Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Meranie teploty vzduchom chladeného motora - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMeranie teploty vzduchom chladeného motora - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

05.04.2007 11:02

Meranie teploty vzduchom chladeného motora

uhorka
 Edvenčr 

Ikona

Nazdar priatelia jednej stopy, vždy ochotný pomôcť ;-) .
Chcel sa opýtať či sa niekto stretol s meraním teploty motora vzducháča. Ja osobne som sa s tým ešte nestretol, ale predstaviť si to nie je až také ťažké. Samozrejme, relevantnosť takého meranie je velmi relatívna, ovplyvnená rôznymi faktormi, ale prečo nie..


05.04.2007 11:05

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

250cross
 Bahniak 

Ikona

ja pouzivam na meranie tepoty vzduchaca budik aj s cidlom zo skodofky. len to zapojis a mas. ukazuje to pomerne presne


05.04.2007 11:05

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

agressor
 Geriatrik 

Ikona

studuj:
Moto poradňa: Teplomer oleja
Moto poradňa: Ake mate skusenosti s teplomerom...


05.04.2007 11:15

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

uhorka
 Edvenčr 

Ikona

díky za rady..ešte by bolo dobré vedieť, kedy je už teplota na kritickej hranici toho ktorého stroja, meraná na vonkajšom povrchu valcov. to by som už chcel asi privela


05.04.2007 11:25

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

teplota je kritická, keď sa ti začnú taviť chladiace rebrá na motore :-O


05.04.2007 11:49

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

Tommy911
 Bahniak 

Ako ja nevem o com hovoris..vsak mam tam teplomer oleja a je...Jaka relativna???


05.04.2007 12:00

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

uhorka
 Edvenčr 

Ikona

tommy: ja som mal na mysli meranie vzduchu tesne pri valci (na valci) niekde v zákryte...máš pravdu, meranie teploty oleja ja pomerne presné, ale myslím, že použitelné pri 4-takte a nie pri 2-taktnej mašinke
cross: na to aby sa začali taviť rebrá nesmieš zadreť piest..


05.04.2007 12:08

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

Tommy911
 Bahniak 

Ak mas namontovat teplomer oleja tak je jedno ci je to dvojtakt,alebo stvortakt..nevidim v tom rozdiel....A nechapem na co xces merat tu teplotu pri valci????...Ved jedine co ta moze zaujimat na motorke je to aby sa neprehrieval motor a na to sluzi ten teplomer oleja, keby som videl ze teplota je cez 100 st tak si asi poviem ze sa nechladi a nieco nieje v poriadku...


05.04.2007 13:31

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

uhorka
 Edvenčr 

Ikona

už len zistiť, aká teplota je prípustná a aká ťa už prinúti zastaviť motorku...


05.04.2007 14:01

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

kapricio
 Turista 

Videl som na webe teplomer aj pre cisto vzduchom chladene motory, cena bola cca 1500sk, senzor sa montoval ako podlozka pod sviecku. Neviem nakolko presne to meranie bude, ale s jednym senzorom sa asi toho vela uhrat neda. Bude to asi take orientacne meranie... mozno ti to bude na tvoj ucel stacit.

najdes to na googli pod heslom "stage6", v slovenskych strankach

Upravené 2 krát. Naposledy upravil kapricio (05.04.2007 14:12)


05.04.2007 14:54

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dôležitá je teplota komponentov v motore a nie povrch chladiacich rebier, ktoré odvádzajú vnútornú teplotu.Teplota oleja je presný údaj o teplotných pomeroch v motore.Existujú čidlá teploty používané v priemyselných aplikáciach ktoré by si mohol použiť.Problémom bude vhodné zavedenie čidla do olejovej vane.


05.04.2007 16:21

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

wrabec
 Turista 

Ikona

Tommy911 - "Ak mas namontovat teplomer oleja tak je jedno ci je to dvojtakt,alebo stvortakt..nevidim v tom rozdiel...."
Teda ja v tom rozdiel vidim :-)


05.04.2007 18:07

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

Ja sa spýtam trošku inak, čo je ešte normálna teplota pri motore chladenom vodou? Lebo keď stojím v zápche tak to ide aj ku 100 stupnov, ale keď sa pohnem klesne na tých 68 dik


05.04.2007 18:18

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

yamaxx
 Turista 

Ikona

Uhorka..naco ti to je???..vzduchace jazdia aj v ovela teplejsich klimach ako SK....vole vnutri valca su ine ako u vodnikov...pokial tam mas olej aky treba nezadries to....


05.04.2007 18:23

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

Geofrey
 Kávičkár 

Merat teplotu oleja na dvojtakte je mozne, ale nezmyselne. Pretoze bud to je engine s oddelenym mazanim a naco mi je teplota oleja niekde v extra nadobke, ked tento olej motorom neobieha a teda v sebe nenesie informaciu o tepelnom stave motora, alebo je to miesanie oleja do benzinu a tam to uz nevyzaduje komentar, ze... Dalej mozem merat teplotu prevodoveho oleja, co ale takisto neodraza s dostatocnou relevantnostou tepelny stav motora. Preto je najvhodnejsie riesenie meranie teploty na povrchu hlavy valca. Na to je uplne vpohode vhodny uz spominany system zo skodovky, len ho treba zatienit proti priamemu ofukovaniu vzduchom pocas jazdy. Toto ako informacia vpohode staci.


05.04.2007 18:33

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

Vzduchac je na to robeny, aby sa dobre zahrial
Teplota oleja moze byt az 120 st. (opravte ma ak sa mylim)
Skor by si mal merat, ze ci neni prilis studeny, vtedy mu skodi najviac ;-)
Inak s tym skodovackym cidlom to nie je zly napad


05.04.2007 19:27

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

Geofrey
 Kávičkár 

Informacia z doveryhodneho zdroja hovori, ze teplota do 100 °C je v norme. Inak pri teplom letnom dni sa to drzi okolo 120 a stale ide, no tie rozbehy nestoja za vela, motor hodne strati na dynamike. Inak je to skodovacky snimac zo 120iny, ukotveny medzi hlavami valcov chraneny gumou pred ofukovanim, blizsie som to nevidel. (Zdroj: bracho ma Jawku 350...)


05.04.2007 23:58

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

Mihal
 Turista 

Ikona

Zdravim...ja osobne mam tiez jawku 350 a mam tam namontovany ten skodovacky budik teplomeru a cidlo medzi valcami,funguje to dobre ale meria to teplotu na povrchu rebier co je trochu odlisna od teploty valca...bezne ukazuje tak teplotu do 100C,ked uz tam mam takych 120 tak vypinam motor alebo sa snazim ho menej zatazovat ciastocne je este v zabehu...ale myslim si ze vzduchace maju vyssiu pracovnu teplotu nie do 100C ale v pohode aj 120C...opravte ma ak sa mylim...


06.04.2007 0:08

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

Geofrey
 Kávičkár 

Ano, vole medzi piestom a valcom by mali byt vyssie u vzduchacov, nez u vodnikov prave kvoli vacsiemu rozsahu pracovnych teplot. Tych 120C si myslim, ze je uz dost, najma ak pouzivame M2T, ale da sa s tym jazdit.


07.04.2007 9:30

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

snipe
Darca Krvi  Turista 

no tak toto ma zaujalo uz dlho rozmyslam nad niecim takymto na mojom XT...
vsimol som si ze ten motor prestava byt "zivy" hlavne v lete ked je von horuco a ja mu troska nakladam.... ako by som tam mohol prirobit nejaky snimac teploty? jedine co ma napada je zozadu na valec ale neviem ako by som to nastavil aka ma byt teplota a tak....


07.04.2007 20:37

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

Si myslím, že to meranie pod sviečkou, predávané v tuning shopoch, je na vzducháč tak akurát.


08.04.2007 8:45

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nie je mi úplne jasné, načo vlastne chcete teplomer, ja mám skúsenosti presne ako Snipe píše, keď sa dvojtakt začína prehrievať, je to jasne cítiť na správaní. Najmä u tých slabších kubatúr je to evidentné.


08.04.2007 9:22

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

MichalTT
 Turista 

Ikona

Ja som chcel dat na Simsona teplomer zo skodovy ale mal som iste jeden doma tak ten som tam dal. Sice nie je digitalny. Cidlo som umiestnil pod valec. No a ked jazdim tak sa mi zohreje na tych 60-70 °C niekedy sa visplha na 80 °C. Vcera sa mi teplota vysplhala na 60°C. Minuly rok cez leto sa to zohrialo na 92°C - potom som ho vipol a nehal chvilu odichnut. Cez zimu mal do tich 55°C ked bolo trochu teplejsie vonku tak bolo trochu viac. A samozrejme cez zimu rycho chladol do 10 min bol studeny. Neviem ci su to neni nizke teploty, no ale orientujem sa podla toho kolkoteplomer ukazuje.


08.04.2007 9:43

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

mawy
 Kávičkár 

Ikona

...ja mam otazku ohladom vodnika....ako zistim ze mi spravne meria teplomer teplotu kvapaliny........alebo ze mi otvara termostat.....moja moto sa nezohreje ani na 60 ked na nej idem taky velky chladic ma a ked zastanem tak ma do tych 70 ale to uz musim dlho stat v meste na krizovatkach ...poradte.....


08.04.2007 10:12

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

MichalTT
 Turista 

Ikona

maway: asi to nema termostat. Jeden moj znamy ma Skutra Yamaha Majesty 250 nema tam termostat ma taku istu teplotu ako ty.


08.04.2007 23:58

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

ludiik
 Kávičkár 

:-O ja mam na SV teplotu za jazdy stale okolo 90 +/- 5 stupnnov.....


09.04.2007 12:02

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

maxipayne
 Kávičkár 

Ikona

chod na www.scooter-tuning.sk alebo cz a objednaj si tam merac teploty a dokup senzor za 300sk..podlozku pod sviecku alebo su aj s otackomermi ak nemas......bud su digitalne alebo stylove analogoveho typu ....alebo na scooter-attack.com....od 50-100eur..len vyberat..len problem bo dobravne drahsie ako budiky...z ciech len 260sk a mas za dva dni


10.04.2007 14:43

Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora

uhorka
 Edvenčr 

Ikona

caute, dlhšie som bol odmlčaný, o to mám väčšiu radosť, že téma, zaujala a dík za rady.
Geofrey: súhlasím s tebou ohladom toho zdôvodnenia rozdielu odvodu tepla z motora jednak pri 2-takte, resp. 4-tk. myslel som, že je to jasné...(nemal som čas odpísať).
pre tých čo sa čudujú na čo mi to je: ako všetci vieme, tak ako človek, ani stroj nepracuje vždy v optimálnych, rovnakých podmienkach a čas od času sa môže vyskytnúť nejaká závada, ktorá môže mať za následok nejaký "dizáster" ;-) (zadretie) a prečo nemať o pár informácii naviac...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 157160 | Včera: 226495