Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdar, chcem sa opytat ako sa korektne maju zapajat pridavne svetlomety elektricky? |
ja by som si pridavne urobil iba fakt ako pridavne - zvlast napajanie na zvlast vypinac... |
nemas v hlavnom svetle uz original koncovky na pridavne svetla? ja som ich tam mal uz original pripravene, len som zapojil a svietim. seriovo isto nie, lebo ked mi vypalilo ziarovku na pridavnom, ostatne svietili dalej |
do serie asi nie lebo ked spojis do serie 3*12V tak na rozsvietenie potrebujes 36V,alebo ti poriadne odpali regler..... |
Nechcem sa robit mudrym, ale mam pocit, ze s Kirhoffovymi zakonmi sa stretavaju ziaci v siedmej triede zakladnej skoly, tak by to mal vediet kazdy z nas |
akekolvek svetla zapoj cez relatko inak sa ti roztopi prepinač a od hlavneho svetla zober len "signal" do relatka na prepnutie. Stavu alias 12v tahaj z hlavneho zdroja na alternatori. zalezi aky je na masine, jednovyvodovy alebo viac vyvodovy. |
No pomaly sa dostavame k tomu spravnemu rieseniu.. ako bolo povedane, najlepsie cez relatko, ktore budes spinat extra spinacom. Treba mat schemu zapojenia od motorky. Dvanast voltov neberies z alternatora (tam je striedave napatie 3xvelmi vela... ), ale za poistkovou skrinkou, resp niekde na vedeni za skrinkou. Ale musi byt dostatocne dimenzovane. Pokial to chces na tvoju vlastnu masinu (1100 Drag Star) skus v znackovom servise ci nahodou tato verzia nema uz zabudovany rozvod na extra reflektory. Ak sa daju dokupit ako znackove prislusenstvo tak mooozno tam budu aj kable aj miesto na relatko. |
Diki za rady, pokusil som sa ich zobrat na vedomie, prednedavnom som si montoval poplasne (Sentinel 1100), tak som sa oboznamil s el. rozvodom solidne. Schemu som zohnal, bola total o nicom. Na scheme nakreslene svorkovnice, v skutocnosti nalisovane kabliky zabanglazovane az strach, sice parada proti hackerom, ale hroza pre elektrikarov. farby vodicov ani zdaleka, predpriprava na poplasne nakreslena na scheme jaxi nebola a pod. miesto na rele by sa aj naslo, aj odkial to napojit, aj s dimenzovanim vodicov neni problem, hlavny problem ale vidim ze tahat dalsie vodice od sedacky kde je rozvod az k svetlometom nehrozi, Drag nema ziadnu kapotaz kade to tahat, jestvujuce vedenie je natlacene to trubky ramu, to cele ide pod masivnou nadrzou a usti priamo do tubusu svetlometa, tade uz nedostanem nic Tiez primontovat rozumne spinac na choppracky naked volant tiez si neviem predstavit kam s tym a ako to uchytit aby to nebilo do oci a nekazilo look. Asi to necham tak ako je, aj tak uz sezona konci mozno cez dlhe zimne vecery najdem odvahu odstrojit celu masinu a pokusit sa potiahnut par kablikov. |
BlasterXXL: tvoja ziarovka je napojena na napetovy zdroj, nie prudovy. Ak das 3 12-Wattove ziarovky paralelne, bude na kazdej napatie 12 Voltov a prud 1 amper cez kazdu z nich (ak to alternator utiahne). Ak ich das seriovo, tak vlastne na 12 Voltov napojis 3x vacsi odpor, cize na kazdej ziarovke budu 4 Volty a prud klesne na 0.33 Ampera, takze kazda ziarovka bude svietit miesto 12 Wattov len 1.3 Wattu. To bolo len priblizne, lebo odpor ziaroviek sa meni s prudom. |
aha, takze ak mas pravdu, tak v sucasnom zapojeni (3 svetlomety paralelne) by kazdy mal svietit naplno, ak to utaha alternator...dik, to by bolo ideal riesenie. s dialkovymi nie je problem, tak zrejme s vykonom alternatora ne je problem. Mozno mam len subjektivny dojem ze svietia menej... |
neviem ci mas vobec svetla cez relatka alebo spinas napriamo. |
Noo, zivotnost spinaca ma nejak pravdupovediac netrapi, na Drage sa svetlomety nespinaju, po zapnuti zapalovania sa rozvieti pozicne svetlo, po zapnuti central switch a po nastartovani motora sa rozsvieti hlavny svetlomet, daju sa prepinat stretavacie/dialkove. Svetla nejde vypnut az po vypnutie zapalovania. Svetlomety su napajane z rozvodu pod sedackou. Takze nie je tam odber cez vypinac, vlastne ako tak premyslam ani cez relatko by som to nemusel davat. |
svietivost ti neklesne,ale over si niekde aky odber vydrzi to automaticke zapinanie svetiel |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 4301 | Včera: 154454