Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Cital som ze je dobre pred zazimovanim zatvorit privod paliva, nastartovat a nechat spalit vsetok benzin z karb. Vcera som to skusal, privod som zatvoril,nastartoval a motorka nie a nie skapat, bezala asi 20 minut, potom som sa bol este kusok previezt a stale isla, tak som to vzdal. Chcem sa spytat ci mozem ocakavat na jar nejake tazkosti ked tam ten benzin zostal. DAKUJEM |
žiadne problémy očakávať nemusíš, stačí vypúšťacou skrutkou na jar vypustiť asi zo deci starého skondenzovaného benzínu s karbeca a máš to vybavené...pôjde ako švajčiarske hodinky |
20 minut Niekto zvykne cez zimu karburatory aj cistit, ak mas na to cas je to lepsie. To co si napisal ma zmysel, hlavne u dvojtaktnych motoroch, lebo benzin sa po case vypari a ostane ti tam iba olej, ktory je husty a po zime nenastartujes. Ja som za to ze karburatory treba cez zimu cistit, nic tym nemozes pokaslat a aspon uvidis co tankujes Jedine ak chodis na SHEELky, nemusis robit nic heehe, caf |
Ak sa smiem spýtať, prečo sa má zatvoriť prívod paliva? |
dik za rady, spravim to asi tak ako pise marcello |
Ked už sme pritom zazimovaní. |
KAWATOR: Ak motorku zimujes v garazi v ktorej mrzne tak tam nemrznucu zmes daj. V pomere takom aby si si bol isty ze nezamrzne Pise to na flaske od nemrzky... |
mne pride hlupost vypustit z karbcov benzin na niekolko mesiacov, lebo tam vsetko obschne a imho to neurobi dobre tesneniam resp inym suciastkam, ktore su vytvorene na to, aby boli namocene v benzine. |
tak ako napisal matus... neviem skade to mas ze treba vypustit benzin... ti spraskaju vsetky tesnenia a na jar mozes mat problemy... a inac nechcem nikoho urazat ale keby si kus pohladal starsie diskusie najdes tu toho po kokot ohladom zazimovania... sa fest nudis???? mas novu motorku co uz asi tak na nej moze odist??? ja mam pomaly 20 rocnu moto a na jar som vzivoter nemal problem ziadny... ziadne vykrucanie sviecky , ziadne nalievanie kadejakeho oleja do valca zeby nezhrdzavel ziadne prestartovanie nic.. moto mi stoji v garazi kde sa kuri vacsinou len cez vikend ked dacom robim v nej... aj baterku som minulu zimu nevibral sral som nato a prezila v pohode...ale ked este daco chces vediet napis poradim ti ako zbytocne marnit cas |
Nikdy som ani z jednej motorky nevypustal z karburatorov benzin a nemal som s tym problem. |
ja mam taktiez skoro 20 rocnu masinu,po minule roky bola celu zimu vonku na ulici,bo byvaly majitel nemal garaz a teraz ju mam ja v garazi,benzin nevypustam,dotankoval som do plna,ocistil ju odmastovacom,nasilikonoval,vyberem baterku a dam na hlavny stojan,tot vsio...funguje jak hodinky.na jar dobijem baterku,nastavim karbose,ventily,potlaky a ficim dalej...robil som to tak aj s predchadzajucimi masinami a no problemo... |
a keby z casu na cas prestartujes cez zimu moto ? Sak u nas cez zimu uz nezvykne ani snezit uz su tie zimy akesi teplejsie |
pokial nieje motorka uskladnena v temperovanej miestnosti, tak zimne starty by som rozhodne nedoporucoval. |
matus:Nechapem preco nedoporucujes zimne starty. Comu na motore vadi, ze je zima? Motorovemu oleju? Podla mna nie. A niekde som cital, ze je dobre ju prestartovat raz za mesiac az do "ventilatoru". Mozno sa mylim, rad si necham poradit, ale podla mna je dobre ked sa motor trochu premaze. Po dvoch mesiacoch olej stecie do vane, aj ked urcite nie vsetok, a na jar startovat suchy motor. Co ja viem? Upravené 1 krát. Naposledy upravil BlazeX (06.11.2007 0:59) |
all kto ma este nejaku inu mrznucu kvapalinu ako vodu v motke ved voda sa tam davat nema treba kupit chladiacu zmes pre motocykle vyraba to aj shell a netreba to nijako riedit chrani to vnutro motora je to mastne do urcitej miery a v pripade mrazu to nemrzne a hlavne sa to nevari ako voda uz pri 100 stupnoch . Inak aj hlinik koroduje! Upravené 1 krát. Naposledy upravil roland1 (06.11.2007 7:03) |
1. studeny start pri minusovych teplotach predstavuje pre motor vysoku zataz a pre motor motorky to plati dvojnasobne. |
nazdar hoši ohladom tej kvapaliny, neviem ako vy ale tu v okolí čo poznám tak do chladičov lejeme len čistý antifreze, a to nie len preto žeby nemohla zamrznúť kvapalina, ale hlavne voda nemá žiadne mazacie shopnosti narozdiel od nemrznúcej, potom sa stáva že odchádza vodná pumpa, dalej guferá vyryjú drážky do osky na pumpe a podobné veci takže mylsím si že nejlepšie je jazdiť na čistú nemrznúcu, s chladením sme nikdy problém nemali. |
Corleone - a ako si na banditovi zavrel prívod paliva ??? |
marekon: Koncentrovaná kvapalina má len jedinú výhodu: Menšie náklady na prepravu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (06.11.2007 8:42) |
mate vi ale problemy... keby som fakt nemal nic ine na robote ta by som si motorku dal kludne aj pod perinu aby je bolo co najlepsie |
Matus:Nechapem aku vysoku zataz sposobuju motoru starty pri minusovych teplotach. Alebo mas namysli rozpinavost materialu? Myslim, ze pri hliniku nie je az taky problem pretoze nema az taku rozpinavost a ak aj trochu ano je dost pruzny na to aby to bolo OK. Jediny problem by som videl v tom ze je hustejsi olej a tym padom slabsie maze. V bodoch 2 a 3 s tebou suhlasim. Je to dane tym, ze pri volnobehu nie je zaruceny dostatocny odvod vyfukovych plynov co velmi neprospieva motoru. Ale otazka ked ides jazdit v lete nenechas motorku bezat na volnobehu nech sa zohreje? Aj tak si myslim, ze to tomu motoru nemoze vadit. |
Matus: V motorke mam tiez 10W-40. Mam aj Octaviu a v nej 10W-40. Otec ma Formana a ma 15W-40. Myslis, ze by sme nemali radsej v zime startovat ani tie auta. Ci moju Octu ano ale otcovu zehlicku radsej nie? To len tak na okraj. |
blaze> nastartujem, dam si helmu, rukavice, bundu a vyrazam (=1min?). Prvych 10km idem zlahka. Co by som mal z toho, keby som ju zohrieval na mieste? Ajtak treba zahriat minimalne aj pneumatiky, niektori hovoria, ze aj prevodovka sa musi nechat zahriat... |
Matus: Dobre si napisal, ze v drvivej vacsine R4 motoriek zacinaju optimalne otacky tam, kde drvivej vacsine aut zacina cervene pole. Ale toto nema nic spolecne s volnobeznymi otackami. Na Octavii 1.9 SDi mam volnobezne otacky okolo 1000 o/min na moto je to tiez tak priblizne +-. |
že vi s mäkkým i? :D:D .. no k téme. Jednoznačne robím to čo BlazeX. Tzn. raz za mesiac ju nakopnem a nechám prdkať, potom vypnem, prípadne sa idem iba tak previezť ak je sucho. Nikde v manuály som nenašiel, že by sa motor nemal zahrievať na volnobehu:D to je čo za blbosť? :D A navyše mne osobne príde viac šetrné zohriať moto na mieste, ako nútiť ťahať studený motor do slušného kopečka, ktorý mám pri výjazde z garáže. |
To zohrievanie nie je velmi idealne, pretoze ako som pisal pri volnobehu nie je dobre prudenie vyfukovych plynov. Sadze sa potom dostavaju do oleja a usadzaju v potrubi atd. Ale 3-krat za za zimu to podla mna nemoze az tak vadit. A na jar aj tak budem menit olej. A tie usadeniny myslim, ze ked ju na jar prevetram tak pri 10 000 ot/min ich tam vela neostane. Po spravnosti by sa mal motor zahrievat jemnou plynulou jazdou. Ale to je uz trochu mimo temy.... |
a este nieco dnes som bol prestartovat a na 90°C sa zohriala za 10 min. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BlazeX (07.11.2007 22:02) |
Počul som aj ja že by sa zišlo ju preštartovať aj keď ja to nerobím.A chem sa spítať ohladom vody či je lepšie ju vypustiť alebo naliať nemrznúcu |
forestt: tak keď už sa teda pítaš :D, tak ja sa pýtam, že či tam teraz máš iba obyčajnú vodu? To asi nieeeee Podla mňa tam máš zmes a teda by ti zamrznúť nemala. Je to však na tebe. |
hej chalani prosim vas a ohladom čistenia a mazania reťaze....mam ju celu očistiť odmasťovačom alebo stačí hrubá špina??a namazať ako??vrstva vazeliný ?? alebo čím??dik za radu.... |
no a ohladne témy...ja by som bol skor za matúša...kedže je motor velmi chladný a pri prvých obratkach je slabý tlak oleja sučiastky sa velmi namahaju a zas zohrievať pri jazde to by som tež nerobil...ale kedže ja mam vzduchom chladený motor tak to mam ine....a na zimu by som račej vybral baterku do teplej miestnosti a naštartoval až na jar...pripadne pred prvým štartom by som bez sitiča a s vypnutým zapaľovaním par krat pretočil motor aby sa tam dostal olej a potom.....a inač čo zas dosiahneš tým že preštartuješ moto cez zimu....za to že sa trochu premaže a zohreje motor...načo... |
Pepo50ccm: Moto poradňa: Ako sa starat o retaz tu je toho kopa o retaziach. S tou bateriou suhlasim. |
A este nieco. Motor za mesiac podla mna nevyschne. Cize aj ked je slaby tlak oleja nejaky olej na piestoch urcite je. No ja neviem kamos bol na dva mesiace v Anglicku a ked prisiel, jeho auto celu dobu stalo a poviem ti mal co robit aby ho nastartoval a vobec spojazdnil. Pre info Mazda 626 tusim 1999 r.v. |
To uz nemate o com pisat?Ja som moto zazimoval:plna nadrz,baterka na "inteligentnu"nabijacku,plachta na moto a spinka.Najar ju vytiahnem a nastartujem.Mam este jednu Jawku.Ta spala cele 3 roky.Ked som ku nej prisiel tak som pohrkal s moto aby sa mi premiesal usadeny olej v benzine,dal novu baterku,pustil benzin a kopol zo 3 krat do vrtule a sla.Neviem v com vidite taky velky problem. |
Len tak: ja mám v manuáli auta, aj moto nezohrievať na mieste. To bude súvisieť asi stým, že na mieste sa to príliš rýchlo zahrieva čo asi práve neprospieva moto a ani autu a to z jednoduchého dôvodu. Prudkým zahrievaním dochádza k rýchlemu rozťahovaniu materiálu a kedže súčasti motora sú z rôznych materiálov dochádza k nerovnomernému rozťahovaniu, čo škodí motoru. |
Ja mam u detka cezetu ktora mala par rokou[mozno aj 5 rokou] strhnuty zavit za hlave tak nejazdila.... Z nadrze sa odparil vsetok benzin do sucha....[bolo tam malo] Samozrejme nadrz v hrdzavela znutra.Ale v lete som zohnal novu hlavu a ze vymenim hlavu a uvidim ci este pojde....Takze baterka na nabijacku kupil som akoze palivovy filter 2 litre benzinu a silikon pod hlavu a pome majstrovat Takze vymenil som hlavu dolial olej do motora este olej do benzinu dal fillter baterku a isiel kopat.....presne 4 krat som pretocil motorom bez zapnuteho zapalovania a potom na 2 druhe kopnutie chytila.A to ma presvecilo o tom ze zimovat nejak specialne motorku netreba suhlasim s nadrzou do plna a inak nic viac netreba.... |
redhonda: Podla mna sa na volnobehu nezohrieva motor rychlejsie ako pri jazde. Predsa sa nemoze motor zohriat rychlejsie pri 1000 ot/min na volnobehu ako pri 3000 ot/min pri jazde. Ako som pisal ide o odvod vyfukovych plynov (vid moje prispevky vyssie). A este k tej kondezacii vody. |
strc vtaka do vyfuku, urobis si dobre a aj motorke, lebo ju nebudes prestartovavat |
BlazeX: jake sadze sa Ti usadzuju.Co mas V3S-ku? |
Pivko sa neorosí , ale nejde o teplý motorček, ten je predsa z nehrdzavejúcich mátrošov, na ten serkám, ale ak je studenučké je všetko okolo a hlavne šróbiky, oceľové lanká a hen také blbosti čo sú na moto zo želiazka a tie asi nie sú vyhrievané. |
matus: Ja som sa s tebou bavil slusne. Tie tvoje trapne pubertalne vtipky si nechaj pre svojich trapnych nast-rocnych kamaratov, ak nejakych mas. |
BlazeX: ooooooooooooj to musím priznať, že máš potom pravdu. |
BlazeX: áno máš pravdu s tou garážou. A keď už vymrznešpri ceste k nej, tiež by som ju pošteklil a štartol nech zohreje moje srdce. |
Kazdu jesen ta ista tema, tie iste otazky a tie iste vtakoviny ako odpovede |
BlazeX: No sadze vznikaju, ale nie pri spalovani cisteho benzinu, tie su tam z olejoveho filmu, alebo pri spalovani nafty u diesla-hlavne ked mas zlu pripravu zmesi (opotrebovane dyzy alebo cerpadlo)-suvisi to s difuznym horenim. Pri 4-stroku je to uplne zanedbatelne, pokial Ti nezere olej 1L na 100km. |
Corleone - aj mňa by zaujímalo, ako si na bandite zavrel palivový kohút, pretože pokiaľ nemáš nejaký dorobený ventil, tak sa zavrieť nedá. Palivový kohút má tri polohy: 1. - "ON"-normálna, kedy sa benzín dostáva do karburátorov počas štartovania a chodu mototora; 2.- "PRI"- benzín natečie do karburátorov, napr. ak Ti došiel benzín, alebo motorka dlho stála a karburátory sú prázdne; 3.-"RES" - rezerva. |
Blaze, musis mat tazky zivot, ked nemas zmysel pre humor... |
Ty kokoooooos že rozobrať motorku a poukladať do debničiek so slamou, tak to som ešte nepočul mna asi prekoti |
redhonda... v prirucke k autu preto pisu ze netreba klepat na mieste lebo sa nestiha ochladzovat katalyzator a ten potom sa potom predcasne opotrebuvava |
Katalyzator sa neopotrebuva ale zanasa. Ale urcite nie ked je zohriaty, cim je viac zohriaty tym lepsie spluje skodliviny. Katalyzator je preto izolovany od prudenia vzduchu aby bol vzdy zohriaty. Este moj nazor, najhorsie pre motor je studeny start, vtedy sa najviac opotrebuva, hlavne prestartovanie v zime kazde dva tyzdne. Za dva tyzdne ojel uplne stecie zo vsetkych klznych lozisiek a startovanim motora sa odieraju kov na kov. Kto videl rozobraty motor vie. Radsej nastartujem prvy krat na jar (1 kriticky okamih pre motor) ako 10x v zime (10 krityckych okamihov) a to este v teplotach okolo 0°C. Ja som naplnil nadrz, vycistil, postavil na stojan, vybral baterku, pohladkal a sicko Brm, brm... |
biker... neni trochu logicke ze ked sa katalyzator zanasa tak sa opotrebuvava??? a nezanasa sa ale prehrieva a potom mriezka co je dnuka uholnatie a nezachytava skodlive ciastocky... na volnobehu mam mensie skodliviny ako na plny kotol resp. pri plnej zatazi???! |
felesiga s niecim nesuhlasim. Ale to je jedno. A "kov na kov" resp. "chod na sucho" pri starte je. Olejovi film tam sice mas, ale klzne lozisko dokonale funguje az pri dostatocnom tlaku oleja. Olejovi film ti volu v puzdrach nevymedzi. Az jak nastartujes sa napr. kluka, vacka, v puzdrach nedotykaju. Ja som sa to v skole ucil, tak nevyvolavam hadku, len si opakujem Ty si z Vikartoviec? |
hej som z vikartoviec...ty si z kravian sak???. ked mas stuhnuty olej tak sa tazko dostava cez filter preto vymysleli taku fintu ze ked je husty ide obeh oleja okolo filtra a ne cez neho... neviem ci vsetky motory to maju ale kodiak to mam urcite...a k tym chodom na sucho.myslis ze pri starte ked su studene loziska myslim ze tam este nieje take trenie ako keby ti za jazdy na zohriatom prestalo tlacit cerpadlo alebo nieco podobne... tiez sa nehadam len moj nazor |
No myslim ze zazimovat vie kazdy, vsak tie motorky sa spojazdnia aj keby boli odstavene v zime vonku. |
bikerPP -- omyl skoda ze ty nemas endurko , by si sa siel kus zablatit so mnou a felesigom a ... |
Nooo, skoda, ja sa necham zlakat aj na cross... Blato mi nieje cudzie, som MTB cyklista Uz len moto na to mi treba |
jazdite celorocne a nebude ziaden problem zo zazimovani a ked by som uz chcel silou mocou zazimovat tak ju hlavne poriadne poumyvam a namazem, aspon ze ja nemusim mat problemy s baterkou a chladiacou kvpalinou |
degrad..nazdar moj furt srebes jak hovado??? de sa zas najdem rano v ktorje karcme jak spis na stole???? bikera poznam sa mi zda ale nechce sa priznat... na jar nas uz jaškov caka ale musi zobrat aj totych salenakov sandora a krupera!!! lesu zdar! |
heh ma neser , to som kus zadriemal vtedy bo som cakal na teba do rana predsa ,, aa coze na jar ved teraz pekne je teplo treba jehat vzdy, bodaj by uz nasnezilo poriadne |
Takze ako automechanika nas ucili ze: 85 az 90% opotrebenia motora vznika studenym startom(nerozhoduje teplota vody ale oleja! ! ! ). A kto je vinnik? Olej! Ten totiz maze dobre az od 60 stupnov. Pri nizsej teplote sd neroztiera dobre po suciastkach a tak vznika polosuche az suche trenie. A co je mazanie? Oddelenie suciastok vrstvou maziva. A este dolezity fakt. Pri studenom motore sa benzin zraza na stenach valcou a zmyva i to malo maziva,co sa tam zachytilo. Viac to nebudem rozoberat,to je tema na niekolko stran. [object FreeScriptableObject] |
Absolutny suhlas, automechanici citia s motorom. Start a zdochnutie je nakritickejsi okamih pre motor. Potom uz len 15000ot/min |
Ževraj zazimovať Šak to je zima? Každu sobotu prebehnuť a je po probléme |
Husga.. v ke je trocha teplejsie jak pod tatrami nemyslis????ale dalo by sa to aj tu |
s tym si ja nedavam vela roboty...Treba tam bud:vypustit celu nadrz aj karburator,nech tam neni ani kvapka,alebo ako to robim ja:Do benzinu dam taky olej,maju to na kazdej pumpe-olej proti mrznutiu benzinu a mat uplne plnu nadrz,az po uzaver,totiz nech tam nieje ziadne miesto,kde sa moze zrazat voda.A dat moto na hlavny stojan,alebo aspom raz za cas s nou pohnut,nech nestoji stale na tej istej casi pneu.Neviem preco,ale vraj hej.A nezabudni vybrat baterku,ak v zme nejazdis.Ja jazdim non-stop,takze len kazdy den pretocim motor a je svaty pokoj.Ale treba dat ten olej proti mrznutiu benzinu-stoji to asi 100korun |
uz ste zacali pisat o peknych vtakovinach. Nechapem. Motorka sa vraj nema zahrievat na mieste, pretoze je nedostatocne mazana. Ziadne usadeniny. To je co za blbost? Aj tak to ma vacsina ako vyhovorku, aby raz za cas poculi svoju motorku a mohli ju potocit Vytiahnut baterku, natankovat plnu a cakat na najblizsi suchy slnecny den. A ked pride, ist jazdiiiiiiiiiiiiiiit!!!!! |
Brembo.vcera som vyberal klukovku z motora multicar a loziska boli namazane aj po styroch mesiacoch co motor stoji...myslim ze tolko oleja co tam bolo na start staci... ale to by sme sa tu mohli o tejeto teme natahovat donekonecna |
u mojej nebohej babky mame v pivnici take stare vseliake naradie, cele naradie je mastne uz asi 10 rokov, ten olej nie a nie z toho naradia stiest ...neviem ci mam verit tomu naradiu, alebo vam Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (08.12.2007 8:02) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 34084 | Včera: 238653