Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

zabrúsenie ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuzabrúsenie ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

21.08.2007 15:58

zabrúsenie ventilov

m1s0
 Bahniak 

Ikona

akurát idem menit guferá na na ventiloch a chcel som ich popri tom zabrusit brusnou pastou aby lepsie dosadali, lenze niekto mi este povedal, ze je to pastou malo , ze to treba jemne osustruzit....tak mam to len vybrusit, alebo aj dat vysustruzit?


21.08.2007 17:07

Re: zabrúsenie ventilov

DargoR
 Edvenčr 

Ikona

Neviem či sa to da sustružit, ale na sedla ventilov existuju frezy a nimi sa obrúsia a potom sa ventilom a pastou dobrusuju styčne plochy.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil DargoR (21.08.2007 17:10)


21.08.2007 19:47

Re: zabrúsenie ventilov

dusifuk
 Bahniak 

Ikona

...moj nazor je,ze ak dosadacie plochy niesu este znacne podpalene staci zabrusit brusnou pastou.Ak su uz podpalene,tak frezkami,ktore spomenul DargoR.Ja som takisto len zabrusil brusnou pastou a ziadny problem...jazdim tak uz druhu sezonu...

...este mi povec ako by si hlavu valca uchitil do univerzaly sustruhu :-D :-D :-))) ...


22.08.2007 1:19

Re: zabrúsenie ventilov

ked to maz uz rozhodene tak ventily daj za,rusit a sedla prejdi z frezkami a potom pouzi pastu motor pojde ako hodinky mam to vyskusane x krat ,a asi ma uz dost najazdene zasluzi si to .


22.08.2007 8:14

Re: zabrúsenie ventilov

Zephyr
 Turista 

Ikona

keď to budeš mať rozobrané, tak každopádne posúdiť aj stav ventilov a sediel, či sú v dobrom stave, či je šírka styčnej plochy ako má byť, predpis býva okolo 1.2 mm, ale to sa môže mierne líšiť podľa typu motora. Takisto treba skontrolovať, či je styčná plocha ventilu a sedla na správnom mieste (napríklad či nie je príliš pri okraji ventilu). Ak je styčná ploch príliš široká alebo na nesprávnom mieste, tak pomôže len zafrézovanie sediel frézami pre ventilové sedlá (je to sada 3 fréz, s uhlami väčšinou 30,45 a 60 stupňov, opäť sa môže líšiť podľa konkrétneho motora). V prípade, že bude šírka styčnej plochy príliš široká, tak sa môže stať, že ventilovou pružinou nebude vyvolávaný dostatočný merný tlak v mieste styku ventilu so sedlom, čo môže mať neskôr za následok vznik problémov s tesnosťou ventilu. Takisto nemenej dôležité je posúdiť stav vodítok - ak sú príliš voľné, tak ani výmena ventilových gufier nemusí byť dostatočným riešením zvýšenej spotreby oleja. Nie je to skrátka až tak jednoduché ako sa na prvý pohľad môže zdať ;-)

Pokiaľ by si chcel naozaj vymeniť len guferá ventilov, tak vo väčšine prípadov sa to dá urobiť aj bez demontáže hlavy valcov a ventilov (opäť platí, že to nemusí byť pravda pre všetky typy motorov, ale väčšinou sa to dá), len je to o trochu komplikovanejšie a treba na to mať vybavenie, otázny je aj prínos výmeny len samotných ventilových gufier.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (22.08.2007 8:15)


23.08.2007 15:30

Re: zabrúsenie ventilov

m1s0
 Bahniak 

Ikona

..dakujem za rady...nakoniec som nasiel niekoho, kto mi to spravi..takze mam pokoj.....
A mám este jednu otázku: ako tesnenie pod hlavu staci silikon na motory, alebo tam musi byt to papierove? ak papierove, da sa kupit niekde ide ako priamo u Hondy?(myslim si ze tam si za to dost zapitaju...) aka je vlastne cena toho tesnenia?


23.08.2007 15:55

Re: zabrúsenie ventilov

barlac
 Jogurťák 

papier je ok na rit a nie pod hlavu,kde je vysoka teplota.tam by zhorel ako fakla.musis tam dat nove tesnenie,ziaden silikon.


23.08.2007 17:31

Re: zabrúsenie ventilov

m1s0
 Bahniak 

Ikona

barlac: lebo povodne tam bolo nieco take ako papier...sorry, ale velmi sa do toho este nerozumiem.....toto je moja prvá "ozajstna" moto ..... pekac som mal par rokov...ten som mal rozobraty a poskladany ani neviem kolko..lenze toto....zatial som s tejto moto vymlety...
.... a kde by som mohol to tesnenie kupit?...lebo do hondy sa mi dako nechce volat....bude to ich super cenami....


23.08.2007 17:38

Re: zabrúsenie ventilov

Crash
 Turista 

Ikona

Skús zavolať do hociktorého bližšieho servisu čo máš po ruke. A ide tam kovové tesnenie - sú to také lisované plechy.


23.08.2007 17:40

Re: zabrúsenie ventilov

enduro600
 Bahniak 

Ikona

skus www.moto-diely.sk/.ja som tam objednaval na xl-ku.mozno tam budu mat


23.08.2007 19:29

Re: zabrúsenie ventilov

m1s0
 Bahniak 

Ikona

..tie plechy mam..tak maco tam bolo este to "papierove"...no sice ako tak uvazujem , tak motorku "servisovali" daky "profici"(vsetko podoťahované ako na ponorke :-~ , sróby strhane :-~ ,namiesto poistiek len hruby drot, ochranny krit motora natrety striebrenkou na kominy..lenze ho zabudli vypalit :-~ )....takze potom uz tesnenie asi nepotrebujem...a to co tam bolo, tak neberem vázne......


23.08.2007 19:32

Re: zabrúsenie ventilov

m1s0
 Bahniak 

Ikona

...kvalita na štýl A JE TO!!!...


24.08.2007 10:31

Re: zabrúsenie ventilov

m1s0
 Bahniak 

Ikona

..dalsia otazka: tesnenie medzi valec a blok ma byt "papierové"...daval som valec na vybrus a asi som ho zabudol na valci..mozem ho pouzit aj druhy krat ked nebolo poskodene?

...akurat som pozeral ake je vola na ventyloch.....podla knizky ma byt 0,05 a tam je odhadom 2,5..mechapem ako ta moto mohla riadne ist.....


24.08.2007 13:26

Re: zabrúsenie ventilov

Zephyr
 Turista 

Ikona

tesnenie: no ideálne samozrejme nové, ale ak chceš môžeš skúsiť aj pôvodné, ak skutočne nie je poškodené, ale môže sa stať, že to už nedáš na chlp presne tak ako bolo predtým a nemusí to tesniť, skúsiť sa to dá

ventilová vôľa: 2.5 mm ? alebo 0.25 mm? ako mohla ísť ? no asi ako malý šrotovník :-)


24.08.2007 13:35

Re: zabrúsenie ventilov

m1s0
 Bahniak 

Ikona

2,5 !!! ty vravim..ta motorka išla dobre..zvukovo nebola ako origo kedze ma daky podomacky vyrobeny vyfuk..v nizkych otackach to bolo ako daka 350 až 600 vka.....ale šrotovník..no mozno v maximalnych otačkach...

..stále nechapem co robili s tou moto predchadzajuci majitelia....ale srať na nich...
... o tyždeň by som mal mať doma new piest+ výbrus valca z Trubína...už to len dať dokopy, nastavit rozvod, naliať benzin >:-) ....a super susedia mozu zase dvihať telefony a vytačať 158....

moji.motorkari.cz/?50841 a tu je foto ako teraz vyzera moto..a je tam aj ten výfuck...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62773 | Včera: 246801