Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Rozhodol som sa, že si na môjho Transalpa zadovážim bočné kufre. Objednal som si ich sám u seba a dúfam, že to popri dajakom surfe stihnem. Urobil som polystyrénové modely a tie priamo na motorke uvidíte na obrázkoch tohto príspevku. Chcel som, aby pri zachovaní obsahu 35 l neboli širšie ako okraje chráničov rúk (88 cm), aby nezvyšovali ťažisko naloženej motorky a aby bol využitý priestor pod držiakmi. Svojim tvarom nie sú určené pre expedičnú mototuristiku v ťažkom teréne a ani zvlášť nezohľadňujú pohodlie jazdca, pretože jazdím zásadne sám. Zdá sa mi, že vonkajšie spodné okraje by som mohol viac zaobliť k vôli prípadnému položeniu motorky. Budú vyrobené z karbon-kevlarového laminátu spevneného textilom zvaným Dyneema, čo je v súčasnosti voči nárazu najodolnejší kompozitný materiál. Aj v prípade ťažkej havárie, kufre aj keď pomliaždené, ostanú celé a nerozpadnú sa. Budú otvárané zvrchu, čím sa zvýši ich kompaktnosť a zjednoduší sa systém ich vodotesnosti. Do priestorov pod držiakmi sa zmestia 4 fľaše liehovín, alebo iný užitočný materiál. Pozri obrázokPozri obrázokPozri obrázokPozri obrázok |
Omlúvam sa za to usporiadanie príspevku, ale robil som to presne podľa návodu. Nie som bohvieaký počítačový odborník. Môhol by s tým niečo urobiť redaktor? |
co dodat... |
trimer: to určuje držiak, dalo by sa to vymodelovať tak, že držiak by bol v priehlbni, ale pri výrobe by bol problém dostať to z formy. |
Daj si pozor na spodny okraj, aby si v zákrute pri náklone nezachytil kufor o asfalt... Treba myslieť na to, že moto môže v náklone prepérovať + zákruta môže byť klopená. Predstav si ostrý alpský vracák... |
Awia:S tým náklonom je to trochu skreslené pri tom bočnom pohľade. Inak, traja sme motorku nakláňali nabok a dotklo sa to zeme v absolutne za jazdy neudržatelnom náklone. Pre mňa je to nie babračka, ale výzva. Techniky, materiály a prácu s nimi mám zvládnuté. Mne ku dôchodku 8 tisíc nikto na nové kufre nepridá. Len ak by si poprosil súdruha premiéra. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bohusact (12.12.2007 23:00) |
bohusact, samozrejme ze pokial si to vies spravit sam, mas na to ako dochodca cas a k materialu sa "dako" dostanes bez investicie tak je to vyhodnejsie. Awia to myslel asi pre bezneho cloveka co musi material maloobchodne nakupit a pritom sa s tym s*at vo volnom case ktoreho uz tak vela nema, v tom pripade je casovo a financne menej narocne kupit spolahlive a osvedcene hotove kufre. |
človeče Ty si normálne Kutyl.sro!,ked si trúfaš,ja by som mohol dať návrh maximálne Pamele Andersson! Držím palce. |
Urobiť dobrú windsurfingovú dosku je oveľa väčšie umenie ako obyčajné kufre na motorku. Na mojich doskách skáču špičkoví borci saltá na dvojmetrových vlnách pri Kapskom Meste, na "Kanároch" aj v karibiku. Ešte sa mi nikto neohlásil že by sa mu zlomila. Tie kufre to je len malá odbočka. Tie materiály musím poctivo nakupovať. Našťastie zo surfov mi ostávajú zbytky, ktoré aspom takto využijem. Robím aj carbonové kryty kapotáži na motorky. Nedávno som urobil na "busu" bočné kryty predného blatníka. Teraz sa bavím tým, že robím kryty na podsedadlovky na môjho TA. Tieto aktivity sú hrozne ďaleko od mojej pôvodnej profesie. Tá ma ale donútila sa v šesťdesiatych rokoch naučiť angličtinu tak, aby som môhol čítať bez slovníka. To mi pomáhalo aj keď som začal so surfami pred veľa rokmi. Najprv všetko preštudovať, potom začať. |
BOHUSACT, skláňam pred Tebou klobúk. Tie kufre vyzerajú fakt dobre, žasnem s Teba ako to dokážeš premakať. Ja by som na to určite nemal chuť, náladu, toľkú trpezlivosť, a vneposledom rade ani čas. Držím palce a dúfam že ich uvidíme aj konečnej podobe. Najviac sa mi páčilo to viužitie v spodnej časti. 4 fľaše liehovín |
POZOR, aj keď vačšina výrobcov s kuframi nechodí do aero tunela, máš viac ako isté, že s tvojím návrhom možeš stratiť nie len nervy !!! A to tak, že keď spustíš ruky z riadidiel, tak kmitaním motocykla padneš. Dokonca pri držaní riadidiel budeš pociťovať vačšiu únavu. Naopak možeš mať šťastie a dáš si to patentovať, čomu dávam 1 promile. |
DucatiST4s: Myslím si, že nemáš pravdu. Však si všimni čo všetko sa na motorkách vozí. (od lodného vaku až po karimatky). Ja si myslím, že pokiaľ tie kufre budú urobené symetricky ku motorke, budú pevné a systém uchytenia bude tiež dostatočne pevný, tak sa nie je čoho obávať. |
ako som to cital, cely cas som uvazoval, co budes davat do tych prevysov pod drziakmi na spodku kufrov, ale pozeram ze uz aj na to si myslel |
DucatiST4s: Tvoj argument je namieste v teoretickej rovine. Určite pre rýchlosti nad 150 km začínajú platiť neúprosné pravidlá aerodynamiky. Cestné endurá naložené pri turistikých jazdách ešte do nich nepatria. Ak si všimneš tvar kufrov, tak minimálne vytŕčajú z profilu motorky, takže čo máš na mysli ty, mal som na mysli aj ja. A čo potom hliníkové kufre, ktoré zoširujú motorky až na 125 cm? Inak držiaky na motorke sú originál Givi. Touto replikou len dolňujem to čo napísal Romanaki. |
Je to aj po aerodynamickej stránke podľa mňa v poriadku. Keď si tam predstavíš nohy motorkára, tak tie kufre ani neprečnievajú. Ducati Ti píše, že ani výrobcovia to neskúšajú v tuneli ale hneď vie, že spadneš. Z hliníkovými škatuľami potom asi urobíš hneď kotrmelec. |
Pekna pracicka. Musim vsak dat za pravdu Awiovi. Jedna vec je suchy naklon a druha naklon pri poriadnom vracaku. Zdaju sa mi dost nizko resp. zrezana hrana by tomu asi naozaj pomohla. Aerodynamiku neries..kukni na moje skrine (foto v profile). Pri normalnej jazde rozdiel v spotrebe a znizeni vykonu nepostrehnes. Pri tazkej ruke mi to vsak zozralo skoro 10na100. |
Ďakujem za pripomienky skúseným. Ja tie kufre môžem v konečnom riešení v prednej časti tak o 15 stupňov zdvihnúť hore a budú viac rovnobežné s cestou a tým aj tá predná časť bude vyššie. Ja som ich prichytil k držiakom tak, aby boli rovnobežné so sedlom /estetická záležitosť/. |
Pekna pracicka. Inak zbytocne ich budes dvihat kedze ak sadnes na motku tak ti zadok klesne - pripadne preperuje pri nejakej nerovnosti a spodna hrana bude rovnobezne s cestou. |
... pekná robotka, len nevím na čo je dobré to rozšírenie kufrov v spodnej časti ? ... |
rmacko: to vysvetlil v poslednej vete prveho prispevku |
... oki, som nepozorný čitateľ, tým pádom je šecko na porátku ... |
Nemozem najst tu rubriku na Motorkari.cz, mozes dat presny link prosim. Momentalne tiez riesim batozinu. Dufam ze kufre sa podaria, potom uz iba certifikat a mozes zacat seriovku |
Winnetou: v motorkaroch.cz daj hľadať: Tohle je naložená motorka. Ale to nie sú vzory pre tvoje riešenie batožiny. Ale aj tak sa dá. |
no ked sa ti toto podari...ja zatial nebudem kupovat kufre, je to drahe, idem kupovat bocne tasky... |
Z boku je to OK, zo zadu to vyzera trosku zvlastne vdaka tej spodnej casti. Mozno to robi aj ta biela farba zatial a to ze nie su vyfuky symetricky po stranach. Ale inac OK. |
duroslav, jimhor: tie kufre nevyvíjam preto aby som na tom zbohatol. Je to takmer úplná technológia ako surfy. Kufre su nateraz odložené, lebo formy na ne sa robia s polyesterom a ten smrdí jak sviňa. Ten nemôžem rozrobiť ani v pivnici rodinného domu. Teraz robím karbon-kevlarové kapotáže /fotky uverejním tak do mesiaca/ . Tie sa robia z čistého epoxidu, ktorý sa používa pri stavbe lietadiel a ten môžem rozrábať aj v kuchyni . Môj TA bude mať na leto kompletne novú karbonkevlarovú kapotáž. Skúmanie nového a vývoj boli mojim celoživotným povolaním, aj keď v absolutne inej oblasti. |
Klobúk dole ,paráda Mne sa tiež prachy nejako nesypú ,kufre nemám len zadný.Používam bočné tašky -prehadzovačky.Kúpil som dva nepremokavé batohy a zošil som ich k sebe. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 303982 | Včera: 130749