Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
nazdar chlapi nemate skusenosti s montovanim otackomera na jawu 250 alebo nejake motorky ktore otackomer nemaju? |
ne na jawu 250 nedas otackomer a nevim naco by ti to tam bolo ked to je aj tak nizko otackova motorka a tocis maximalne tak do 5000tis ot\min a to uz musis vedet jake mas otacky podla motora |
ako sa t ovlastne napaja? keby som pozhanal zo simsona a namontoval ho tam? |
to by šlo a rovno si zožeň aj karburátory zo staršej CBR a daj to tam.. |
opýtaj sa radšej nejakého jawkára, alebo to odkukaj, ja som javu nikdy nemal ale ak na to idem logicky tak tiež to musí byť z cievok |
diky aj tak mozno ze daco pozhanam a poriesim ale uvazoval som ci to nemusi byt na 2 cievky alebo take daco preto som sa opytal |
š120 má jednu cievku ale otáčkomer/cievka je budený rozdeľovačom na 4 valce ...neviem fakt ako sa to bude správať na jednovalci..možbo bude ručička triasť |
Nebude to dobre merať , na dvojvalcoch 2T sa dal použiť zo 4T 4valca otáčkomer a zlúčiť signál z indukčiek cez diody ale ak máš 1 valec dvojtakt tak páli každú otáčku a 4 takt 4 valec páli 2krát za otáčku takže ti bude ukazovať polovičnú hodnotu.... |
videl som na 350 otackomer zo skody a tocil 12 000 otacok aj ked bol len do 8 000 chlapec si ho premaloval a novsie 350 maju mechanicky inac simson ma 12V nie? |
neviem ved preto som zakladal tuto temu aby ste mi poradili nie? |
Otackomer Simsona je na lanko.. otackomer vsetkych 350tiek su lankove.. |
ajajaj: neviem ako si to myslel s tou poznámkou na Vladyho, ale Vlady má pravdu. pri 2T, kolko valcov, tolko odpalov za 1 ot., pri 4T 4valci za 1ot. odpáli 2krát.... |
V tejto teme je akysi chaos... |
ak nechces (nevies, nedokazes) prisposobit mechanicky nahon otackomera z nejakeho motora - tu malu prevodovku,zvycajne snekovu, tak mechanicky otackomer nenapojis na Jawu 250, len elektronicky zapojeny na inducku. Ale ked si vezmes elektr.otackomer napr. z 4valca 4Takt, tak ti veruze bude ukazovat polovicnu hodnotu skutocnych otacok. |
otackomer zo Skodovky sa da prisposobit. |
nevravim ze sa neda prisposobit, ale len tak prehodit otackomer z ineho fara sice ide ale s akym vysledkom |
Pali79 ma pravdu. Ten škodovácky otáčkomer ukazuje polovicu otáčok. No ked ho upraviš, tak ako som ti napisal - doletuješ tam kondenzátor (250V, 220nF) - tak bude ukazovať správne ! |
mzetz150 : aky kondenzator si tam naletoval a na aku suciastku? |
Ja som tam dal kondenzátor keramicky 250V, 220nF - je taky maly ako 2-korunačka. A naletoval som ho paralelne k tomu velkému zelenému, čo je dnu na plošáku. Viac informácii o tom ako som to robil najdes v tomto fore: mz-world.wz.cz/read.php?f=1&i=59989&t=57361#reply_59989 |
chapem ze sce na Jawu 250 si dorobit otackomer... ale nechapem comu si si mzetz150 vymenil na MZ 150tke mechanicky za el.? Prestal ti fungovat povodny alebo sa znicil nahon alebo preco??? |
Pali79: Otáčkomer - budík fungoval dobre. No v motore bol náhon uchyteý v takom držiačku v bloku motora. A ten držiačik praskol a odpadol ... je to na takom mieste že sa to nedalo opraviť. Tak preto som tam dal ten Škodovácky - dokonca aj rozmermi pasoval presne |
mzetz150 : no neviem som v rozpakoch je tam 6V okruh ale na inducke je napisane 12V takze co navrhujes? |
ta jawa 250 bude (pravdepodobne) 6 V. Pozri sa na hodnoty na žiarovkach, ktore tam mas - a budes vedieť. V tom pripade, že to bude 6 V, tak otáčkomer zo škodovky tam nebude správne fungovať. Potom ti poradim len hladanie inej alternatívy na nete v google a na jawamanii... |
nasobic napatia by to chcelo, ale treba googlovat schemy, alebo poziadat niekoho z elektrotechnickej skoly nech volaco navrhne (moc som nepomohol, viem) |
mzetz150 : jo ziarovky su 6V taze daco bude treba vymysliet |
mzetz150 : ale ved v skole sme sa ucili ze ked na kondenzator privedies mensie napetie tak sa cinnost kondenzatora nemeni takze cisto teoreticky by to malo fungovat aj so 6V. alebo som rozmyslal ze pred tie dva kondenzatory dat este jeden ale serivo a ten by mal hodnotu 12V. co ty na to? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 245777 | Včera: 227867