornych miestach mapy kde sa lepi prach, tak to ide krasne dole, aj bordel od prebytocneho maziva z retaze dole na rame. hm? nieco ako arva v spreji? |
keby som sa mal drzat postupu uvedeneho v uvedenom clanku, mazanie by mi trvalo asi pol hodinu. Nie dakujem. Cistim dvakrat rocne petrolejom, mazem pravidelne podla kilometrov a stavu mastnoty, retaz vystrzi tak 20 tisic km, podla stylu jazdy. Su dolezitejsie veci na motorke, ktore sa nesmu zanedbavat... |
Motorku som si kupoval preto, aby som na nej hlavne jazdil, nie okolo nej skákal. Preto, hoci dodržiavam všetky podmienky servisov, vymeny prevadzkovych kvapalín, ..., čo sa týka reťaze, nechám si ju dôkladne prečistiť a namazať v servise tak 2x do roka a potom len mažem každych 500-1000km, podľa potreby. Ak si spočítam, koľko stojí čistiaci sprej, prípadne koľko by ma stál servisný stojan, tak aj po finančnej stranke je čistenie v servise viac-menej ok. |
miros - na to odstranovanie bordelu z motora odporucam cistic brzd - je este ucinnejsi (a agresivnejsi, takze nie na lak!) ako cistic retaze. |
A takisto je dobrý Cinol, necháš pôsobiť 10 min a po opláchnutí prúdom vody zíde aj masnota... |
to misobiker: to bol idealny stav, pokial nejsi mechanik speci na retaze v motogp tak snad az tolko netreba |
no jaaa nevím čo robí nafta s tesniacimi krúžkami, mi to pripadá krehké ako keby to mali rozpustiť aj kyslé dažde... |
agre, misobiker, - hej hej ked som doma, jasne arva alebo nafta, ale vonku moze nudzovo sluzit aj ten cistic /nie viktor / na retaze. ide o to co vsetko ci nalozim do kufra a co ako vyuzijem. sprej na retaz-mazadlo mam vzdy, ale napr. cistic na retaz a potom cistic brzd,...hm zavadzia,..hehe mozno by nikomu nevadilo keby zo zasratou motorkou zastanem na pumpe pri diesel stojane, ospliecham ju dvoma litrami nafty, hehe, a potom ovapkujem, namazem, natankujem a idem het. hehe.teda aj zaplatim |
hehe, vyskúšaj a uvidíš čo ti na to povedia...ja si tolko veci nenosim, pre mna je dôležitejší |
ja zas nosim vsetko, aj multimerak, lepenie, pumpu-rucaka,francuzak ci hasak, na velku maticku na zadno kolese, cize mam kufor vzdy dopoly plny, ale ked ho nemozem zavriet radsej vyhodim jedny trencle a uterak ako flasku vina.. hej a od isteho casu aj spojku na retaz. plus vercajg,lekarnicka, ziarovky, fakt plny kufer. som paranoik furt sa bojim ze ked si nieco nevezmem zrovna to budem potrebovat, kedysi som sa zhanal po minizvaracke-casy ked mi z cezetky vsetko odpadavalo za jazdy |
Ty vole, Ty si jak slimak. Cely vercajch v kufri. |
caute nedavno som si kupil novu retaz a pri jej zakladani sa mi naskytla otazka ako zalozit tu poistku na spojke niekde som pocul ze to musi byt proti smeru pohybu retaze je to pravda??? skuste pomoct |
egres2: |
davidoff, ten oblucik musi ist dopredu v smere otacania retaza, ako rybka, hehe, ale na krabici od retaze by to malo by nakreslene. |
davidoff - v papieroch mam 91 ale teta v suzuki hovori ze podla cisla ramu 92, kazdopadne je to typ SP43 cize starter. |
mamalosa: OK skús zo starej reťaze vybrať tesniaci či už O X alebo Z segment a ponor ho do nafty. |
caute co si myslite o ocisteni retaze naftou a potom sprejom na retaz?? dik |
Retaz staci utriet cistou hanrou, treba ju poriadne poutierat a potom nasprejovat a je to. |
egres2: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (20.01.2007 20:46) |
Egres: ak čítaš motoride pravidelne, asi pred polrokom si sa mohol dozvedieť od odborníkov, že rovnako na prd sú olejari a všetko čo píšu o tom svojom výrobku je len reklamný ťah. Do moto si môžeš kľudne naliať čokoľvek. Prečo by sa teda chlapci od mazív mali viac snažiť? |
Asi máte chlapci pravdu, pretože viacerí zastávate ten istý názor a viac je predsa viac. |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil mamaloosa (11.09.2006 13:14) |
egres - ale vazne, skusal si to niekedy naftou alebo petrolejom? S naftou neviem, ale aj dnesne cistice retazi su zalozene na baze petroleju. Ake tam davaju pripravky, aby sa to rychlejsie odparilo alebo cojaviemco, to neviem, ale petrolej a stetec je celkom fajnove nacinie, naozaj ucinne a urcite bezpecne (inak by to do sprejov nedavali). |
Raptor vidis co si kua sposobil svojim prispevkom !!!!!!! |
Petrolej je tak vzlínavý že sa dokáže dostať do najjemnejších trhlín a navzlína aj po kolmom skle .Takže podľa mňa sa dostane aj do mazacej náplne pod gumovým tesnením reťaze a ako technický odmasťovač rozpustí a vyplaví mazivo z reťaze.Preto ho výrobca čistiacich prostriedkov kombinuje s aditívami a inými prísadami aby nepoškodzoval mazaciu náplň reťaze. |
nemylis, |
egres2 - na to si prisiel sam alebo si to niekde cital? ...myslim na tie aditiva k petroleju. |
no pani, ja mam na spreji na retaz napisane "pouzit na cistu retaz, cistit inym odmastnovacom ako je petrolej!" tak to budem cistit naftou, potom nastriekam...a nabuduce ked budem kupovat sprej tak kupim z obsahom (PTFE - teflon) a bude este lepsie... |
Hellou som holka vo vašom fóre o reťazi, ale niečo mi určite neubehlo že ju treba namazať a dosť často čistiť,lebo všetko čo maže musí na seba nachytať aj špinu z cesty ,a to nehovorím o endure ktoré sa trtká po lesnej ceste a sem tam sejme niekoho - hubárov, alebo príslušníkov polície ktorý ho naháňajú.Tak to sa mi stalo, nuž mali smolu a nevedeli, že to je baba na motorke .Ha,ha .Tak je to aj s autom no vždy sa dá vykrútiť,len treba byť slušný a prezieravý .Prajem Vám krásne zážitky na cestách a keď zbadáte mladú babu tak vedzte na tom superšporte, je tá čo sa blázni po cestách v Bratislave .PS.motorka : zeleno,modro,červená 125ka.pááááááááááááá |
egres2 - btw, kolega mi vravel, ze v manuale jeho TDM850 je pisane, ze retaz ma cistit petrolejom. Ja som ale prilis lenivy na to hladat to v dalsich manualoch... |
Ako to čítam je tu kopa zaujímavých nápadov!!! Hlavne nafta, petrolej,.... atď. Potom vyplakávate ako málo Vám tá reťaz vydržala a koľko stojí. Čistenie reťaze nie je len marketing spoločností ako je Shell, Motul..... . Treba ju čistiť čističom na to určeným, lebo ako píše egres2 petrolej aj nafta vnikne pod gumičky a rozpustí mazivo vo valčeku a je po reťazi. |
Agressor a spol: aj ta najušľachtilejšia oceľ je vlastne len surove železo. Len je z neho odstranená síra, pridane legúry, je spevnená valcovaním, tepelnou a povrchovou úpravou. Ale aj tak gro jej objemu tvorí Fe. Takže si kľudne, podľa svojej logiky pozvárajte rám motocykla zo surového železa. Veď oplatí sa vám investovať do ocele či dokonca duralu? Aj keby čistič obsahoval 99% petroleja, jeho vlastnosti možu byť od čisteho petraku diametralne odlišné. |
tak ja si ju za kazdym razom premastim vazelinou alebo olejom... |
Ahoj,napisem aj Ja zo zivota.Zakupil som uz vela retazi.cistil som ich vsetkymi sposobmi co tu su spominane.Najlepsie ,ak je iba spinava ,ale aj mastna,tak postriekat VD ,utriet do sucha a potom tym sprayom na retaze.ak je uz stara spina a je sucha,tak najlepsie petrolejom;.Ak cistite naftou alebo benzinom alebo niecim,co rozpusta gumu,tak odyde aj retaz.Tuto sezonu sa mi to stalo.Prilis som ju cistil arvou a kade cim ,a posla.7500 sk v prdeli.A skoro som zabudol.Najlepsie nespanovat.To sa mi osvedcilo tiez.Po vymene naspanovat a potom az cim neskor.Nespanoval som ju a pekne sluzila aspon 10000,km.Bola volna ale nie az tak strasne a jazdil som.Potom som sa nechal nakecat,ze je velmi volna ,tak som ju napol,potom po 1000km zas a potom som uz nevedel napnut ani o mm.A z Bojnej som ledva dosiel domov.To je asi vsetko najjednoduchsie ,co sa da robit. |
Tak dnes som sa dozvedel ze retaz nie je moc dobre cistit naftou alebo petrolejom. Lebo ked sa potom reztaz znovu maze nejakym olejom tak petrolej a nafta zabranuju preniknut oleju do miest kde je to urcene . Zevraj je lepsi technicky benzin na cistenie - profak o tom rozpraval a je to poriadna hlava |
profak asi nevie, ze teraz su uz retaze s gumenymi tesniacimi kruzkami, ktore po styku s technickym benzinom rychlo podliehaju skaze - najlepsi je original na to urceny pripravok |
heh, na to co sa tu popisalo, sa mi tak vidi, ze treba prejst na kardan. |
od vianoc montujem scottoiler, po velkych strastiach sa mi ho konecne podarilo namontovat po rozobrati polovice moto...a nefunguje - nie je tam spravny podtlak-myslim si.Ak to niekto montoval na pegasa s el.vstrekom tak nech sa mi ozve, kua... |
Cervo, ja mam ten scottoiler na CapoNorde a funguje, preco rozoberas celu moto? Sak zober jednu podtlakovu hadicu od motora, prerez ju, daj tam to tecko a pripoj hadicku scottoilera. |
Kwasak nehnevaj ma... na to moje je to "kapanek" zlozitejsie: pisem ze to je IE verzia... inak vdaka za snahu |
dali je to odslova doslova okopirovane z linku co som sem dal ja... |
All: takze si to konecne zhrnme.... |
ako strojár môžem povedať iba toľko, že všetky normálne tesniace krúžky - a na motorke duplom sú z gumy odolávajúcej ropným produktom, čo sú benzíny, nafty, petroleje a oleje. Takže ak mažete reťaz, tak ju môžte aj pokojne naftou či petrolejom čistiť. Ale to je len moje stanovisko a nechcem aby sa tu rozbehla flame war. Ja napríklad čistím reťaz zmesou 1:10 oleja a benzínu, aby som ju z dutín neodmastil úplne a po odparení a "odstredení" krátkym pretočením na stojane naprázdno na 110kmh ju výdatne namažem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Atman (27.01.2007 11:35) |
Nemyslim, ze by tu bol ten problem , ze ropne produkty rozpustaju gumove kruzky, ale problem je v tom , ze niektore (napriklad benzin ) sa dostanu pod tieto kruzky a tam rozpustaju a vyplavuju mazivo, ktore je tam od vyrobcu. No a Ty tam uz nove mazivo nevies dostat, tak to je problem. |
sam neverim tomu co tu napisem, mam nove SV1000 na nom nabuchane 20 000 km, retaz raz za 1000 km ca niekedy 1500 naslprejujem MOTULom, necistim ju s nicim...a este som ani nepohol sponovaky, pritom som daval piatu gumu minuly tyzden. Tak o com to je ? Ak o style, davam casto plny kotol, ale netrapim zadne, malokedy, gumy a retaze su drahe. |
asi ak retaz zostarne mazivo medzi kruzkami vyschne aj ked jazdis malo. Ni eje to od km, nejazdit je horsie ako kazdit a prudke zasery cez spojku azo zavreteho na plny tomu davaju na frak. Netreba z toho robit vedu. |
este mi niekto vysvetlite ako sa da vycistit handrou prirstor medzi dostickami retaze.. na to sa minimalne potrebuje stetec , co sa mi zda dost obtiazne |
Ja to neriesim... riadim sa manualom kde je napisane: "Retaz cistite petrolejom a kefkou s makkymi stetinami." Zatial som problem nemal. |
Ja vam neviem Na co kupovat zbytocne drahe spreje a tak casto mazat... |
no ja by som tam zamiesal este salca omacku. v mitbasteroch zistili, ze ta lepta najlepsie. |
najjednoduchsie je retaz vystriekat s fabkou a potom vysusit handrou a je to . |
A co hovorite na automaticke mazanie napr. CLS 200µ (www.touranbike.sk/). Nedavno som kupil motorku a este nemam vychytane vsetky veci ohladom starostlivosti o nu atd. |
Ja by som ani tak nedoporucoval kartac, teda ak sa jedna o O alebo X kruzkovu retaz, ja skoro po kazdej jednej jazde ( zalezi od podmienok , blato, prach, piesok....) nastriekam takim sprejom co je urceny na cistenie retaze a kotucov, poutieram a potom nastriekam sprejom origo na retaz. Niekde som cital ze kartac nerobi dobre kruzkom...a ked sa nad tym aj zamyslite tak to je celkom logicke... |
sranda je ze v prirucke com mam od motorky pisu..namazte len prevodovym olejom sae 80 alebo 90..bezne maziva na retaz mozu obsahovat rozpustadla ktore by mohli poskodit gumove o-kruzky. tak ja uz potom neviem.. |
No chcel by som ale počuť takého pravého bahňáka ako maže reťaz. A predovšetkým čistí. Hlavne ako často. Neviem či sa veľavážení páni vozia po čistučkých cestičkách ale mi tam u nás musíme mať asi najhoršie udržiavané lesné cesty na SK. (Týmto oficiálne pozývam bahnákov niekedy cez leto zabahniť si....Stredné sl. oblasť hontu. Zakydáťe sa že vás ani pohlase nespoznajú Ja ak po každom "bahnení"(50-100km) neočistím reťaz(a celú moto) tak ju pozdejšie ani nenájdem. PS. čístím kartáčom(úchylka z vojny) a tlakom vody, a mažem tatovím sprejom čo používa na tie amícke reťaze v kombajnoch - wurth-om, a sem tam ak neschová, tak aj s neakou špeciál. nemčinou -ketten spray sa mi vidí. |
Raptor, co si to len sposobil? |
ollo tak to boli ini frajeri ked na gskach (ak mas teda na mysli bmw) mazali retaz..ako fakt sa cudujem ze im tolke kilometre aj vydrzala. |
a mohol by si prosim ta pohladat aj tu fotku? velmi ma to zaujima ako ta retaz vypadala. |
Mam to pripravene. Tito ludia (maju tam webstranku) su byvali policajni motorkari a neskor instruktori, teraz uz len jazdia po svete. |
aha takze to boli 650 gs..uz som ta chcel sprdnut ze si premazavali kardan |
Ja dam dole, ocistim petrolejom a kefkou od bordelu, vysusim, dam vazelinu, poprehybam, odstranim zvysnu vazelinu, podla poterby streknem nejakym sprejom (WD-40, KONKOR a pod) |
Čierny Baróni - chlapi mneli ste to přece v té brožuře. K novému TA08 som vyfasoval takisto a píše sa v časti starostlivosti o reťaz. Nečistiť kefou, silným prúdom vody, čističmi (asi kvôli očkám) a vlastne ničím okrem handry a následne premazať prevodovým olejom SAE 80 alebo 90. UVidíme koľko vydrží |
Chalpi WD40 sa mi veeeeľmi neosvedčilo. Ked som to vyčistil s WD a na druhy deň som prišiel k reťazi tak som si išiel oči vyočiť. Po celej reťazi bol nanesený akýsi olej, hoci tesne po čistení WDčkom bola reťaz čistučka. A viete čo to bolo. Rozpustilo sa práve to orig. mazivo čo je pod krúžkami. ( v podstate WD je na to určené aby rozpuštal mazivo a uvoľňoval skrutky a zaseknuté mechanizmy) Takže WD na reťaz už nikdy viac. Mimochodom ja mám vo svojom manuáli napísané " Wash it gently with kerosine" Kerosine=petrolej. Upravené 3 krát. Naposledy upravil pollini (19.02.2008 15:41) |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16450 | Včera: 196157