Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
aka je predpisana viskozita do sv-cka newiete nahodou? kto mate manual od masiny tak prosim o info, dik xcem tam dat 10w50 syntetiku, ale neni som si isty ci mozem |
a ja davam do svojho raciol...ide pekne,ticho...nema niekto skusenosti s Fritolom? |
theruck: dik moc, z toho vypliva ze aj 10 w 50 vysokoteplotny tam moze ist, takze dam ten, tiez je to repsol. |
matvej: |
Vitaj, |
zabudol som - v papieroch SV 650s rv. 2001 mam pisane ze odporucaju Motul 10W 40 - tak asi tak...len mi pripada troska divne ze vsetky pripravky co odporucaju v manualy boli zrovna Motul |
Gloocky: |
hej tino, je to teplotny rozsah, ale na oleji je napisane, ze full syntetic racing oil, a 10sina na 40 ma byt polosynta.. inac dal som to aj miesto 40tky tu 50tku do vtr a normalka, mne sa hriala v jednom kuse ked som isiel pomaly v tom horku ta vtr.. hento len servisujem tu sv-cku, takze newem, ale pripadne sa naserem a necham tu 50tku kamosovi do vfr a hentam dam 40tku repsak.. ale dik moc |
Shell Advance Ultra 10w40 plna syntetika funguje v SV- cku super, takze ja uz ine neskusam. Motul som tiez skusil a je pekne na figu (ako vsetko co som od nich mal) po par km som ho dal prec- mal som velke problemy s podradovanim. V motorke to ale asi nebude, rovnake problemy mal s Motulom kamarat na CBR1000RR a ten si zas nevie vynachvalit racingovy Repsol. |
Suzuki odporuca 10w40, ak nie je k dispozicii, tak 20w50, 15w40, 15w50, 10w50, 10w30. ak menis aj filter tak 2700ml, inac 2300. |
ja som dal Repsol Racing 10W-50 a zatial po 500 km pohoda. |
Ruky preč od plnosyntetiky, maximálne polosyntetika, 10W40, a keďťe je to dvojvalec 15W40, 15W50 |
Ja Vam poviem len jedno - www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komen... |
Tino, samozrejme, zbytočne drahý olej, uplne postačuje aj polosyntetika, zlá skúsenosť s plnou syntetikou, nie ideálna pre mokrú spojku |
takze chalani, bol som pokukat tie oleje, a vyberal som podla normy JASO-MA na baze esterov (to som sa docital v tom linku od tommxa, inak dik za link tomy ) a hladal som polosyntu 10 w 40.. nasiel som shell advance, ale ten bol plna synta 10w40, rovnako tak castrol, tak som zobral ten 10w 50 repsol, splnuje presne tie normy co ma mat, plus ma navyse nejake aditiva a je stavany na vysoku zataz a vysoko chrani prevodovku a spojku.. to som sa z neho docital.. dal som to uz do styroch masin minuly rok a secky zatial idu jedna basen, tak hadam to to sv-cko prezije tiez |
Lorenzo: |
no, si myslim ze syntetika ponuka vatsi rozsah oproti mineralu.. moj kamos jazdil zavodne lode a tam do motora daval len mineralny olej castrol M, bol husty skoro jak zivica, ale to sa miesalo do paliva, ktorym mohol byt aj metyl.. Mineral vraj ma najlepsie mazacie schopnosti, ale zas nema taky tepelny rozsah pouzitia.. Napr. v krajinach ako afrika a pod. sa dost pouzivaju mineralne oleje, bo tie znasaju vysoku teplotu lepsie ako syntetiky, kdezto zase hore v norsku a inych severskych krajinach sa zas pouziva viac syntetika, bo mineral je za studena dost husty... |
Páni, čo tu trepete za sprostosti? Hlavne po tom, čo sem tomxx dal ten link... Nájdite si čas a prečítajte si to. Ten pánko tie tituly asi nemá zo srandy, takže verím tomu, čo hovorí on a nie sprepáčením "dákemu" tiežodborníkovinavšetko, ktorých je na slovensku 4,95 milóna... Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (13.03.2007 18:33) |
matvej |
dido, ved 10w50 je len olej stavany na vyssiu teplotnu zataz, pritom splna vsetky normy co sa tyka vydrze voci strihovemu napatiu a obsahuje aj prisady a je na baze esteru, ktory vytvara na kove olejovy film a nestece aj pri dlhsom stati, takze nemoze to byt pitchovina, bo newem ci existuje este daco lepsie ako takato ochrana.. a nikde v meste som polosyntetiku 10w40 nemohol zohnat, secko boli 10na 40 full syn.. |
Ten clanok, co tu tomxx reklamuje mi trochu otvoril oci. Ako sa v nom hovori, kazdy olej maze motor dobre. Avsak na rozdiel od aut v mnohych motorkach je ten isty olej aj v prevodovke a spojke, a preto pre mna z uzivatelskeho hladiska je dolezite ako olej ovplyvni cinnost tychto sucasti. Teda ja kvalitu oleja neposudzujem podla udajov na obale, ale podla toho ci sa mi s motorkou dobre jazdi. |
Ja lejem 10W40 polosyntetiku Castrol, ako bolo default ... |
Valach, mám pocit, že z tých 4,95 miliona tiežodborníkovnavšetko si jeden ty. Zhadzuješ tu ostatných, ale že by si aspoň jedno múdre slovo napísal a poradil. Typický Slovák. |
lorenzo, a aku mas zlu skusenost s plnkou ohladne tej spojky a aky olej to bol v akej masine? |
lorenzo |
to all: Ja som chcel kúpiť do SV Motul 10 W 40 polosyntetiku, ale po prečítaní vašich príspevkov dám ruky od toho preč. Inak kamoš si teraz kúpil Motul sprej na reťaz a sám hovorí, že to radšej bude natierať bravčovou masťou.Asi dám do toho ten Shell Advance Ultra 10W40 full synthetic (aj ked neviem, čo tam dával predchádzajúci majitel) |
Matvej, plnosyntetika - pri horúcom oleji dochádzalo k preklznutiu spojky a tým k následnému zničeniu spojkových lamiel. Nie som sám komu sa to stalo, preto používam minerálny olej s častejšou výmenou. Výrobca predpisuje len viskozitu, to či tam dáš minerál, polo plnosynt. je na tebe. Polosyntetika (maximalne) uplne postačuje. Radšej ani nechci vedieť, aký je "zábehový" olej na prvých 1.000 km v týchto motorkách. |
lorenzo a ked je ten olej na vyssiu teplotnu zataz, teda nie 10w40 ale 50, tak hadam to neurobi to co tebe... aka motorka to bola a aky olej konkretne?? |
takze 2 valec sa urcite nehreje tak ako stvorvalec. Mozes pouzit polo aj plnu syntetiku, to je jedno, len nie mineral. Ak ale vyrobca odporuca 10W40, daj tam to a nespekuluj. 20W50 je dost husty, pouziva sa do nizkootackovych chopperov a do vyjazdenych motorov, u teba by mohol napr. znizit zivotnost kruzkov. 10W50 by podla mna nemal byt problem, ale otazka je, ci za to 50 nezaplatil niecim inym (toto necham na odbornikov). |
Vypustite mi ventilky ak sa mylim> Vidicon: 10W50 by podla mna nemal byt problem, ale otazka je, ci za to 50 nezaplatil niecim inym (toto necham na odbornikov). |
To je moja skúsenosť, ale si myslím, že nemá význam sem písať osobné skúsenosti, aj absolutne reálny stav ktorý sa udial tu dokážu niektorí zpochybniť. |
Lorenzo: vies, ja pouzivam asi 30 000 km Shell 10w40 plnu syntetiku a nikdy spojka nepresmykla ani na okamih. Nikto nezhadzuje tvoje skusenosti (Silard ma podobnu skusenost), vazime si ich, len ta ubezpecujem, ze plna syntetika napatri do smetia, ale ze zalezi od kombinacie motorka-olej. |
lorenzo, ja nikoho nespochybnujem a za nic sa mi neospravedlnuj, ja ozaj len xcem vyriesit tuto otazku a prave konkretne skusenosti su toho dokazom.. Viem aj to, ze niektore specialne sportove motorceky jazdia na mineralny olej, bo jeho mazacie schopnosti pri dosiahnuti prevdzkovej teploty su vraj omoc lepsie ako u vysokorozsahoveho syntetikoš oleja, ale fakt ma zaujima ze aky olej na akej masine ti spravil skodu, pripadne sem hod ze aj tvoji kamosi co mali ake masiny a ake oleje im nicili tu spojku.. Dik moc |
vidi, sak prave toto mi neda spat, ze preco 10 na 40 ano a 10 na 50 nie pritom z toho clanku od tommxa bolo pisane, ze podstatne je u motorky to, ze musi byt olej odolny aj voci strihovemu napetiu ktore sposobuju zuby v prevodovke a najlepsie sa riadit plnenim normy JASO- MA, MB a api SG a viac, pricom musi byt zachovana norma jaso. A najlepsie ked je olej na baze esteru, pretoze molekula esteru je opacne nabita a pritahuje sa s kovom, cim olej vytvara na stenach materialu tenky olejovy film, ktory chrani masinu aj pri dlhsom stati a naslednom nastartovani... takze ja uz fakt newiem ze kde je pravda... |
Ja som uz z toho jelen Najlepsie je ze takmer na kazdom oleji je napisane ze splnaju vsetky normy a su vhodne na vsetko... Skor si myslim ze dolezitejsie ako to 10w40, 10w50 - alebo hocico obdobne je castejsia vymena oleja prip. filtrov...ved naco tam budes mat neviem co extra ved aj tak ked to tam budes mat echt dlho tak to bude take iste svinstvo ako vsetky ostatne - tot vse* a k tomu ze nevies kde je pravda - jednoducho: vo vincisku nie |
glocky, ja som to nemyslel tak, ze aky olej tam mam naliat aby vydrzal do smrti s rocnymi prestavkami... ale aj za tyzden vie olej uplne stiect a ked nevytvara ochranny film, tak pojde par sekund kov na kov a vsetky oleje zas nemaju rovnake specifikacie, takze rozdieli tu suu.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil matvej (15.03.2007 18:52) |
Matvej, bol to Repsol 10W50 Fullsynthetic na VTR SP2 , teraz mám Repsol 15W50 mineral - ok |
Výrobcom predpísaný olej: SAE 10W-40, API SG, JASO MA |
lorenzo, a nemoze to byt aj tym, ze tu vtr pouzivas na maximum a tam je ten krutiak jak bulo veliky a to secko pri vyssej teplote? ja osobne by som do okruhovej masiny tiez rozmyslal nad mineralom, maximalne polosyntu, ale aj to len do nejakej sestovky s malym krutiakom a vysokymi otackami... ale do Vecka by som tiez asi siel hned cestou mineralu.. Ale kedze som nejak moju masinu nenadrapoval a jazdili sme aj dost v chladnom pocasi, tak som daval tu plnku do toho, tak hadam jej to nijak neublizilo.. |
Matvej, samozrejme sa treba držať viacmenej toho, čo predpisuje výrobca. Hodnota 10W40 je daná, už aký olej si vyberieš je na tebe. Nie všetko drahé je aj dobré, uplne zbytočne vyhadzovať peniaze za fullsyntetiku. |
ale vies, shell polosynta stoji nejakych 400 sk, ten repsol som mal za 370, cize cena skoro rovnaka, akurat som xcel dat kvalitu kedze s masinu sa jazdi dost casto pod 6000 ot. a studene starty a tak.. na okruh do vecka mineral a do vysokootackoveho 4 valca polosyntu.. to plati |
matvej: |
ano ano, ma zmylilo to cislo, to bola plnka ten shel aj ked bol 10w40, mas pravdu tino |
lorenzo |
Valach, a mne ide čo najskôr dolámať piestne krúžky, pridrieť piesty vo valcoch, zničiť prevodovku aj so spojkou. |
caute, aky olejovy filter treba do SVcka, da sa pouzit aj nejaka nahrada a kde by sa dal zohnat okolie NZ. Vdaka |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81790 | Včera: 206437