Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Trieda API SG, klasicka polosyntetika. Ja som na mojej KTM vyjazdil prvu napln Motorex (od vyroby) a davam jej Repsol racing 10W50 (API SJ). Myslim ze Motorexom nic nepokazis, su to kvalitne oleje. Napis este do coho to chces naliat! |
motorex - oil of switzerland |
15W50 ten motorex polosyntetiku by som mohol dat i do XT ?ked som tam mal teraz repsol 10W40 polosyntetiku ??? |
tomxx: |
mozes tam naliat aj 15w/50 a pokojne spavat, tuto sezonu budem jazdit aj ja 15w/50.. vhodnejsie pre vysoke teploty |
Každá "suzi" má předepsanou viskozitu 10W/40. Už olejový dekel to píše . |
kazda suza ma predpisanu polosyntetiku 15w-50 su viskozitne triedy |
mari1: ak jej chces davat poriadne kakao, tak jej dopraj plnu syntetiku. Castrol R4 je plna systetika, no Motorex Top Speed je polosyntetika. Plna syntetika od Motorexu je Power Synt. Polosyntetika od Castrolu je GPS. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tomxx (03.12.2007 22:36) |
brazel asi len tolko ze do akejkolvek suzuki je zakazane davat plnu syntu |
raptor , 10W-40 je určite tzv. polosyntetika ? |
Uz sa tesim co tu rano najdem, ake mudrosti |
tomxx - "Ale ja sa tomu nerozumiem" |
mudrlanti 10w/40 alebo 15w/50 nema nic spolocne s tym ci to je full-syn alebo semi-syn Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (03.12.2007 23:15) |
brazel poviem to priamo.. si ty kar alebo ja? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.12.2007 23:20) |
Ten Motorex Top Speed 4T 15W/50 byl vyvinutej pro hypervýkonné stroje typu "Hayabusa(má to i na etiketě ),a dle dovozce od Motorexu je to olej,který se hóóódně přibližuje kvalitám a podobnému indexu "SSI"(střihový index)již zmiňovaného Powersyntu 10W60 a 10W50(Plná syntetika). |
"Hustota" oleja nema nic s viskozitou ani SSI (odolnost voci "pretrhnutiu" olejoveho filmu). Riad sa vykonnostnou triedou API a nie marketingovymi recickami!!! |
Co hovorite na toto? (je to z forum.motorkari.cz/viewtopic.php?id=16748) Je to naozaj tak alebo je to hoax? |
nerd ,máš skutočne pravdu . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.12.2007 9:38) |
oleje FUCHS mozem len doporucit!! aj ked to pre mnohych ta znacka znie asi dost "exoticky" ale je to absolutna spicka medzi olejmi. |
brazel: www.autopress.cz/mazivarske-myty/ = www.oleje.cz |
nerd , ale si mi teraz pomastil bruško . Vďaka ! |
fuchs a kawasaki boli dost dlho spolu v motoGP |
nerd , Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (04.12.2007 11:39) |
BRAZEL teraz si nepomastil brusko ty mne odchod fuchsu od kawy bol kvoli alexovi hofmanovi |
zalezi aj kedy jazdis. Ak jazdis aj v zime, 15W/50 by som do busy nedaval. Ked je predpisanych 10 na 40, tak tam viskoznejsi olej nic dobre neurobi. |
Vidi: myslis ze Busa je masina na ktorej sa jazdi najintenzivnejsie prave od decembra do ferbruara...? |
vidi ked ma olej oznacenie 50 neznamena ze je "viskoznejsi" ale ze si zachovava svoje viskozne vlasnosti aj pri vyssich teplotach. |
Dovolím si ešte uviesť tzv . hraničné hodnoty čerpateľnosti podľa viskozitných tried : |
Nerd: nic take som nikde nenapisal, zle si ma pochopil. Hodnota 15W hovori, ze je pri teplote napr. 10 stupnov viskoznejsi ako olej s 10W. |
Vidi- proč 20W50 na novej Buse s nicasilem , by zpúsobilo brzké opotřebování a pokles těsnicího |
Wing: prilis viskozny olej kladie vacsi odpor kruzkom, tak si to vysvetlujem ja. |
myslím že to tak není. Motor by šel zcela normálně, jen by měl menší nominální výkon |
Povedal by som ze vsetky pohybujuce sa mazane casti musia prekonavat vacsi odpor oleja a preto sa skor opotrebuju. Obzvlast sa opotrebuju v uzkych strbinach, kam musi olej zatiect a viskozny tam zateka tahsie... |
když " všechny pohybujúce mazané časti, musia prekonávat vacsi odpor oleja " tzn že tam olej |
Číslo pred W určuje - polopate povedané, aký je olej tekutý (alebo riedky) za studena, čiže ako rýchlo je ho schopné čerpadlo dopraviť aj do najvyšších, resp. najvzdialenejších častí motora. Preto nás toto číslo zaujíma najmä pri štartovaní motora. |
Vadim , absolútny súhlas s chybou pri prekladoch . |
vadim urcite som nikdy nenapisal 20w20 ...urcite to bolo 20w50 |
jenom bacha na tribologii, ať se to nevymkne zpod kontroly |
brazel... wing si robi srandu v dobrom slova zmysle Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.12.2007 21:56) |
To s tou tribologií patřilo Raptorovi, zas si mimo- máš prostě blbý období, nelámej to. |
hahahahahahahahaahahahahahahaha wing ty hovaaadoooooo LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL |
raptor: Ty ma nikdy nepochopíš... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (04.12.2007 23:57) |
no neviem ci na boxeroch netreba olej nikam vytlacat, ale pri starte dokym to nenatlaci to klepe ako studeny diesel, takze asi to niekam treba natlacit |
brazel: Tie hraničné hodnoty resp. bod tuhnutia je len orientačný. V skutočnosti aj oleje s rovnakým stupňom viskozity majú rozličný bod tuhnutia. |
Vadim, tak teraz si si to u Raptora posral! Olej 20W/20 sa pouziva original do kosaciek na travu a stavebnych dieslovych generatorov. Taketo prirovnanie Raptor neprezije! |
vidicon to o tych kosackach na travu musi vediet najlepsie... na jednej z nich sa asi vozi vsak? |
www.slovnaft.sk/sk/jazdite_s_nami/produkty... |
so zákazom používať syntetický olej som sa stretol na pár stránkach , kde sa jednalo o vrstvách na pracovnú plochu valcov.Dokonca jedna aj v súvislosti s Nascar . Nie všetko je nikasil čo sa nikasilom nazýva. |
cgi.ebay.de/ROWE-HIGHTEC-SUPER-HD-SAE-20W-20--25-LTR._W... |
Kolego Raptore, nešlo by prostřednictvím Vaší raptorové Velebnosti nebo Janem zjistit přímo u technika Suzuki někde v centrále ,jak to skutečně je s tou polosyntou do Súz ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (05.12.2007 14:57) |
mari1-no dal sem si tu práci a našel uživatelskou příručku ke svý bývalý Buzně 99. Taková zelená knížečka , a stojí tam psáno v stati " motorový olej ": cit Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (05.12.2007 16:19) |
Tiez som si pozrel dva suzuki manualy, jeden nemecky na DR, druhy anglicky na tusim GSX, v oboch to bolo podobne, ako pise Wing, cize len triedy API, nic o syntetickosite... |
Rozprával som s autorizovaným dealerom Suzuki - nič o tom obmedzení nevie. |
vadim pozdrav v trnave ... dufam ze to nebude faux pas ze o tom nevedia |
raptor: Vedľa! Dopustil si sa faux pas. |
Fenka Lilipová, Čuro Derný, Kabert Roliňák, Rorina Dalincová, Breza Mirkovská, Hamáš Tojdúch, Kochal Miváč, Fiter Pescher, Gorel Katt, Halo Pabera, |
ogardieu mon ami, tu est la grand humoriste Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.12.2007 18:33) |
steky na mna psali ked som snehal po behu |
Je jasne ze plna syntetika je pre motor lepsia...len co na to ostatne casti motora? Spojka? Mne zacala smykat,po tom ako som nalial plnu syntetiku. Dal som naspat polo...a bolo po probleme. Upravené 2 krát. Naposledy upravil karburator (05.12.2007 20:31) |
Chalani,hlavně se mi tu nezhádejte Upravené 1 krát. Naposledy upravil mari1 (05.12.2007 21:36) |
Kedze je tato tema uz niekde uplne inde tak si dovolim trochu OT: Upravené 2 krát. Naposledy upravil Bald (05.12.2007 22:13) |
mari1- poslední kontrolní otázka z mé strany. Proč nezústaneš u toho Castrolu R4 10W-50 ? |
Wing: cituji: "Navíc změna oleje = rozředění starého, co vždy zústává tribologicky v motoru olejem nové značky"- můžeš mi tohle vysvětlit nějak polopatě,pleas??? |
mari1- tu citaci neřeš. To byla jen udička pro jistého zavzduvšňovače, ale neměl den ,tak se dekomprese nekonala. Neřešit,. zapomenout. |
Chlapci, moja skúsenosť: |
Ja použivam Shell advance 15w-50 do Varadera a v pohode |
karburator, teda nie presne ja ale motorka. Vďaka plnosyntetickému oleju som zničil spojku, a to nie v jednom prípade. Trpý tým celý motor čo sa týka vačkovéj hriadele atď. Pri vysokych teplotách je z toho oleja len "voda". Na cestu doporučujem ja osobne maximálne polosyntetiku, ale to je môj názor, samozrejme chlapci nalejete tam to, čo sami uznáte za vhodné, ja teraz písem za seba. ja sa plnej syntetiky ani nedotknem. |
teď zrovna přichází na trh TopSpeed s novým, inovativním složením "new formula", jak výrobce udává: s nejvyššími hi-tech aditivy na celosvětových trzích... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16264 | Včera: 143145