Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zaujima ma z akeho materialu (ocele) dat vyrobit brzdovy kotuc (asi vyrezat laserom, alebo vodnym lucom), aby to splnalo ucel a nekrutilo sa vplyvom tepla. Nespekulujem tu s cenou a nechcem usetrit, jedna sa o to ze to ma byt na moju babicku KTM z roku Pana 1985. Novy sa uz zohnat neda a kadejake pouzite nevyzerjuu vobec lepsie ako ten moj. Najradsej by som bol ked by mi tu vedel poradit nejaky strojar alebo metalurg . Berem aj odpovede, ze to normalne nejde urobit, len ma o tom presvedcte, potom budem uvazovat o komplet novom kolese a brzde. |
vsetko ide mam cislo na nejakeho pana co kotuce aj vyraba chces??? |
nechcem ta odradzat ale ja by som kupil rovno nove koleso |
No ked pise panky ze niekoho pozna tak parada Upravené 1 krát. Naposledy upravil aprilia50 (22.12.2006 21:18) |
panky23: no daj na PM, len som tu v niektorej diskusii cital, ze ich niekto vyraba, ale nie su dobre, krutia sa. Dufam ze to nie je prave ten pan. |
možno by si ani nemusel vyrábať , len sa kuknúť do katalógu výrobcu kotúčov (napr. goldfren- Mefosport-Bohuslav ,lucas-Viper-Kopáčik ) a skúsiť ho pozrieť podľa rozmerov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil karol1 (23.12.2006 8:54) |
Materiál by mala byť žiarupevná oceľ, jeden môj známy si ho nechal vypáliť na XR 600 R vodným lúčom z obyčajnej potravinárskej nerezovej ocele (18%Cr, 8% Ni) a doteraz (t.j. min 2 roky ale určite viac) s ním nemá problémy. Cena asi 1.500,- Sk. |
Ak to chceš na krosku, tak s materiálom by som si starosti veľmi nerobil. Ešte som žeravý kotúč |
ako pise marcello - v tej oceli je 18% Cr - kazda ocel co ma viacej chromu je ziarupevna(ale to je na dlhsiu debatu o materialoch) - myslim ale ze na cross staci hociaky kus ocele hoci aj konstrukcna Upravené 1 krát. Naposledy upravil JERK (24.12.2006 0:58) |
Ja som mal na kawasaki 125 (rv.86) kotuc v predu zo starej kotucovaj pily (cca 3,5-4mm hrubka). boli v nom navrtane aj diery. Brzdilo to dobre aj na predne stavala.(je to ta moto co mam v ikone). |
Diky za rady, este taka otazka: aka byva radialna a axialna vola plavajucich kotucov v capoch umoznujucih "plavanie" brzdnej casti oproti zakladu upevnenemu o koleso? Myslim u noveho kotuca a potom max. pripustna vola, po ktorej kotuc treba uz vymenit. Je to 240mm kotuc, celust - prasiatko - je pevne dvojpiestikove, piestiky su oproti sebe, teda jeden na kazdu brzdovu dosticku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JaPetko (30.12.2006 14:45) |
Bracho si robil kotuce na KLR650 z oteruvzdorneho materialu - abrazit. No ale jeden chlapik na Orave vypaluje laserom kotuce zo starych zodratych kotucovyvch pil na cinkular a ma na to odbyt uz aj do polska - za 3,4 stovky urobi hocijaky kotuc - len je problem ze nemam na neho cislo |
na aprilii som zazil takyti zazitok Upravené 1 krát. Naposledy upravil PegasBoy (30.12.2006 20:36) |
O kotucoch tu uz bola diskuzia. Pohladaj, najdes toho dost. Na bicykli mam vpredu kotuc z velkej kotucovej pily (220mm), aj ho prehreje sem tam a po vychladnuti je vsetko v poriadku. Pri prehriati sa pokruti ale to je uplne o niecom inom nie je to materialom. Vedel by som to odstranit ale nemam na to stroje (rozdielna dilatacia na roznych priemeroch kotuca). |
Tak ho uz mam. Vlavo povodny, vpravo novy laserom vyrezany. |
kolko stal.??material??kto to robyl a zcoho??inak celkom pekna praca |
téda, fakt paráda. |
1300 s DPH, potravinarska nerez. Uvidim ako sa to bude spravat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JaPetko (17.03.2007 0:18) |
Ahojte. Dnes si idem dat vypalit kotuc z potravinarskej nereze 4mm na SUZUKI DR 350. Ked to nahodim a testnem tak dam vediet ako sa to sprava a opotrebuje. Kotúč je nakreslený v SolidWork-su. |
v inzeratoch jeden chlapik robi kotuce co myslite je to kvalita ci nie bral uz od neho niekto??? |
JaPetko: teraz som uz len v napati ako naucis ten kotuc "plavat" (ako to "zcapujes" dokopy) To je asi to najdolezitejsie, aby si zrazu pri brzdeni nemal kotuce dva. |
K tým kotúčom.Čím je tvrdší tým viac opotrbúvaš obloženie a opačne.Aby sa neskrútil nesmieš prefrčať z horúcim kotúčom cez vodu a tak ho na jednom mieste rýchlo ochladiť.Tým vzniká trvalá deformácia.Potom momôže len kladivo,nožové pravítko a brúska na"guľato". |
kapricio> scapoval som to rovnako ako bol stary kotuc. Duralovymi capmi, z druhej strany ocelova podlozka a ocelovy poistny kruzok zapadnuty v drazke v cape. Capy som dal vyrobit o 0.2mm tensie ako bola diera v kotucoch. Povodna vnutorna cast kotuca bola hlinikova a prave ten hlinik bol uz dost vyjazdeny pri capoch a sposobovalo to okrem plavania aj radialnu volu medzi vonkajsim a vnutornym kotucom. Preto som dal obe casti kotuca vyrobit z ocele. Povodne duralove capy boli celkom zachovale, ale aj tak som dal vyrobit nove. Vnutornu cast kotuca som dal vyrobit z 5mm hrubeho materialu a vonhajsiu cast kotuca z 4mm materialu. Po "scapovani" kotucov vznikol celok s takmer ziadnou radialnou volu a 1mm axialnou volou - 1mm plavanie. Zial mam fotku lem vonkajsej strany kotuca, vnutornu kde su poistky na capoch nemam. Upravené 2 krát. Naposledy upravil JaPetko (16.01.2008 13:10) |
Kotuce som dal vypalit na LASERY z 4 anticoru AISI 304 a stoji to za rit Dal som nove platnicky a hroooozne to brzdilo. Aj po caso som myslel ze si to "SADNE" a nic. Ten material je ako keby strukturovany a drsny. Nikdy sa nevylesti do zrkadlova. Dam si to spravit s obycajnej ocele a tu plochu co nebede v kontakte s platnickami nastriekam sprejom na brzdy. |
viem ze to chlapi robia z kotucov z cinkulara a chvalia si |
Asi napisem inzerát : Kúpin starý kotúč z cinkulára 2 ks. |
mam tri kusi ale aj z cinkularom. |
JaPetko: zrovna to tu čteme s bráchou (je to vývojářský konstruktér u firmy Continental - brzdy). Docela by tě chtěl varovat, že jakákoliv nerez ocel má menší pevnost než obyčejná ocel. Kdybys to dal udělat z 11 700 oceli, tak uděláš líp. Už jen na pohled na jiných motorkách - brzdové kotouče se přeci nerezavé nedělají a proč asi !!!! |
Skusil som AISI 302 - nahovno!!! Ale totalne, nedoporučujem níikomu. A čo povieš na materíz z toho cinkulára, to by mala byť rýchlorezná oceľ? |
Cendina> berem na vedomie. Na druhej strane bolo to 22 rocne enduro na povozenie sa a nie na preteky a tam ta brzda nebola namahana extremne. Dalej origo kotuc bol 3mm hruby (podla nezodratej casti) a ja som ho dal urobit zo 4mm hrubeho materialu. Ten stredny prsten kotuca bol v originali dokonca zo 4mm hrubeho hlinika!!! - vsimnite si aky je ten stredny prsten oslabeny v miestach kde su diery a zapustenie na skrutky na upevnenie k nabuju kolesa a vydrzalo to. Hlinik! Akurat na fotke dobre vidno opotrebenie pri capoch co ho spajaju s vonkajsim kotucom. Preto som tu cast dal vyrobit z 5mm nereze. Ako som uz pisal, nemal som s nim problem, ani taky ako tu pisal Friend36. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JaPetko (06.02.2008 12:25) |
brzdove kotuce sa bezne robia z vysokopevnej ocele Weldox paska S500 S700, alebo oteruvzdornej Hardox, obycajnu konstrukcnu ocel 11523 neodporucam a 11373 uz vobec |
Tak som sa po roku a daco dockal fundovanej odpovede. Snad to pomoze dalsim. |
No dockal, skoda ze sa viac ludi nezapojilo do tejto temy, lebo si myslim ze vacsina motorkarov si dava palit kotuce, rozety, kolieska a vela veci. Ja robim v strojarskej firme a laser mam podchyteny, tak palit mozem hocico, len ten material treba pozhanať. |
Konkretne Jawa pouzivala na kotuc material 17 021, co je chromova korozievzdorna ocel. |
ja mam predny kotuc spraveny s pily s cilkularu a je dobry nevykruca ho ani nejak extremne nekoroduje |
Je tu nejaky borec co by vedel pozhanat 2ks materialu na kotuce??? |
Brácha si kdysi dal dělat ze speciálního materiálu (pevnějšího než běžné materiály používané na brzdové kotouče) zadní brzdový kotouč na gsf 1200 N. Má výhodu. Dělá v branži tak ví. Ovšem jak sám říkal. V životě by nešel do toho, aby si po domácku vyráběl kotouče na přední brzdy, které jsou víc potřeba a závisí na nich život a už vůbec ne do těch co nejsou z jednoho kusu.... |
Cendina> kotuc nebol vyrabany po domacku, ale vo firme, strojovo. Vsimni si na aku motorku bol robeny. Havariu s takouto motorkou poistovna nepreplati ani keby bola funglovka z fabriky, je to enduro bez homologizacie na cestu. Mozem ti poslat do SS kopiu mojej komunikacie cez SS s jednym clenom motoridu, ktory mal zaujem o takyto kotuc na cestnu motorku, kde som ho odradzal od takehoto riesenia na cestnu motorku. |
Ja to tiez nechcem na zavodny stroj ale na hobby jazdenie po okoli mesta. Je rozdiel ked ta drbne na asfalde pri 120 ako v terene pri 60. Nemyslim si ze takyto kotuc robeny svojpomocne nejako ovlivni pad z motorky. Doteraz som mal s antikoru, nebolo to ono, ale aj po priehrati to nic nezablokovalo, neohlo kotuc alebo nieco podobne. Kotuc som nepalil doma autogenom ale na automatickom lasery, ktory vie palit s presnostou na stovky 0,02. Palime s nim diery do roznych prechov presnych rozmerov h6, h7, .... Ked zozeniem material tak to vypalim zas. |
Friend36:a moze sa aj sustruzit na uzsi ci to ovplyvni jeho pevnost?? |
no material sa najde Weldox 5;6;8;10mm a a Hardox len 6mm ale to ti uz mozem rovno cele vypalit akurat si to muzis dat prebrusit na magnetku |
KENZO4X: Na sústruhu sa to nedá, lebo je ten materiál je členitý s otvormi a drážkami. Rozhádzalo by ti to a riadne buchotalo. Skušal som to a ty radšej nie. Je to dosť nebezpečne. Radšej na magnetickej brúske, alebo frézovať. |
BALD: Hellou, si nejako prestal písať, alebo mi už niečo riešiš s kotúčmi???? |
HARDOX: www.winfa.sk/hardox.html |
Predajna moto suciastok v Novakoch ho vyrobi do 14dni cca 1500sk, Upravené 1 krát. Naposledy upravil karcis (13.02.2008 10:56) |
Friend36 ja citam len temy z prvej strany a tato stade rychlo zmizla aj ked som si dal jej sledovanie tak mi to dako nefunguje |
Bald!!! |
Ma ten material aj nehrdzavejuce vlastnosti alebo ako? No a za vypalenie by si co chcel, pripadne len material???? |
material na brzdove kotuce sa vybera z zavislosti od druhu namahania, pracovnych podmienok a konstrukcneho prevedenia (teplotny rozsah, sposob chladenia, rozmery, vplyv prostredia, sposob uchytenia, material brzdovych dosiek...) ak sa niekto chce zodpovedne zaoberat touto problematikou na amaterskej urovni tak si musi uvedomit ze nejde o nepodstatnu "dekoracnu" zalezitost. Moje odporucanie znie: ak sa da zohnat original diel tak je to pravdepodobne najlepsia volba, ak je nutne riesit nahradu treba sa rozhodnut ci ide o dekoraciu na "vystavne ucely" vtedy to moze byt aj spominany nerez (podla mna je to na brzdove kotuce motorky jeden najhorsich materialov) ak to ma ako tak plnit aj funkciu brzdy tak by som sa skor priklanal k variantam z pilovych kotucov (zvyknu to byt pomerne kvalitne materialy - len pozor na trhliny - mozu byt aj skryte..) koroziu by som v tomto pripade neriesil.. Este k tomu nerezu bezna nerezova ocel 18/8 hrdzavie staci k tomu trocha slanej vody alebo styk z obycajnou korodujucou ocelou.. v potravinarskom priemysle na pouziva 18/10. este lepsi variant je Cr/Ni/Mo (ale to sme uz od kotucov usli na mile daleko).. Ak sa napriek tomu chce niekto zaoberat vyrobov kotucov odporucam zacat v kniznici studiom prislusnych noriem.. urcite nieco vypatra.. a ked uz dojde tak daleko ze nasiel vhodny material nech nieje sklamany ze ho na slovensku pravdepodobne nezozenie (samozrejme ak nieje ochotny zaplatit niekolko ton alebo celu tavbu..) ked si k tomuto priratate naklady na navrh, vyrobu, riziko ze to bude na ... atd. zistite ze original diel je v porovnani z cenou vaseho snazenia zadarmo.. Ospravedlnujem sa za dlhy prispevok nechal som sa uniest.. |
UVVM: Si to riadne rozpisal. Fajn prispevok, len tym triedam ocele nerozumiem. V STN sa udávajú triedy xx xxx. |
uvvm: souhlas.....maximální souhlas. |
UVVM je mi jasne ze origo je origo, ale ja mam miernu prestavbu a proste neexistuje ziadny kotuc takze aj hocijaky je lepsi ako ziadny (nemam ziadneho jogurta a ani ziadneho 300kg chopra a je to(teda skor nieje) zadny kotuc) Upravené 1 krát. Naposledy upravil TomToy (25.02.2008 9:30) |
este ma napadla jedna "nerezova" moznost ze z coho by to slo a to martenziticka "nehrdzavejuca" ocel rozdiel oproti austenitickym nerezom: ziadny nikel viac uhlika vyzsia pevnost, tvrdost nafigu je zas nizsia tepelna odolnost (hlavne vo vztahu k moznosti teleneho spracovania) a jej nazov ze nerezova je vdaka prevadzkovym podmienkam v uvodzovkach tiez opravnene.. teoreticky by sa na rozdiel od vsetkych tych z prvovyroby original (mozno specialnych) oceli mohla dat zohnat. Tusim sa z nej robia aj noze.. (od austenitickej nerez ocele rozoznate feriticku a martenziticku pomocou magnetu..) |
blad:ten bike mam presne taky isty mne to zrobila znama |
nema niekto informacie ci moze byt kotuc aj z chirurgickej ocele alebo je lepsie nejaka klasicka 11xxx ? |
chlapi nic v zlom ale pekne vam tu sibe |
jedna vec je ze tie kotuce nebudem robit ja druha ze nebudu na cestu a je tu dost prispevkov kde nemaju problem z vypalenymi kotucmi a ani jeden negativny okrem toho ze slabo brzdi pri zlom materiali tak neviem vo co tu de |
Bald, mne sa to teda z hardoxom a weldoxom vobec nezda.. podla mna to je blbost to z toho robit pretoze napriklad weldox: |
Ja som vyrábal kotúče pre kamaráta sústružením a odvrtanim, akurát pôvodné otvory boli oválne, tie čo som ich poodvrtaval boli okruhle... na činnosť brzdy nemajú vplyv, ide len o estetickú záležitosť. Spravil som 4 kusy , materiál možno mi budete oponovať ale podľa skúseností stačí hocijaká oceľ o vyššej pevnosti napr 11700 alebo 12071. Plechy z tohoto materiálu zoženiete v hociktorej strojárskej fabrike. Náklady boli veľmi nízke, za necelú hodinu hotový jeden kotúč, ten čo za kotúč pýta 1500 Sk je ZLODEJ z toho je predpokladám 90% jeho zisk a zvyšok cena materiálu + práce. |
Zdravím, prosil by som o jednu infomácu. Mám predný brzdný kotúč pod limitom o 0,2 mm, 3,8mm má monetálne. Už mám objednaný druhý, len by som chcel vedieť do budúcna aké nebezpečenstvo hrozí pri prekročení minimalnej hrubky ? Je táto hodnota v mojom prípade 4mm ešte nadsadená alebo je naozaj nutne meniť ? Pri brzdení momentálne nemám ťiaden problém . Robil som teraz prvé meranie pri 37000km preto som sa dostal pod limit 4mm. |
pri prudkom brzdeni (a to si nevyberame zeano) sa ti kotuc roztrepe na sracky a je len vecou entropie, ktory kusok kde skonci. od crepiny v tele (videl si niekedy ake kusky su z CDcka co sa rozleti?) cez slusdefekt az po zablokovane koleso (ak si daju 2 kusocky rande v brzdici, moze ho aj urvat) a v extremnom pripade aj roztrepany motor. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (25.05.2015 18:52) |
- Som uz videl kotuce ako papier a jazdili natom ty najvecsi frajeri.... |
ja som videl na sracky rozrepany kotuc na aute, pri uplne normalnej jazde po meste. potom ale pred auto skocil niekto z vedlajsej, bolo treba ist na brzdy na doraz a vtedy kotuc strelil vacsinu ulomkov vychytal disk, ale na moto by taka situacia asi skoncila padom. |
Ďakujem za veľmi názorný opis následkov... Praudupovediac som skôr čakal príspevok oveľa optimistickejší. ale tak verím že takýto komentár sa mi oveľa lepšie vryje do pamäte. Predpokladal som skôr to že môže dojsť k zvlneniu kotúča ale tak skúsenosti sú na nezaplatenie a ja ích nemám. Takže Ti ďakujem... a budem sa už držať nad limitom výrobcu keďže jazdiť v nepriestrelnej veste sa mi zatiaľ nechce |
si myslim, ze toto je jedna z veci, ktoru je dobre nezistovat na vlastnej kozi. viem, ze kotuc nie je najlacnejsia zalezitost, ale rozhodne je lacnejsie vymenit kotuc, nez celu motorku. |
ventYl , to si zase kde načítal tie blbosti ? Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (25.05.2015 21:44) |
ahoj Barzel.. verím že ventYl chcel len pomôcť. Za link na platničku ďakujem, pred mesiacom som menil.. dal som za ne 40 eur a neviem ani čo to boli zač takže link si odkladám. A ku kotúču. Jedna vec že jazdím veľa mesto hlavne do práce a z práce. A druhá vec možno podstatnejšia že motorku som kupoval jazdenu .. |
Nie ... a keby aj , tak to je jedno (a dobre sa vracajú piestiky ?) . |
Nemyslím že by bol nejaký problém, predpokladám že v opačnom prípade by pritláčalo platničky aj bez stláčania páčky. No pri otáčani kolesa na volno sa pretáča dobre a nič nepiiští ani sa výrazne nešúcha.. žiaľ moje vedomosti sú ešte obmedzene.. ale tak hádam je to takto v poriadku |
tu tolko motoriek jazdí s kotúčmi pod hranicu, že ach.. nemyslím, že by ho malo hned rozdrapit. len sa bude rýchlejšie zahrievat a tým pádom je šanca, že sa skôr zvlní. ale to pri kakau, ktoré na normálnej ceste asi nespravíš. iba na babe, či šturci a podobne.. |
zaujimava otazka... zo zvedavosti som ju polozil priatelovi google, a ten mi nasiel odpoved.Material 12060 vid:www.k1400.cz/clanky/radime/brzdy/kotouce... |
Radšej nepodsúvaj hneď prvú info , čo ti ti ten kamarát (gúgl) podhodí , ako jedinú možnú a najsprávnejšiu . |
A prečo? |
Len tak mimochodom , téma bola založená pred 8 a pol rokom . |
Re: brazel: ups ten datum mi usiel... |
Brazel nakoniec som objednal tie platničky čo si mi odporučil. Terajšie platničky aj keď nové máju už v na povrchu vytvorené drážky od starého kotúča po 700km cca a mám obavu aby sa mi nevytvorili aj na tomto novom. Diky moc dúfam že budu brzdiť tak dobre ako si písal. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 33338 | Včera: 226293