Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Chcem sa spytat ako funguje chladenie motora u vzduchaca???Ja mam 4valec vzduchom chladeny a sala z neho vzdy jak z pahreby,viem su horucavy je to ok.ale zaujimalo by ma ze ked pojdem na nejaku dlhsiu trasu,600-800km,v tychto horucavach ako sa motor chladi ked aj teplota vzduchu je vysoka...a co sa moze stat ked sa prehreje...ak to tu bolo sorry,hladal som ale nenasiel..dik howk |
Však tebe tam cirkuluje olej, ktorý je chladený náporom vzduchu (výmenník vzduch - olej). Takže výmenník + samotný nápor vzduchu. Upravené 2 krát. Naposledy upravil LuboooS (18.07.2007 15:29) |
hmm..ja som mal aj vodnika,a na nom teplomer,ked mi vystupila v zapche teplota spustil sa ventilator.to bolo ok..ja viem ze sa to chladi naporom vzduchu,ale v nedelu som isiel po dialnici z tt do Ba ,mastil som to nad 150 a vzduch co mi prudil do ksichtu bol prehriaty..ci uz od aut alebo od slnka a ked je samotny vzduch taky horuci neviem ako sa ma ochladit...a teplomer nemam.takze ani neviem ci sa prehrieva alebo nie...kua.. |
heso: ochladí sa velmi jednoducho. tožiť teplo prechádza z telesa teplejšieho na teleso chladnejšie a to platí i pri prechode tepla z motora do vzduchu okolo..to je fyzika. Upravené 1 krát. Naposledy upravil LuboooS (18.07.2007 15:45) |
"a tie gule,to je masaker,som dosiel do Ba , stehna nalepene,ryfle som mohol zmikat a vajcia na tvrdo,a oci vystupene,jak hemendex..." uplne suhlasim,a v kratasoch mi skoro chlpy zhoreli |
no aj ja mam olej vzduch a snazim sa sledovat teplotu oleja. bez tohoto cidla by som radsej ani nejazdil... |
medzi jednotlivymi castami motora su u vzduchoveho chladenia pouzite vacsie tolerancie, prave koli vacsim rozdielom teplot. prehrievajuci motor sa prejavi vadutim, nevravim, ze oleje nehraju ulohu ale napr vzduchom chladene 815 bezne dosahuju teploty 180-190 stupnov (ak sa nemylim, treba to regulovat viskozitou oleja, pretoze prilis riedky olej predstavuje popri zmene mazaci9ch vlastnosti aj problem pre cerpadlo), teplotne cidlo je umiestnene na v hlave valcom, je to sice diesel ale to nevadi. Tym som chcel naznacit, ze nejake zadretie alebo destrukcia motora ti nehrozi. |
no ja mam tiez vzduch+olej, gule su neni az taky problem ked nestojim dlho ale ked zastavym tak si dám debil vzdy prilbu medzi stít a rúcky a tam sala teplo a to je potom masaker ale inak sa mi neprehrieva ani ked jazdim sem tam trochu po lese, ten vzduchac zvlada ovela vyssiu teplotu jak voda, tá vre pri 100st.c. olej vydrzí takže pohoda |
no az na to ze vodu mas pod tlakom ak sa nemylim, Skodovky sa varia pri 130 celziovych |
mudro vravis miso tie teploty aj u moto-vzduch su niekde od 140 a ovela viac a motor zije, vodnika by dávno rozdrapilo a v juzných krajoch maju vseci vzduch (egypt a tak)aj v pozicovnach ked ides volade do puste tak ti daju len vzduch, voda by vraj zdochla |
jasne, pod tlakom vrie trocha neskor ale skodovka je extreeeem |
a ta zranitelnost, chladic, hadice, .... chytis kamen a si dosiel |
miso: no neviem aké máš ty skúsenosti, ale ja nemám ani len kryt na chladiči (vyzerá ako osrany od much) sama preliačenina, ale nikde ani kvapka |
dobre a co 2takt? ten olej ma riedeny s benzinom.. keby som ja siel 500 az 800km dakde v tejto horucave tak zadrem ?? |
a to mas vzduch ci vodu? ale v podstate je to asi jedno, zadret by si nemal, dolezite je chladenie |
sory sak to je simson som si vsimol ale na take dlhu trat v tomto teple a takou rýchlostou mozno bude problem, nemal som tú čest |
nie, zadretie nehrozi ak pouzivas olej s klasifikaciou.... teraz prense neviem , ale tu klasifikaciu ma 99,9% predavanych olejov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (18.07.2007 19:30) |
ked som siel na sipaku na riadny kopec, najprv veselo na 3jke , potom 2jke .... a nakoniec som to tam musel dotiahnut na 1 tke . Taka je moja skusenost. |
motor sa zadre az pri niakych 300 stupnoch a viac a vzduchac si v pohode kvalci ked ma aj nad 140 ale netreba to prehanat, je pravda ze je teplo ale aj tak ten vzduch ma max 30 stupnov a ked ma motor 130 tak si predstav aku teplotu v pohode odovzda, takze s toho by som strach nemal, zato vodnik musis drzat furt pod 100 stupnou lebo potom ti zacne varit vodu, vodnik je ovela lepsi aspon podla mna, voda lepsie prime teplotu, ju pekne rozlozi a tak dalej |
zabavim mudreho |
ha..uz mi to je jasne..dik..cize pravdepodobne by sa motor ani pri dennej letnej horucave a dlhsich trasach nemal prehriat.. |
u zephyra sa nemas coho bat. urcite ani po meste ani dlhsie jazdy. Ten gril co mas ako avatar je kryt olejovaho chladica? Teplotu vzduchu nemusis riesit, skor skolabujes ty v kobineze ako motor v meste |
miso251SK-joto je krit chladica,ale ja ho tam nemam to je z netu ikonka...ze gril |
Ja osobne neuznavam motorky stvorvalce chladen vzduchom.Neverim tomu ze tie dva prostredne valce sa dostatocne uchladia.Mozes tam mat chladic oleja aky chces,ale ked budes v zapche tak ten motor prehrejes a tym strasne skrati zivotnost.Ked si pozries olej tvojej stvorvalcovej masinky chladenej vduchom,tak istotne je prepaleny-cierny a smrdi.Ked si tak uvedomite vsetky motorky ktore maju 4 valvce a za daco stoja su chladen vodou. Vzduchac ked tak jedno alebo dvoj valec. |
garganel:no vidis a jazdi...asi na to chladeni nieco bude!!!a zaujimave ze sa zvacsa o nich hovori ako o neznicitelnych |
Tento hlod o nezničitelnosti som počul aj ja od kamoša, ktorý ma SVčko 650 ... ale čo potom tie naše vodou chladené motory? Tie sú zničitelné? |
lubos:to bolo obrazne bo to niektori ludia tvrdia a napr specialne o zephyroch sa to hovori neviem preco ale hovori..len mne to povedali asi 3ja ludia...a vodniky su asi hyperneznicitelne.. |
Ok.Tak sa nad tym zamysli.Ked mas vodnika tak ho zohrejes maximalne na 100 stupnov a ani to nedosiahnes pretoze ti zapne vrtulu na chladici.... Inac ti vyvari vodu a to sa mi este u moto nestalo.Ked mas moto chladene vzduchom a olejom,tak ti ho pozohrieva riadne a nezapne ti ziadnu vtrulu,jedine tak v zatku.Ja som mal Yamahu TDM900.Bola to voda.Vypustal som odtial olej po 7tisic a bol krasny ciri.Vies preco?Nebol prepaleny.Pozri si ten zvoj v tom vzduchaci.Obcas si chyt motor ked stojis v dakej zapche.Myslim si ze by tam mohol kludne piect snicle.Co si mysli ze potom robi ten zeravy olej a tie materiali...Spytaj sa kohoklovek a kazdy ti povie asi toto-vzduchac je lacny na udrzbu,ale stvorvalec ti nema sancu uchladit horuci vzduch v lete.Aj tatra ked sla do Dacaru tak ju museli spravit chladenu vodou,lebo vzduch by ju neuchladil.Kludne sa spytaj Loprajza.Vzduchace ano,ale nie 4valce |
oni s tou rozdielnou teplotou aj pocitali, preto su aj vnutorne valce v inych toleranciach. Uplne sa teraz vsetky slovenske vzduchace zadru, aj ked v inych statoch tam behaju bez problemov. Lebo spanielsky Zephyr je iny ako slovensky... pocul niekto o zadretom modernom stvorvalci od tepla? napr aj HD(ano je to V2) v sluzbach policie museli byt schopne stat minimalne 30 minut s nastartovanym motorom bez pohybu. |
na Tomkoch zadreli nejaku fiatku, asi po 5 min bez oleja a to ju este turoval ..... |
matobaf - Ta fiatka mala olej aj vodu v chladiacom systéme a skapala po 3:20 min. |
inak taka haluz ze aj vodnik sa chladi tym 40 stupnovym vzduchom nie? |
snipe áno......Lenže aj v kolóne, keď sa poťahuje na 1-2 prevodovom stupni v zápche, a aj keď voz nieje v pohybe. |
nooo je to nadimenzovane urcite aj na vyssie teploty ako mame u nas... |
akoVanok - tým, že sa ti po prehriatí turovala jawka bolo kôli prehriatej sviečke... |
osobne si myslím že staré GSX-R ká /15-18ročné/ chladené vzduchom a olejom stále ako "hodinky" fungujú bez závad.a myslím si že predošlí majiteľia nešetrili s plynom.Môj názor je že chladenie samostatatnej pohonnej jednotky je natoľko predimenzovaná /-počet veľkosť chladiacích rebier objem olejového náplňa-vypočítali to oveľa múdrejši ľudia ako mi /,že v ani kolóne,ani pri jazde do kopca by sa nemal prehriat ten motor nad dovolenú teplotu/nad teplotu kde sa môžu nastať zmeny /deformácie a pod./ v mat. jednotlivých dieloch Sú to vyskúšané v extrémnych podmienkach... ---okrem JAWA babetta,Mz--- Upravené 3 krát. Naposledy upravil davide (21.07.2007 11:59) |
caute chalani teda aj baby, asi pred pol rokom som videl niekde na nete teplomer vzduchom chladeneho motora tak ze snimac bol ako ppodlozka pod sviecku alebo tak nejako, nemozem to nikde najst , nevie niekto poradit ? diky Upravené 1 krát. Naposledy upravil Diesel3921 (12.05.2009 14:06) |
Garganel3: citujem:....Neverim tomu ze tie dva prostredne valce sa dostatocne uchladia...... a čo potom Honda CBX 6-válec? Tie 4 vnútorné válce sa asi riadne potia Pozri obrázok |
Diesel: da sa kupip teplomer, ktory das namiesto skrutky na nalievanie oleja, ale je to podla mna trochu neprakticke. |
janovalno praveze ten som nechcel, zaujal ma ten co sa da pod sviecku a kablom ide do budiku na pristrojovke |
takze toto bude ono asi www.automoto-tom.net/404-digitalni-teplomr-stage6-ii-s-... Upravené 3 krát. Naposledy upravil Diesel3921 (12.05.2009 18:56) |
HESO: Ja som mal ZR-7, stvorval, vzduchac, isli sme dvaja aj s ladvinkou do Chorvatska, cca 730km, plne nalozena moto, a ziadny problem...a to sme sa pred Rijekou asi 45 min Upravené 1 krát. Naposledy upravil pepepe11 (12.05.2009 18:59) |
Ja som mal kedysi XJ 600 prvý model .Bol som na nej v Prahe vyše 800 km od nás a nijaký problém Vzducháč sa prehrieva len pri pomalej jazde ,najradšej na križovatkách v meste. Raz som nameral na hlave motora aj 108°c Zas na MZ 251 bol válec ako na 500vke a aj po 300 km jazde som mohol položiť ruku na válec |
ci vzduchac alebo vodnik kazde chladenie je skonstruovane pre dany motor nebojte sa seriozny vyrobcovia nespravia motor ktory sa bude prehrievat a zadierat a existuju aj teplejsie krajiny ako je slovensko cez leto...to znamena ze nikto sa nemusi obavat o svoj motor jeho konstrukcia je stavana na to aby nieco aj vydrzala |
2-takt vzduchac,ked zastavis a stojis tak len na volnobehu. Keby si mal stat dlhsie ako 3.minuty zhasni motor (v horucavach). Aj babeta sa da zadriet |
Inak ten teplomer pod sviecku dobry napad,ale treba ratat s vyssimi teplotami. U hlavy je to 150 v pohode. |
podla mna davat na keeway teplomer je ako davat 19" elektrony OZ na skodu 120 |
raptor raptor takuto odpoved som cakal, ide o to ze to nechcem na keeway ale na suzuki DR, na kupe sa uz pracuje |
diesel moj nazor je ze DR nie je znama tym ze by sa prehrievala, udaje z teplomeru ta budu zbytocne rozptylovat, ale proti gustu ziaden disputat |
Ja mam tiez 4-valec vzduchac ,vybaveny aj olejovym chladicom,Suzuki Bandit 1200,a nemam problem robit velke vzdialenosti v tropickych tepotach.Dokazom toho je minuly rok,ked som bol na nej plne zatazenej a este so spolujazdzom teda s manzelkou v Turecku v lete,kedy teploty tam vystupuju nad 40st v tieni a v pohode.Pri prejdeni 4000km som dolilal pol litra oleja.Vela,alebo malo?Je sice pravda ze pri vymene oleja vytecie cierna riedka voda ale ked sa olej vymiena pred kazdou sezonou aj s filtrom,nema ten motor ziadny problem. |
Diesel: ked budes kupovat DR, tak ti dam zopar rad: |
K tomu chladeniu este... napr. u Bandita je aplikovane chladenie SACS - Suzuki Advanced Cooling System a vyzera takto: |
iba okrajovo, niesu nahodou horne ojnicne capy a nasledne aj piest okrem rozstreku mazane tlakovo cez vrtanu ojnicu? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75649 | Včera: 222803