Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Karburatory z rad. 4 valca do auta - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKarburatory z rad. 4 valca do auta - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Karburátor.

08.08.2007 15:04

Karburatory z rad. 4 valca do auta

hebepmope
 Kávičkár 

Nazdar chlapi
Okrem toho ze trocha jazdim na moto tak s brachom davame do kopy jeden zavodak. Prednostne na preteky do vrchu. Jeden znamy mi poradil, ze videl niekde clanok, kde chlapik mal namonotovane kaburatory z radoveho 4 valca v aute. Nico take
www.foltyn.cz/car/skoda/s100negru_13v.jpg
Odvtedy ma to zacalo zaujimat a chcel by som to vyskusaat. Na ebay som nasiel kopec kaburatorov za pohodove ceny.
Chcel som sa vsak opytat na nazor aj vas. Aky podstatny rozdiel je medzi klasickymi supatkovimi karburatormi a podtlakovimi /EXUP/? .
A ako vlastne funguju tie podtlakove?
Mam moznost kupit karbace z XJR 1300 z r. 2003, podla foto vyzeraju klasicke supatkove. Alebo sa daju pozhanat aj nejake z GSXR1100 - 34mm mikuni. Pri tych je vsak napisane ze su aj na 750 ku. V com je rozdiel?
Este by ma zaujimalo ci pri karburatorovych motoroch sa ku karburatorom pripaju aj nejake kable? Na volnobezne spinace alebo tak? Ci maju nejake elektronicke suciastky?
Za odpovede a kazdu pomoc dakujem


08.08.2007 15:53

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

miso251SK
 Turista 

pri klasickych karburatoroch (niekedy oznacovane ako priame) napr Jawa ti to supatko taha priamo plynove lanko
pri podtlakovych karburatoroch ti lanko pootaca skrtiacou klapkou za supatkom, a az postupnym narastom podtlaku v sani ti pomocou membrany dviha supatko.

hlavny rozdiel je asi reakcia na pootocenie plynovou rukovatou, pri podtlakoch by mala byt plynule upravovana zmes, motor by nemal kuckat a mal by byt "user friendly", priame karburatory az tak moc "use friendly" nebudu

rozdiel medzi karburatormi z 750 a 1100 bude v rozmeroch hlavnych a volnobeznych trysiek. Najvhodnejsi rozmer by si musel otestovat na motorovej brzde. Sady trysiek sa predavaju, alebo mozes upravovat (napr v Lojzovi predavaju sadu pilnikov urcenych presne na tuto cinnost)

elektronika je zamerana skor na kontrolu ako na funkciu, moze byt napr koli urcovaniu polohy skrtiacej klapky a nasledne sa udaje spracovavaju s dalsimi velicinami v riadiacej jednotke a upravuje sa predstih a podobne. Bez kontrolnej elektroniky ti budu karburatory fungovat


08.08.2007 16:02

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

hebepmope
 Kávičkár 

Ok dik.
Na tie trysky som myslel aj ja, len to ma na ebayku dost nestastny popis a neviem presne ake to su. Budem musiet napisat predavajucemu.


08.08.2007 17:09

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

karburator
 Turista 

Ikona

Ja som nieco podobne dal do Lady 1600...karburatory z FJ1100,ostra vacka,zbruseny blok motora,zafrezovane piesty,ventily z Volgy a Tatry 613,vent.pruziny z BMW 8-) 5 kvalt z fiata,atd.............slapalo to perfektne.. v max 210km/h 9000ot/min.. :-O ....na karburatoroch v podstate stacilo iba nastavit podtlaky,a hladiny pomocou plavakou..... Uz nemam fotky,skoda..... A cele sa to skoncilo na dialnici medzi BA a NR...poladovica... :-D :-D :-D :-D


08.08.2007 19:18

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

karburator:naco si zafrezovaval piesty? nwstratil si tym kompresny pomer?


08.08.2007 20:09

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

hebepmope : pocuj ale na taku srandu treba mat osemkanalovu hlavu nie? myslim ze na skodovkach je jeden saci kanal pre 2 valce ako to riesite? a zas aku to ma vyhodu od original 2x2 karburatoroch?


08.08.2007 20:58

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

hebepmope
 Kávičkár 

DUCKLIN: Pravdu mas. Dava sa nato vsak hlava z favorita ta ma osem kanalov. Neviem ake myslis original 2X2 karburatory? Ide o to ze do zavodnych masin sa davaju karburatory WEBBER
2 kusy, lenze to je dost drahy spas. Z mot pozeram po ebayke a tam sa daju od 30 libier aj s dopravou. A webre maju polmetrove sanie este ku hlave. Na tieto motorkove sa spravi kratucka priruba a zmes sup rovno do valca, vetsie ventily a ostra vacka dokonci pracu.

KARBURATOR: Parada, to muselo ist. Aj si nieco jazdil, alebo si to mal len tak na vozenie?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hebepmope (08.08.2007 21:01)


08.08.2007 23:42

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

hebepmope : a na aky motor to davas? sadla by hlava z favorita napr. na skodu 105 alebo 120?


08.08.2007 23:55

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

hebepmope
 Kávičkár 

ducklin: No najpravdepodobnejsie cely motor z favorita. Tereticky by mohla pasovat favoritacka hlava na motor 120, na motor 130 istotne ano, pretoze posledne 130tky mali tuto hlavu.


09.08.2007 8:04

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

120tka ma rozdielny rozostup valcov ako 130 a favorit-takze teoreticky tie hlavy z favorita na 120 pasovat nebudu, ale prakticky to odskusane nemam. :-D


09.08.2007 8:15

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

Zephyr
 Turista 

Ikona

8 kanálová hlava z favorita na blok 105/120 nesadne, pokiaľ viem, tak má aj trošku inak rozmiestnené otvory pre skrutky, čo je dá sa povedať neriešiteľný problém, takže ak 8 kanálovú hlavu tak aj s blokom. Aj keď teoreticky ak by si mal preveliké šťastie, tak by sa Ti možno podarila niekde zohnať aj 8 kanálová hlava na blok 105/120, existovali také na závodné účely, ale pochybujem, že sa to bude dať normulne zohnať. Ako schodnješie by som videl komplet motor FAV/FEL už aj s 8 kanálovou hlavou a s tým sa potom pohrať. Je to určite lepší základ na "hranie", je tam pevnejšia kľuka, lepšie ojnice a najmä blok motora je spevnený daľšími výstužami oproti 105/120 resp. 100


09.08.2007 10:44

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

a sadol by motor z favorita na prevodovku z 130? alebo tam treba nejaku prirubu


09.08.2007 11:22

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

TIBORINO
 Edvenčr 

Ikona

ducklin :dáš to tam ,ale potrebuje to úpravy ,stojí to za to ,mám to spravené ,tu nájdeš čo a ako


09.08.2007 11:23

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

TIBORINO
 Edvenčr 

Ikona

www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=305

www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=127 8-)


09.08.2007 15:54

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

a keby tam ostala stara hlava a dali by sa tam iba 2 karbiky?


09.08.2007 20:25

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

Zephyr
 Turista 

Ikona

i to by šlo, len by bolo treba vyrobiť potrubie, ktoré spojí sací kanál 1 a 4 valca. Nevýhodou bude to, že bez ďaľších úprav bude ten prínos prinajmešom diskutabilný ....


09.08.2007 20:51

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

karburator
 Turista 

Ikona

ducklin ...no aby sa mi pri tych 9000 nestretli piesty s ventilmy...a blok bol zbruseny az tak,ze sa stretali uz pri pretacani....

hebepmope. to aj islo ;-) len tak.povozit sa....fajn pocit,ked na dialnici zotries zo starim zigulakom nalestenu octavku 1.9tdi :-D mal som to v kasni z 1200...klasika...cervena farba...dva biele pasy...

Inak motor z MBčky podla mna nieje moc vhodny na taketo upravy....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil karburator (09.08.2007 20:52)


09.08.2007 22:39

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

hebepmope
 Kávičkár 

Tibor: dik za linky, postudujem
duscklin: A ake dva karbiky by si dal? Skodovacke? Ale ako vravi zephir, prinos diskutabilny. Daju sa pozhanat webre s original sacimi potrubiami pre dva a dva valce, lenze to je dost draha zalezitost. Par novych webrov okolo 20k korun.
Karburator: Preco nie je MB motor vhodny na upravy? Planujem motor z favorita. Nechcem vsak brusit hlavu, chcem aby bol motor trochu meksi.

ALL:
Dik za vsetky rady

PS: ked to nevide tak budem mat na predaj aspon dva sady karburatorov :-D :-D :-D


09.08.2007 22:42

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

karburator : a kolko si znizoval? aky si mal kompresny pomer?
Zephyr : ved kanaly su spojene ked myslim


09.08.2007 22:47

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

hebepmope
 Kávičkár 

Duck:
Ty chces dat dva karbace za seba aby plnili vsetky styri valce??? chapem dobre?


09.08.2007 22:52

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

Zephyr
 Turista 

Ikona

hoppla, mea culpa, máš pravdu, chybička se vloudila :-) to čo som písal platí samozrejme o výfukových a nie sacích kanáloch, čiže je to mimo tému. Pri úpravách sa často používala 2 karbošová verzia a to najmä so slávnymi Weber karburátormi, DCOE45 bol tuším ten typ.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (09.08.2007 22:53)


09.08.2007 23:05

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

a da sa este dade pozhanat? a te karbce boli 2x2 a boli na 8kanalove klavy


09.08.2007 23:42

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

hebepmope
 Kávičkár 

Dusck: inzeraty na karbace
web.daves.cz/index2.php?ses_web=2&ses_id_lang=0...


10.08.2007 0:08

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

kurnik chlapci nemate aj daco na slovensku? kazd lepsia stranka o takych veciach je ceska aj tie inzeraty


10.08.2007 2:23

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

TIBORINO
 Edvenčr 

Ikona

ono to tie škodovky od 100 do 130 L mali hlavy odliate zo šedej liatiny , je to hlava 5 kanál (2 kanály na sanie a 3 na výfuk) je uchytená 14 šrúbami

najlepšie je dať do škoduli motor favorit 136 LS , je tam hliníková hlava , už je to 8 kanál (čo ventil = to kanál z hlavy) + má to už simeringi na ventiloch (olej nesteká vodítkom ventilu)prichitená 15 šrúbami
čo by som ešte dodal , je tam ostrejšia vačka ako u predchádzajucich typov

a čo sa týka karbika , daj si ho pretryskovať + otáranie 2 komory mechanicky 8-)


10.08.2007 2:43

Re: Karburatory z rad. 4 valca do auta

biker15
 Čoprák 

Ikona

hebepmope: aky zavodak to stavias? musi tam byt vazne skodofkovy motor? nejaky co ma lepsi "charakter" by nebol lepsi? alebo su tie pravidla pretekov nejak obmedzene ze tam musi byt skodamotor?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 239972 | Včera: 115076