Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim, |
Má pravdepodobne zlý Regulátor El.Prúdu (regler),ktorý mu pri nabitom akumulátore neodpojil od alternátora dobíjací prúd,a dôsledkom prebíjania mu vyvrelo kompletne celý obsah akumulátora. |
A určite bola gelová? Nebola to to iba uzatvorená Pb? Gelová sa može prebíjaním akurát tak nafúknuť, ale vytiecť? |
Bacilko, nechcel som nic hovorit, ale hovoris mi presne z duse.. Ako moze pre boha vyvret a vytiect gelova baterka? Kedy si konecne ludia uvedomia ze uzatvorena bezudrzbova baterka nie je gelova!!! O booooze.... |
Problem nie je v tom ci gelova alebo praskova |
No len tak na okraj, je to neuveriteľne ale gelova baterka može tiež vytiecť / videl som na vlastne oči/ je to presne tak že pokiaľ najíjacie napätie je vysoké / cez 14,5 V/ bat. sa začne hriať , a potom ju môže "roztisnuť" a obcas sa stane ze ked mala dobry obal a uz bola natlakovana tak gel zacne vyliezat von a kedze je prehriaty zacne vytvarat penu... / FaDe/ Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tunder (27.09.2006 12:51) |
No ja som raz moju pri nabíajní omylom prepol na FAST režim (>15V) a prežila to bez vytečenia, iba sa zdula jak stará koza. |
bacilko,a akym prudom si to nabijal?????Ono je podstatny rozdiel ci 1-3A,ale z alternatora kludne schyta aj 20A a to jej inac dokaze vykrutit krk |
Hoši - Akumulátor sa pri nabíjaní stáva spotrebič,a je všeobecne známe,že spotrebiče si ampére ťahajú samé,to znamená,že je jedno koľkými ampérmi ju nabíjaš...bere si koľko potrebuje,a keď už je nabitá,tak si nebere nič.Akurát platí,že čím väčšie ampére sú pri nabíjaní,tým sa skôr nabije. Dôležité sú volty (V)! Ich dodávku treba po nabití okamžite zrušiť,ináč sa náplň začne prehrievať,uvolňovať,a hrozí aj spálenie vnútorných separátorov,prípadne explózia,ak sa tlak nemá kam rozpínať...Preto sa pri nabíjaní doporučuje otvárať zátky.. |
Tak to vyzerá, že väčšina gelových batérií vlastne nie je gelová. Veľmi rozšírená je technológia AGM, kde su hrubé separátory z minerálneho rúna a do baterky sa nalieva presné množstvo elektrolytu s mernou hmotnosťou 1,30kg/lt. Tento je v priložených ampulkách a po naliatí vsiakne do činnej hmoty a separátorov. Je to prevedenie bez voľného elektrolytu a vypadá presne ako gelové. To je však jedno, podmienky pri nabíjaní sú také isté. Najvhodnejšia je nabíjačka, ktorej cherakteristika sa končí na U (napr.IUU). |
Albion: Takže 12V baterku najlepšie nabijem 5V nabíjačkou na mobily? Upravené 1 krát. Naposledy upravil slimak (30.09.2006 18:14) |
Albion : regler - regulátor napätia (V) ,nie prúdu (A) Upravené 1 krát. Naposledy upravil mariom (30.09.2006 21:48) |
Slimak - 100 bodov...Vidím,že dokonale rozlišuješ ampére od voltov... By ma zaujímalo,jaký mobil máš,keď ho nabíjaš 5 Voltami... lol Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (01.10.2006 21:56) |
Albion: Vidím že tebe sa to mýli viac. Alebo si myslel elektromotorické napätie na cievke? |
Slimak - nooo evidentne sa zamotávam ...nemal by som toľko piť... |
S tým nabíjaním je to tak, že olovenej batérii nevadí velký nabíjací prúd, až kým nedosiahne napätie 2,4V na článok. Vtedy začína rozklad vody elektrolýzou a prudký vývin plynov vytrháva činnú hmotu z mriežok elektród. Zato niekedy doporučovaný prúd 1/10 kapacity je vlastne na začiatku zbytočne malý a ku koncu nepríjemne veľký. U I-čkových nabíjačiek sa používalo tzv. dvojstupňové nabíjanie: do 2,4V/čl. trošku väčší a potom trošku menší prúd (ako 1/10C). Najšetrnejšia nabíjacia charakteristika je IU, kde sa nabíja konštantným prúdom (3/10C) do dosiahnutia určitého napätia (14,4V) a ďalej sa pokračuje konštantným napätím, pričom prúd klesá. Takto sa však môže nabíjať max. 30 hodín, preto sa používa viac charakteristika IUU, kde sa pri poklesa prúdu na asi 0,5A mení napätie zo 14,4 na 13,8V. V tomto režime tečie prúd, ktorý len vykrýva straty samovybíjaním a baterka môže ostať pripojená aj celú zimu. Ideálne pre motorkárov, nie? |
Josi - No super... Teraz budem múúúdry jak rádio ... |
josi: Tak pekne nás to ani na výške neučili. Ani by som také nevygúglil. Respect. |
Josi je chodiaca encyklopédia slaboprúdu... Respect... |
Vôbec nie som žiadna knižka a navyše som strojár. Akurát, že dnes nemôže každý pracovať vo svojom obore, tak sa moja terajšia profesia zaoberá akumulátormi. Chcem tým povedať, že ochotne poradím v problémoch tohto druhu (pokiaľ budem vedieť). |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16580 | Včera: 193427