Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Chcem sa spytat co by sa mohlo stat ak by som dal EVO benzin do DR 600? Nechcem odpovede typu "Do takej starej motorky chces dat EVO? Strata penazi." atd.,... Chcem proste vediet co sa moze stat a ci ho mozem dat do svojej masiny - teda ci jej nemoze viac poskodit ako polepsit. Lebo viem ze to pri jeho pouziti lepsie taha motor a kamos mi povedal ze aj spotreba je mensia. Samozrejme sa zvysi aj tah a koli tomu ho tam chcem dat. Len ma zaujima ci nemoze dojst k poskodeniu motora. |
No, ja som videl predvčerom starého pána, ako to tankuje do škodovky... Aj mňa by to zaujímalo, a aj pri cestných mašinách, či sa to môže do nich liať. |
..nic zleho sa ti nestane ... kludne natankuj ... .. inak aj Shell V-Power 100 oktan ..je good |
Ano strata penazi. Nic viac, nic menej. Ak chces zvysene oktanove cislo vyuzit, musis minimalne zmenit predzapal. Bezne motory su konstruovane na oktanove cislo 95. Na uvod by bolo dobre vysvetlit, ze viac oktanov neznamena, ze "lepsie" vybuchne |
Dano98-rozdiel je motor uplne novy a ojazdeny-u tohto je spalovaci priestor znecisteny spalinami, a ak motor uz slusne zere olej tak karbonove usady zmensuju samotny kopresny priestor-hovori sa tomu "zvyseny oktanovy poziadavok", co znamena ze motor moze "lepsie tahat" na benzin s vyssim oktanovym cislom. Cize mozes najst na trhu benzin na ktory ti bude motor slapat lepsie ako na iny. Ono to nemusi byt priamo preto ze ide o nejaky "zavodny benciiiin". Rozne znacky pouzivaju rozne aditiva, ktore mozu mat rozdielny prietah vznietenia pri horeni /cas od preskocenia iskry a zapalenia zmesy po stupnutie tlaku v celom kompresnom priestore /a prave tvojmu motoru mozno lepsie vyhovuje ten a ten benzin lebo tvoj motor je uz povedzme zaneseny usadami.Ked k tomu pridas este nastavenie karburatora a jeho opotrebenie,zistis ze dve DRky vobec nemusia tahat na rovnaky benzin rovnako. Myslim ze DRka zeru benzin uz od 85 oktanov prave koli dvom svieckam na valec,takze ja by som tankoval najlacnejsi aky je k dispozicii. |
Takze sa nic motoru nemoze stat? Ide mi len o motor aby mu to neuskodilo. Ale toho benzinu tam aj tak nechcem dat vela, iba 5 litrov tak na skusku, chcem vediet ze co to zrobi. Ked nic tak nic aspon bude sranda. |
miros139: vdaka ale ja to tam aj tak chcem skusit dat, ako si povedal "prave tvojmu motoru mozno lepsie vyhovuje ten a ten benzin" tak to vyskusam. A chcem este povedat ze moja mi zatial olej nezere, ani pri prudsom pridani nejde dym z vyfuku, takze by to malo byt OK |
Dano-jasan treba vyskusat za to nic nedas a daj potom vediet, ja som tam tiez lial kade co a vysledky boli rozne, potom som vsak zistil ze motor je citlivejsi na palivo aj preto lebo som mal zvesenu ihlu v karburatore-bola nizsie a musel som zmes vyregulovat uplne inac ako pise prirucka. Napr 98cka sa mi nepacila, na 91tku to reagovalo dokonca zivsie ako na 95tku. Tak isto som citil rozdiel medzi napr Total 95 a Aral 95 alebo roznych neznackovych pump pri supermarketoch v zahranici,hlavne tesne pri 3000 otackach-motor vtedy viac triasol. Po prestaveni ihly tankujem len 95natural a rozdiel v slovenskych benzinoch necitit./original tryska,vzduch filter(vzdy napusteny filtrovym olejom)a aj vyfuky su original/. |
kedze takychto diskusii tu bolo na mraky, tak som si to poskusal sam, aby som si urobil vlastny zaver a ten je: nikdy som rozdiel necitil... |
No takze som dal do moto ten EVO benzin a je to neporovnatelne s 95-kou. Moto je ovela zivsia ide jak blesk, zrychlenie brutalne. Teraz je to ono. No proste parada fakt je to citit!!! |
dano 98 to mas len taky pocit ze lepsie taha akurat tak penazenku , ja ked tankujem mam tam taky napis natural 95 a ten aj tankujem rozpravkam uz davno neverim |
Tankoval som uz V Power aj vselijaké iné superbenzíny, no ziadnu zmenu som nezistil, akurat mi to viac prevetralo peniazenku! |
zug21: 100 ludi, 100 chuti viem to porovnat, a mam este odlozenych 5 litrov 95-ky tak to potom skusim s 95-kou ako to pojde. Pocitovo lepsie taka s EVO-m. |
to co teraz skusas mam davno odskusane aj na aute a ty inziniery co to moto spravili vedeia preco ta ma ist 95 ka , a poviem ti opravujem aj motory a ked ti poviem ze staci zgeneralkovat hlavu valcou spravit ventili a moto pojde ovela lepsie tyka sa to starych motoriek su tam netesnosti a ked ich odstranis poletis ako drak |
Dano98: dohodni sa s kamaratom, nech Ti tam naleje benzin, ale Ty nebudes vediet aky. Podla pocitu potom povedz na 100% aky Ti tam nalial. Zopakujte 3x a ak budes 100% uspesny, potom budem verit. |
zug21,tomxx: ja sa nehadam. Pocitovo ide lepsie. Aj ked je mozne ze si len myslim ze ide lepsie |
"kamos mi povedal ze aj spotreba je mensia" ...to je pekne. |
agressor: on to ma vyskusane. Sice na skutri ale nevadi. a ked neveris tak sa ho spytaj KTMdriver |
mozess dat ale po nejakej tej sezonee ty klukovka vyklepe usii jak bude zvonitt |
Ja to tankujem, ale preto, lebo mam min. 98 okt predpisanu a malo kde je este 98. |
ja som to dal do svojej :D ae tha mi to doebabralo loziska na klukovke ae isla jak beeesna |
Pani: do stvortakta je jednoznacne lepsi vysokooktanovy benzin, napr. v mojom navode pise, ze treba liat minimalne 95-oktan, cim viac ma benzin oktanov tym motor cistejsie spaluje a tym je menej spalin a bordelu v motore |
nalial som Vpower. Po 20 km mi prestalo fungovat palivove cerpadlo. Mohla to byt nahoda ale benzin siel von a po troske ho teraz zere kosacka. Ale kosi ako diva |
sk.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%A1nov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADsl... Upravené 1 krát. Naposledy upravil cacho (29.06.2007 9:38) |
Miros 139 to opisal vcelku spravne ako je to s vysokooktanovym benzinom.Chcem ho len doplnit, ze oktanove cislo udava vlastne odolnost voci klopaniu motora a nie "vybusnost, horlavost alebo podobne zauzivane predstavy".Najvyssi vykon sa spravidla dosahuje na hranici klopania motora, co u automobilov zabezbecuje cidlo klopania a nastavi patricne predzapal-preto je zmena na vysokooktanovy benzin podnietena aj upravou predzapalu,ak sa ma naozaj naplno vyuzit energia obsiahnuta v palive.Zmena predzapalu dalej suvisi s kompresnym pomerom.Spravidla plati (zjednodusene povedane)cim vacsi kompresny pomer,tym mensia odolnost voci klopaniu a potreba vyssieho oktanoveho cisla.Z toho dalej vyplyva,ze je zbytocne liat vysokooktanovy benzin ak ho nepredpisuje vyrobca,iba ak by sa upravil kompresny pomer-vtedy by to malo opodstatnenie a bolo by to aj nutne. |
^Pies: U dvojtaktu nema ziadny vplyv oktanove cislo na miesatelnost s olejom.Prave u ostreho dvojtaktu je vyhodnejsie vyssie okt.cislo. |
ups |
No, nakoniec tam to je fakt zrozumitelne popisane. Ale ja len,aby si aj podaktory vedeli dat veci aj do suvislosti. |
Posledne tankovanie - Shell Dlha nad Oravou - natural 95- motor klepe v celom rozsahu otacok,...hm, bezne tankujem v mieste bydliska-vacsinou ide o benziny od Slovnaftu predavane cez roznych predajcov. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 147589 | Včera: 204056