Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím Páni. Chcel sa opýtať, či má niekto skúsenosti s výbrusmi na Jawách. V montážnej príručke som sa dočítal, že po výbruse sú používané tri typy piestov na jeden výbrus (A,BC), podľa podarenia sa výbrusu, pričom písmená by mali byť vyrazené na piestoch, vzhľadom na informáciu pre ďaľší výbrus. Ja som si dal urobiť výbrus a na piestoch niesú vyrazené žiadne písmená len P2, L2 a mám pocit, že tie piesty tam chodia teraz ešte ľahšie ako tie pred výbrusom, (ešte som neštartoval). Dá sa to reklamovať, alebo nejako napadnúť, alebo je to v pohode, že pre výbrus majú len jeden typ piestov? |
Nazdar. |
To, že boli tie piesty naopak som bol aj ja prekvapený a neviem ako to mohlo ísť, ale bolo to skutočne tak, aj keď som to povedal v predajni tak na mna vyvalovali oči, ale najprv som čítal servisnú príručku a všade som sa to potom pýtal, lebo som si nebol istý, či majú byť naozaj šípkami dopredu. |
voe |
No tak šípkami dozadu určite nie. Ešte sa pozriem ako to vyzerá vo vzťahu k preplachovým kanálom keby boli piesty vymenené (pravý za ľavý) a dané šípkami dozadu - no to by ale bol brutálny fór. Upravené 2 krát. Naposledy upravil ORTUT (19.07.2007 18:00) |
ja to zas poznam sipka smerom k vyfukovemu kanalu/kanalom |
Šípka má smerovať do výfukového kanála. Napríklad sú skútre, čo majú výfukový kanál dozadu, nie v smere jazdy ani v smere otáčania kľuky. |
Ty si ale cislo.Vybrus sa roby tak ze sa zmera piest v spodnej tretine-tam je piet najsirsi.Potom sa upne valec na honovacku.Nerobi sa to na sustruhu ako tu dakto pisal.Vybrus sa robi brusnymi kamenmi a pod riadne masnou emulzijou.Kazdy vybruz zoberie0.25mm.Vybrusi su 4.Fakticky prvy sa pocita ako nulovy-to ked si kupis surovy valec a das tam prvy vybrus.Potom nasleduje 1.2.3.A,B,C oznacuju telerancije piestov.Cize ty mozes najst na pieste:1C typ vybrusu,L-ako lavy valec,sipka-vzdy smeruje do vyfuku,inac ti vylame na sacich a vyfukovich kanaloch kruzky.Nikdy sa neberie nic z piestu.Vzdy za odobera z valca-honuje.Nechaj si to spravit nanovo a riadne si to zmontuj do kopy.Nedavaj nikam silikon,kup si original tesnenia pod valce a pod hlavy hlinikove kruzky.Moc to nestoji a pojde ti to.Pomaly to pozabiehaj a kup si do toho riadny olej,nie M2T.Hodne zdaru. |
Ja som uz písal na začiatku, že výbrus mám už spravený, a už som to aj poskladal, len včera som nemal kedy ju už naštartovať. Problém u mňa je ale v tom, že na valcoch bolo vyrazené iba L2, P2, a nebolo tam žiadne iné písmeno. A na tých povodných bolo L1B, P1C. Tak preto sa pýtam, či je to v poriadku, keď tam nie je žiadne písmeno A, B alebo C, len ppísmeno označujúce pravý a lavý piest a číslo výbrusu a nie písmeno, ktoré označuje stotinovú toleranciu. Bo mi to pripadalo tak, že mi ku tým valcom dali akoby nejaké univerzálne piesty, ktoré dávajú ku druhému výbrusu, bez nejakej stotinovej tolerancie, keď tam nie je žiadne iné písmeno, pretože ani v montážnej príručke nie je výbrus, resp. piest, ktorý by nebol označený aj písmenom so stotinovou toleranciou. Please napísšte mi či je to v poriadku. |
Garganel3: piest sa meria v osi kolmej na os piestneho čapu, asi 2 mm pod ňou, tam je najširší. Výbrus sa dá urobiť na sústruhu, fréze, vyvrtávačke, otvorovej brúske. Honovačka je dokončovací stroj, ktorý vytvára honovací kríž, kde sa drží olej, a dokončuje výbrus, v podstate doopracováva v pár stotinách mm.Na valcoch, ktoré nemajú vysoké kanály, sa dá urobiť výbrus aj honovačkou. Tá mastná emulzia je honovací olej. Výbrusy nemusia byť len štyri, na pioniera sa dá urobiť aj 16-ty výbrus, originál piest má 38,00 mm a posledný 42,00, pravdu máš v tom , že výbrus berie po 0,25 mm, ale niekedy jeden nestačí, a robí sa rovno na rozmer druhého v poradí, stáva sa aj to, že z originálu sa ide rovno na štvrtý výbrus. S ostatným čo si napísal v podstate súhlasím, akurát že silikón medzi bloky je fajn, pod valce, hlavy a výfuky by som ho osobne nedával.. |
Aby som to upresnil: 1,2,3,4 sú výbrusy po 25 stotín. Po prehonovaní (piesty po opracovaní) sa merajú a triedia do skupín A,B,C po 1 stotine s rozsahom 1 stotina. To znamená, že medzi A a B môže byť rozdiel od 0 do 2 stotín. Piesty a valce sa párujú s toleranciou cca 8 stotín v studenom stave. |
piesty sa triedili dakedy teraz sa výbrusy robia na mieru podla piestu a to že majú piesty velké vôle hned po brúsený je tým že ludia sú svine a nevedia to zabiekať ap oto sa im chodia stažovať že to zadreli, druhá vec je že piesty robia madary z blata a podla toho potom majú aj tepelnú roztažnosť a tak za studena musí mať piest vo valci vätšiu vôlu |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 58113 | Včera: 127936