Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
mam dilemu, navod na tuto motorku vravi ze pri radeni ryxlosti stisnut spojku... predajca mi tvrdil ze ak kopem smerom hore 2-3-4-5-6 tak staci uvolnit plyn a dat to tam bez spojky. Dole uz so spojkou... Ako je to spravne? Nemozem radenim bez spojky nieco pokaslat? Dakujem za odpovede,,, |
Zo spojkou!Na vsetkom je lepsie radit so spojkou pokial sa to da!Predstav si ake tlaky dostava prevodovka s radenim bez spojky!Tlaky dostava aj pri vytlacenej spojke ale je to ovela priatelnejsie. |
no podla navodu to je tiez tak... tak neviem... kopal som to smerom hore bez spojky. slo to ale treba to tam kopnut dost ryxlo inak to tam nezapadlo...so spojkou ano a hned... neviem ci to je poloautomat. fotrik vravi ze je, ked Jawa to uz mala pred x rokmi tak aj ta suzuki to musi mat... dokonca tvrdi ze ak je to poloautomat tak aj podradovanie je mozne bez spojky...tu len na rozjazd pouzit.... neviem. |
hadam ta len neobtazuje radit na cestnej motorke bez spojky? keby to bolo enduro alebo motocross po hodine jazdenia na pretekoch... |
nemá automat... |
Inak veľa ľudí radí smerom hore bez spojky, aj môj otec tak radieval (kedysi dávno keď závodil cestné 50, 80 a 125 ccm) |
bla bla bla... bez spojky..... |
Nerd on dostáva akurát tlaky do hlavy, nie do prevodovky |
nuz ja viem, ze ked som to bez spojky vyssie kopol na pinduri tak to pekne zaraxotilo...cize uz zvuk odradil...to na suze nie to je fakt.... |
psycho: ale to je robene so zapalovanim na motoGP |
SSWiking tak na pinduri by som to neskúšal ale na SS je radenie bez spojky bežná vec... |
ked pretekaju dve totozne motorky tak ten ktory radi bez spojky bude o poznanie rychlejsi, zalezi na tebe ci chces pretekat alebo normalne jazdit na simsone som to hadzal bez spojky skoro furt |
niede mi o ryxlost ale samo radsej by som to kopal aspon hore bez spojky...je to prijemnejsie a ryxlejsie... a lepsie to aj znie neviem ako simak, mozno ma poloautomat... |
Keď chceš, môže sa spraviť anketa, kto ako kope |
psycho potom tie SS maju aj taku bohovu životnosť |
zacal som to tam kopat na GSXR-1000 bez spojky a ziadne negat. zvuky nieje pocut... Ale zahrej poriadne motor. A zda sa mi, ze to tej suze prospieva viac ako so spojkou.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hurican (23.05.2007 15:31) |
Anketa: zatial hore bez a dole s to je ako v striptizovom bare |
Moto poradňa: Suzuki GSX-R600 - vyhadzuje... |
Na pinčli nieje poloautomat!!! na Jawách je, dá sa to overiť tak , že pri naštartovanej moto zaradíš rýchlosť bez spojky a ak držíš nohu stále na radiacej páke v polohe zaradenej rýchlosti tak sa nič nedeje, lebo spojka je vypnutá pri zaradenej rýchlosti . Toto je dôkaz že radiaca páka je prevodom spojená s vypínaním spojky. Dalo by sa to vyskúšať aj tak, že na mieste zaradíš rýchlosť a ak necháš nohu na stlačenej páke a pomaly pustíš spojku ak sa moto nerozbehne tak je tam poloautomat |
So spojkou. Ak budes jazdit okruhy a nahanat milisekundy, rad bez spojky. V tom pripade vsak naozaj trpia prevody a tym nemyslim len prevodovku, ale aj retaz, atd. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kappo (23.05.2007 16:05) |
Nerd-ak si aspon trochu vies predstavit ako fuguje prevodovka,ako tam zapadaju rychlosti,tak nemoze byt tazke pochopit preco je lepsie radit so spojkou!Tie kolieska sa netocia vsetky rovnakou rychlostou a ked to tam buches bez spojky tak zotrvacnostou motora tie kolieska dost do seba narazia...Jasne ze sa da radit bez spojky ale opotrebenie je vecsie a rychlejsie! |
Jasné, že kvaltovanie bez spojky nebude pre motorku zdravšie, to som ani nikdy nepovedal |
som v kozi predavaca,co nahana kseft servisu:Samozrejme radit treba bez stlacania spojky,a tankovat chodievaj vyhradne na Jurki |
ghost jazdi na elektromotorke Upravené 1 krát. Naposledy upravil sparks05 (23.05.2007 20:55) |
monul ty moj "inzinier" tak ked radis so spojkou tak na tu pol sekundu cu ju vytlacis tak v tom momente sa sti zacnu vsetky koliecka tocit rovnakou rychlostou? Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (24.05.2007 8:49) |
nerd - nuz hej to by vysvetlovalo to coho som svedkom pri radeni bez spojky...ze ked to tam nekopne hned po kratkom a ryxlom uzavreti plynu tak to tam bez spojky pak nexce ist.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil SSWiking (23.05.2007 22:13) |
Hore bez, dolu s |
nerd-ty moj inzinierik.Spojka nevyrovna otacky koliesok ale ako si uz napisal,odpoji prevodovku od motora a tym padom lahsie a s mensim napetim tie kolieska do seba zapadnu.Tym ze stlacis spojku sa tie kolieska a ish otacky skvôr vyrovnaju a najdolezitejsie je to ze sa neprenasa moment z kluky. |
SSWiking poloautomat nema, a na Jawe ked mas nastaveny poloautomat tak citis, ked kopes do prevodovky, ze najprv ti odtlaci lamelu! (uvolni sa ti aj lanko na packe spojky) a potom tam zaskoci rychlost ! na GSke to tak nieje a ani tak do toho nekopes ako na Jawe! Upravené 2 krát. Naposledy upravil Fjoo1 (23.05.2007 22:16) |
jasne momut mas 100% pravdu |
vidim ze to je jedna z tem kde sa motorkari asi nezhodnu ...len mi nejde do hlavy preco to ti japonci tam nemontuju, myslim poloautomaty... ved je to lepsie pre vsetkych nie? Preco len Jawa? Ci aj ine stroje to maju? |
SSWiking jazdil si na Jawe co mala dobre nastaveny poloautomat?? Ak ano tak tvoja posledna otazka nebola na mieste !! |
fjoo radialne sily na kolieska neovplyvnis jedine ze by si jemne pridaval a axilne sily? ved ked su kolieska uvolne ne tak tam nieje ziadny "axialny odpor"? |
Fjoo1 - nejazdil som na Jawe s poloautomatom.... |
wiking nerobim..... bude to tym ze to asi nie je potrebne, teda ten poloautomat |
Nerd, obe su na kolesi, su zavisle od uhla sklonu ozubenia, od zaberoveho uhla a od velkosti obvodovej sily takze ked tam mas rychlost, alebo tam hádze rychlost bez spojky, pôsobia obe sucasne. Ja len tvrdim, ze ked tam hodi rychlost a stretnu sa dve kolesa, ktore maju inu obvodovu chychlost a na oboch pôsobi obvodova sila, vznikaju rázy, ktore vyrovnaju obvodove rychlosti. A prave to je to, co zapricinuje osekavanie ozubenia a odjebavanie lozisk |
posledny krat! na kolieska po vymacknuti spojky pripadne maly moment po ubrati plynu neposobia ziadne ine sily ako tie ktore su sposobene zotrvacnostou daneho koliecka pripadne celej osky...... rozdiel je len v tom ze ak to robis so spojkou tak mas na to viac casu a mozes sa skriabat na riti pripadne vrtat v nose. ked radis bez spojky tak mas na to len ten zlomok sekundy ak sa ti nepodari preradit tak ti tam zostane povodna rychlost...... |
Fjoo1-vdaka za podporu |
Nerd: Pri radeni bez spojky ak aj uberies plyn, tak v momente zaradenia ineho prevodoveho stupna sa musia zrovnat otacky hriadelov v prevodovke - vznikne ráz v prevodoch vplyvom kompresie motora. Naozaj jedina cesta pri radení bez spojky je nie ze ubrat plyn, ale ubrat ho presne tak, aby odpovedal otackam motora, ktore odpovedaju novemu prevodovemu stupnu - nemozes ubrat na 100% - to je vela. |
momul asi som taky frajer, tak ako vela dalsich a tebe dokazovat nic nemusim pre mna za mna mozes radit aj s medziplynom. |
teorie, teorie, raz to nema automat tak musi dochadzať k opotrebeniu tak či tak... |
nerd-"ked raz kolieska nezaberaju".Tebe nezaberaju?Myslim si ze ked jazdis,tak tie kolieska su v zabere.... .Precitaj si este raz vsetky prispevky a zistis ze si tu asi jediny co tvrdi ze je to stavane na radenie bez spojky,tak to uz pochop!Ci vsetci su duty a len ty vies pravdu? |
momul ano urcity cas su kolieska mimo zaber a to zasa nechapes ty skus vyradit ked su kolieska v zabere hoc len na aute. takze sa prosim zamysli ak prevodovka prenasa nejaky moment ci uz hnaci alebo brzdny tak NEVYRADIS!!!!!!!!!! cize ked to nema automat ako tu vsetci spominate a radit sa da bez problemov tak tie koliecka musia byt odlachcene cize neprenasaju hnaci alebo brzdny moment. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (24.05.2007 9:00) |
len tak ma napadlo - ma niekto v manuali napisane vyslovene ze moze radit bez spojky...? nemyslim moto s poloautomatom. Ale take normalne. |
nooooo s japoncami od 1995 na zxr750 kazdu moto som mal miminalne 2 sezony vacsina bola kawasaki a nemal som ziadne problemy s prevodoukou |
hm tak to vyzera asi ok... lebo myslim ze keby to skodilo tak asi tazko dve sezony pobehas... |
wiking je tu jedna diskusia ako sa chlanovi dodrbala prevodovka na novej BMW, ked sati ma prevodovka posrat tak sa ti poserie ci uz budes radit tak ci tak. |
len jedno mi neide do hlavy...preco to nedaju aj do navodu ze to neskodi? je to myslis tym ze je to troska narocnejsia technika (na ryxlost a spravny moment preradenia), ze by to nejaki typci nezmakli, pak by to tam nedostali a boli by smutni ? |
nerd-ja ta uplne chapem s tymi kolieskami.Nemozu byt predca dve rychlosti zaradene na moment spolocne.To ta uplne chapem.Rychlost je vyradena a ides radit druhu.Chce to riadny cit aby ti to pekne sadlo.Mo ale aj ked sadne,tak sa tie rychlosti musia za okamih vyrovnmat.A teraz si zober,ze radis napr. zo 4 do 5ky.Motor mas vytoceny,uberies plyn a ides preradit.Otacky motora su vecsie ako u zaradenej 5ky.Cize ked tam buchnes 5ku,ten motor musi mat zakonite mensie otacky ako na 4ke.Ak si myslis ze tym ze uberies plyn ti klesnu otacky na 5ku si na omyle!!!To ze ti moto vydrzala 2roky je mozno len stastie.Ale keby si ten isty rocnik porovnaval na vydrz s moto kde sa radi so spojkou,ktora podla teba vydrzi dlhsie??? |
vcera som bol vonku a typek sa ma pytal ze ci radim so spojkou alebo bez, hovorim ze skoro furt so spojkou a on nato ci mi nedrbe jako, ze to co ma znamenat, spojka je len na podradovanie kazdy veri svojej pravde. tiez prestriedal SS motorky a vsade radil bez. teraz ma litrovu GSXR |
Ja pri normalnej jazde vzdy zo spojkou, pri "sviznej" 2,3,4,5,6,7 bez spojky a podradujem vzdy zo spojkou... |
Pri prudkych rozjazdoch je lepsie bez spojky, drzis pevnejsie riadidla. Ja radit tiez bez spojky, ak nesedim na pinckovi.. |
dnes som bol u jedneho stareho xlapika, robi nastavenia motorov a vobec vyzna sa v tom dost...vravel ze radenie smerom hore ide /ak to tam kopnes spravne, teda ryxlo a na cas/ ale on odporuca radit so spojkou... ze radenie bez ma predsa len vacsie nasledky na prevodovku, ze to znizi zivotnost o takyx 30%.... |
na neico to tam ti sikmooki panovia dali |
noooo dali to tam na rozbeh a podradovanie inteligent... |
Nerd ako vidim drzis sa prislovia "stokrat opakovana loz sa stava pravdou!" ...... veris tomu, lebo tak sam jazdis. |
ok, nech si kazdy vybere... |
myslim že sswiking nakoniec zistil ako to je, a celkom pochopitelne. |
nerd-ty si zanieteni radenim bez spojky.No ja keby som mal radit hore bez spojky a podradovat so spojkou tak to by vypadalo.Myslim ze je to este narocnejsie ako so spojkou vsetko.Neviem ako by som si na to zvykol.Takto to robim uz podvedome a nema ziadny problem.Netrpi prevodovka,nemusim hadat kedy preradit... .Ty si si fakt sam vsugeroval,ze je to spravne a presviedcas tu ostatnych,len preto aby si si sam dokazal ze je to pravda.Zmier sa s tym,ze vecsina je proti tomu a opravnene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
jasne uz som X krat napisal ze mozte si radit ako chcete.... |
nuz nerd ma pravdu, ja ked to kopem hore tiez nebadam ziadne znaky ublizenia motorke...myslim akusticke alebo ze by to trhlo... ide to este lepsie ako so spojkou-mam na mysli ryxlost... |
a neviem co tu vsetci pisete ze musis vycihat moment kedy ju tam dat, som to robil xkrat a este sa mi nestalo ze by tam nechcela zaskocit, vzdy jak s nozom do maselka |
mne nie...ak povolim plyn a dam to tam neskoro, tak nexce to ist dnuka ked kopem hned ide to... |
nooo..ja som to minule skusal..a povem vam ze tzv "tlaky" sa mi zdali mensie..len musis tlacit radiacu packu hore a ubrat plyn a akonahle ti to tam padne tak pridat..so spojkou sa mi uz viaceraz stalo, ze som neodhadol otacky(nemam otackomer) a po zaradeni ma to bud velmi koplo dopredu, alewbo zase celmi zabrzdilo...bez spojky som isiel o poznanie plynulejsie... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 1419 | Včera: 241189